
Сигурност при Тойота
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от Hursa » 07 Дек 2023 21:27

Hursa
- south
- Мнения: 78
- Регистриран на: 09 Май 2014 13:08
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от south » 07 Дек 2023 21:34

И май трябва още регулации, примерно всички мпс леки с 20% разлика в теглото, иначе малолитражките ще продължат да нямат шанс... при близка среща с 3-тонния вид

south
- mapamop
- Мнения: 5210
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от mapamop » 07 Дек 2023 21:39
Автоекспертизата "ги оцени на поне 140км/ч, при ограничение 60 или 80. На отсечката преди моста беше 80, на самия мост мисля да беше 60. Сега е 60 пътен възел "Волов" до след "Метро" заради тая случка. Което не пречи турските тирове и автобуси да ме "отнасят също че съм спрял", като се движа със около 70 по километраж и им е забранена лявата лента.
А зимата тоя мост е в едно дере и си се заледява редовно.
Имам роднина полицай, който беше на оглед там и каза че са били отсечени през гърдите труповете. То и си се вижда че са останали само най-задните колонки - близко е до ума.
Надлъжните по корема на купето са направени със разни "хармоники" вътре, допълнително вътрешно оребряване вътре в самите греди така че при удар да не се съберат веднага багажника и мотора, а да се "разкрачат" настрани. Има и напречни греди за които са хванати седалките, но и те са с вътрешни профили за подсилване, и оформяне на удара. Смених 4 врати защото и на четирите бяха компрометирани заварките на едни хоризонтални тръби в тях - имат ролята да подхванат челния удар и да го отведат към багажника, и отделно имат и роля за подсигуряване при страничен удар във вратите. Средните колонки и те са много интересно напълнени със "хармоники" и "тумбачета". Отделно и тия детайли са зверски стоманизирани - никак не е лесно да се нарежат с ъглошлайф или саблен трион.
Затова ти писах по-горе, че относително смешно изглеждащото купе на РАВ-ката ти, при разумни скорости ще позволи да се отворят вратите. Ясно е че всичко извън танк или валяк ще стане на топка при много неразумна скорост... там 2 мнения няма.
Между другото Ауриса на моя в моргата изглежда ударен като това Волво от клипа, и му се отваряха всички врати, вкл. предна дясна която беше в зоната на удара. Предвид че не беше отворен еърбега отдясно, вероятно или е била изгасена, или колана не е бил закопчан (за автомобила не е имало пасажер).
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от Hursa » 07 Дек 2023 21:46
Ако е за сравнението на тойота вана с якия китаец - все пак са два вана и еднакъв клас. Някак не е добре, ако това по-малко тегло е за сметка на сигурността. Възниква въпрос - дали не е и за сметка на експлотационния и живот, както и за експлотационната и надеждност. Олекотяване - но на каква цена.
Hursa
- mapamop
- Мнения: 5210
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от mapamop » 07 Дек 2023 21:46
Ефективна е - даже и тия не са излезли отпред пред ТИР-а, въпреки добрия опит да го направят. Ако я нямаше шината, щяха да са отдолу под влекача. За отпред имат подобни греди, защото принципно мотора е доста по-високо, но резервоарите са ниско. И ако тая греда под бронята им не спре влитащият автомобил, ще има среща със резервоари, диференциал, кардан отзад и какви ли не още масивни железа.
Не се сещам откъде да я намеря тая регулация, но там ясно беше разписано кои да са "меки" и кои да са "твърди". И мисля да не беша на маса, а на някакъв клас автомобили, или по размери на междуосието.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от Hursa » 07 Дек 2023 21:50

Hursa
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от nov » 07 Дек 2023 21:52
Тук и с Волво да си - спасение няма за човешката глупост.
Щом това е мерилото - спор няма

Човек, прилошава ми, само, като го доближа.Толкова паянтово ми се струва изработено, все едно на картоф си забил 4 клечки за зъби - МОЕ МНЕНИЕ, така го възприемам
не искам и да си помислям дори, че ме полазват мравки......................

Извода е ПАЗИ БОЖЕ, и разумно да караш и в най-сигурната кола да си пак риска съществува, защото незнаеш кой е срещу теб.
Чат пат се налага да карам по пътя Плевен - Русе, Карлово - Пловдив, чудесия са тези пътни отсечки, но има една разлика, може би си внушавам, но с Волвото, като бях не се и замислях, карам си спокойно, с тая чебурашка (оставям настрана, че няма хал да стъпи и да изпревари, както трябва, защото това е по дифолт), но гледайки камиона насреща тръпки ме побиват, все едно съм на лагерница БЕЗ каска - вярно субективно е , но такова чувство оставя в мен тази кола, затова и след няколко дни я оставям да си почива заслужено.
p.S.Слоу-сори за лиричното отклонение, но поне при мен е свързано с усещането за сигурност
Дизел САМО дънки!!!
nov
south
- mapamop
- Мнения: 5210
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от mapamop » 07 Дек 2023 22:10
Субективно е. Тънкият вибриращ станиол по панелите и смехотворната шумоизолация те карат да се чувстваш така. Дори и да е направена по същия начин като Волвото ти, шумоизолацията ти създава чувство за спокойствие. Същото е и ако на Волвото му махнеш картоните, ватата, дунапрените и асфалтовите плочи от купето. Може и още по-несериозно да ти заприлича, дори и Волвото ако му смениш амортисьорите и пружините с по-меки, за да се люшка по завоите като пиян циганин по нова година. Докато с по-стегнато окачване ще те кара да я чувстваш стабилна и сгурна, дори и да е със ултра посредствено купе, откъм механична якост.
На другите марки купетата се режат за значително по-малко време, триона не му свети върха на ножа, и от диска на ъглошлайва не пуши и мирише на изгорял асфалт толкова много. Тия са се сцепили да мислят как да спестят всеки грам метал, на цената на бясно проектиране и симулации в CAD-a им. Всъщност щом винтовете им извън купето не са черни, оксидирани а са евентуално поцинковани, дребни негрундирани части из купето, може да си направиш сметката какви циции са по отношение на материалите. Поне не изглежда да спестили от развойна дейност (много).
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от slowtraveler » 07 Дек 2023 22:16
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от nov » 07 Дек 2023 22:23
Така са решили, свалят цената на автомобила, а той самия в белите държави си изкарва гаранцията безпроблемно след което се кара още 3-4-5 години след гаранцията и момента в който нещо измяука, колата е на табели и после идва тук.Елементарно е.
Не само, пластмаси, олекотените елементи отвсякъде и т.н., но да не измествам темата, просто споделям личното си впечатление (къде блях при покупката незнам), че колата е надеждна, но всичко друго е отблъскващо за мен и поради тая причина, ще бъде оставена в дългосрочна почивка, може и аз да съм каприз, знам ли?
Ако е вярно е супер, дано не е маркетингов трик само и да са икономисали, както посестримата им Тойота.slowtraveler написа: ↑07 Дек 2023 22:16 И увеличена якост на усукване и като цяло на 'клетката'. Обясняваха го (пак официално') че са го постигнали с използването на по-тънка, но 'по-яка' стомана..
Дизел САМО дънки!!!
nov
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от r34c7 » 08 Дек 2023 07:42
И не са излъгали, не случайно всички производители го използват като довод.slowtraveler написа: ↑07 Дек 2023 22:16 Обясняваха го (пак официално') че са го постигнали с използването на по-тънка, но 'по-яка' стомана...
Таратор спомена пълнежа с хармониките, което е едно от най-хитрите решения, които структурно заздравяват автомобила, осигуряват поемане на удара и повишават безопасността.
Един линк за хората, на които им е интересно да прочетат повече относно кой материал за какво се използва и къде в автомобила се прилага. Advanced High-Strength Steel—Basics and Applications in the Automotive Industry
- 1.JPG (32.82 KiB) Преглеждано 5833 пъти

Параход 3.2 -

r34c7
- WoLF
- Мнения: 3463
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 699 пъти
- Получена благодарност: 276 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от WoLF » 08 Дек 2023 09:32




WoLF
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от Hursa » 08 Дек 2023 09:43

Hursa
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Сигурност при Тойота
Мнение от r34c7 » 08 Дек 2023 09:45
Остави го Мъск какво разправя за да впечатлява инвеститори, Cybertruck не случайно няма да се продава в Европа. Едната причина е, че убиваш пешеходеца много лесно, втората е, че в Европа имаш право да го управляваш само с категория С заради теглото. С малката батерия е нещо от сорта на 2950кг + 1100 предвидени за полезен товар. С голямата батерия и трите мотора гони нещо от сорта на 3300кг.
Теслите в никакъв случай не може да ги гледаме за пример по отношение конструкция и изработка. Смятай щом на Model S и Х им се пукат челните стъкла при нормална, ежедневна употреба...може би е оправено в по-новите партиди.

Параход 3.2 -

r34c7
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта