Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от Hursa » 03 Окт 2024 12:00

Имали сте късмет, че предния собственик е експлоатирал автомобила в режими, подходящи за акумулатора, вероятно го е шофирал предимно на дълъг път smile.gif.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 03 Окт 2024 12:51

BOz написа: 03 Окт 2024 09:08 И това след поне 30 минути престой?
Да де - след ден престой и отключване на автомобила с отваряне на врата за да достигна до акумулатора :) Имах предвид, че доста фактори се намесват, и това, което на някои е 'престой', според автомобила не е съвсем така tooth.gif
Защото някои затварят автомобила (ама с отворен капак за да достъпят акумулатора), чакат 30м, ама не правят сметка, че например някой е слагал ключе за капака за алармата, и колата си мисли, че има отворена врата :)
И т.н. и т.н... Сам знаеш, че за достоверен извод е нужно събирането на много информация в продължително време...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
gimara
Мнения: 1710
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 49 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от gimara » 03 Окт 2024 15:04

FearSoft написа: 02 Окт 2024 15:12 При хибридните автомобили 12.6V се счита за зареден акумулатор, 12.2V - за 50%, a 11.5V - за разреден.
Че какво им е на нехибридните. Ето от ръководството на Версо:

Без име.png
Без име.png (23.1 KiB) Преглеждано 3726 пъти

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от FearSoft » 03 Окт 2024 21:43

Така е, но при престоял цяла нощ автомобил да стартираш от 12.2V е малко необичайно при обикновените коли. А още по-странно е зарядът да се поддържа на 12.6. Това имах предвид :thumbsup:
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от BOz » 03 Окт 2024 21:55

slowtraveler написа: 03 Окт 2024 21:43 Да де - след ден престой и отключване на автомобила с отваряне на врата за да достигна до акумулатора Имах предвид, че доста фактори се намесват, и това, което на някои е 'престой', според автомобила не е съвсем така
А аз вече не разбрах дали под по-сериозен товар имаш предвид 3 или 200 Ампера.
Няма как от 3А ток волтажа да пада до такава степен.
Отделно, че това устройство дава информация за напрежението за цялата нощ и/или момента преди да сложиш акумулатора под товар (както и да го разбираш).
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 04 Окт 2024 13:06

BOz написа: 03 Окт 2024 21:55 Няма как от 3А ток волтажа да пада до такава степен.
При 'химията' няма нищо статично и невъзможно :) Какво пречи акумулатора да не се зарежда до 'напълно заредено' състояние поради споменатите вече причини?
И това съм го виждал на голям дизелак V6 - просто електрониката решава, че 75% му е достатъчно за 'пълен заряд'... Да не говорим за щадящи акумулатора хибриди, дето в 99% от случаите го ползват само като захранване на алармата :)
А съвсем не е невъзможно напрежението да спадне в даден момент, и след подаване на товар 'да си разбърка кашата вътре', при което вътрешното съпротивление рязко да намалее и напрежението да скочи...
Да не говорим за точността на такъв уред, дето ми измервате десети от волта - пише ли му в книжката какъв му е класа на точност на 'уреда' ? А кабелчетата, контактната повърхност? Фактори - доста..
Не че не може да е точен - има и такива случайности, но спорът ми заприличва на спор дали по магистралата е по-хубаво да се кара със 139.9 или 139.6км/ч :) Десета от волта грешат повечето волтмери... Та и затова спора дали 12.6 или 12.7 е зареден акумулатор също ми се струва глупав... Щото акумулатора няма как да е наполовина разреден на 12.64 и на 12.65 (щото и уреда ще закръгли показанията :) ) изведнъж да стане напълно зареден :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от BOz » 05 Окт 2024 00:01

slowtraveler написа: 04 Окт 2024 13:06 Какво пречи акумулатора да не се зарежда до 'напълно заредено' състояние поради споменатите вече причини?
Нищо не пречи. Нещо започна да извърташ нещата на 360 градуса. Чети какъв е казуса.
slowtraveler написа: 04 Окт 2024 13:06 А съвсем не е невъзможно напрежението да спадне в даден момент, и след подаване на товар 'да си разбърка кашата вътре', при което вътрешното съпротивление рязко да намалее и напрежението да скочи...
Това е невъзможно. Я сподели какво би станало само от вътрешното съпротивление заряда от 12.6 Волта падне на 12.2 Волта. Знаеш ли какъв вътрешен товар би било? Ония 3А, които спомена, ще са си направо статистическа грешка.
slowtraveler написа: 04 Окт 2024 13:06 Та и затова спора дали 12.6 или 12.7 е зареден акумулатор също ми се струва глупав...
Което до този момент не се е повдигало като спор. Освен ако през твоята призма уреда показва 12.2 Волта с грешка от 0.4 Волта и след това показва абсолютно точно 12.6 Волта. Както е тръгнало и тези теория може да влезе в сметката. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 05 Окт 2024 08:28

BOz написа: 05 Окт 2024 00:01 Освен ако през твоята призма уреда показва
Не успях да разбера половината ти разсъждения .. Особено с твърдението, че се опитвам да завъртя нещата на 360 градуса :)
Добре е да си припомниш Основи на електротехниката' - при покачване на вътрешното съпротивление външният товар дори леко ще спадне ако е резеистивен... А вътрешният - леко се покачва, и при ток 3А ще е скочил на 'цял' 1 W... Да не говорим, че различните 'каши' в акумулатора имат различно поведение... Но това също не значи, че наистина са измерени такива стойности - както казах - факторите са толкова много, че сумирането им може да те доведе до погрешни изводи... А за да не те подведат - трябва дълбок анализ, който не винаги е оправдан....
Акумулаторът логично се разрежда при престой - все пак има консуматори (включително самият себе си)....
Та никога след 'покой' той не е напълно зареден.... Да не говорим, че е доста инертно нещо - след заряд можеш да измериш напрежения на клемите и над 13V за известно време...
Абе ако не ме домързи - ще изкарам от мазата няколко акумулатора за UPS (май бяха 65Ач), дето трябва да ги позаредя за съхренение, и ще взема да направя измервания 'с китайски мултиметър' :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zorbata
Мнения: 335
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от zorbata » 05 Окт 2024 13:29

Много задълбахте темата, та чак и "дълбоки" анализи ще им правите.
Истината е по-проста - тези които произвеждат тези неща трябва и те хляб да ядът!
А отделно качеството на суровините и изработката се влошава.
Та няма какво толкова да го умувате.

п.п. то и на ладата на баща ми акумулатора изкара 10+ год. ама това беше преди 30+ год.
caryЦар

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 05 Окт 2024 13:51

zorbata написа: 05 Окт 2024 13:29 Много задълбахте темата, та чак и "дълбоки" анализи ще им правите.
Имах предвид, че ако иска човек да си изясни 'ама защо ми мръдна напрежението с десета от волта' трябва да отчете сума ти параметри...
И съм напълно съгласен с мнението на zorbata, че това е напълно излишен труд, важен само за малка част 'евроатлантически учени'(според новата тенденция разбира се) :)
Същото задълбаване на темата е 'защо налягането на гумите ми спадна с 0.2атм.. Да, има съвсем ясно техническо обяснение, което не би интересувало 70% от хората, а 20% от останалите не биха го и разбрали...
Точно затова и никога не съм се задълбавал в изследвания 'защо точно в дадения момент' напрежението е спаднало с няколко десети... Като спре да пали - сменям акумулатор и толкова...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 1132
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от Оги » 06 Окт 2024 17:43

Кви са тез теории, к-во е това чудо. Тръгне ли акумулатор да пада и жена да шава оправия няма- сменя се. cool.gif
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от FearSoft » 07 Окт 2024 08:12

Номерът е да удължим времето до въпросното "шаване" максимално дълго. cool.gif
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 07 Окт 2024 09:03

За мен единствено смисленият подход е изключване на ненужни функции, харчещи ток при изключена хибридна система...
За другото се грижи компютъра и просто нямаш контрол върху него...
Пък като умре акумулатора - ами и вашите колеги трябва хляб да ядат ppp.gif tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от FearSoft » 07 Окт 2024 12:26

Е, лошо няма. То и ние ядем хляб от тези неща tooth.gif. В случая просто коментираме и се опитваме (аз поне) да разсъждаваме и да се противопоставим на типичното консуматорско отношение и налаганите от производителите ограничения. Друг е въпросът доколко това е възможно. Важното е мисловният процес да не хибернира cool.gif
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от Hursa » 07 Окт 2024 14:52

Проблеми имах с акумулаторите на ауриса, когато ходех на работа с колата, по два пъти на ден пътувания в задръствания, по 3 км (до работа). От както не ползвам автомобила за такива пътувания - няма, като че ли проблем. Долу горе от тогава - съпругата го ползва в седмицата веднъж или два пъти за пътувания до родителите си и обратно - "извънградски" пътувания, по 15 км (в едната посока). Но това е от около 3 и половина години.
Королата се е случвало да не бъде "палена" по два месеца (когато съм натоварен на работа - това по два пъти в годината). Зимата също пътувам рядко с нея - около веднъж на месец, т. е. не се "пали" по около 3 4 седмици (зимата). Проблеми с акумулатора, за сега, съм нямал (до сега - не е бил зареждан със зарядно) - скоро ще "навърши" три години автомобила. (Затова, мисля че престоя не му се отразява негативно, това на базата на досегашното ползване.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта