Точно така е колега! Силата на автомобила е по баирите- нагоре мощно дърпа, надолу яко зарежда! Качвам три снимки от миналата седмица. Маршрут Пловдив-Белово-Юндола-Пирин Голф-Юндола-Белово-Пловдив вход северна част. На отиване към 6/100 разход, на връщане 3.4/100 и остатък 20 км. батерия, която запазих за трипа, който направих веднага Пловдив- Стара Загора- Пловдив. Към 30 км. рекуперирани от спускането на Юндола-Белово. Сефте разбрах, че има S1 предавкаМирослав Петков написа: ↑08 Авг 2024 21:52 Alexandov_777,
От твоя модел на каране реших да надградя моя модел. Досега тръгвайки на дълъг път с пълна батерия, първите 10на км , карах на ток, за да има място за регенерация и после карах единствено и само в HV докато се прибера в дома. Тока в в батерията си остава относително константен, като го ползвах на другия ден за градско движение! Сега качвам трип, от Хисаря, през Шипка, Габрово,В.Търново и през Арбанаси до Горна Оряховица. Когато тръгнах от Хисаря имах ток в батерията за 40км! През пътуването ,където имах по голямо спускане, минавах от HV на EV mod , като регулирах скоростта на спускане със скоростния лост увеличавайки и намалявайки регенерацията, по възможност максимално малко да губя скорост от спиране с накладките! По баирите си карах в HV mod. От спускането през Шипка , успях да добавя от регенерацията 20км , от спускането през Арбанаси 5 км След спускането от Шипка реших да си похарча добавения ток, като го ползвах при лек наклон надолу или равно, така изминах максимални километри на ток , останалите участъци карах в HV . Така генерално пристигайки в къщи имах 37км остатъчен ток в батерията, т.е не похарчих наличния ми 40км в началото, а го оставих за ползване в града до края на деня!
Мисля ,че постигнатия разход е скандално нисък!
Силата на този автомобил е където имаш изкачвания и спускания за да използваш регенерацията. При спускането от Шипка, средния разход на бензин намалява, защото минаваш километри ,а двигателя не работи - плюс бонус 20км ток , който можеш да използваш след спускането в EV . Тоест пак не работи бензиновия двигател и още пада средния разход. Това хибридната Рав ка , няма как да го постигне!
Ако бях си издумкал и първоначалния ток, разхода сигурно щеше да е 3.5л/100.
Да обобщим, ако спусках Шипка в HV , колата нямаше да натрупа 20км от регенерацията, а най много 2-3 км. В този режим колата се старае да запази наличния ток константен! Тоест ако имате по- дълго спускане , минавайте в EV режим, за да позволите максимална регенерация, после изхарчете добавените километри в EV режим някъде в равни участъци (с ниска консумация KW/100км).
При магистрали и равни участътъци по целия път, това не може да се използва! Превръщате се в хибриден Рав , натоварен с 18kw -ва батерия!![]()
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
► Виж съдържание
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Двигателя не се пали, но се развърта от колелата - и именно той се чува, според мен. Разход показва нула, но оборотите на двг са високи, ако е на ниска "предавка", стигат до над 5000 (при королата). И колкото по значимо е развъртането, колкото по ниска е "предавката" - толкова е по значимо забавянето. Всъщност има ли оборотомер - по него може да се разбере. Ако е на 0, ясно - забавянето е от по-значима регенерация при превключване на ниска "предавка".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Ако оборотомера е стрелката дето показва Еко и другите там простотии, при тази регенерация забива надолу към нулата!
Това ли и оборотомера ? Отива надолу в зоната на CARGE
Нямаме опция за оборотомер, това е само което са сложили Тойота
Това ли и оборотомера ? Отива надолу в зоната на CARGE
Нямаме опция за оборотомер, това е само което са сложили Тойота
- Прикачени файлове
-
- IMG_8429.jpeg (224.02 KiB) Преглеждано 1874 пъти
Последно промяна от Мирослав Петков на 09 Авг 2024 21:03, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Не, не е за съжаление. А тези с по-новата модификация, които са само с монитори - те дали не могат да превключат на оборотомер. И да внесат яснота.
пс Всъщност - при вас е монитор, няма ли настройка - да показва оборотомер.

пс Всъщност - при вас е монитор, няма ли настройка - да показва оборотомер.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
По графиките из форума ще видите, че оборотомерите при хибридите са доста скучни - често държат продължително време еднакви обороти, които след време почваш да ги разпознаваш 




-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Ако говорите за спусканията, не знам за какви обороти и двигатели става въпрос в EV mode…
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Ако батерията е пълна, двигателя разсейва генерираната енергия, за да не се усеща разлика в скоростта на спускането...



-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
В случая - батерията не е била пълна. И е много по-голяма, и може да отдава и да се зарежда ("безопасно" за батерията) дори с по-големи мощности по сравнение с мощностите и на трите мотор-генератора. Но в случа с това симулиране на предавки - мисля, че винаги се развърта двг, съответно колкото по-ниска, до толкова по-високи обороти. Така поне е при королата с двулитровия двигател (при по-старата, при по-новата са махнали тази функция, за съжаление). И докато при хибрида е нормално да прави само това, поради многократно по-малката батерия, която е с много по-малка енергоемкост, а в случая - по-важното е, че поради малкия си "размер" е многократно по-ограничена по мощност. То при плъгин хибрида можеше с това симулиране - при по-ниска "предавка" да увеличава регенерацията, вместо да развърта двг, поне в ел режим. (Всъщност може и да е така, но трябва да се "види" дали се върти двг, може с диагностичен модул
като няма оборотомер, но има и други начини, май
)


Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Ivo Varna
- Мнения: 49
- Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 Plug-in
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Защо ви е оборотомер бе хора? Ако изкараш на мултимедията екрана за енергопотребление анимацията си го показва от ясно по-ясно кога кое работи или рекуперира според цвета. Та там се вижда и кога се намесва двигателя в схемата - в синьо, когато е още студен и в оранжево щом е топъл.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Там не показва, когато само се развърта двг, поне при королата, например когато се развърта за да защити мг1 от прекомерни обороти. Но пък винаги, като се превключи на по-ниска степен, показва че двг работи.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Е може ли да го направят да върти двигателя без запалване в цилиндрите? Да използват компресията за спирачка ли? Невярвам!
Ето какво намерих в нета, човека много добре го е обяснил:
Обърнете внимание в 7.30 минута на клипа е показана долната черта max на зоната CARGE ,къде е максималната сила на регенеративно спиране на електромотора и от там надолу се добавя спирането с накладките. От експеримента , човека казва че постига до 10-15 % повече регенеративно връщане в батерията с този стил на каране. Казва също в 13.30 минута че е неподходящо да се ползва превключването на по ниски предавки при запален бензинов мотор ,защото това водело до по-високи обороти и повече разход на бензин. Набляга на това да се ползва само в EV mod! Т.е. Никакъв двигател не се върти, а се ползва максималната регенеративна сила на електромотора, ако си достатъчно добър да га използваш!
Стрелката в зоната CARGE колкото е по надолу към чертата MAX ,толкова повече ток(енергия) постъпва в батерията, точка! Идеята е да се възползваш от това.
И си гледайте в огледалото за обратно виждане колата зад Вас! Че като гледах клипа , разбрах че не се включват спирачните светлини при регенеративнато спиране и някой да не се покачи отгоре Ви!
Ето какво намерих в нета, човека много добре го е обяснил:
Обърнете внимание в 7.30 минута на клипа е показана долната черта max на зоната CARGE ,къде е максималната сила на регенеративно спиране на електромотора и от там надолу се добавя спирането с накладките. От експеримента , човека казва че постига до 10-15 % повече регенеративно връщане в батерията с този стил на каране. Казва също в 13.30 минута че е неподходящо да се ползва превключването на по ниски предавки при запален бензинов мотор ,защото това водело до по-високи обороти и повече разход на бензин. Набляга на това да се ползва само в EV mod! Т.е. Никакъв двигател не се върти, а се ползва максималната регенеративна сила на електромотора, ако си достатъчно добър да га използваш!
Стрелката в зоната CARGE колкото е по надолу към чертата MAX ,толкова повече ток(енергия) постъпва в батерията, точка! Идеята е да се възползваш от това.
И си гледайте в огледалото за обратно виждане колата зад Вас! Че като гледах клипа , разбрах че не се включват спирачните светлини при регенеративнато спиране и някой да не се покачи отгоре Ви!
Последно промяна от Мирослав Петков на 10 Авг 2024 11:27, променено общо 4 пъти.
- Ivo Varna
- Мнения: 49
- Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 Plug-in
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Да така е - в цилиндрите не постъпва гориво. Това не е новост, така е и с много други коли както с ръчни така и с автоматични скорости. Това тук ми хареса - дано имам право да цитирам :Мирослав Петков написа: ↑10 Авг 2024 09:35 Е може ли да го направят да върти двигателя без запалване в цилиндрите? Да използват компресията за спирачка ли? Невярвам!
"Технически, такова спиране изглежда по следния начин. Когато педалът за газ се освободи, а колата е на скорост, дроселовата клапа на бензиновия двигател се затваря и горивото спира да се подава към цилиндрите. Във всмукателния колектор се получава силен вакуум, който потиска енергията на буталата. Автомобилът спира да ускорява и в зависимост от предавката започва плавно да намалява. Такова забавяне не може да се нарече ефективно на фона на забавянето със стандартните спирачки, но определено забавя колата и е в помощ на водача."
Последно промяна от Ivo Varna на 10 Авг 2024 10:36, променено общо 1 път.
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Че прочетете малко, тогава. При спускане по наклон, ДВГ на нормален автомобил работи като моторна спирачка, без да харчи грам гориво. Същото е при хибрида - при пълна батерия служи за подпомагане на спирането. С други думи - използва се компресията на цилиндрите за спиране. Подобна роля играе режим В на тези, които го имат.
Последно промяна от FearSoft на 10 Авг 2024 12:38, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Ако не натискаш педала на газта не харчи гориво. Лошото е, че ако искаш да доускориш малко по наклона надолу и двигателят се е активирал, при натискане на газта се чува как и той се използва за ускоряването и съответно гори гориво. Затова и аз следвам стратегията, която Мирослав Петков описа, а именно - гледам при спусканията винаги да имам достатъчно ток за включване на EV режима и така знам, че колата ще се движи изцяло на ток, дори да ми се наложи в някакъв момент да натисна "газта" за доускоряване.
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Разликата от хибрида е, че батерията е малка там и много рано се налага спирането с компресията от мотора! При плъгина има много място и чак след напълването й , става като при хибрида!
Просто гледайте преди голямо спускане да държите батерията полупразна за да има място за зареждането й!
Тоест прекратява се спирането с електромотора за да се предпази батерията и започва спиране с компресията на двигателя. Излишно е да споменавам ,че мощността на електромотора на плъгина е 3-4 пъти по голяма и съответно регенеративнато спиране е в пъти по голямо от хибрида
Така го разбирам аз.
Последно промяна от Мирослав Петков на 10 Авг 2024 11:37, променено общо 2 пъти.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта