Запотяване на стъкла
Mcl
- mapamop
- Мнения: 5210
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Запотяване на стъкла
Мнение от mapamop » 09 Мар 2022 19:52
Може, съвсем си може даже. Когато някой бърза и не гледа и не чете надписите.
На филтрон ако го посмачкаш малко може и на 90 градуса да го обърнеш.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
Lwerewolf
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Запотяване на стъкла
Мнение от nov » 18 Ное 2022 14:31
Питането ми е следното: сменил съм всички филтри (филтър купе е монтиран в правилна посока), нямам течове или липса на антифриз, парното духа яко топло, нямам локвички или конденз в краката при гумената постелка, всичките ми оттичащи пътища на водата са в кондинция, но поради това съвсем леко изпотяване колеги ме посъветваха, че техните климатроници са оставени постоянно на 22-23 градуса на режим AUTO (без значение зиме или лете) и нямат никакви проблеми с дори леко запотяване, смущават ме две неща:
1.Няма ли да скъся многократно живота на компресора на климатроника, ако постоянно работи (да не е постоянно , но все пак)?
2. Зимните сутрини, момента щом запаля двигателя и всичката тази машинария започва да работи - няма ли да прецака акумулатора, освен това няма ли да доведе до по-бавно загряване на самия двигател - респективно мнооооооооого по-късно обръщане на газ (ще слагам газ )? Пътя ми до работа е 2,5км в посока и няма да е обърнала на газ, а мисля да кажа на газьора да я "програмира" да обръща макс на 30 градуса на антифриза.
Дизел САМО дънки!!!
nov
- mapamop
- Мнения: 5210
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Запотяване на стъкла
Мнение от mapamop » 18 Ное 2022 15:02
Климатика ми е постоянно зацепен - ползвам, не ползвам той си се върти. Раликата като е спрян че е с намален приток на фреон (и масло) към него, доколкото разбрах от климатичарите. Т.е. спряното му състояние му скъсява живота.
Климатика не тръгва веднага след запалване, а му трябва мисля температура на мотора, за да тръгне.
Дори и зимата компресора се включва, независимо че е примерно -14 навън (миналата зима), за малки интервали от време, за да изсуши стъклата.
Можете да изчакате да се постопли двигателя на място за 2-3-5 минути и чак тогава да влезете да правите още влага в купето. Приемам че ще ви е приятно да се боричкате зимата с белите мечки за парче родопско одеало, както и че клапата за рециркулацията е отворена, а не е затворена да върти само вътрешен въздух. На мен лично не ми е проблем - дългите ръкави и крачоли ги нахузвам на температури под 10 градуса. Тогава и слагам зимните гуми, така че с колата обръщаме сезона заедно. За вас не мога да кажа, колко ви държи ангела на ниски температури.
Веднъж на 3-4 месеца си чистя стъклата с обезмаслител, домакинска хартия и после микрофибър и вода, за да махна мазнотията натрупана от смръдливките (борчета, шишенца, ампулки накачени по парното ... каквато смръдливка си купите)
При горните факти, леко запотени стъкла имам само ако затворя клапата, заради някой смръдльо пред мен, със избушени катализатор и ДПФ на самоходната печка.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Запотяване на стъкла
Мнение от nov » 18 Ное 2022 15:26
За ароматизаторите или т.нар.миризливки - имам сериозни съмнения точно от тях да се наслагва мазен слой по стъклата вътре, но може и да сте прав.Ако вземам миризливка ще е или някакъв парфюм, който се пръска вътре или висок клас миризливка - тия от по 20 лв и нагоре.
Дизел САМО дънки!!!
nov
- mapamop
- Мнения: 5210
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Запотяване на стъкла
Мнение от mapamop » 18 Ное 2022 15:39
По мое мнение е така. Ползите в моите очи са повече от недостатъците. Нов компресор за Авенсиса е от порядъка на 600-700 лева. Миналата есен смених насила компресор, който се оказа че не е повреден и беше произведен 2 седмици преди датата на производство по VIN на моята бройка, която гони 17 годишна възраст. Пълнете си редовно системата, и поне веднъж годишно ходете да я изпразнят и напълнят за да се освежи маслото ѝ. Евентуално може да смените торбичката с дехидратора - струваше под 20 лева по спомен. Компресора ще ви се отблагодари с дълга и безпроблемна работа.
Първото вероятно ще направи мъзгочи и по тавана и тапицериите, второто също ще направи мъзгочи поне по стъклата, и ще попие през дамаските. Елементарните познания по физика сочат че етеричните масла като се изпарят правят мазна пара, която като кондензира и се утаи прави мазен слой. Не знам коя миризливка няма етерични масла да не прави мазни петна. Или тотално без миризливка, или такава с оправдана цена и редовна поддръжка на стъклените повърхности. Аз лично избягвам тези които се забиват на решетките на парното - изпаряват се бързо, правят натрапчиво силна миризма и брутална мазнотия. Отделно ако се разтекат разлагат пластмасите.
Другото го оставям на ваша преценка.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Запотяване на стъкла
Мнение от Ивайло Димов » 18 Ное 2022 15:55
Ивайло Димов
nov
- mapamop
- Мнения: 5210
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Запотяване на стъкла
Мнение от mapamop » 18 Ное 2022 16:36
Този компресор няма проблеми да се пуска на студено. Просто изчаква мотора да постопли в коша (и да си "разбърка маслата"), динамото да позареди акумулатора след старта, след което си тръгва на малки интервали. Отделно системата е "хитра" и навън ако е достатъчно студено, си пуска директно въздух от отвън през клапите, вместо да го изолира. Зимата въздуха е приемливо "сух" при ниските температури.
nov, клапата винаги на приток на външен въздух, освен ако няма смрадливец с издънена печка отпред, климатика пуснат целогодишно и поне първите 2-3-5 минути колата бръмчи на място без шофьор вътре. Гарантирано е че не се потят стъклата в движение. Отделно бензинката стопля бързо, за разлика от печката и става приятно бързичко. С дизеловата Астра Ф, и малко бебе ми се е случвало да кибича по 20-30 минути на минусови температури, за да може на малкото да му е приятно топло. Астрата имаше брутално горещо парно, ама беше проблем да се стопли мотора. Със Авенсиса след 10-15 минути вътре е топло, след 30 вече е баня ако е надуто парното.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Запотяване на стъкла
Мнение от Ивайло Димов » 18 Ное 2022 16:38
Ивайло Димов
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Запотяване на стъкла
Мнение от Mcl » 18 Ное 2022 17:22
Mcl
-
- Мнения: 1445
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 348 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Запотяване на стъкла
Мнение от gena_bs » 18 Ное 2022 18:40
Последните ги слагате в някое чорапче и ги сменяте на определено време.
Едно време стъклата на противогазите се мажеха отвътре с желатин. Не знам дали в момента се продава някъде и ще има ефект на големи площи, каквито са автостъклата.
Иначе качествено почистване, обезмасляване и забърсване му е майката. Ама иска доста време и да се прави поне веднъж месечно. Да не напиша на две седмици. Особено, ако има сняг и дъжд навън - с обувките всичката влага влиза в купето.
И да не забравите да подсушавате стелките!
Аз в дъждовно време слагам вестници на стелките и щом изляза от колата ги изхвърлям. Има ефект, макар и недостатъчен.
По въпроса дали гумени или мокетни стелки. Според мен по-добре вторите. Вечерта си ги изтупвате и изсушавате вкъщи. С "легените" винаги има опасност всичката вода и мръсотия да отиде директно на мокета на колата.
gena_bs
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Запотяване на стъкла
Мнение от Ивайло Димов » 18 Ное 2022 18:51
Ивайло Димов
- mapamop
- Мнения: 5210
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Запотяване на стъкла
Мнение от mapamop » 18 Ное 2022 22:17
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
Обратно към “Интериор/екстериор”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта