Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувай отговор
Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от ufer » 28 Сеп 2024 16:06

Ех, биро, това е друга бира... :cheers: Ти направо си живееш при комунизЪма - 4.90 лв./100 км... :thumbsup: Изпитвам благородна завист... :cheers:

Аватар
Monster
Мнения: 412
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 156 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Monster » 28 Сеп 2024 17:59

Добре си си покарал. Каква е схемата за сервизното обслужване при Нисан - предполагам е всяка година или определен брой километри, та колко са зададени тези километри между обслужванията, за да важи гаранцията? При Равката 3 такива месеца (по 4+ хил км) и вече щеше да трябва да си записвам час за смяна на масло, нищо че колата може да е карана почти изцяло на ток за този период. При Зоето не съм сигурен колко е точно (със сигурност доста повече от при Тойота), но скоро ще разбера, тъй като имам час за обслужване след няколко седмици, тъй като миналата година октомври колата е обслужвана последно. Аз за петте месеца, от както я имам, й навъртях вече 15 хил км (горе-долу по 3 хил. км на месец). Интересно ми е при bZ4X как са зададени сервизните интервали - не съм срещал колега с тази кола във форума иначе бих отправил въпроса към него да сподели. Чел съм че при Хюндай Кона сервизните интервали са ги направили все едно е ДВГ, което е разочароващо ако е вярно, тъй като моментално убива едно от предимствата при електромобилите.

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от biro » 28 Сеп 2024 20:03

1 година или 30х.км е интервала на обслужване. На равката имаш масло в ДВГ и там си трябва смяна на 15к. Тойотите на 30к им сменят спирачна течност и предполагам за това и нисана го искат след 30к км.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
Monster
Мнения: 412
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 156 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Monster » 18 Окт 2024 20:57

Тази седмица минах обслужването на Зоето и сервизният интервал също е 1 година или 30 хил. км, както при Нисана. Честно казано очаквах да се повече километрите - на дизеловата ми Шкода сервизният интервал беше същият, макар че аз си я обслужвах на средата му, тъй като 30 хил. км ми се струваше доста нездравословно за ДВГ. За последните 5 месеца на Зоето му навъртях 16 хил. км, но мисля,че при по-добро разпределение на пробега между Зоето и Равката ще успея да обслужвам всяка от колите по веднъж в годината, без да прехвърлям критерия за километри оттук на сетне. Като цена при Зоето стандартното обслужване е около 150 лв, включващо проверка на батерията и смяна на филтъра на климатика. Конкретното обслужване, което минах тази седмица, беше с една идея по-скъпо (малко над 200 лв), тъй като колата беше на 56 хил. км и на тези километри се правила и профилактика на спирачките.

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от BOz » 18 Окт 2024 21:57

150 лв. за един филтър на климатика... stretcher.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от max-2 » 18 Окт 2024 23:20

На тойота филтъра на климатика е около 60 лв, но не е нищо особено. Не знам на зоето дали е с екстри като активен въглен примерно. През тойотовския филтър може да видиш мравка при желание.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от biro » 19 Окт 2024 07:37

Филтъра на зое не е 150лв. В сумата е включена проверка на батерията, заплати и печалба. На който не му аресва може да си купи филтър за 30лв и сам да си го смени отказвайки се от гаранцията на колата.
150лв е по-малко от 350лв обслужване на хибрид.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от BOz » 19 Окт 2024 08:11

Само ако колата е в гаранция, би било оправдано да ги дадеш тия пари, с цел да я запазиш.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1142
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 19 Окт 2024 12:15

Обслужване Зое на Третата година:
(поръчали са и акумулатор, защото нямаха наличен, който по ръководство се сменя на всеки три години)
Прикачени файлове
Зое - Обслужване на Трета година.JPG
Зое - Обслужване на Трета година.JPG (40.46 KiB) Преглеждано 57134 пъти
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Аватар
Monster
Мнения: 412
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 156 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Monster » 20 Окт 2024 12:57

В близките месеци се задава новият компактен EV SUV на Шкода - Elroq. Изгледах няколко видеа за него и като цяло съм позитивно настроен към видяното, а именно:
- Има AWD версия, макар и само за варианта с най-голяма батерия (85 kwh).
- Сравнително компактна е като размери (под 4.5 м дължина), което би ме устройвало за втора кола. Шкода Epiq е по-компактна, но пък ще е без AWD версия, така че не бих я обмислял.
- Много типични за Шкода "Simply clever" решения в интериора и багажното пространство.

Основното нещо, което не ми харесва, е че не предлагат вариант за 22 kW бордово зарядно, а е само със стандартното 11 kW. Хубаво е, че за DC предлагат бързо зареждане, но предвид че 99.99% от времето ще зареждам на AC много повече бих се радвал ако бяха добавили поне опционално 22 kW зареждане на AC (бих доплатил добра сума за такава екстра). След като свикнах със Зоето в рамките на десетина минути да мога си дръпна достатъчно ток за 20-30 км пробег, виждам 11 kW бордово зарядно като значителен downgrade, с който не съм сигурен дали бих направил компромис при следваща покупка на електромобил.




Аватар
Monster
Мнения: 412
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 156 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Monster » 09 Ное 2024 07:59

И Сузуки решиха да направят най-сетне електричка, при това май отговаря най-добре на критерия ми на търсене, а именно - "възможно най-компактен изцяло електрически SUV с AWD". Сега остава въпросът дали мога да се доверя на първия изцяло електрически модел на Сузуки, бил той и с име, напомнящо вече доказал се техен ДВГ модел, а именно - eVitara:
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... -avtomobil

Ето и едно видео, в чието текстово описание под видеото може да видите разписана подробна информация за очакваните характеристики:

Аватар
Filbor
Мнения: 1142
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 11 Ное 2024 09:43

Нямам милост:
Казанлък - София от 95% на 2% през магистрала Тракия (от село Труд)
Прикачени файлове
Ляво.jpg
Ляво.jpg (141.11 KiB) Преглеждано 55650 пъти
Дясно.jpg
Дясно.jpg (134.02 KiB) Преглеждано 55650 пъти
Крайна дестинация.jpg
Крайна дестинация.jpg (52.71 KiB) Преглеждано 55650 пъти
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 11 Ное 2024 10:17

Туй 'ограничена функционалност' що значи - можеш да си пуснеш музиката, ама не може колата да върви? :) Или съдейки по знака - викаш костенурките Нинджа на помощ да бутат :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от WoLF » 11 Ное 2024 10:46

Офтопик
Телевизора от морето къде е? tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1142
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 11 Ное 2024 11:03

"Костенурката" се появи, когато батерията стана на 3%. Само пише, че постепенно функционалността на двигателя ще се намаля. Преди това мислех, че няма да ми даде да мина 30 км/ч, но успях да стигна до около 60 (май можеше и повече), като ускорението беше много плавно.
Офтопик
От Бургас до Казанлък беше на задните седалки: между един голям сак и облегалките
От Казанлък до София беше в багажника пак между същия сак + още един и задната страна на облегалките
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта