Запотяване на стъкла
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Запотяване на стъкла
А може и при мен както се бе получило, филтъра беше обърнат на обратно. По някой път дяволът се крие в детайлите.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Запотяване на стъкла
Може, съвсем си може даже. Когато някой бърза и не гледа и не чете надписите.
На филтрон ако го посмачкаш малко може и на 90 градуса да го обърнеш.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Запотяване на стъкла
Сега забелязвам, че не съм споменал, че потокът на въздухът при мен е надолу. Съжалявам за залъгването 

gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Запотяване на стъкла
Да изтупам на колегата темата от прахта - сега в дъждовете забелязвам леко запотяване на челното, и двете странични стъкла, като пусна парното и запотяването изчезва за 1 минута.Притеснява ме, че с навлизането на зимния период (нямам гараж) ще е още по-зле.Това с пяната за бръснене съм го играл - не си правете експерименти има временен ефект и после, като стане един мазньоч по стъклото и е още по-зле.Аз за целта си купих един препарат, против изпотяване на стъкла на Сонакс и върши идеална работа, един път минавах преди сезона и дори да имаше леко запотяване изчезваше след 10 секунди на вентилатор.
Питането ми е следното: сменил съм всички филтри (филтър купе е монтиран в правилна посока), нямам течове или липса на антифриз, парното духа яко топло, нямам локвички или конденз в краката при гумената постелка, всичките ми оттичащи пътища на водата са в кондинция, но поради това съвсем леко изпотяване колеги ме посъветваха, че техните климатроници са оставени постоянно на 22-23 градуса на режим AUTO (без значение зиме или лете) и нямат никакви проблеми с дори леко запотяване, смущават ме две неща:
1.Няма ли да скъся многократно живота на компресора на климатроника, ако постоянно работи (да не е постоянно , но все пак)?
2. Зимните сутрини, момента щом запаля двигателя и всичката тази машинария започва да работи - няма ли да прецака акумулатора, освен това няма ли да доведе до по-бавно загряване на самия двигател - респективно мнооооооооого по-късно обръщане на газ (ще слагам газ )? Пътя ми до работа е 2,5км в посока и няма да е обърнала на газ, а мисля да кажа на газьора да я "програмира" да обръща макс на 30 градуса на антифриза.
Питането ми е следното: сменил съм всички филтри (филтър купе е монтиран в правилна посока), нямам течове или липса на антифриз, парното духа яко топло, нямам локвички или конденз в краката при гумената постелка, всичките ми оттичащи пътища на водата са в кондинция, но поради това съвсем леко изпотяване колеги ме посъветваха, че техните климатроници са оставени постоянно на 22-23 градуса на режим AUTO (без значение зиме или лете) и нямат никакви проблеми с дори леко запотяване, смущават ме две неща:
1.Няма ли да скъся многократно живота на компресора на климатроника, ако постоянно работи (да не е постоянно , но все пак)?
2. Зимните сутрини, момента щом запаля двигателя и всичката тази машинария започва да работи - няма ли да прецака акумулатора, освен това няма ли да доведе до по-бавно загряване на самия двигател - респективно мнооооооооого по-късно обръщане на газ (ще слагам газ )? Пътя ми до работа е 2,5км в посока и няма да е обърнала на газ, а мисля да кажа на газьора да я "програмира" да обръща макс на 30 градуса на антифриза.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Запотяване на стъкла
От Авенсиса:
Климатика ми е постоянно зацепен - ползвам, не ползвам той си се върти. Раликата като е спрян че е с намален приток на фреон (и масло) към него, доколкото разбрах от климатичарите. Т.е. спряното му състояние му скъсява живота.
Климатика не тръгва веднага след запалване, а му трябва мисля температура на мотора, за да тръгне.
Дори и зимата компресора се включва, независимо че е примерно -14 навън (миналата зима), за малки интервали от време, за да изсуши стъклата.
Можете да изчакате да се постопли двигателя на място за 2-3-5 минути и чак тогава да влезете да правите още влага в купето. Приемам че ще ви е приятно да се боричкате зимата с белите мечки за парче родопско одеало, както и че клапата за рециркулацията е отворена, а не е затворена да върти само вътрешен въздух. На мен лично не ми е проблем - дългите ръкави и крачоли ги нахузвам на температури под 10 градуса. Тогава и слагам зимните гуми, така че с колата обръщаме сезона заедно. За вас не мога да кажа, колко ви държи ангела на ниски температури.
Веднъж на 3-4 месеца си чистя стъклата с обезмаслител, домакинска хартия и после микрофибър и вода, за да махна мазнотията натрупана от смръдливките (борчета, шишенца, ампулки накачени по парното ... каквато смръдливка си купите)
При горните факти, леко запотени стъкла имам само ако затворя клапата, заради някой смръдльо пред мен, със избушени катализатор и ДПФ на самоходната печка.
Климатика ми е постоянно зацепен - ползвам, не ползвам той си се върти. Раликата като е спрян че е с намален приток на фреон (и масло) към него, доколкото разбрах от климатичарите. Т.е. спряното му състояние му скъсява живота.
Климатика не тръгва веднага след запалване, а му трябва мисля температура на мотора, за да тръгне.
Дори и зимата компресора се включва, независимо че е примерно -14 навън (миналата зима), за малки интервали от време, за да изсуши стъклата.
Можете да изчакате да се постопли двигателя на място за 2-3-5 минути и чак тогава да влезете да правите още влага в купето. Приемам че ще ви е приятно да се боричкате зимата с белите мечки за парче родопско одеало, както и че клапата за рециркулацията е отворена, а не е затворена да върти само вътрешен въздух. На мен лично не ми е проблем - дългите ръкави и крачоли ги нахузвам на температури под 10 градуса. Тогава и слагам зимните гуми, така че с колата обръщаме сезона заедно. За вас не мога да кажа, колко ви държи ангела на ниски температури.
Веднъж на 3-4 месеца си чистя стъклата с обезмаслител, домакинска хартия и после микрофибър и вода, за да махна мазнотията натрупана от смръдливките (борчета, шишенца, ампулки накачени по парното ... каквато смръдливка си купите)
При горните факти, леко запотени стъкла имам само ако затворя клапата, заради някой смръдльо пред мен, със избушени катализатор и ДПФ на самоходната печка.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Запотяване на стъкла
Супер обяснение...............както винаги.От мението Ви разбирам, че да оставя климатроника директно на Auto не е проблем за компресор-а или климатика, като цяло дори напротив.
За ароматизаторите или т.нар.миризливки - имам сериозни съмнения точно от тях да се наслагва мазен слой по стъклата вътре, но може и да сте прав.Ако вземам миризливка ще е или някакъв парфюм, който се пръска вътре или висок клас миризливка - тия от по 20 лв и нагоре.
За ароматизаторите или т.нар.миризливки - имам сериозни съмнения точно от тях да се наслагва мазен слой по стъклата вътре, но може и да сте прав.Ако вземам миризливка ще е или някакъв парфюм, който се пръска вътре или висок клас миризливка - тия от по 20 лв и нагоре.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Запотяване на стъкла
По мое мнение е така. Ползите в моите очи са повече от недостатъците. Нов компресор за Авенсиса е от порядъка на 600-700 лева. Миналата есен смених насила компресор, който се оказа че не е повреден и беше произведен 2 седмици преди датата на производство по VIN на моята бройка, която гони 17 годишна възраст. Пълнете си редовно системата, и поне веднъж годишно ходете да я изпразнят и напълнят за да се освежи маслото ѝ. Евентуално може да смените торбичката с дехидратора - струваше под 20 лева по спомен. Компресора ще ви се отблагодари с дълга и безпроблемна работа.
Първото вероятно ще направи мъзгочи и по тавана и тапицериите, второто също ще направи мъзгочи поне по стъклата, и ще попие през дамаските. Елементарните познания по физика сочат че етеричните масла като се изпарят правят мазна пара, която като кондензира и се утаи прави мазен слой. Не знам коя миризливка няма етерични масла да не прави мазни петна. Или тотално без миризливка, или такава с оправдана цена и редовна поддръжка на стъклените повърхности. Аз лично избягвам тези които се забиват на решетките на парното - изпаряват се бързо, правят натрапчиво силна миризма и брутална мазнотия. Отделно ако се разтекат разлагат пластмасите.
Другото го оставям на ваша преценка.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Запотяване на стъкла
Моя е от старите ....компресора не тръгва при под 5 градуса .Конденза го боря по следния начин ....Гася колата и оставям вратата 1-2 минути отворена.Миналата година имах запушен радиатор на пОрното и беше зле положението .
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Запотяване на стъкла
Това също е вариант, аз говоря по-скоро по време на шофиране и запотяването на стъклата, това с отворената врата го правя, когато се прибирам и няма да излизам за деня повече.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Запотяване на стъкла
Ивайло Димов,
Този компресор няма проблеми да се пуска на студено. Просто изчаква мотора да постопли в коша (и да си "разбърка маслата"), динамото да позареди акумулатора след старта, след което си тръгва на малки интервали. Отделно системата е "хитра" и навън ако е достатъчно студено, си пуска директно въздух от отвън през клапите, вместо да го изолира. Зимата въздуха е приемливо "сух" при ниските температури.
nov, клапата винаги на приток на външен въздух, освен ако няма смрадливец с издънена печка отпред, климатика пуснат целогодишно и поне първите 2-3-5 минути колата бръмчи на място без шофьор вътре. Гарантирано е че не се потят стъклата в движение. Отделно бензинката стопля бързо, за разлика от печката и става приятно бързичко. С дизеловата Астра Ф, и малко бебе ми се е случвало да кибича по 20-30 минути на минусови температури, за да може на малкото да му е приятно топло. Астрата имаше брутално горещо парно, ама беше проблем да се стопли мотора. Със Авенсиса след 10-15 минути вътре е топло, след 30 вече е баня ако е надуто парното.
Този компресор няма проблеми да се пуска на студено. Просто изчаква мотора да постопли в коша (и да си "разбърка маслата"), динамото да позареди акумулатора след старта, след което си тръгва на малки интервали. Отделно системата е "хитра" и навън ако е достатъчно студено, си пуска директно въздух от отвън през клапите, вместо да го изолира. Зимата въздуха е приемливо "сух" при ниските температури.
nov, клапата винаги на приток на външен въздух, освен ако няма смрадливец с издънена печка отпред, климатика пуснат целогодишно и поне първите 2-3-5 минути колата бръмчи на място без шофьор вътре. Гарантирано е че не се потят стъклата в движение. Отделно бензинката стопля бързо, за разлика от печката и става приятно бързичко. С дизеловата Астра Ф, и малко бебе ми се е случвало да кибича по 20-30 минути на минусови температури, за да може на малкото да му е приятно топло. Астрата имаше брутално горещо парно, ама беше проблем да се стопли мотора. Със Авенсиса след 10-15 минути вътре е топло, след 30 вече е баня ако е надуто парното.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Запотяване на стъкла
По-новите нямат проблем...пробвал съм и при 90градуса на табло да пусна компресора...нищо не реагира.Даже е описано в user manual.
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Запотяване на стъкла
Аз като взимах моята ,дилъра ми препоръча зимата да не е на климатик. И това за пръв път ми се случва, при другите марки коли никой не ме е съветвал за това. И до сега винаги съм си карал с включен климатик зимата, с тойотата не съм го ползвал. С изключенията като пусна да изчисти запотените стъкла, то си се пуска автоматично и климатика.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Запотяване на стъкла
Вземете си влагоуловители от Jumbo или пълнители за котешка тоалетна в по-голяма разфасовка.
Последните ги слагате в някое чорапче и ги сменяте на определено време.
Едно време стъклата на противогазите се мажеха отвътре с желатин. Не знам дали в момента се продава някъде и ще има ефект на големи площи, каквито са автостъклата.
Иначе качествено почистване, обезмасляване и забърсване му е майката. Ама иска доста време и да се прави поне веднъж месечно. Да не напиша на две седмици. Особено, ако има сняг и дъжд навън - с обувките всичката влага влиза в купето.
И да не забравите да подсушавате стелките!
Аз в дъждовно време слагам вестници на стелките и щом изляза от колата ги изхвърлям. Има ефект, макар и недостатъчен.
По въпроса дали гумени или мокетни стелки. Според мен по-добре вторите. Вечерта си ги изтупвате и изсушавате вкъщи. С "легените" винаги има опасност всичката вода и мръсотия да отиде директно на мокета на колата.
Последните ги слагате в някое чорапче и ги сменяте на определено време.
Едно време стъклата на противогазите се мажеха отвътре с желатин. Не знам дали в момента се продава някъде и ще има ефект на големи площи, каквито са автостъклата.
Иначе качествено почистване, обезмасляване и забърсване му е майката. Ама иска доста време и да се прави поне веднъж месечно. Да не напиша на две седмици. Особено, ако има сняг и дъжд навън - с обувките всичката влага влиза в купето.
И да не забравите да подсушавате стелките!
Аз в дъждовно време слагам вестници на стелките и щом изляза от колата ги изхвърлям. Има ефект, макар и недостатъчен.
По въпроса дали гумени или мокетни стелки. Според мен по-добре вторите. Вечерта си ги изтупвате и изсушавате вкъщи. С "легените" винаги има опасност всичката вода и мръсотия да отиде директно на мокета на колата.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Запотяване на стъкла
Това с котешката тоалетна и са ми го казвали няколко препатили със старите Астри че там проблема с конденза е брутален
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Запотяване на стъкла
Силикагел (котешката тоалетна) вероятно. Хигроскопичен почти прозрачен гранулат, когато е "готов за употреба". Когато се напои с влага/вода става бял обикновено. Когато се намокри достатъчно се "пече" във фурната мисля на 90-120 градуса докато побелее. Може и само възглавнички да си вземете но за цялото купе си иска сериозно количество. Дехидраторите с гранулата или таблетката са с друга химия. Теоретично биха помогнали, но едва ли ще успеят да конкурират прилично проветрение преди потегляне и климатика в движение.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 3 госта