Добре си си покарал. Каква е схемата за сервизното обслужване при Нисан - предполагам е всяка година или определен брой километри, та колко са зададени тези километри между обслужванията, за да важи гаранцията? При Равката 3 такива месеца (по 4+ хил км) и вече щеше да трябва да си записвам час за смяна на масло, нищо че колата може да е карана почти изцяло на ток за този период. При Зоето не съм сигурен колко е точно (със сигурност доста повече от при Тойота), но скоро ще разбера, тъй като имам час за обслужване след няколко седмици, тъй като миналата година октомври колата е обслужвана последно. Аз за петте месеца, от както я имам, й навъртях вече 15 хил км (горе-долу по 3 хил. км на месец). Интересно ми е при bZ4X как са зададени сервизните интервали - не съм срещал колега с тази кола във форума иначе бих отправил въпроса към него да сподели. Чел съм че при Хюндай Кона сервизните интервали са ги направили все едно е ДВГ, което е разочароващо ако е вярно, тъй като моментално убива едно от предимствата при електромобилите.
1 година или 30х.км е интервала на обслужване. На равката имаш масло в ДВГ и там си трябва смяна на 15к. Тойотите на 30к им сменят спирачна течност и предполагам за това и нисана го искат след 30к км.
Тази седмица минах обслужването на Зоето и сервизният интервал също е 1 година или 30 хил. км, както при Нисана. Честно казано очаквах да се повече километрите - на дизеловата ми Шкода сервизният интервал беше същият, макар че аз си я обслужвах на средата му, тъй като 30 хил. км ми се струваше доста нездравословно за ДВГ. За последните 5 месеца на Зоето му навъртях 16 хил. км, но мисля,че при по-добро разпределение на пробега между Зоето и Равката ще успея да обслужвам всяка от колите по веднъж в годината, без да прехвърлям критерия за километри оттук на сетне. Като цена при Зоето стандартното обслужване е около 150 лв, включващо проверка на батерията и смяна на филтъра на климатика. Конкретното обслужване, което минах тази седмица, беше с една идея по-скъпо (малко над 200 лв), тъй като колата беше на 56 хил. км и на тези километри се правила и профилактика на спирачките.
На тойота филтъра на климатика е около 60 лв, но не е нищо особено. Не знам на зоето дали е с екстри като активен въглен примерно. През тойотовския филтър може да видиш мравка при желание.
Филтъра на зое не е 150лв. В сумата е включена проверка на батерията, заплати и печалба. На който не му аресва може да си купи филтър за 30лв и сам да си го смени отказвайки се от гаранцията на колата.
150лв е по-малко от 350лв обслужване на хибрид.
В близките месеци се задава новият компактен EV SUV на Шкода - Elroq. Изгледах няколко видеа за него и като цяло съм позитивно настроен към видяното, а именно:
- Има AWD версия, макар и само за варианта с най-голяма батерия (85 kwh).
- Сравнително компактна е като размери (под 4.5 м дължина), което би ме устройвало за втора кола. Шкода Epiq е по-компактна, но пък ще е без AWD версия, така че не бих я обмислял.
- Много типични за Шкода "Simply clever" решения в интериора и багажното пространство.
Основното нещо, което не ми харесва, е че не предлагат вариант за 22 kW бордово зарядно, а е само със стандартното 11 kW. Хубаво е, че за DC предлагат бързо зареждане, но предвид че 99.99% от времето ще зареждам на AC много повече бих се радвал ако бяха добавили поне опционално 22 kW зареждане на AC (бих доплатил добра сума за такава екстра). След като свикнах със Зоето в рамките на десетина минути да мога си дръпна достатъчно ток за 20-30 км пробег, виждам 11 kW бордово зарядно като значителен downgrade, с който не съм сигурен дали бих направил компромис при следваща покупка на електромобил.
И Сузуки решиха да направят най-сетне електричка, при това май отговаря най-добре на критерия ми на търсене, а именно - "възможно най-компактен изцяло електрически SUV с AWD". Сега остава въпросът дали мога да се доверя на първия изцяло електрически модел на Сузуки, бил той и с име, напомнящо вече доказал се техен ДВГ модел, а именно - eVitara: https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... -avtomobil
Ето и едно видео, в чието текстово описание под видеото може да видите разписана подробна информация за очакваните характеристики:
Туй 'ограничена функционалност' що значи - можеш да си пуснеш музиката, ама не може колата да върви? Или съдейки по знака - викаш костенурките Нинджа на помощ да бутат
"Костенурката" се появи, когато батерията стана на 3%. Само пише, че постепенно функционалността на двигателя ще се намаля. Преди това мислех, че няма да ми даде да мина 30 км/ч, но успях да стигна до около 60 (май можеше и повече), като ускорението беше много плавно.
Офтопик
От Бургас до Казанлък беше на задните седалки: между един голям сак и облегалките
От Казанлък до София беше в багажника пак между същия сак + още един и задната страна на облегалките