Запотяване на стъкла

Публикувай отговор
Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от Ивайло Димов » 03 Яну 2025 18:39

Акцентирах ,че при старото поколение със стария фреон е невъзможно .При новите компресора е зацепен постоянно и цялата схема се случва от една муфа в него и един клапан .Продължавам да твърдя ,че тая глупост е безмислена зимата ,върши работа есен и пролет когато отвън навлиза топъл и влажен въздух .Зимата тая влага се изчиства само с вентилатора ,а принципно при изправни клапи и сменен салонен филтър изпотяването е минимално и се издухва за 1-2 минути.

Hursa
Мнения: 5676
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от Hursa » 03 Яну 2025 18:58

За съжаление съвсем не е малко - в купето, предния ден евентуално сме пътували, евентуално двама човека. Диша ли сме, отделяли сме значително количество влага. Евентуално е било мокро или заснежено - дрехите и обувките са мокри, вкарваме значително количество вода в купето. Включили сме отоплението, в купето е 20, та дори 25 градуса, този въздух поема значително количество влага. Вечерта се прибираме, до голяма степен тази влага си остава в купето - изстива и се отлага, не само по стъклата.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от Ивайло Димов » 03 Яну 2025 19:30

Като се прибереш пробвай да оставиш 4 врати отворени за 1 минута да се изравни температурата в купето с тази на въздуха навън.
Служебните кенефи такива драми няма ,случва се да стоят по 2-3 часа на студа ,а преди тва вътре е било баня .Като спра ,оставям вратата отворена 2-3 минути да се охлади .

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от memorex » 03 Яну 2025 19:37

Ивайло Димов написа: 03 Яну 2025 18:39 Акцентирах ,че при старото поколение със стария фреон е невъзможно .При новите компресора е зацепен постоянно и цялата схема се случва от една муфа в него и един клапан .Продължавам да твърдя ,че тая глупост е безмислена зимата ,върши работа есен и пролет когато отвън навлиза топъл и влажен въздух .Зимата тая влага се изчиства само с вентилатора ,а принципно при изправни клапи и сменен салонен филтър изпотяването е минимално и се издухва за 1-2 минути.
Не е само безмислена ами има и температурна защита за развърта е на а/с компресора.За различните производители е различна /-5 до +5 'С/ За Тойотата е мисля 0'С .
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6210
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 346 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от slowtraveler » 03 Яну 2025 20:58

► Виж съдържание
Щом не мърда клапата вариантите не са чак толкова много... Единият - е разхвърляне и ремонт на целият разпределител, а вторият - ръчното завъртане на клапата 'на отворено' към външен въздух... Не знам каква е логиката точно на този климатроник, но преди интервенцията бих се разходил из различните режими - да не би при някой режим все пак клапата да отваря... Съветът ми е заради личният опит, че при някои режими (особено скоро след стартиране) климатроникът на автомобила ми решаваше, че сам трябва задължително да мине на вътрешна рециркулация с цел по-бързо достигане на желаната температура (при големи температурни разлики между зададена и текуща температура)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

pivaylov
Мнения: 24
Регистриран на: 27 Ное 2024 09:00
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla X 1.6i VVT-i
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от pivaylov » 03 Яну 2025 21:03

@slowtraveler устройва ме варианта, в който клапата ще е само отворена и няма да затваря. Въпросът е как да я отворя с максимално малко разглобяване. Иначе относно режимите на духане - моторчето от снимка 1 при всяка смяна на посоката на духане се движи, но при рециркулацията не се случва нищо.
Последно промяна от pivaylov на 03 Яну 2025 21:05, променено общо 1 път.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от Ивайло Димов » 03 Яну 2025 21:04

offtopic.gif При някои производители става с адаптация чрез софтуер или през менюто на панела за управление ,.Налага се при ремонт ,при откачане на акумулатор .Има и сервизно меню където от панела може са се види за грешка в системата .Но най-сигурно си е софтуерна диагностика .Ако клапата е блокирала и върти въздуха само в купето тоя конденз нема отърване от него .

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от Ивайло Димов » 03 Яну 2025 21:06

boxed.gif Не може да я отвориш освен ако не я изкъртиш ,като спреш парното тая клапа се затваря автоматично .На старите коли с жила можеше .

Аватар
mapamop
Мнения: 5219
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 160 пъти
Получена  благодарност: 594 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от mapamop » 03 Яну 2025 21:07

slowtraveler написа: 03 Яну 2025 20:58 че при някои режими (особено скоро след стартиране) климатроникът на автомобила ми решаваше, че сам трябва задължително да мине на вътрешна рециркулация с цел по-бързо достигане на желаната температура (при големи температурни разлики между зададена и текуща температура)
Ако е същия или подобен конструктивно като на Авенсис Т25 не прави такива неща. Не е толкова умен. Пробвано е визуално на Авенсиса ми. Просто не духа докато не претопли антифриза, за да тръгне хладка температура, но съм 90% сигурен че не си затваря клапата за рециркулацията. Въпроса е защо не работи клапата - кой е пипал под таблото и е разкачил/строшил рамената на механизма на тая клапа. Лекува се лесно, но на свалена горна част на таблото. Няма да кажа откъде знам...
Ивайло Димов написа: 03 Яну 2025 21:06 като спреш парното тая клапа се затваря автоматично
Грешен отговор....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6210
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 346 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от slowtraveler » 03 Яну 2025 21:09

mapamop написа: 03 Яну 2025 21:07 Просто не духа докато не претопли антифриза
Да, и при мен не тръгваше да духа сериозно (работи на най-най ниска степен - почти изключен вентилатор), но компресора тръгва..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от Ивайло Димов » 03 Яну 2025 21:15

Тя ако на автоматичен режим затваря клапата на дисплея тря излезе символчето ,че връти вътрешният въздух .

Hursa
Мнения: 5676
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от Hursa » 03 Яну 2025 21:23

► Виж съдържание
pivaylov написа: 03 Яну 2025 21:03 устройва ме варианта, в който клапата ще е само отворена и няма да затваря
Дали ще ви устройва, след като стъклата изсъхнат. Да не би да има проблем с бутона за рециркулация.
Последно промяна от Hursa на 03 Яну 2025 21:27, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от memorex » 03 Яну 2025 21:26

На рециркулация не е напълно затворена клапата.Явно някой зъб е прескочил от външна намеса при смяна филтър купе.
Може да се пробва по същия рискован начин да се върне на положение.Задава се рециркулация отваря се маха се филтъра и се натиска с ръка клапата .
https://autoparts.toyota.com/products/p ... 8710602190
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Аватар
mapamop
Мнения: 5219
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 160 пъти
Получена  благодарност: 594 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от mapamop » 03 Яну 2025 21:47

memorex написа: 03 Яну 2025 21:26 Може да се пробва по същия рискован начин да се върне на положение.Задава се рециркулация отваря се маха се филтъра и се натиска с ръка клапата .
Не е точно така. На рамото на клапата има канал за палеца който е на рамото на моторчето. Вкарва се в канала, но мястото е тясно, клапата е почти до преградата на мотора, и достъпа е през таблото отгоре.
На четвърта страница в тази тема ги има на схемата къде са клапите:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... 45#p385864
На тази снимка го има модула с вентилатора на парното:
https://www.toyotabg.eu/download/file.php?id=34791
Моторчето е в горния ляв ъгъл на модула с вентилатора на пода.
Снимка на разглобено въпросното моторче:
https://www.toyotabg.eu/download/file.php?id=34795
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

pivaylov
Мнения: 24
Регистриран на: 27 Ное 2024 09:00
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla X 1.6i VVT-i
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Запотяване на стъкла

Мнение от pivaylov » 04 Яну 2025 12:16

Сега пак пробвах с бутона за рециркулация и се вижда как съвсем леко се мърда клапата, но всякаш нещо я държи.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост