Разбира се, че не очаквам да напишат подобно нещо - защото не и вярно. А са описали подробно как може да бъде преодолян. Жалко, че които е трябвало от тойота, не са се съобразили с написаното - но пък, може да са отчели определени печалби.slowtraveler написа: ↑02 Фев 2025 20:09 Какво очакваш да напишат? Да, това е нежелан ефект, който е напълно безопасен, но ако може - бива избягван... Само че заради многото фактори предприетите мерки могат да отстранят пищенето за даден пазар, пък да се появи за друг - поради различните условия![]()
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
slowtraveler написа: ↑02 Фев 2025 20:02 На мен ми се е случвало да свирят спирачки на мноого марки автомобили (само на чисто барабанните не ми се е случвало)...
Офтопик
► Виж съдържание
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Тъй като колеги ми писаха, че имат интересни факти, относно проблема на колегата, темата отново е активна!
Но като гледам, автора май няма особен интерес към темата
Но като гледам, автора май няма особен интерес към темата
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Показал съм ти с цитат, но да уточня, хем казваш , че не значи, че ОЕМ са некачествени и в същото изречение твърдиш, че " са просто различни материали и едните (ОЕМ-ските) свирят" - хем са качествени ОЕМ-ските, хем да свирят си е ОК?
въобще не съм говорил за задни накладки (там са АТЕ), ако си чел какво съм написал се говори за спиране на скорости под 30км/ч, при по-високи скорости не се чуват или пренебрежимо слабо.
Няма никаква логика това. Нали пак имаш натиска на педала на спирачката, пак в крайна сметка и ти аз трябва да спрем на светофара. За горния повърхностен слой - е колко мм да му е покритието, аз им направих 4200км за месец и пак при ниска скорост просфирват, това ако е човек правещ по 10к.км на година ще му вият така половин година ли? Пак да кажа - за МЕН не е нормално да свирят, като товарен влак ОРИГИНАЛНИ накладки, където се предполага, че би трябвало да минават една степен по-висока инспекция от тази на накладките на Текстар например, които се продават във всеки квартален магазин, просто защото там се мъдри логото на Тойота.slowtraveler написа: ↑02 Фев 2025 16:58 Не знам защо за теб това няма никаква логика... Точно натискането на спирачката не е едно и също.. Това води и до различният пробег, и до различно темпо на износване...
И точно защото се карат в различен режим/трафик и т.н., едни и същи спирачки могат да свирят при един, и да не свирят при друг шофьор/автомобил и т.н..
Навярно знаеш, че повърхностният слой на феродото 'се подготвя' по определен начин, но този повърхностен слой може да си промени параметрите ако го експлоатираш по друг начин..
Евала батко, много се радвам, че поне на 4-тата страница на темата некой абариса за кво иде реч.
Друг път, не съм видял друга марка да пести от куката за стелките си - едната боядисана, другата - не, справка - снимки от Тараторя в темата с ръждата, ако пък я засегнем там - пестят ама яко, Тойотата я държа само и единствено че за 112к.км съм дал 3 бона за ремонт на кутията - с друго не ме привлича, ако това ще ти е следващия въпрос, като за дълги преходи имам съвсем друг СУВ.
А бе Бако, те тука у Българския форум пишуват, че няма проблеми да свирят и , че е нормално, пък кво са казали конструкторЕте от Тойота няма никакво значение. Мен и самия продавач в Тойота ме предупреди, че ще имам ядове с тия накладки, че свирят, но аз си викам, бе това е ОЕМ - тоя пич нещо ме баламосва, чекай да скоча пък ше видим ...........
айде де, и аз това се чудя и примера го доказва и с моята оризова кола.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Утихнаха с около 30% сумарно взето от натискането на педала при ниски скорости, но в крайна сметка и това е решение, ще ги изтърпя още едни бързи 1000км и ако няма подобрение ще ги разкарам.
Проблема по-скоро е при гаранционните автомобили и дали ще искат от сервизите да ги подменят по гаранция заради тези скърцания и вой, иначе мани го моя ориз още минус 200 лева и съм в джаза.
Проблема по-скоро е при гаранционните автомобили и дали ще искат от сервизите да ги подменят по гаранция заради тези скърцания и вой, иначе мани го моя ориз още минус 200 лева и съм в джаза.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Моля да не изопачаваш думите ми... Едва ли някъде съм казал че точно ОЕМ-ските свирят... Защото както ОЕМ-ските, така и не ОЕМ-ските, както и качествени производители, така и последните 'хоум-мейд' могат да свирят (или да не свирят)... И това се опитвам да обясня от сума ти време....

Да, не влияе на безопасността... Когато дадеш по-силно газ и правиш сериозно 'шумово замърсяване' - двигателя бръмчи (доста по-силно от скърцането на спирачките) това проблем ли е, или ефект?

Явно така и не си разбрал процесите, затова и за теб няма никаква логика


Да пробвам още веднъж - начинът на шофиране оказва ОГРОМНО ЗНАЧЕНИЕ върху употребата на спирачките.... Това, че и двата автомобила спират на светофара съвсем не означава еднакво натискане на педала на спирачката, нито пък че през спирачките се отделя еднакво количество топлинна енергия (предполагам знаеш, че спирачките са само преобразувател от механична към топлинна енергия)... Защото единият може да е ползвал моторна спирачка, друг - регенеративно спиране... А третият може да е в режим газ/спирачка и до последно да е натискал газта, а накрая скача на спирачките... В уравнението вкарай и темпото за спиране - до каква температура се нагряват спирачките... Защото ако спираш по-леко и продължително преди редки светофари, спирачката ще има време да се охлажда по-дълго време... Ако задържаш пък спирачката прекалено дълго време - повърхностният слой няма да има възможност да се охлажда и ще прегрее... Ако автомобилът ти е хибриден, а ти шофираш разумно и плавно - голяма част от енергията въобще няма да се отдели от спирачките, а ще бъде 'събрана' от регенеративното спиране... Ако същият автомобил му удряш рязко спирачки преди светофара - спирането ще е предимно с механичните спирачки и ефектът ще е коренно различен... Надявам се това е станало малко по -ясно

Като причина за неразбирането ти предполагам е и факта, че явно не си разбрал какво представлява повърхностният слой на накладките... Ти го 'подготвяш' при разработката на спирачките - така, че да се е 'поизпекъл', но не и 'изгорял' - достигаш определена структура на този повърхностен слой... И при по-нататъшната употреба този слой си се поддържа - ти износваш най-горната му част, но загряването при обичайното шофиране подготвя по-долната/дълбоката му част и тя става отново с добрата структура и е готова, докато бъдат износени слоевете над нея - това е непрекъснат процес...
Който обаче може да го промениш ако в даден момент промениш начина на използване на спирачките - можеш да ги 'изпечеш' и т.н. и т.н... Като всяко едно от горните действия може да промени резонансната честота и да доведе до свирене на спирачките...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Моля да четеш внимателно ............... горните два цитата са ориентирани към колегата gimara, не към теб, цитирам него, но ако влизаш така в спора резко нема проблем.
Демек казваш, че няма значение, че са ОЕМ-ски - да си свирят, няма проблеми така ли? Е ако е така............. не ми се иска да ти пожелавам все ОЕм-ски части, като си купуваш да са с такова качество..............!!! Щото мен това не ме кефи, но ако на теб не ти пречи, за мен не е проблем разбира се.
За мен е проблем, какъв е ефекта??????Положителния ефект от свиренето? Сигурен ли си, че децибелите на свиренето на шитливите накладки са по-ниски от даване на газ при ускоряване, щото аз не превключвам на повече от 2200-2500 оборота,м?slowtraveler написа: ↑03 Фев 2025 11:24 Когато дадеш по-силно газ и правиш сериозно 'шумово замърсяване' - двигателя бръмчи (доста по-силно от скърцането на спирачките) това проблем ли е, или ефект?
Искам на живо да ми покажеш, как ще спреш с моторна спирачка приятелю - на светофар,кръстовище на път без предимство в трафика до скорост НУЛА, без колата да изгасне, оставам настрани придърпването, както си караш ей така в градски режим с 50 км/ч - не говоря за повече.А да - може и да не си първа кола на светофара ами втора например - ей така САМО с моторната спирачка.slowtraveler написа: ↑03 Фев 2025 11:24 Защото единият може да е ползвал моторна спирачка, друг - регенеративно спиране...
Типично за тоя форум - от 9 дола вода, но не падаме по гръб...........................................аз ти казвам, че без значение леко или силно натискане, без уравнения и т.н. практиката показва, че ако са качествени накладките свирене няма, мога да ти го напиша на английски или немски.slowtraveler написа: ↑03 Фев 2025 11:24 В уравнението вкарай и темпото за спиране - до каква температура се нагряват спирачките... Защото ако спираш по-леко и продължително преди редки светофари, спирачката ще има време да се охлажда по-дълго време
Теоретично много добре казано, описани са процеси и всичко, като по учебник , адмирации, и? Слоеве , уравнения, различни стилове на спиране - (факт, които дори колегите с НОВИ автомобили описват и колкото и теории да развиваш, ФАКТИТЕ са налице) и за теб е нормално, а на базата на всичката тая теория, която си написал и която в никакъв случай не отричам, не ти ли се промъква мисълта за например дефектна партида от гледна точка на шум например, занижен качествен контрол входящ в завода, изходящ за производителя на накладките, нали не ме караш да си мисля, че купувайки си ЧИСТО нов автомобил е нормално да си мисля, че е ОК да му скърцат и свирят накладките? Едните вият от чисто нови, другите се държат перфектно от чисто нови до 68 хилядния си километър, моя стил на каране е еднакъв, както преди 10 години, така и преди година , така и сега, и?slowtraveler написа: ↑03 Фев 2025 11:24 Като причина за неразбирането ти предполагам е и факта, че явно не си разбрал какво представлява повърхностният слой на накладките... Ти го 'подготвяш' при разработката на спирачките - така, че да се е 'поизпекъл', но не и 'изгорял' - достигаш определена структура на този повърхностен слой... И при по-нататъшната употреба този слой си се поддържа - ти износваш най-горната му част, но загряването при обичайното шофиране подготвя по-долната/дълбоката му част и тя става отново с добрата структура и е готова, докато бъдат износени слоевете над нея - това е непрекъснат процес...
Който обаче може да го промениш ако в даден момент промениш начина на използване на спирачките - можеш да ги 'изпечеш' и т.н. и т.н... Като всяко едно от горните действия може да промени резонансната честота и да доведе до свирене на спирачките...
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Това, което мен ме усъмни от самото начало е цената на накладките и затова попитах по-назад. Защото съм се интересувал, колко струват и цената беше доста висока. Затова и предположих, че касае за оптифит (нискобюджетна афтърмаркет спецификация на Тойота). Нямам нито знания, нито опит в тази област (икономика, търговия, мениджмънт...) за да коментирам този тип стратегия, но пак ще кажа, че съм я срещал и при други производители.
Разбира се, това не оправдава евтините оригинални накладки да свирят, но... факт. Факт е и че такава ценова разлика между двата оригинални артикула, предполага някакъв компромис при по-евтините. Ако аз ги продавах, бих уточнил предварително тези детайли с купувача, за да се избегне горчивия вкус после. Предполагам, че оригиналните (неоптифит) у нас никой не ги държи на склад, просто защото никой не би си купил. Друг въпрос е как би се държала оптифит накладка с нов Тойота диск, или с износен вече Тойота диск, но това са риторични въпроси.
Иначе ето номера за наистина оригинални (как звучи само
) накладки:
Офтопик
Преди 20-тина години работих в представителство на Опел, имах и Омега Б. Като си потърсих накладки за нея имаше два вида – едните без забележка, призведени в Германия (които имаха същия номер на тези, които сменяхме износени, тоест първоначално вграждане и втори със забележка aftermarket specification, произведи в Индия. Едните струваха тогава над 200 лв (много пари си бяха), а вторите 80-90 лв (пак много пари за тогава, но доста по-евтини). Нямах проблеми с индийските, или поне не такива, че да ги запомня с лошо.
Иначе ето номера за наистина оригинални (как звучи само

- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
На старата ми кола (Спейс Стар), след смяна на дискове и накладки (АТЕ или TRW, не помня вече) имах същия ефект - скърцане при спиране на ниска скорост. И аз си помислих, че съм попаднал на некачествена марка, но (не)известно време след това скърцането изчезна тотално. Явно си има някакво технологично време. Дразнещо е, не споря, но има толкова по-важни неща, касаещи сигурността... Иначе спирането си беше и е перфектно.
Не знам доколко това помага в случая, просто споделям опит.
Не знам доколко това помага в случая, просто споделям опит.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Моите са с номер на кутията, като тези, които си показал на втория ред (горните са оригиналните) , от тук произтича само един въпрос, защо не е написано Оптифит на самите накладки, а Текстар? Възможно ли е да си ми продали менте за ОЕМ, като само опаковката прилича на оригинална?
Както и в началото на темата споменах, не ми пречи дали са Оптифит,АТЕ,ТРВ или Бако Цецо от Враца - фирмата производител, продават ги за оригинални ОЕМ части и би трябвало контрола по качеството да е на ниво, ако съм отишъл да ги взема от гаража пред блока от Стрина Николина и на кутията всичко е на китайски/турски и само на латиница пише Оптифит и цената им е 50-60лв, тогава няма да имам никакви претенциЙ, ще искам само да спират доколкото е възможно, това, че вият или загряват няма да ми пречи.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
В тази тема докато приключите с "обсъждането" накладките ще се изтъркат и ще са за смяна.
Carina E 4AFE LB 1992
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
В спора се ражда истината, а и няма лошо тамън да се върна към АТЕ............
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
По-точна информация може даде само някой, който работи на по-висока позиция в Тойота.nov написа: ↑03 Фев 2025 12:56Моите са с номер на кутията, като тези, които си показал на втория ред (горните са оригиналните) , от тук произтича само един въпрос, защо не е написано Оптифит на самите накладки, а Текстар? Възможно ли е да си ми продали менте за ОЕМ, като само опаковката прилича на оригинална?
Както и в началото на темата споменах, не ми пречи дали са Оптифит,АТЕ,ТРВ или Бако Цецо от Враца - фирмата производител, продават ги за оригинални ОЕМ части и би трябвало контрола по качеството да е на ниво, ако съм отишъл да ги взема от гаража пред блока от Стрина Николина и на кутията всичко е на китайски/турски и само на латиница пише Оптифит и цената им е 50-60лв, тогава няма да имам никакви претенциЙ, ще искам само да спират доколкото е възможно, това, че вият или загряват няма да ми пречи.
Това, което аз знам е повърхностно. Оптифит не е точно марка, а търговска линия на евтини части, които Тойота продава като оригинални. Оптифит в твоя случай е Текстар, но за Корола може да е ТРВ, а пък дори и при теб, но след време друга партида да е АТЕ в кутийката. Явно са европейски (мое допускане), или по-точно местни за региона, което вероятно води до по-ниски разходи, респективно цена. Само за по-стари автомoбили, задължително извън гаранция (това е важно). Вероятно идеята е да се използва пазарната ниша на алтернативните авточасти, които са основен доставчик при ремонти на стари автомобили. Но това са си само мои разсъждения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта