Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Alexandov_777
Мнения: 78
Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
Местоположение: Пловдив
Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Alexandov_777 » 09 Авг 2024 19:22

Мирослав Петков написа: 08 Авг 2024 21:52 Alexandov_777,
От твоя модел на каране реших да надградя моя модел. Досега тръгвайки на дълъг път с пълна батерия, първите 10на км , карах на ток, за да има място за регенерация и после карах единствено и само в HV докато се прибера в дома. Тока в в батерията си остава относително константен, като го ползвах на другия ден за градско движение! Сега качвам трип, от Хисаря, през Шипка, Габрово,В.Търново и през Арбанаси до Горна Оряховица. Когато тръгнах от Хисаря имах ток в батерията за 40км! През пътуването ,където имах по голямо спускане, минавах от HV на EV mod , като регулирах скоростта на спускане със скоростния лост увеличавайки и намалявайки регенерацията, по възможност максимално малко да губя скорост от спиране с накладките! По баирите си карах в HV mod. От спускането през Шипка , успях да добавя от регенерацията 20км , от спускането през Арбанаси 5 км След спускането от Шипка реших да си похарча добавения ток, като го ползвах при лек наклон надолу или равно, така изминах максимални километри на ток , останалите участъци карах в HV . Така генерално пристигайки в къщи имах 37км остатъчен ток в батерията, т.е не похарчих наличния ми 40км в началото, а го оставих за ползване в града до края на деня!
Мисля ,че постигнатия разход е скандално нисък!
Силата на този автомобил е където имаш изкачвания и спускания за да използваш регенерацията. При спускането от Шипка, средния разход на бензин намалява, защото минаваш километри ,а двигателя не работи - плюс бонус 20км ток , който можеш да използваш след спускането в EV . Тоест пак не работи бензиновия двигател и още пада средния разход. Това хибридната Рав ка , няма как да го постигне!
Ако бях си издумкал и първоначалния ток, разхода сигурно щеше да е 3.5л/100.
Да обобщим, ако спусках Шипка в HV , колата нямаше да натрупа 20км от регенерацията, а най много 2-3 км. В този режим колата се старае да запази наличния ток константен! Тоест ако имате по- дълго спускане , минавайте в EV режим, за да позволите максимална регенерация, после изхарчете добавените километри в EV режим някъде в равни участъци (с ниска консумация KW/100км).
При магистрали и равни участътъци по целия път, това не може да се използва! Превръщате се в хибриден Рав , натоварен с 18kw -ва батерия! 😀
Точно така е колега! Силата на автомобила е по баирите- нагоре мощно дърпа, надолу яко зарежда! Качвам три снимки от миналата седмица. Маршрут Пловдив-Белово-Юндола-Пирин Голф-Юндола-Белово-Пловдив вход северна част. На отиване към 6/100 разход, на връщане 3.4/100 и остатък 20 км. батерия, която запазих за трипа, който направих веднага Пловдив- Стара Загора- Пловдив. Към 30 км. рекуперирани от спускането на Юндола-Белово. Сефте разбрах, че има S1 предавка😃, мислих, че да до S2. По планините карах колкото позволява обстановката, като цяло възможно най-бързо. Не съл имал никога идея да карам икономично, напротив! На магистралата 200 км. в двете посоки, темпомат на 150, изпреварвания до 170 на места. Просто беше петък и в дясната лента не можеше въобще да се кара. Учудващо за мен, 100% магистрално каране, в около 30 км. в градовете, разход 7/100 с изчерпване на батерията на 100%.
► Виж съдържание

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 09 Авг 2024 20:20

Двигателя не се пали, но се развърта от колелата - и именно той се чува, според мен. Разход показва нула, но оборотите на двг са високи, ако е на ниска "предавка", стигат до над 5000 (при королата). И колкото по значимо е развъртането, колкото по ниска е "предавката" - толкова е по значимо забавянето. Всъщност има ли оборотомер - по него може да се разбере. Ако е на 0, ясно - забавянето е от по-значима регенерация при превключване на ниска "предавка".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Мирослав Петков
Мнения: 281
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 93 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 09 Авг 2024 20:47

Ако оборотомера е стрелката дето показва Еко и другите там простотии, при тази регенерация забива надолу към нулата!
Това ли и оборотомера ? Отива надолу в зоната на CARGE
Нямаме опция за оборотомер, това е само което са сложили Тойота
Прикачени файлове
IMG_8429.jpeg
IMG_8429.jpeg (224.02 KiB) Преглеждано 1872 пъти
Последно промяна от Мирослав Петков на 09 Авг 2024 21:03, променено общо 2 пъти.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 09 Авг 2024 20:56

Не, не е за съжаление. А тези с по-новата модификация, които са само с монитори - те дали не могат да превключат на оборотомер. И да внесат яснота. smile.gif
пс Всъщност - при вас е монитор, няма ли настройка - да показва оборотомер.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от WoLF » 09 Авг 2024 22:06

По графиките из форума ще видите, че оборотомерите при хибридите са доста скучни - често държат продължително време еднакви обороти, които след време почваш да ги разпознаваш tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Alexandov_777
Мнения: 78
Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
Местоположение: Пловдив
Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Alexandov_777 » 09 Авг 2024 23:32

Ако говорите за спусканията, не знам за какви обороти и двигатели става въпрос в EV mode…

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от WoLF » 09 Авг 2024 23:52

Ако батерията е пълна, двигателя разсейва генерираната енергия, за да не се усеща разлика в скоростта на спускането...
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 10 Авг 2024 08:32

В случая - батерията не е била пълна. И е много по-голяма, и може да отдава и да се зарежда ("безопасно" за батерията) дори с по-големи мощности по сравнение с мощностите и на трите мотор-генератора. Но в случа с това симулиране на предавки - мисля, че винаги се развърта двг, съответно колкото по-ниска, до толкова по-високи обороти. Така поне е при королата с двулитровия двигател (при по-старата, при по-новата са махнали тази функция, за съжаление). И докато при хибрида е нормално да прави само това, поради многократно по-малката батерия, която е с много по-малка енергоемкост, а в случая - по-важното е, че поради малкия си "размер" е многократно по-ограничена по мощност. То при плъгин хибрида можеше с това симулиране - при по-ниска "предавка" да увеличава регенерацията, вместо да развърта двг, поне в ел режим. (Всъщност може и да е така, но трябва да се "види" дали се върти двг, може с диагностичен модул smile.gif като няма оборотомер, но има и други начини, май smile.gif)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Ivo Varna
Мнения: 49
Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4 Plug-in
Благодарил/а: 66 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Ivo Varna » 10 Авг 2024 08:51

Hursa написа: 10 Авг 2024 08:32 трябва да се "види" дали се върти двг, може с диагностичен модул като няма оборотомер, но има и други начини, май )
Защо ви е оборотомер бе хора? Ако изкараш на мултимедията екрана за енергопотребление анимацията си го показва от ясно по-ясно кога кое работи или рекуперира според цвета. Та там се вижда и кога се намесва двигателя в схемата - в синьо, когато е още студен и в оранжево щом е топъл.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 10 Авг 2024 09:10

Там не показва, когато само се развърта двг, поне при королата, например когато се развърта за да защити мг1 от прекомерни обороти. Но пък винаги, като се превключи на по-ниска степен, показва че двг работи.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Мирослав Петков
Мнения: 281
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 93 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 10 Авг 2024 09:35

Е може ли да го направят да върти двигателя без запалване в цилиндрите? Да използват компресията за спирачка ли? Невярвам!
Ето какво намерих в нета, човека много добре го е обяснил:


Обърнете внимание в 7.30 минута на клипа е показана долната черта max на зоната CARGE ,къде е максималната сила на регенеративно спиране на електромотора и от там надолу се добавя спирането с накладките. От експеримента , човека казва че постига до 10-15 % повече регенеративно връщане в батерията с този стил на каране. Казва също в 13.30 минута че е неподходящо да се ползва превключването на по ниски предавки при запален бензинов мотор ,защото това водело до по-високи обороти и повече разход на бензин. Набляга на това да се ползва само в EV mod! Т.е. Никакъв двигател не се върти, а се ползва максималната регенеративна сила на електромотора, ако си достатъчно добър да га използваш!
Стрелката в зоната CARGE колкото е по надолу към чертата MAX ,толкова повече ток(енергия) постъпва в батерията, точка! Идеята е да се възползваш от това.
И си гледайте в огледалото за обратно виждане колата зад Вас! Че като гледах клипа , разбрах че не се включват спирачните светлини при регенеративнато спиране и някой да не се покачи отгоре Ви!
Последно промяна от Мирослав Петков на 10 Авг 2024 11:27, променено общо 4 пъти.

Аватар
Ivo Varna
Мнения: 49
Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4 Plug-in
Благодарил/а: 66 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Ivo Varna » 10 Авг 2024 10:30

Мирослав Петков написа: 10 Авг 2024 09:35 Е може ли да го направят да върти двигателя без запалване в цилиндрите? Да използват компресията за спирачка ли? Невярвам!
Да така е - в цилиндрите не постъпва гориво. Това не е новост, така е и с много други коли както с ръчни така и с автоматични скорости. Това тук ми хареса - дано имам право да цитирам :
"Технически, такова спиране изглежда по следния начин. Когато педалът за газ се освободи, а колата е на скорост, дроселовата клапа на бензиновия двигател се затваря и горивото спира да се подава към цилиндрите. Във всмукателния колектор се получава силен вакуум, който потиска енергията на буталата. Автомобилът спира да ускорява и в зависимост от предавката започва плавно да намалява. Такова забавяне не може да се нарече ефективно на фона на забавянето със стандартните спирачки, но определено забавя колата и е в помощ на водача."
Последно промяна от Ivo Varna на 10 Авг 2024 10:36, променено общо 1 път.

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от FearSoft » 10 Авг 2024 10:34

Че прочетете малко, тогава. При спускане по наклон, ДВГ на нормален автомобил работи като моторна спирачка, без да харчи грам гориво. Същото е при хибрида - при пълна батерия служи за подпомагане на спирането. С други думи - използва се компресията на цилиндрите за спиране. Подобна роля играе режим В на тези, които го имат.
Последно промяна от FearSoft на 10 Авг 2024 12:38, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
Monster
Мнения: 412
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 156 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 10 Авг 2024 10:55

Ако не натискаш педала на газта не харчи гориво. Лошото е, че ако искаш да доускориш малко по наклона надолу и двигателят се е активирал, при натискане на газта се чува как и той се използва за ускоряването и съответно гори гориво. Затова и аз следвам стратегията, която Мирослав Петков описа, а именно - гледам при спусканията винаги да имам достатъчно ток за включване на EV режима и така знам, че колата ще се движи изцяло на ток, дори да ми се наложи в някакъв момент да натисна "газта" за доускоряване.

Мирослав Петков
Мнения: 281
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 93 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 10 Авг 2024 11:31

FearSoft написа: 10 Авг 2024 10:34 Същото е при хибрида - при пълна батерия служи за подпомагане на спирането. С други думи - използва се компресията на цилиндрите за спиране. Подобна роля играе режим В, на тези, които го имат.

Разликата от хибрида е, че батерията е малка там и много рано се налага спирането с компресията от мотора! При плъгина има много място и чак след напълването й , става като при хибрида!
Просто гледайте преди голямо спускане да държите батерията полупразна за да има място за зареждането й!
Тоест прекратява се спирането с електромотора за да се предпази батерията и започва спиране с компресията на двигателя. Излишно е да споменавам ,че мощността на електромотора на плъгина е 3-4 пъти по голяма и съответно регенеративнато спиране е в пъти по голямо от хибрида
Така го разбирам аз.
Последно промяна от Мирослав Петков на 10 Авг 2024 11:37, променено общо 2 пъти.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта