Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Слоу, не съм съгласен с мнението ти - предвид, че ми търсят накладките по Вин, те виждат, че колата не е спортна (самото понятие "спорт" при ориза е тотално изключващо се).Та това са накладки за обикновен автомобил, въобще нямат предвид "спортен", а и примерите на колегите с новите коли също се виждат, и техните са далеч от спортни коли, та нека си го кажем директно - оем-ското качество, специално при накладките е значително занижено, пак казвам, преди тях бях с АТЕ, от първия метър до последния км как един път не кръкнаха или завиха вой.
Нямам промяна в стила на шофиране, дори сега съм с ОЕМ спирачна течност (дано не е с качеството на накладките), но тя няма отношение към койотския вой, който издава ориза и всеки път се червя от срам, затова при скорости по-ниски от 30 км/ч наблегам да спирам леееееекинко с ръчната, там поне са АТЕ, а не ОЕМ шитнята.
Нямам промяна в стила на шофиране, дори сега съм с ОЕМ спирачна течност (дано не е с качеството на накладките), но тя няма отношение към койотския вой, който издава ориза и всеки път се червя от срам, затова при скорости по-ниски от 30 км/ч наблегам да спирам леееееекинко с ръчната, там поне са АТЕ, а не ОЕМ шитнята.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
А възможно ли е ОЕМ накладките да са марка ГПП (Господи, помогни ми да пристигна)?
Това буквален превод на руското ГПД (Господи, помоги доехать). Това в смисъл, че частите са монтирани само за продажба на автомобила.
Втори въпрос - след като си бил доволен от комбинацията дискове-накладки, по каква причина ги смени?
Аз, когато имам избор, не си правя експерименти. Хеле пък със спирачната система...
Това буквален превод на руското ГПД (Господи, помоги доехать). Това в смисъл, че частите са монтирани само за продажба на автомобила.
Втори въпрос - след като си бил доволен от комбинацията дискове-накладки, по каква причина ги смени?
Аз, когато имам избор, не си правя експерименти. Хеле пък със спирачната система...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
За ОЕМ-ското качество - не знам, но явно не се разбираме - примера за 'спортните спирачки' бе само за хиперболизиране на разликата....
При 'обикновените' спирачки също има сериозни разлики в параметрите в зависимост производител, пазар, модел автомобил и т.н....
А начинът на шофиране на хората се отличава доста - някои въртят един комплект накладки 80-100х.км, а други ги сменят на 20х.км... Затова един и същ комплект спирачки може да скърца при един шофьор, а друг комплект - при друг...
Това имах предвид - дано съм изяснил по-ясно мисълта си

П.С. като се сетя - на два от островите обикаляхме доста с кола (доколкото е възможно на остров 20х8км или 60х40км


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Изключено е, няма логика ако им работят всичките Кайзен-и, 5s-и, Ишикави и Сикс сигми и особено куолити менджмънта.Без значение дали фирмата се казва Айвалък тунинг от махлЪта или Бако Цеко от Краводер - щом им покриват трите основни параметъра, а именно цена, качество, изискуеми бройки за доставка за даден срок и срок на доставка, а вече Бако Цеко да си следи параметрите, като ppm, PPAP,FMEA и те такива все убавини.Пък и не вярвам да немат входящ контрол у Тойота и на 20000 бройки от тия убави наклдки да вземат да тестват един-два чифта например.Ама не ме учудва и да нямат, че виж с възглавниците на Таката какво стана и колко авторпоизводители изреваха, не само Тойота, та производител (заглавието) на фирмата нема чак такова значение, щото и големите се усир@т, както в моя случай, важен е куолити контрола и горните неколко неща по куолити мениджмънта .............. за да имат доволни клиенти де, аз затова повече накладки Тойота или пък Текстар нема а си зема дори без доларЕ да ми ги предлагат.
Не те разбирам, какво значи понятието "само за продажба" - демек купуваш го и е нормално да вие , като карпатски влЪк, НОВ автоНобил?
Не си чел какво съм писал, търговците от които пазарувам тоя тип части решиха да ме хванат за канарче и ми обявяват цени за накладки АТЕ с около 30% над цената на оригиналните, което не е нормално и затова реших да заложа на ОЕМ-ското "качество", като не отричам че се наших здраво..........., ама па и на гърба ми да лапнат едни брЪзи 80 лева САМО от посредническата си дейност могат да ме хванат за..............., ако трябва тия сегашните ще ги хвърля и ще поръчам да ми донесат от Германия АТЕ, ама на тия "търговци" 80 кинта горница нема да им дам.Решил да си избива ремонта на къщата от мен.....не познал.
Никога, купувайки ОЕМ-ска част без значение з акоя марка автомобил съм си и представял, че мога и да си помисля, че правя експеримент, нали затова цената им е почти по 2, а в някой случаи и по 5 зависи от частта, нали и ти не си представяш това - че ако си купиш ОЕМ част си правиш експеримент?
Няма отношение към темата, това е млако като въпроса с ръждата при Лендкруизерите и Лексотаня тогава извади от 10 дола вода, че видиш ли всичките са карани офроуд и т.н. глупости - наместо да си се каже, че са яки ръждилници и покритието им е под всекаква критика , и не само при тях , а при 90% от автомобилите Тойота..........., просто с две думи казано, практиката го доказва.
Абсолютно никаква логика няма в това, натискането на спирачката е едно и също, моя стил на шофиране в никой случай не би могъл да е напълно еднакъв с гореоплакващите се от вой на накладки, те карат и в различен тип трафик от мен и т.н., тук на 100% си зависи от материала на феродото, е не дали галиш спирачката или натискаш зверски, няма логика да се развият по тези причини - поне според мен.slowtraveler написа: ↑02 Фев 2025 08:46 някои въртят един комплект накладки 80-100х.км, а други ги сменят на 20х.км
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Само за продажба - прекупвачите слагат нови части, преди продажбата на автомобила на следващия собственик.
Колкото да покажат, че са нови.
Това, че купуваш от представителство OEM части, а и "проверен" автомобил, не ти дава никаква гаранция, за съжаление. Дори в Германия.
В магазина получават това, което са им изпратили. Колко е оригинално, с какво качество и къде е произведено - не е ясно.
Дали знаят продавачите/ приемчика - нямам идея.
Ама като чета какво става с нови автомобили - производството, както и OEM частите им явно са регионални.
Демек като перилните препарати и храните - For Balkans only или For Eastern Europe. Central (Чехия, Унгария, Словакия и Полша са отделно).
При това изобилие от "вносители" на резервни части у нас, не знам как могат да си позволят да продават толкова скъпо!
Търсих лятото за друга марка спирачен кит - ами имаше значителна разлика в цените както между марките, така и за точния part#.
Разликата наистина беше в този диапазон - 50-80лв. при средна цена малко над 200.
Не говоря за опаковчици и откровено ребрандирани китайци. Пиша за ATE, Textar, Brembo, Bosch и подобни.
Колкото да покажат, че са нови.
Това, че купуваш от представителство OEM части, а и "проверен" автомобил, не ти дава никаква гаранция, за съжаление. Дори в Германия.
В магазина получават това, което са им изпратили. Колко е оригинално, с какво качество и къде е произведено - не е ясно.
Дали знаят продавачите/ приемчика - нямам идея.
Ама като чета какво става с нови автомобили - производството, както и OEM частите им явно са регионални.
Демек като перилните препарати и храните - For Balkans only или For Eastern Europe. Central (Чехия, Унгария, Словакия и Полша са отделно).
При това изобилие от "вносители" на резервни части у нас, не знам как могат да си позволят да продават толкова скъпо!
Търсих лятото за друга марка спирачен кит - ами имаше значителна разлика в цените както между марките, така и за точния part#.
Разликата наистина беше в този диапазон - 50-80лв. при средна цена малко над 200.
Не говоря за опаковчици и откровено ребрандирани китайци. Пиша за ATE, Textar, Brembo, Bosch и подобни.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
С всичко казано от теб съм напълно съгласен, с изключение на горното, говорим ли за ОЕМ трябва да имат 100% проследимост, в кой завод/плант е изработена частта, от коя смяна , че дори и кой оператор - повечето от тия неща ги има закодирани в QR код-а, ако няма кю ар, има проС баркод по който може да се разбере всичко, имат и вътрешни и външни одити и ако са извършени, като хората трябва да има 100% проследимост относно произведената и предлаганата от тях ОЕМ част, също така не само за частта и за доставените изходящи материали за нея, като в случая метални пластини, феродо или какъвто е там материал, дори боята за принт-а върху самата накладка и т.н.
Иначе за тия части в магазините из гаражите - who knows, макар, че въпросните АТЕ ги купих от такъв магазин тип "гаража в блока" и никви грижи, пише си на кутията Мейд ин Джърмани но нито за момент не съм се и уповавал на тоя надпис, пък и Мейд ин джърмани отдавна не е критерии за качество, ама явно тогава съм уцелИл на добър матрЯл на феродото.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- gimara
- Мнения: 1710
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Отворих първия линк със седемте причини - нито една от тях нее е рииизонабъл за мен, ако дори само една от тях е била валидна и АТЕ - то щеха да скрЪцат, говоря от опит в моя конкретен случай, че сега дори са и раздвижени и смазани двата спирачни апарата предни, продължавам да твърдя, че при мен е некачествен матрЯл или както се изрази Слоу, повече наличие на метални частици. Ония горните две нали са излезли от завода, те що прискрЪцват?
Отговора е много проС ( то и аз съм прост) - и в трите случая сме оборудвани/закупили ОЕМ-ски накладки (някои заедно с накладките и чисто нови автомобили) - възможно е да е дефектна серия или просто лошо качество - факта, че от дилъра ме уведомиха дипломатично и директно , че може да очаквам шумове от тях, тоест проблема е всеизвестен, но пак да кажа моя е 13 годишен кош, ама на чисто нова кола да ми се случи ...........извинявам се, най-малкото ще ми е неприятно и бих предприел действия.
И пак куриоз и то при Тойота - в моя 25 годишен автомобилен шофьорски стаж съм сменил много комплекти с накладки, предни , задни, АТЕ,Феродо,ТРВ, ОЕм-ски на Ауди,Рено,Волво,Опел,Цитронада - но никога не съм имал вой при спиране, а тук...............купувам нови, оем-ски от не къде да е , а Тойота и воя е до небесата, сега малко поутихнаха де, ама............чувството и горчивината след скъпата покупка остават

Отговора е много проС ( то и аз съм прост) - и в трите случая сме оборудвани/закупили ОЕМ-ски накладки (някои заедно с накладките и чисто нови автомобили) - възможно е да е дефектна серия или просто лошо качество - факта, че от дилъра ме уведомиха дипломатично и директно , че може да очаквам шумове от тях, тоест проблема е всеизвестен, но пак да кажа моя е 13 годишен кош, ама на чисто нова кола да ми се случи ...........извинявам се, най-малкото ще ми е неприятно и бих предприел действия.
И пак куриоз и то при Тойота - в моя 25 годишен автомобилен шофьорски стаж съм сменил много комплекти с накладки, предни , задни, АТЕ,Феродо,ТРВ, ОЕм-ски на Ауди,Рено,Волво,Опел,Цитронада - но никога не съм имал вой при спиране, а тук...............купувам нови, оем-ски от не къде да е , а Тойота и воя е до небесата, сега малко поутихнаха де, ама............чувството и горчивината след скъпата покупка остават



NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- gimara
- Мнения: 1710
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Освен в първия линк има интересни неща и в другите:
Едно време повечето от тях са се произвеждали от азбест, който за щастие беше забранен, след като се разбра, че причинява рак на белите дробове у строителни работници. Съвременните накладки са предимно от метал, керамика или кевлар, като трите вида имат различни характеристики. А първите два материала имат склонноста да издават такива звуци при триене и това не означава повреда, защото те си вършата основната работа - да спират. А неприятният звук е цената, която трябва да платите за това "удоволствие".
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Да де, смао, че допълнителната цена освен тая с парите и тая с шума и..............срама
Но има лесно решение - ако продължат да ми дразнят слуховите рецепроти, просто ще си поръчам едни АТЕ и тия ще ги банна.




Но има лесно решение - ако продължат да ми дразнят слуховите рецепроти, просто ще си поръчам едни АТЕ и тия ще ги банна.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- gimara
- Мнения: 1710
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
При мен оригинални задни, износени наполовина, сутрин при потегляне назад свиреха като влак. Смених ги с АТЕ и сега е тишина, дори във влажно време.
Това не означава обаче, че ОЕМ накладките са некачествени, просто материалите са различни и в комбинация с другите фактори, едните свирят другите не.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Противоречиво изказване - както сам казваш ако и двете марки спират еднакво добре, ама едните свирят , ти кои би си купил? За мен биха били по-некачествените не от гледна точка на спирачен път, а от гледна точка на шум, възможно е следствие това свирене (което е крайния резултат, който чуваш) да има и по-голямо загряване, от там след да кажем някакво спускане и незнаейки как да боравиш със спирачките би оказало въздействие върху тяхната ефективност в отрицателна посока спрямо тия, които не свирят............например.
И при мен беше така , без значение околна температура, без значение стила на каране (изкл.спортен, че съм далеч от него), без значение продължителност на шофиране - случвало се е по 5 часа да не спирам дори да пусна една вода.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- gimara
- Мнения: 1710
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Спорът започва да се обезсмисля. Кое е противоречиво? Предните ми също са ОЕМ и не свирят, задните свиреха само на заден ход при първо тръгване сутрин.
Просто в комбинация с другите фактори, описани от колегите и в статиите, които може да се прочетат в интернет задните свиреха. Кои бих купил? Ами преди да се монтират, няма как да знам кои ще свирят. В друга комбинация от причини, може и АТЕ да свирят.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Не знам защо за теб това няма никаква логика... Точно натискането на спирачката не е едно и също.. Това води и до различният пробег, и до различно темпо на износване...nov написа: ↑02 Фев 2025 09:49 Абсолютно никаква логика няма в това, натискането на спирачката е едно и също, моя стил на шофиране в никой случай не би могъл да е напълно еднакъв с гореоплакващите се от вой на накладки, те карат и в различен тип трафик от мен и т.н., тук на 100% си зависи от материала на феродото, е не дали галиш спирачката или натискаш зверски, няма логика да се развият по тези причини - поне според мен.
И точно защото се карат в различен режим/трафик и т.н., едни и същи спирачки могат да свирят при един, и да не свирят при друг шофьор/автомобил и т.н..
Навярно знаеш, че повърхностният слой на феродото 'се подготвя' по определен начин, но този повърхностен слой може да си промени параметрите ако го експлоатираш по друг начин..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
nov,
Изтеглил си къса клечка, явно, макар причините за свирене, или липсата му да са прекалено много. От собствен опит мога да споделя някои неща, като говоря за обикновенни детайли, не за специални спортни.
На първо място, според мен, зависи от двойката диск/накладка, без значение на качество и марка. В смисъл – определена марка накладка свири с определени дискове, а с други не. Изхождайки от това правило, би било добре да се комбинират диск и накладка от една марка.
На второ място е доста важно как ще разработите първоначално новите накладки, което, ако са сложени на стар диск е още по-важно. Тук съвети няма да давам, защото „съветници“ в интернет има достатъчно, като препоръките често са диаметрално противоположни.
Не знам колко км си им навъртял, но единствено, ако можеш да изтърпиш малко, да се износи горния слой и да видиш дали има разлика.
Трето, което се сещам. Монтажът – всички пластинки, дреболии, подложки трябва да са монтирани и то правилно, защото съм виждал и наопаки. Подложките, които някои ги губят, забравят, или изхвърлят, защото не им ясно за какво са там. А пък името им е „anti squeal” и би трябвало да говори достатъчно.
Инак си прав и с АТЕ е по-трудно да се сгреши, но не бива човек да се кълне излишно, защото именно АТЕ имаха много проблеми с дисковете на VW преди години, а и на Авенсис Т22 също. От EBC, също повечето хора са доволни.
Ако не е тайна, каква цена са ти дали за накладки АТЕ? Защото, това, което виждам е около 160 лв, а оригиналните по-спомен бяха поне 250 лв, да не кажа и доста повече. Затова ми е много любопитно какви оригинални си сложил (какъв номер)? Питам, защото при Тойота, а и не само, има серия оригинални части/консумативи, не знам как да го нарека – един вид икономична категория. Наричат се Optifit и са доста по-евтини. Ясно ти е, че няма как по-евтините да имат абсолютно същите характеристики, както скъпите. Някъде има компромис.
В заключение, за любознателните, които им се чете. Документът е стар, но физиката и химията не са се променили толкова. За съжаление го имам само на английски.
Fundamentals for brake squeak noise vibration
Изтеглил си къса клечка, явно, макар причините за свирене, или липсата му да са прекалено много. От собствен опит мога да споделя някои неща, като говоря за обикновенни детайли, не за специални спортни.
На първо място, според мен, зависи от двойката диск/накладка, без значение на качество и марка. В смисъл – определена марка накладка свири с определени дискове, а с други не. Изхождайки от това правило, би било добре да се комбинират диск и накладка от една марка.
На второ място е доста важно как ще разработите първоначално новите накладки, което, ако са сложени на стар диск е още по-важно. Тук съвети няма да давам, защото „съветници“ в интернет има достатъчно, като препоръките често са диаметрално противоположни.
Не знам колко км си им навъртял, но единствено, ако можеш да изтърпиш малко, да се износи горния слой и да видиш дали има разлика.
Трето, което се сещам. Монтажът – всички пластинки, дреболии, подложки трябва да са монтирани и то правилно, защото съм виждал и наопаки. Подложките, които някои ги губят, забравят, или изхвърлят, защото не им ясно за какво са там. А пък името им е „anti squeal” и би трябвало да говори достатъчно.
Инак си прав и с АТЕ е по-трудно да се сгреши, но не бива човек да се кълне излишно, защото именно АТЕ имаха много проблеми с дисковете на VW преди години, а и на Авенсис Т22 също. От EBC, също повечето хора са доволни.
Ако не е тайна, каква цена са ти дали за накладки АТЕ? Защото, това, което виждам е около 160 лв, а оригиналните по-спомен бяха поне 250 лв, да не кажа и доста повече. Затова ми е много любопитно какви оригинални си сложил (какъв номер)? Питам, защото при Тойота, а и не само, има серия оригинални части/консумативи, не знам как да го нарека – един вид икономична категория. Наричат се Optifit и са доста по-евтини. Ясно ти е, че няма как по-евтините да имат абсолютно същите характеристики, както скъпите. Някъде има компромис.
В заключение, за любознателните, които им се чете. Документът е стар, но физиката и химията не са се променили толкова. За съжаление го имам само на английски.
Fundamentals for brake squeak noise vibration
Последно промяна от Двигателист на 02 Фев 2025 19:21, променено общо 2 пъти.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта