Мнение
от slowtraveler » 19 Яну 2012 13:47
На колегите, които си възстановяват реотанчетата:
най-лесно скъсано реотанче се мери не чрез мерене на съпротивление, а с мерене на напрежение....
Пускате подгрева, забивате едната сонда на единия край на нагревателите (внимавайте да не скъсате самата клема, като на топик-стартера).
С другата сонда започвате да обхождате реотанчето между двете клеми... Ако напрежението се променя - то реотанчето работи (практически това е като един потенциометър, като средния извод е мястото, където си допрял втората сонда).
Скъсания или спукан реотан (дори и да е незабележимо спукан), ще 'прескочи' напрежението от 12В на 0, или от 0 на 12В в мястото на повредата...
Замазвате този участък и продължавате със същото реотанче (имал съм случаи на Нива едно реотанче да е спукано на три места).
Така можете да проверите всички реотанчета за няма и 5 минути..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008