[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от nov » 19 Фев 2025 20:49

Шкода отдавна не са това , което бяха, дори Шонди го каза в ГаражЪ. Ако трябва да вземам задължитело европейска кола от 2005 нагоре , която да е в златната среда само и единствено Рено (никакви Опел, Пежо,Шкода,Форд и всиките други в тая класова компания, еле па фв,и трите "премиума") - това е мое мнение. Имах късмета да се возя в новия Рафал, 2.0 плъг ин 300 коня - събра ми очите, не говоря само за вървеж, там е ясно, материали, позиция, стойка на пътя, комфорт, обезшуменост, екстри и т.н. цената по спомен е около 125 бона, нямам идея обаче кой е конкурента от Тойота там - Рав 4 или Хайлендър, но май, че хайлендъра идва по-голям на габарити.
Тараторе - ай молт'съ бартер Тойота за Шкода.....................верно и варел масло ама..............., няма да ти е до фафли ами до мастика да те дозамае от убавата сделка........
Krachunov написа: 19 Фев 2025 20:40 Не ти трябва шкода, карай си авенса и не се напрягай.
Мисля, че отдавна го е осъзнал, адекватен съвет му даде. МОга да ти дам поне 2 примера за "надеждни" Шкоди Супърб, едната от 2008 на 200к.км реални кривна главица, другата 2018 на 230к.реални кръкна едното буталце, леееееееееееееекинко задра некак си.Иначе, като концепция и подредба вътре Супърбите са много измислени, но Камри от тия години е с една идея по-мека возия (Камри 2021) и рабира се в пъти по-надеждна, Имма и примери на нова Октавия купена нова миналата година, която яко пиива масълце, кара се само извънградско , но 3 литра на 10к.км според майсторягите у Шкода билЕ нормални, не била се разработила още :) , а и у юзър мануала и дават между кило и 2 като допуск punk.gif
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

planetarydrive
Мнения: 106
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 23 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от planetarydrive » 19 Фев 2025 20:59

Признавам, че не прочетох сериозно оплакването, с тези изведени като акцент 1400лв. Имах Корола и спрях гаранцията предсрочно, по средата, защото се замислих, какво може да се случи и защо да се връзвам с този сервиз. Части всякакви, за един неусложнен автомобил. И втора употреба и най-популярен модел. Има ли нещо скрито в биографията на колата. Не е в гаранция. Дали тази цена за ремонт, не е, както на шега се каза, за ремонт на цялото окачване. Завъртя се тая сума и оплаквачи бол.
Знаете ли за скърцането на цялото окачване на любимата марка от Чехия- май още не е решен този проблем и много, различни механични шумове дразнещи собствениците. Знаете, ама си траете.
Няма да забравя в една Октавия тест-драйв, как се чуваше бензиновата помпа. Че ДСГ-то трака особено на паваж, също знаете.

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от nov » 19 Фев 2025 21:05

Най- обичам, като ми кажат следните лафове:
Мерцедес и всичко останало или " А бе немеца, където пипне............", ама практиката показва съвсем друго и не само за автомобили, в компанията за която работя има и немско оборудване и Швейцарско ...............е, нема да коментирам. Също и комуникирам със западно европейци, не само немци и виждам как за 5-7 години, качеството на сървисите им падна драстично за сметка на увеличените пари с всяка изминала година, липса на грамотен персонал и при тях и т.н.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от mapamop » 19 Фев 2025 21:44

Масло и антифриз не съм доливал за 5 години, освен антифриза ако съм го разлял, или маслото да е изтекло през някой очевиден теч.
Въпреки текущите 386000 на километража.
За сметка на това видях из онези дни Шкодата купена с моята - вече е направила 13000 пробег след смяната на двигател, поради маслояд(малко го хапваше - 3.5 литра за 600-700 километра), и са закърпили ситуацията в четвъртия сервиз след над година престой с "някой датчик се ебава ама няма грешка да го хванем кой е". Кола купена втора употреба, година след моята. От тогава имам към 60000 навъртяни. Тая има 13000 след палетен мотор.
Може и да са се пооправили рошавите гарги, но ме съмнява да остискат до 350000 без сериозни ядове. ДНКто им още от комунизма е такова, че не бяха дълговечни. След намесата на "голфовете" освен че придобиха някакъв външен вид май не им се покачи надеждността - все пак са си Дачията на ВАГ.
Полицейските шкоди са вече на 150 000 в Русе и са за ревизия на автоматичните кутии, и си хапват масълце.
Поддържани са в гаранционния сервиз в ...Плевен.
Така че не се напрягай да фъштиш как си хванал господ за шлифера - не си, но ще трябва време да го откриеш. Даже и ЗАЗовете и на Форд Екобуустовете не се обаждаха на 10000пробег.
Направи 100 и тогава генерализирай.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 19 Фев 2025 21:46

nov написа: 19 Фев 2025 20:49 "надеждни" Шкоди Супърб, едната от 2008 на 200к.км реални кривна главица, другата 2018 на 230к
Далеч съм от мисълта да браня така настървено шкодското име, както колегите тук падат за дузпа, само при бегло споменаване че маркаТА има слаби страни. Но вярвам, дори в този форум ще се намерят теми за някакви проблеми при някоя тойота.
И не за друго ами защото реално просто написах, че в определени условия, дадената тойота отстъпва от дадена шкода. Ама на фанатизираните фенове не се нрави това и се чувстват морално задължени да бранят със зъби и нокти. Разход ли ще е, гаранция ли ще е. Няма значение. Нищо различно от правата вяра tooth.gif
Та така ти даваш пример за две коли на по 200 хиляди километра и 16 години. Аз ти давам пример за кола на 4 години и 85хиляди км която трябваше да доливам антифриз. Същия модел само че на 3 години и 50 хиляди километра и той.
Ами аз антифриз никога не ми се е налагало да доливам ама никога даже и на 15-18 годишни коли, па вие си приказвайте за варел с масло.
В интерес на истината и 5 литра да трябва да наливам някога за 15 000 км комфорта пред королата ще сеи струва. А приказките да съм давал колата да я тапицират е повече от несериозно. Не че не може но за друго говорим тук.
Пак един такъв фанатизиран покемон (тоя с камрито, който споменавам), като го насереш, че ТМ са нещастници, запя песен че тойота не било тойота защото видиш ли представителството е франчайз и всеки град били различни w00t.gif no.gif Тотални неадекватни глупости.

А относно пазарен дял и прочее мисля че се изчерпа въпроса с пуснатата таблица по - назад. Тойота в Европа е малко пред шкода. Да по - напред е по пазарен дял, но не е фрапантно. Та тойота си е среден клас кола и като такава си има кусури, чакам тойота фанатиците сега да скочат на къс пас :whistle:
И за да ги заям, да кажа че и хибрида даже не важи, гледам сега познат върти хибрид и той и все на късо го кара, ми то разхода му удря по голям от дизела
mapamop написа: 19 Фев 2025 21:44 Кола купена втора употреба, година след моята.
mapamop написа: 19 Фев 2025 21:44 (малко го хапваше - 3.5 литра за 600-700 километра)
Ако правилно съм разбрал, купил си някаква кола 2ра ръка, де е издънила варела с масло и това е валидно за цялата гама? ОКЕЙ! :cheers:
mapamop написа: 19 Фев 2025 21:44 Масло и антифриз не съм доливал за 5 години
Ами аз ти казах 2 короли едната 2020 другата 21ва. Едната на 85 другата на 50 две от две. Ново купени не втора ръка, с бог знае каква история
mapamop написа: 19 Фев 2025 21:44 Може и да са се пооправили рошавите гарги, но ме съмнява да остискат до 350000 без сериозни ядове.
Най - вероятно съм го написал, но да кажа пак. До сега все се случва че колите ги въртя около 100-120 хиляди км. После поради една или дргуа причина съм ги сменял.
Това че даден двигател ще изкара 300к е супер като цяло, но е малко вероятно да ми се налага да разбера.
И да плащам за тази хипотетична здравина, за 2рия третия собственик. А през това време да съм си спестил от някакъв комфорт.
Последно промяна от Krachunov на 19 Фев 2025 21:54, променено общо 2 пъти.

Аватар
ico1
Мнения: 396
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от ico1 » 19 Фев 2025 21:51

bow.gif bow.gif bow.gif е няма оправия!
LEXUS RX450hl

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от nov » 19 Фев 2025 22:06

Аз не съм фанатик - дори ако се разровиш имам тема във форума със над 17-18 недостатъка (според мен), на моя РАВ, които определено не ми харесват и ме дразнят, заради 3 от тях си взех ОТНОВО Волво хц60, но.........понеже , като шофирам си почивам от напрегнат работен ден и т.н. за 2 годИн и 2 месеца имам почти 120к.км на тая кола, в момента е на 346к.км реални - как не каза мък - окачване,електроника, двигател (в момента е с ECS 0w20), не го бара или ако го бара не мога да го хвана, парното сега в студа е на 6, климатика летоска е лед, гори ми на дълго 8,5-9 газ - кво да искам, да - правих един ремонт на кутия, който почти ме отказа от марката в последствие се оказа, че там масло е трябвало да се сменя на 60к.км, познай дали Швейцареца го е сменял някога, супер удобна и комфортна за класа си , много стабилна - минусите съм ги изброил в темата, която създадох преди 2 години, та и тя си има недостатъци. Пред очите ми е служебен Аурис Хибрид и Камри хибрид - ами нямат мърдане, Камрито по гаранция му смениха каре на волана само.
Карам, Софииско градско Ауриса хибрид и няма как да ме убедиш, че Камри хибрид градско !!! удря разход на бензин, колкото който и да е дизел? Ауриса Софииско градско при нормално каране ми дава максимум 5.8- до 6.2 Софииско градско, кой е тоя диел в тоя клас, който ще даде разход толкова Софииско градско? По една случайност имам и Клио дизел К9К 90 коня, на дълго съм го свалял на 3,8 нафта с 90, но Пловдивско градско под 6-6,5 абсурд, но........клиото не е в класа на Аурис-а, Клиото е ръчка, Ауриса е сивити. Брилянтни са хибридите на Тойота за града, но аз бидейки фен на газта веднага бих му нашибал и газ и там вече сметките тотално зазминавт в коша спрямо разход на нафта, оставам настрана качеството на нафтата в Бг и произлизащите от там пък проблеми.
mapamop написа: 19 Фев 2025 21:44 все пак са си Дачията на ВАГ
Тараторееееееееееееееее, не пренебрегвай Дачия, да - не са толкова луксозни колкото Шкода, но съм бил свидетел на разни издевателства и тия Дачии са страшни кучета, особено за служебен автомобил, за личен...........зависи на какво си свикнал, но определенно бих я предпочел пред Форд, Опел в съответния клас. Дъстъра кърти, но и цената му вече гони 45-50к, а преди започваха от 27к първите поколения.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 19 Фев 2025 22:14

nov написа: 19 Фев 2025 22:06 ри ако се разровиш има
То мани другото ма и аз не съм казал толкова негативи. Ама както казах някои хора по очи падат за едната чест и разход. spell.gif

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от nov » 19 Фев 2025 22:20

Аз предпочитам и се опитвам да съм реалист, да-номер едно са по надеждност Тойота, но има неща, които на мен лично много ми се набиват на очи и ме дразнят, например неща, които липсват в уж по-смотани марки, като Рено например.
Понее се интересувам мнного от автоматични часовници и държа на точността, е бърка ми в г..за например, че часовника в Равчика (кварцов), винаги изостава с точно 2 минути са 3 седмици, откачам, първата ми кола, японска с тоя кусур - сверявам го и пак продължавам, но ме дразни. Да- за това няма да закъсам на пътя, но незнам каква е причината например.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Тойота и конкурентите

Мнение от TATI » 19 Фев 2025 22:24

Темата излиза в почивка поне до края на седмицата.
Явно вече няма какво да кажете, освен да си носите от девет кладенеца вода и да си мерите марките и теглилките.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
Akima
Мнения: 7442
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Akima » 27 Мар 2025 15:26

 ! Съобщение от: Akima
Timeout-ът мина - темата е отново отключена.
Да се да се води разумна дискусия в рамките на добрия тон.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

memfisss
Мнения: 1
Регистриран на: 03 Апр 2025 15:10
Местоположение: Bulgaria

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от memfisss » 03 Апр 2025 15:35

Здравейте,
След този коментар на колегата се заформи дискусия в последните няколко страници относно Toyota Relax гаранцията:
i.vasilev написа: 18 Фев 2025 07:21 Това скърцане ще ми излезне само някакви си 1400 лв. ама то е нищо.
В тази връзка искам да попитам запознатите (ползващите Relax) следното:
При активна Toyota Relax, ако се наложи подмяна/ремонт на компоненти, които не се покриват от гаранцията, като например амортисьори, дискове, накладки, свещи и т.н. необходимо ли е същите да бъдат сменени в оторизиран сервиз на Тойота, за да продължи да важи гаранцията?

В точка "2.1.6 Допълнителна информация: " от общите условия на Toyota Relax се казва:
a) По време на или извън действието на Relax вие можете да посещавате неоправомощени сервизи, като това няма последици за валидността на вашата гаранция Relax (с изключение на случаите, описани в 2.3.2);
На линка по-горе може да се види какво включва "2.3.2 Relax не предоставя покритие за/ако:".

Тоест, мога ли да извърша ремонта в друг сервиз и да продължа да посещавам оторизираните само за годишното/периодичното техническо обслужване с цел подновяване на гаранцията?

Аватар
zorbata
Мнения: 335
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от zorbata » 03 Апр 2025 17:39

memfisss написа: 03 Апр 2025 15:35 На линка по-горе може да се види какво включва "2.3.2 Relax не предоставя покритие за/ако:".
Аз го разбирам така: можеш да правиш всичко не свързано с Релакса, но ако някой от тези ремонти засегне(пряко или косвено) Релакса то той отпада.
caryЦар

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта