Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 10 Юли 2023 13:20

ivan_pop написа: 10 Юли 2023 12:44 включени светлини, вентилатор в купето на макс и отопление на стъклата и седалките
включени светлини - Не. Кенефчето има "фабрични дневни светлини (DRL)", и си светва късите при запалване на двигателя. Дълги и халогени за мъгла, също нямат влияние на подскачането на мотора.
вентилатор в купето на макс - Не.
отопление на стъклата и седалките - Не. Има подгреви на предното и задното стъкла, на огледалата и на седалките. Нямат ефект, освен че се вдигат оборотите на мотора, заради допълнителния товар и сигнала че е включено релето "DEFOGGER RELAY" (до което по спомен стигаше и сигнала на климатика IDLE-UP, през предпазителя DEF/IUP във второто табло предпазители).
За капак не тресе на незагрял двигател в режим на охлаждане, и изобщо не тресе в режим на отопление/парно.

В общи линии проблема е някъде из "студената част" на климатика - запушване по тръбите, датчици и кабелите им, и тем подобните.
Мисля да си забода един волтметър отзад на буксата на климатика, на датчика за налягането на фреона, на DEF/IUP предпазителя. И термометър в тръбите на парното, в купето, може би и на самите тръби на фреона.
Засега нямам свежа идея, какво още да му диагностицирам на климатика. Евентуално почивните дни ще погледна откъде вземат маса/минус датчиците на климатика в коша на мотора и ще ги препипам и измеря и тях ("щото тия барутници, хич не ръждясват").
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 10 Юли 2023 22:31

Допълвам темата със днешните (почти безполезни) събития. Ревизирах масите в коша на мотора. Специфично EB,EC и ED. EC е на отвратително място.
Крак 1 на датчика за налягането на фреона, даде 0.3-0.4 ома, измерено съпротивление към едната гайка на лагера на макферсона, и към главата на мотора.
Компресора е със букса с 2 кабела, които влизат в едно разклонително табло под жабката. Утре ще се опитам да ги измеря и тях, макар че не очаквам такива изненади. Все пак инсталацията е на Тойота, а не е на Форд или Опел че да ѝ гният или да се трошат като солети кабелите....
Масите в купето под таблото, на колонките и зад парното са мерени миналото лято и няма нищо нередно с тях.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 03 Авг 2023 22:35

Малък "аБдейт":
- имам си нов (не бих казал чисто нов, че изглежда да е изваден от някой боклучарник), срещу почти 150 лева с куриера. Досега не бяха ми продавали по-голяма мизерия и прахоляк, и имам отново един кисел вкус в устата. Снимки на продукта от вехтошарския магазин:
Дано да работи.... Утре мисля да разбера.
► Виж съдържание
Малко допълнителни материали и размисли:
Това е схемата на комуникацията между климатичния компютър, километража, интеграционното реле и другата карантия:
BEAN.png
BEAN.png (65.94 KiB) Преглеждано 1525 пъти
Това са пиновете на климатичния компютър:
ac_ecu.pdf
(22.8 KiB) Свалено 117 пъти
И ел.схемата на цялата климатизация:
ac-aac-unlocked.pdf
(44.45 KiB) Свалено 99 пъти
Какво си мисля:
- Излиза че през предпазителя DEF/IUP не преминава изходен сигнал за вдигане на оборотите, а е ВХОДЕН и A/C ECU-то взема някакво решение на база има/няма сигнал през него. Какво е решението е мистика. Предпазителя отива в релето за подгрева на задното стъкло (мисля):
► Виж съдържание
Т.е. няма особен смисъл да следя там какво се случва. Всичко с вдигането на оборотите се случва през пиновете MPX+/MPX- на климатиния компютър, като през BEAN мрежата "си се разбират, с колко и кога да се вдигнат оборотите". Не съм догледал стрелката на схемата миналата година.
- От гледна точка на диагностични данни остават 2 варианта, които да пробвам, и да накарам стрелката да се разподскача:
-- да се забода примерно със волтметър на втори и трети крак на датчика за налягането, или на (крак 7, букса А16 ) + (крак 18, букса А16), и да следя дали напрежението прехвърля 4.8 волта. Ясно е че ще пулсира, заради самата работа на климатика. Принципно 4.8 волта е граничната стойност, и при свръхналягане би трябвало датчика да подаде над 4.8 волта.
-- по някакъв (неизвестен за мен, засега) начин да следя импулсите, които подава климатичния компютър към контролния клапан на компресора, или на буксата на компресора в коша на мотора, или на (крак8, букса А15) + ( маса от купето или (букса А16, крак 13)). Неприятния момент е че там май, няма да видя бог знае какво без осцилоскоп. Евентуално някоя контролна лампа/светодиод би свършила работа за някаква визуализация, но не съм сигурен че със светодиода няма да окъся веригата, и да убия компютъра, или клапана. А разнасянето на осцилоскоп в движение, не знам доколко ще е удобно и няма да ме отвлича от пътя.

В момента при температури навън от сорта на 31 - 42 градуса според външния датчик, стартова в купето над 54 (кухненския термометър не може да отчете повече), и настройка на 21 градуса в купето не тресе от поне седмица.
Температурата на изходящия въздух от духалките се движи между 14 градуса в началото, и след по-продължителна работа на климатика пада до 6 градуса, след като охлади тръбите. Ако разбутам настройката на температурата да доближи температурата на вече охладеното купе, климатика започва винаги да тресе оборотите, когато влезе в режим да поддържа температурата (режима се измества от позиция "само в лицето" на "лице+крака") в купето, и предполагам, клапана на компресора да пулсира с налягането, за "препръсква" фреон, вместо да го "надува непрекъснато". Когато е имало момент да тресе, температурата на изходящия въздух слиза до 4 градуса.
По спомен нормата на температурите да беше между 6 и 10 градуса при нормална ситуация.
Събирам идеи за "подслушване" на климатика през датчиците му. Евентуално може да меря волтаж и на изхода на датчика за температурата на изпарителя директно, но там евентуално ще видя дали се опитва да замръзне изпарителя. Което е някакъв резултат, но няма да е ясна причината.
По етикет на компресора, проектните му налягания са: Ниско=1,67МПа, Високо=3,53МПа. Не знам при тези налягания какви волтажи трябва да върне датчика за налягането, но за високото се предполага че ще е над 4.8 волта.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

r34c7
Мнения: 299
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от r34c7 » 04 Авг 2023 08:20

Имаше наскоро друга тема за оборотите на празен ход при включен климатик, която ме накара да се замисля ЗАЩО би извадил колата от скорост в движение. Това явно е въпрос на навици и честно, на мен никога не ми е минавало през ум да извадя колата от скорост в движение :D .

Говорихме доста с теб по темата, но пиша коментара, защото ми е интересно какво мислят останалите колеги по въпроса дали цялата история не се получава, заради грешка в дизайна на ЛОГИКАТА на цялата система? Един вид да не е правилно предвидена комбинацията от празни ходове в движение и някакви специфични обстоятелства с климатроника на колата? Безумно предположение, но проблема на място го няма, при движение на скорост също...многократно са проверени по колата основни неща за да се проверяват наново.
Баба Яга - Изображение
Параход 3.2 - Изображение

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 04 Авг 2023 08:36

r34c7 написа: 04 Авг 2023 08:20 ЗАЩО би извадил колата от скорост в движение
- На многократно преминавани маршрути, ако не изключа от скорост, моторната спирачка работи доста ефективно, и ми скъсява дължината на инерцията грубо със 50%, преди да започна да подавам газ да си поддържам скоростта.
- Имам бегъл спомен че си бях играл да следя през диагностиката на един и същи маршрут разхода на гориво на час, и разликата беше минимална до никаква в полза на принудителния празен ход. Но като ми ореже инерцията посредата на спускането на наклона, излиза че на свободна е по-евтино, защото подавам газ доста по-късно или никак за самата отсечка.
- Жертвам съединител за сметка на спестен ресурс на скоростната кутия, ако пак минем на стотинкаджийската тема.
- Бас хващам че във форума има поне още 1-2 коли, със същия мотор, същата версия на софтуера, същата сглобка като части и вероятно не тресат. Трудно ми е да си го помисля че е излязла със тресящ мотор от фабриката и никой не го е забелязал за 13 години (02.2006-08.2019, когато не е била "моя").
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

r34c7
Мнения: 299
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от r34c7 » 04 Авг 2023 08:54

mapamop написа: 04 Авг 2023 08:36 - На многократно преминавани маршрути, ако не изключа от скорост, моторната спирачка работи доста ефективно, и ми скъсява дължината на инерцията грубо със 50%, преди да започна да подавам газ да си поддържам скоростта.
- Имам бегъл спомен че си бях играл да следя през диагностиката на един и същи маршрут разхода на гориво на час, и разликата беше минимална до никаква в полза на принудителния празен ход. Но като ми ореже инерцията посредата на спускането на наклона, излиза че на свободна е по-евтино, защото подавам газ доста по-късно или никак за самата отсечка.
- Жертвам съединител за сметка на спестен ресурс на скоростната кутия, ако пак минем на стотинкаджийската тема.
Това го уточнихме. Без значение кое е правилно или по-евтино - въпрос на навик (в моя случай) или избор. Ами ако предния собственик е бил като мен и никога не е вадил колата от скорост, освен на място? Тогава той никога не би разбрал, че колата проявява проблем, просто защото той не е използвал автомобила така. Ами ако повечето хора (и по-важното, тест инженерите) са карали само на скорост :D ? Това ме кара да се чудя.
mapamop написа: 04 Авг 2023 08:36 - Бас хващам че във форума има поне още 1-2 коли, със същия мотор, същата версия на софтуера, същата сглобка като части и вероятно не тресат. Трудно ми е да си го помисля че е излязла със тресящ мотор от фабриката и никой не го е забелязал за 13 години (02.2006-08.2019, когато не е била "моя").
Те може би също тресат оборотите, но просто никой не се е сетил да направи проба.

Ще ми е много интересно други колеги да пробват същото :cheers: . С теб вече знаем за поне още 1 автомобил с такава окомплектовка, който проявява същия проблем. Аз пробвах, но моя Авенсис няма нищо общо с твоя - оборотите си бяха ОК, може би завишени със 100 спрямо тези в покой.
Баба Яга - Изображение
Параход 3.2 - Изображение

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 17 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 04 Авг 2023 12:39

Според мен проблема не е в работата на климатика.А освен това:
https://karai.be/start/zashto-ne-tryabv ... -inerciya/

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 04 Авг 2023 13:49

ivan_pop,
Сериозно ли?
Дали тия писюри, сами го измислиха в момент на опиянение от лепилото което са дишали, или просто са преписали нещо отнякъде, за да са модерни?

"ако ти потрябва, ще бъде много сложно да нацелиш точната скорост" : вЕрно че е трудно, почти толкова колкото да си направиш страница със Wordpress и да ръсиш вселенска мъдрост от нея.
"Въпреки това, при управлението по инерция, не ти дава пълен контрол на МПС-то. Това те прави опасен за теб и за околните. В този смисъл, е възможно да бъдеш глобен. Ако това се случи, обаче, със сигурност ще е малката беля." Т.е. съм и опасен, дори и да не съм пуснал волана, дори и усилвателя на волана да е с електрически мотор и не се влияе от оборотите на двигатея. Мога да се съглася че лишавам от възможнос ESP-то да работи с двигателя и да се намеси ако има нужа, но то все още може да ми набие спирачки и да се намеси съвсем ефективно.

Кое е вярното:
А: "Когато автомобилът се движи по инерция, той по естествени причини намалява скоростта си. В такава ситуация, при изпълнение на завой, вероятността от приплъзване се увеличава неимоверно. Това може да причини сериозен инцидент."
Б: МПС, движещо се по надолнище, бързо увеличава скорстта си
* Как става Б ако А е вярно, или как се получава А, като се движа нагоре?! Как точно с намаляваща скорост (ако е вярно), ще се приплъзна, и как зацепения на предавка двигател ми пречи да се приплъзна?
*Има печатни грешки.

"Ремонта на съединителя, обаче, който би могъл да ти се наложи, заради постоянното му задържане, (в общия случай) ще ти коства много.": Т.е по-евтино излиза да си намаля натоварването на съединител и накладки, в полза на увеличено износване на скоростна кутия?
Нека не тъпчем темата със офтопик от разни кални "сайтчета", които са решили да демонстрират някаква форма на мисловен напън, ама налягането е излязло отдоу през диференциала....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от WoLF » 04 Авг 2023 13:58

Тези статии са за същата аудитория, която няма нужда да се притеснява много, защото гумата се е спукала само отдолу :whistle:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 17 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 04 Авг 2023 21:59

mapamop написа: 03 Авг 2023 22:35 клапана на компресора да пулсира с налягането
Какъв е този клапан?Компресора не е ли с електромагнитен съединител?

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 04 Авг 2023 22:07

ivan_pop написа: 04 Авг 2023 21:59съединител
ами не е. Писал съм някъде напред. Постоянно зацепен е, и има контролен електромагнитен клапан, който контролира притока на фреон през компресора. Към компресора отиват точно 2 жила кабел.

Смених ТРВ-то преди 2 часа. Сваляне на горната половина на таблото, вадене на вентилатора на парното, прибиране до вкъщи за другата тръба на високото налягане, че я смачках докато я откачах от разширителния клапан и монтаж на всичко обратно - четири часа и половина. Спестих според зависи от мястото между 360 и 500 лева за труд.
Утре братовчеда ще напълни фреон и ще видя резултата.
Със текущия разширителен клапан тресеше само като си постигне приблизително температурата в купето, и премине в режим на поддържане на температурата.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 17 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 04 Авг 2023 23:20

Някъде прочетох че духа 4 градуса през решетките.Това не е нормално.Това означава, че изпаритела на климатика най-вероятно се е обледенил.Ето ориентировачни температури при условие, че смуче въздух от вън и вентилатора вътре е горе/долу на средна степен.
Изображение

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 04 Авг 2023 23:37

4 градуса прави след доста време каране. Примерно едни 20на минути и нагоре ако навън е 28 градуса. Но го прави рядко без да се е разподскачала стрелката. Не знам доколко е точен термометъра от Метро с термопружина.
В повечето време температурата си се задържа между 6-8 и 12 градуса, на изходящата струя. Рециркулацията не я пускам, освен ако няма отпред някой смръдлив и пушещ кенеф.
Утре ще видя какъв е ефекта при пълненето. И после ще тествам.
Някъде в сервизното имаше таблица на стойностите на температурния датчик според температурата на изпарителя. Ще я кача и нея тук да я има.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

r34c7
Мнения: 299
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от r34c7 » 05 Авг 2023 08:01

Полезно, до сега навсякъде съм виждал да използват за референтни 6-10 в сенчесто помощение на затворени клапи за рециркулация.

Стискам палци най-накрая проблема да е решен :cheers: ....иначе ще ти се наложи да спускаш наклони само на скорост guns.gif :D
Баба Яга - Изображение
Параход 3.2 - Изображение

Двигателист
Мнения: 554
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Двигателист » 05 Авг 2023 12:09

mapamop написа: 04 Авг 2023 23:37 ....
Можеш ли да виждаш на диагностиката натоварването на компресора? Предполагам, че клапана се управлява стандартно с П-импулси (m-prop, ШИМ...). Интересно ми е, дали проблема се проявява само при определено натоварване на компресора (примерно 40%)?

И малко встрани от темата - относно карането на скорост по инерция, или не. Ясно е е, че е въпрос на тертип и начин на каране на конкретния човек, но понеже спомена пазене на скоростната кутия, имай предвид, че някои ръчни кутии не обичат движение с висока скорост на неутрална, защото по спомен имат проблем с мазането на едно лагерче на първичния вал. Това само като информация, без да твърдя със сигурност, че при C-кутията, която предполагам е в твоя модел е така.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: pim68 и 2 госта