[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 18 Юли 2015 23:58
- Местоположение: Берковица
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
До сега не правих нищо.... Лятна отпуска... Смятам отново да сваля моторчето и да го развъртя на акумулатор , но повече време. Възможно е при почистването и обдухването със сгъстен въздух да съм осигурил временно контакт на четките и да е завъртял.
С ел. техник мерихме волтаж на клемите, двете, на двигателчето. На първа степен- една чертичка на дисплейчето дава 12,3 В. После при увеличаване на оборотите волтажа намалява, а при макс. обороти пак достига 12 В. Това значи ли, че резистора е в ред? Маса взехме произволно от купето...
Техника иска да мери нещо по моторчето и пак ще го свалям. Тъкмо ще погледна състоянието на четките. Ще му обърна внимание за измерването на маса след резистора и ще пиша пак.
С ел. техник мерихме волтаж на клемите, двете, на двигателчето. На първа степен- една чертичка на дисплейчето дава 12,3 В. После при увеличаване на оборотите волтажа намалява, а при макс. обороти пак достига 12 В. Това значи ли, че резистора е в ред? Маса взехме произволно от купето...
Техника иска да мери нещо по моторчето и пак ще го свалям. Тъкмо ще погледна състоянието на четките. Ще му обърна внимание за измерването на маса след резистора и ще пиша пак.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
PWM се мери със със осцилоскоп доколкото знам. Що не го взе тоя контролер от моргите и да пробваш?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 22 Сеп 2024 14:47
- Местоположение: Варна
- Получена благодарност: 1 път
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Здравейте,
Направих профилактика на моторчето както е описано и тук, и в интернет. Позицията на рамото е същата, защото предварително снимах след като го свалих. Проблема при мен бе парното, след като го монтирах започна да духа топло, но сега климатика не работи. Така и не разбрах това рамо трябва ли да се движи напред-назад, защото в моят случай стои неподвижно. Утре ще пробвам номера с акумулатора и се надявам да се оправи. Цял ден чета и гледам клипчета, никъде не стана ясно дали трябва да се движи това рамо видимо при промяна на температурата.
Направих профилактика на моторчето както е описано и тук, и в интернет. Позицията на рамото е същата, защото предварително снимах след като го свалих. Проблема при мен бе парното, след като го монтирах започна да духа топло, но сега климатика не работи. Така и не разбрах това рамо трябва ли да се движи напред-назад, защото в моят случай стои неподвижно. Утре ще пробвам номера с акумулатора и се надявам да се оправи. Цял ден чета и гледам клипчета, никъде не стана ясно дали трябва да се движи това рамо видимо при промяна на температурата.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Бутона "Auto" трябва да свети. Директният преход между позиции HI и LO си е съвсем видим. При разглобяването да не е обърнато двигателчето във леглото вътре в корпуса?
Може да се обърне, но няма да работи.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 18 Юли 2015 23:58
- Местоположение: Берковица
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Проблема е решен. Изгорял реостат.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Висиш ми фафла

И адмирации че си писал какво е излязло.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 15 Юни 2014 15:25
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Тойота корола версо
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Здравейте изчетох почти всички да не кажа всички неща с проблеми свързани с голяма дилема за това защо нямам топло парно в колата
Изгледах снимковия материал на колегите от форума и днес стъпка по стъпка стигнах до моторчето което върти клапите за топло и студено свалих го,разглобиха го,смазах зъбните колелца с грес като преди това отстраних старата грес
Така направих и със голямото зъбно колело с пистите
Сглобих всичко на мястото както е било
Запалих колата ,загря си но пак от пасажерската страна духа студено както преди да разглобя моторчето
Само да вметна че преди да разглобя моторчето всичко съм белязал както във форума беше описано
Двата маркуча на радиаторчето на парното вход и изход са еднакво горещи
Това ме води до мисълта ме радиаторчето не е запушено предполагам
Какъв може да е проблема и по какъв начин може да се реши този казус
Благодаря на всички предварително
Колата е Тойота корола версо 1,8 бензин -газ 2005 г
Изгледах снимковия материал на колегите от форума и днес стъпка по стъпка стигнах до моторчето което върти клапите за топло и студено свалих го,разглобиха го,смазах зъбните колелца с грес като преди това отстраних старата грес
Така направих и със голямото зъбно колело с пистите
Сглобих всичко на мястото както е било
Запалих колата ,загря си но пак от пасажерската страна духа студено както преди да разглобя моторчето
Само да вметна че преди да разглобя моторчето всичко съм белязал както във форума беше описано
Двата маркуча на радиаторчето на парното вход и изход са еднакво горещи
Това ме води до мисълта ме радиаторчето не е запушено предполагам
Какъв може да е проблема и по какъв начин може да се реши този казус
Благодаря на всички предварително
Колата е Тойота корола версо 1,8 бензин -газ 2005 г
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 15 Юни 2014 15:25
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Тойота корола версо
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Редуктора за газта се подгрява от антифриза
Акима нали на таблото има 4 въздуховода
Лявия който се води шофьорски от там излиза горещ въздух и с всеки следващ става все по хладко до този на пасажера който вече е студен
Акима нали на таблото има 4 въздуховода
Лявия който се води шофьорски от там излиза горещ въздух и с всеки следващ става все по хладко до този на пасажера който вече е студен
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 15 Юни 2014 15:25
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Тойота корола версо
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Само неразбирам каква ще е причината да няма топло от страната на пасажера
Ако е запушена питата на радиаторчето дали може това да е причината и трудно ли се демонтира
Благодаря
Ако е запушена питата на радиаторчето дали може това да е причината и трудно ли се демонтира
Благодаря
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 24 Окт 2021 21:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis t 22 d4d
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Пишете, че маркучите на радиатора са еднакво топли, но ако той отдава топлина в купето единият трябва да е горещ, с другият хладен.
1 Температурата на подаващия маркуч , при загрял двигател, трябва да е около 80 градуса
Ако е с чувствително по- ниска температура - има проблем с циркулацията на водата през радиатора.
2 При включен максимум вентилатор и студено купе връщащия трябва да е значително по-хладен.
Ако не е - въздуха от вентилатора не преминава както трябва през радиатора - силно замърсен радиатор, нещо разглобено по кутията на радиатора итн.
1 Температурата на подаващия маркуч , при загрял двигател, трябва да е около 80 градуса
Ако е с чувствително по- ниска температура - има проблем с циркулацията на водата през радиатора.
2 При включен максимум вентилатор и студено купе връщащия трябва да е значително по-хладен.
Ако не е - въздуха от вентилатора не преминава както трябва през радиатора - силно замърсен радиатор, нещо разглобено по кутията на радиатора итн.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 4 госта