[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 12 Фев 2025 13:59

Не сте шофирали дизел на лек автомобил. Нищо подобно няма. Може би при стар трактор, но не и при дори относително стар дизелов автомобил, ако разбира се е изправен. Ако двигателя не е изправен - и приус може да пуши и трака. smile.gif Явно и с разхода грешите, особено при съвременните дизелови двигатели с така нареченото "ад блу" smile.gif
И най-новите дизели дори да са изправни имат аромат от тях. А тракането което казва колегата си е специфично за дизелов автомобил, но при по-новите не се усеща така.
За разхода не съм много съгласен, защото то пак зависи и пътната обстановка в която пътуваш, но ако сравняваме хибрид и дизел на един и също маршрут, хирбида дава по нисък разход на гориво.
А addblue не допринася по никакъв начин за разхода, a само намалява вредните емисии които излизат от ауспуха на дизелов автомобил.
AdBlue works by being injected into a vehicle's exhaust system, where it undergoes a chemical reaction within a Selective Catalytic Reduction (SCR) catalyst, converting harmful nitrogen oxides (NOx) from the engine emissions into harmless nitrogen and water vapor, effectively reducing air pollution.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 14:43

Ад блуто не допринася за разхода - то ограничава работата и дори измества системата за рециркулация на изгорелите газове. Поради това температурата в цилиндрите, в процеса на горене, вече е по-висока по сравнение с времената, когато разчитаха само на егр. Това подобрява ефективността на "цикъла", подобрява изгарянето и така ограничава отделянето на "твърди" частици - както поради по-високите температури, така и поради по-богатата на кислород среда. И като резултат, двигателя работи значително по-ефективно и чувствително се понижава разхода.
Последно промяна от Hursa на 12 Фев 2025 14:48, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

strahomen1
Мнения: 170
Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
Местоположение: Габрово
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от strahomen1 » 12 Фев 2025 14:47

Hursa написа: 12 Фев 2025 13:36
strahomen1 написа: 12 Фев 2025 13:28 непостижимото от дизела е при всякакви други условия е липсата на вибрации,бучене,миризмата и тишината при ниска скорост
Не сте шофирали дизел на лек автомобил. Нищо подобно няма. Може би при стар трактор, но не и при дори относително стар дизелов автомобил, ако разбира се е изправен. Ако двигателя не е изправен - и приус може да пуши и трака. smile.gif Явно и с разхода грешите, особено при съвременните дизелови двигатели с така нареченото "ад блу" smile.gif
Ами случвало ми се е да карам и се возя на дизелови автомобили и мислех,че имам някаква представа! Сравнявам също със Пасат B8 2.0 TDI на приятел,поддържана безупречно!Ами има си вибрация когато си на място(хибрида тогава обикновенно е изгасил ДВГ),ами със АД блу е конкретния автомобил,но когато съм на светофара зад него и си мирише в моята кола от неговите газове! При ускорение дизела си бучи осезаемо,дори да не отива във високи обороти,но все пак си бучи!За разхода при един и същ маршрут заедно двете коли се водим и излиза 5.2 дизел срещу 4,9 хибрида!
Carina 4AFE - 1994 - бивша
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 12 Фев 2025 14:49

strahomen1 написа: 12 Фев 2025 13:28 !Гледам да карам между 100-120,което и ми е много по спокойно на фона на прекрасните настилки по магистралата!Някъде преди време във форума колега беше замервал оборотите при мисля 120км/ч и по спомен бяха около 2200, при равен терен !При поддържане на скорост около 140 не мисля,че оборотите прескачат 3000,освен при изкачване!Което за мен е повече от добре за бензинов автомобил.Ти говориш за 3500-5500,които мисля,че са възможни само при натиснат педал постоянно до дъното!При такава скорост(100-120) разхода се движи около 4.8-5.2,което е постижимо и от дизел,
Значи в града е ясно, там хибрида царува. На междуградски път скоростите също са ниски до 90, като почти никога не превишавам ограниченията, даже когато пътуваме няколко коли ми се нервират че спазвам ограничения по кръстовища. Но това до тук.
На магистрала почти 90% от времето карам на ограничението. Когато времето е лошо под него. Когато изпреварвам някой или някои 10-20 над.
Не го правя за време пределно ясно ми е че я спечеля 2-3 минути я не.. по - скоро няма. За да имам някаква реална времева полза трябва да карам над 50-100 над ограничението, но е съм го правил и не мисля да се тествам.
В същото време, специално за Тракия но и по други магистрали се е случвало, когато в дясната лента се движат с 90-100 км а лявата е плътно на 150, карам в лявата. Не че е норма но съм забелязал, че неадекватните дедици и чичаци са толкова опасни, колкото и състезателите. За това ги избягвам и не карам пред/зад тях а съм в лявата лента.
Ако 100-120 ви допада и е работещ вариант за вас, чудесно. Лично аз на магистрала, когато времето и обстановката го позволява не карам толкова "бавно".

Относно оборотите, си вървят точно в този диапазон за 1.8 122 коньовата версия. Която и магистрала да хванеш има изкачване и спускане. И ако 5-5500 държи при изпреварвания и изкачване, то под 3 не пада почти никога. Приказките за корола било приус съм ги слушал от фанатизирани тойотЦи, но фактите го оборват. Приус и други са ми казвали че докарва по - добър разход, та явно освен хардуера, софтуера оказва огромно влияние та не е правилно съпоставката между двете, колкото и на теория да са еднакви.
strahomen1 написа: 12 Фев 2025 13:28 При такава скорост(100-120) разхода се движи около 4.8-5.2,което е постижимо и от дизел,НО в случая непостижимото от дизела е при всякакви други условия е липсата на вибрации,бучене,миризмата и тишината при ниска скорост
това тотално не е така. Ако при корола може да докараш такъв разход на магистрала ако се влачиш със 100, то с дизела ще е сходен. Но както казах аз се движа на ограничението и по този показател в 9 от 10 случая дизела се представя по - добре. Тук отварям скоба че сравнявам 1.8 122 корола, с карок 150 коня 2.0. Но дизела 1во че не е по шумен, има несравнимо по - голяма динамика а разхода в ЛОШИЯ случай е еднакъв.
Отговорили са ви, изправен дизел няма бучене няма тракане. Хибрида е по - тих само в града, може би и на междуградско за кратките моменти когато гаси двигателя, но пък това се обезсмисля от лошата шумоизолация на королата, а се компенсира при дизела с по добра такава.
На кратко, хибрида е силен в града и някои случаи междуградско. На магистралата евентуално може да се доближи до дизел... евентуално.
strahomen1 написа: 12 Фев 2025 14:47 но когато съм на светофара зад него и си мирише в моята кола от неговите газове!
в закрит гараж и на жената яриса 2014 хибрид чат пат пали двигателя, в същото време дизела и той бумтя. Миризмата от яриса беше по осезаема. И двете коли са изправни нали.

Та да мирише, ако е изправен автомобила надали ще е фатално. Освен това дизела има възможност да работи с доста по обеднена смес от бензина.
strahomen1 написа: 12 Фев 2025 14:47 !За разхода при един и същ маршрут заедно двете коли се водим и излиза 5.2 дизел срещу 4,9 хибрида!
0,3 литра разлика, то това е в статистическата грешка, този разход може да е дошъл от разлика в налягане на гумите, челно съпротивление, тежък крак... Това казвам и аз. Хибрида има много добри страни, но икономията не е от най - силните.... на дълъг път.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 14:54

strahomen1 написа: 12 Фев 2025 14:47 Ами случвало ми се е
Все пак - заблуждавате се дълбоко. Явно сте предубедени - но нормално при такава обработка от страна на медиите. smile.gif Години наред шофирах дизели, стари дизели - нищо подобно не съм забелязал. Но тогава - по медиите псевдоеко лобисти още не бяха започнали да ни обработват срещу дизелите smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

strahomen1
Мнения: 170
Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
Местоположение: Габрово
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от strahomen1 » 12 Фев 2025 15:33

Hursa написа: 12 Фев 2025 14:54 Все пак - заблуждавате се дълбоко. Явно сте предубедени - но нормално при такава обработка от страна на медиите. smile.gif Години наред шофирах дизели, стари дизели - нищо подобно не съм забелязал. Но тогава - по медиите псевдоеко лобисти още не бяха започнали да ни обработват срещу дизелите smile.gif
Е чак пък дълбоко да се заблуждавам,че ми се е случвало! :D :D Но щом вие знаете по-добре,ОК! Не отричам положителните страни на дизела,не съм фанатик за хибрида,просто споделям мои наблюдения!
Carina 4AFE - 1994 - бивша
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!

strahomen1
Мнения: 170
Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
Местоположение: Габрово
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от strahomen1 » 12 Фев 2025 16:01

Krachunov написа: 12 Фев 2025 14:49 Krachunov

Относно оборотите, си вървят точно в този диапазон за 1.8 122 коньовата версия. Която и магистрала да хванеш има изкачване и спускане. И ако 5-5500 държи при изпреварвания и изкачване, то под 3 не пада почти никога. Приказките за корола било приус съм ги слушал от фанатизирани тойотЦи, но фактите го оборват. Приус и други са ми казвали че докарва по - добър разход, та явно освен хардуера, софтуера оказва огромно влияние та не е правилно съпоставката между двете, колкото и на теория да са еднакви.
Аз лично не съм карал Королите,но съм склонен вече да вярвам,че имат променено управление на двигателя(все пак са 122- срещу 136) и може да има разлика в натоварванията!Отделно,че Приуса го водят една идея по-висок клас от Корола и може да има разлики и във изолацията,както и уж са еднакви задвижванията,но Ауриса от същите години примерно няма допълнителното подгряване на антифриза както е при мен.Може да има и други разлики,но аз поне не зная!Но ме учудва,че по-новото поколение HSD да има осезаемо повече шумове!
Carina 4AFE - 1994 - бивша
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 16:12

strahomen1 написа: 12 Фев 2025 15:33 споделям мои наблюдения
Споделете измервания smile.gif Не са подвластни на предубедеността. Освен, ако не се изманипулират smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

strahomen1
Мнения: 170
Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
Местоположение: Габрово
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от strahomen1 » 12 Фев 2025 16:44

Hursa написа: 12 Фев 2025 16:12 Споделете измервания smile.gif Не са подвластни на предубедеността. Освен, ако не се изманипулират smile.gif
Няма как да стане!Аз съм обикновен експлоататор на автомобила си и нямам техника,време и някой умения за определени измервания!Във форума съм за да си обогатя някой знания със мненията на хора с доста повече интелект,опит и практика(като в много случай визирам и теб).Категоричен съм,че нашия форум определено има доста интелигентни,ерудирани хора със разнородни интереси и огромни технически познания!Точно и за това това е един от форумите със най-много теми по различни въпроси от които ако иска човек ,винаги може да научи нещо ново и интересно!И понеже като автомобилен фен,собственик и бивш кадър на сервиз на Тойота,аз гледам да следя мненията на колегите и да си правя моите заключения.А когато давам мнение е само и единственно с цел да помогна или да изкажа опит от моята практика! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Carina 4AFE - 1994 - бивша
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от memorex » 12 Фев 2025 16:51

Hursa написа: 11 Фев 2025 20:03
memorex написа: 11 Фев 2025 20:00 https://www.motor1.com/news/747076/toyo ... bo-engine/
Изключение, доказващо правилото. smile.gif 85 години след изобретяване на турбокомпресора - тойота открива ползите от него.
Няма как да не се съглася и това е защото харесвам Тойота и ми е любима марка от 90те.
IMG_20250211_214942.jpg
IMG_20250211_214942.jpg (773.09 KiB) Преглеждано 3530 пъти
Обаче след 2021 се оакаха с двигателите /допуснаха сериозни дефекти и грешки/Искрено се надявам да се изправят на крака и да отстранят спъващите ги проблеми
П.П.
Да добавя и едно лично разсъждение , а именно проблема с патентоването и произтичащите от това последствия.Най-вече в днешно време.Каточели преди няколко десетилетия не беше толкова спазван този "принцип"
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 17:50

Не, че харесвам особено "турбинираните" и дори предпочитам атмосферните. smile.gif Но нормално е да очакваме от такава голяма компания и голям избор, евентуално дори по-голям от колкото при конкурентите - а намираме силно ограничен избор - например единични варианти при камри, при приус на европазара. Поне аз се надявах да видим иновации, ако не по-големи, то поне колкото при малка компания, като мазда - които за съжаление, нямат ресурс да развият много от въведенията си. Тойота има много по-голям ресурс, но поне според мен - от десетилетия не са предлагали нещо действително впечатляващо. Плъгин хибридната им система на рав е много добра, явно - и се харесва. Но я въведоха прекалено късно, има вече толкова много мощни предложения. И вместо да видим развитие в това отношение, базиращо се на големия интерес - видяхме едва ли не регрес при плъгин системата на приус. Сега, покрай съобщенията им за тези нови двигатели - надявах се да прочетем и за възможната им интеграция в по-иновативна хибридна система, да се интегрира и "турбината" в хибридната система. Но нищо конкретно не се съобщава за хибридите с такива двигатели "The upcoming powertrains have 1.5- and 2.0-liter displacements, and while they're being optimized primarily for electrification, the fun element isn't being ignored" - ще има ли нещо забавно при хибридите или ще се ограничат с вграждането на по-мощните двигатели само в по-спортни нехибридни гр модели, като в момента.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от memorex » 12 Фев 2025 18:11

Сега, покрай съобщенията им за тези нови двигатели - надявах се да прочетем и за възможната им интеграция в по-иновативна хибридна система, да се интегрира и "турбината" в хибридната система. Но нищо конкретно не се съобщава за хибридите с такива двигатели "The upcoming powertrains have 1.5- and 2.0-liter displacements, and while they're being optimized primarily for electrification, the fun element isn't being ignored" - ще има ли нещо забавно при хибридите или ще се ограничат с вграждането на по-мощните двигатели само в по-спортни нехибридни гр модели, като в момента.

Мисля ,би могъл да каже някой "слагал" гащирезон с логото. tooth.gif
Мога само да предполагам ,че политиката се определя от пазара /основния пазар/,както и цените.
Лично мнение.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 18:30

Добре - определя се от пазара, от търсенето - но ако не предложиш, как да видиш дали ще се купува. Ето плъгин рав се купува, явно удачно решение, да бяха предложили и плъгин камри, можеше да се раздвижи пазара на камри. Същевременно - предложиха плъгин приус, видяха, че явно не се харесва плъгин системата му, продажбите почти нулеви и какво направиха - предложиха я при компактен сув на висока цена, където малката и мощност впечатлява още по-малко, вместо да я доразвият, да я направят по привлекателна.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от memorex » 12 Фев 2025 18:42

Тука един колега ,мисля живял и работил зад завесата, намекна за обратната връзка от потребителя,но и това е свързано с продажбите основно.А защо не и с авто форумите.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 18:53

От тойота не изглежда да се интересуват силно от потребителските мнения. Вижте колко малко информация предоставят за технологиите си. Колко малки възможности дават, потребителя да адаптира автомобила си, та дори и да управлява функциите му, особено забележимо при хибридните модели, на които основно се базират предложенията им. Създава се впечатление, че производителя иска да диктува, какво да се харесва. Но си е обратното. Вижте дори спирането на авенсис на европазара и замяната му с камри.
Успехите на фолксваген, според мен, се дължаха най-вече на отвореността им към потребителя, на предоставянето на информация за техниката в автомобилите им.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта