[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

gotic
Мнения: 17
Регистриран на: 18 Юли 2015 23:58
Местоположение: Берковица
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от gotic » 31 Авг 2024 16:10

До сега не правих нищо.... Лятна отпуска... Смятам отново да сваля моторчето и да го развъртя на акумулатор , но повече време. Възможно е при почистването и обдухването със сгъстен въздух да съм осигурил временно контакт на четките и да е завъртял.
С ел. техник мерихме волтаж на клемите, двете, на двигателчето. На първа степен- една чертичка на дисплейчето дава 12,3 В. После при увеличаване на оборотите волтажа намалява, а при макс. обороти пак достига 12 В. Това значи ли, че резистора е в ред? Маса взехме произволно от купето...
Техника иска да мери нещо по моторчето и пак ще го свалям. Тъкмо ще погледна състоянието на четките. Ще му обърна внимание за измерването на маса след резистора и ще пиша пак.

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от mapamop » 31 Авг 2024 16:34

PWM се мери със със осцилоскоп доколкото знам. Що не го взе тоя контролер от моргите и да пробваш?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Dnisa
Мнения: 2
Регистриран на: 22 Сеп 2024 14:47
Местоположение: Варна
Получена  благодарност: 1 път

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от Dnisa » 22 Сеп 2024 23:03

Здравейте,

Направих профилактика на моторчето както е описано и тук, и в интернет. Позицията на рамото е същата, защото предварително снимах след като го свалих. Проблема при мен бе парното, след като го монтирах започна да духа топло, но сега климатика не работи. Така и не разбрах това рамо трябва ли да се движи напред-назад, защото в моят случай стои неподвижно. Утре ще пробвам номера с акумулатора и се надявам да се оправи. Цял ден чета и гледам клипчета, никъде не стана ясно дали трябва да се движи това рамо видимо при промяна на температурата.

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от mapamop » 23 Сеп 2024 07:56

Dnisa написа: 22 Сеп 2024 23:03 движи това рамо видимо при промяна на температурата
Бутона "Auto" трябва да свети. Директният преход между позиции HI и LO си е съвсем видим. При разглобяването да не е обърнато двигателчето във леглото вътре в корпуса?
Може да се обърне, но няма да работи.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

gotic
Мнения: 17
Регистриран на: 18 Юли 2015 23:58
Местоположение: Берковица
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от gotic » 03 Окт 2024 18:43

20241003_184010.jpg
20241003_184010.jpg (219.6 KiB) Преглеждано 11188 пъти
Проблема е решен. Изгорял реостат.

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от mapamop » 03 Окт 2024 20:54

gotic написа: 03 Окт 2024 18:43 Проблема е решен. Изгорял реостат.
Висиш ми фафла tooth.gif
И адмирации че си писал какво е излязло.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

danailpz
Мнения: 55
Регистриран на: 15 Юни 2014 15:25
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Тойота корола версо
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от danailpz » 16 Яну 2025 16:14

Здравейте изчетох почти всички да не кажа всички неща с проблеми свързани с голяма дилема за това защо нямам топло парно в колата
Изгледах снимковия материал на колегите от форума и днес стъпка по стъпка стигнах до моторчето което върти клапите за топло и студено свалих го,разглобиха го,смазах зъбните колелца с грес като преди това отстраних старата грес
Така направих и със голямото зъбно колело с пистите
Сглобих всичко на мястото както е било
Запалих колата ,загря си но пак от пасажерската страна духа студено както преди да разглобя моторчето
Само да вметна че преди да разглобя моторчето всичко съм белязал както във форума беше описано
Двата маркуча на радиаторчето на парното вход и изход са еднакво горещи
Това ме води до мисълта ме радиаторчето не е запушено предполагам
Какъв може да е проблема и по какъв начин може да се реши този казус
Благодаря на всички предварително
Колата е Тойота корола версо 1,8 бензин -газ 2005 г

Аватар
Akima
Мнения: 7442
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от Akima » 16 Яну 2025 16:24

danailpz написа: 16 Яну 2025 16:14газ
Редуктора на ГИ се подгрява от?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

danailpz
Мнения: 55
Регистриран на: 15 Юни 2014 15:25
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Тойота корола версо
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от danailpz » 16 Яну 2025 16:33

Редуктора за газта се подгрява от антифриза
Акима нали на таблото има 4 въздуховода
Лявия който се води шофьорски от там излиза горещ въздух и с всеки следващ става все по хладко до този на пасажера който вече е студен

danailpz
Мнения: 55
Регистриран на: 15 Юни 2014 15:25
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Тойота корола версо
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от danailpz » 17 Яну 2025 22:54

Само неразбирам каква ще е причината да няма топло от страната на пасажера
Ако е запушена питата на радиаторчето дали може това да е причината и трудно ли се демонтира
Благодаря

nasko_jarti
Мнения: 16
Регистриран на: 24 Окт 2021 21:08
Местоположение: София
Автомобил: Avensis t 22 d4d
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от nasko_jarti » 18 Яну 2025 06:36

Пишете, че маркучите на радиатора са еднакво топли, но ако той отдава топлина в купето единият трябва да е горещ, с другият хладен.

1 Температурата на подаващия маркуч , при загрял двигател, трябва да е около 80 градуса
Ако е с чувствително по- ниска температура - има проблем с циркулацията на водата през радиатора.

2 При включен максимум вентилатор и студено купе връщащия трябва да е значително по-хладен.
Ако не е - въздуха от вентилатора не преминава както трябва през радиатора - силно замърсен радиатор, нещо разглобено по кутията на радиатора итн.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 4 госта