
Avensis T27 2.0 Valvematic AT 2010 - Кит за омасляване на клапани ?
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 104 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Проблема никога не е бил в каквото и да било мазане , а само и единствено в температурата на изходящите газове. За по-кратко EGT. При работа на газ в режим високи обороти ниско натоварване ECU се опитва да намали разхода на гориво като върти смесите в диапазона 14:1-16:1 според зависи от много работи. При тази ситуация температурата в цилиндъра се повишава , защото имаме множество запалвания за кратко време. Газта влиза в газообразно състояние в цилиндрите докато бензина влиза в течно. Резултата е , че бензина охлажда цилиндъра , защото е течност и по този начин намалява цялостната работна температура, което автоматично спомага за намаляване на EGT , което пък от своя страна предпазва изпускателните клапани от прегряване и всички проблеми свързани с това. Газовите системи с течна фаза нямат този проблем, защото горивото влиза в течна фаза и се изпарява в цилиндъра , което влияе много добре на температурата в цилиндрите. Това с вкарването на малка част бензин в цилиндрите преполагам , че помага, донякъде . Вероятно температурата е по-ниска отколкото при каране само на газ и може би достатъчно ниска , за да няма проблеми . Но това може да го каже само някой , който е тествал и двата варианта достатъчно дълго време , за да се появят евентуални усложнения. Като цяло по-новите автомобили страдат повече от този проблем, понеже клапаните са значително по-тънки особено изпускателните. Сравнено с някоя 90тарска кола са направо като клечки за зъби 

- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Аз затова съм приготвил за V6 мотор клапани със стебла Ф9 мм. Газта няма шанс да ги прегрее, ама може и да изчакам водородното гориво да навлезе по-масово и тогава ще стане интересно. Още не съм се ровил, какви термодинамични характеристики ще предложи водородът? 

-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Обяснете, моля, за "вторичния ефект, който се наблюдаваше от оловния тетра етил в бензина". Какъв бе този ефект? ("Саждите" имат "мажещ" ефект - почти чист въглерод са, има сухо мазане на базата на графита.)Двигателист написа: ↑31 Юли 2022 13:32Според мен, без да твърдя, че съм прав, става въпрос за „мазане“, подобно на вторичния ефект, който се наблюдаваше от оловния тетра етил в бензина, навремето. Предполагам, че има някаква метал съдържаща добавка (съединения на калий, натрий, не знам...), която се отлага по седлото на изпускателният клапан и нямалява стреса в тази зона, респективно износването на двойката (потъване). На всеки е ясно е, че течната част от продукта (предполагам минерални масла, керосин и подобни), няма какво да смаже след работния процес, защото от него да остане най-много някоя сажда.
Всъщност къде е основния проблем - "износването на двойката (потъване)" - не е ли именно в това? И кое именно се износва - седлото или собствено клапана (най-вече), уплътняващата му повърхност, която контактува със седлото?
Маслените пари не мажат (макар, че има газодинамични лагери

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Леглата на клапаните потъват повече отколкото се променя профила на клапана.
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Абсолютно! Аз карам на газ от 35 години и доста съм експериментирал. На V6 мотор с чугунени глави, едната с набити стоманени легла, а другата с чугунени легла на клапаните, навъртях 40 000 км. За това разстояние чугунените легла буквално бяха издухани, а стоманените не бяха мръднали (сега вече има и керамични). Тарелките на клапаните бяха леко износени, по-скоро набити от ударите. Впоследствие съм карал на газ само с алуминиеви глави, които много по-добре понасяха "сухата" газ, но там проблемът е в тънките стержени на клапаните, които явно не успяват да отведат температурата към водачите и оттам към главата. Вероятно това е и една от причините тези "клапанчета" при доста мотори истински да прегарят и никакво допълнително "мазане" не може да ги спаси... 

-
- Мнения: 2147
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 19 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Причината за всичките несгоди е неправилна смес. Нищо повече. Суха газ, тънки клапани, мазане...не оставяйте бедна сместа!
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Напълно вярно е, защото всеки майстор настройва газовите според своето ниво на компетенция, а като се насложат и няколко от по-горе дискутираните фактори, става зле за някои мотори, а който има късмет си кара почти без проблеми. На мен ми е интересно как още еколозите не са налазили допълнителното масълце за клапаните, защото то би трябвало да замърсява околната среда...
Пък и ние тук само си обменяме мнения... 


-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Това - в резултат на инсталирането на газова уредба или по-принцип износването на седлото е по-голямо. Защото обикновено говорят за "прогаряне на клапана" и показват клапаните с прогорените дискове - при експлоатация двигателя на газ. (Но може "износването" на седлото - в последствие да води до "прогаряне" на клапана - поради неплътен контакт и изтичане на горящи газове, вероятно.)
Т. е. при тези двигатели сте наблюдавали прогаряне най-вече на клапаните, а не на седлата им. С четири клапана на цилиндър ли бяха?ufer написа: ↑12 Сеп 2022 18:16 Впоследствие съм карал на газ само с алуминиеви глави, които много по-добре понасяха "сухата" газ, но там проблемът е в тънките стержени на клапаните, които явно не успяват да отведат температурата към водачите и оттам към главата. Вероятно това е и една от причините тези "клапанчета" при доста мотори истински да прегарят
А Двигателист - дали ще се появи да внесе яснота около "вторичния ефект, който се наблюдаваше от оловния тетра етил в бензина" - защото май това е обяснението за тези допълнителни системи за "мазане" на клапаните.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Износването (прегарянето) на леглата при мен винаги е било по-голямо, но това е относително. Може да има и обратните случаи, в зависимост от останалите фактори. Само един мотор е бил с 4 клапана на цилиндър при мен, но километрите бяха много малко, за да се правят изводи. Аз си мисля, че алуниевите сплави все пак имат различна топлопроводимост (различни производители) и която глава е с по-добри термични показатели, при нея шансовете клапани и легла да прегарят са минимализирани. Разбира се, не подценявам бедната горивна смес, тънките стержени и т.н. Може би производителите на газови уредби знаят истината, но те нямат интерес да я споделят и затова ние имаме стимул да умуваме... 

-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Не само бедната смес, ниската компресия също. То и на бензинови двигатели "прогарят" при определени условия. Основното, според мен, че на двигател оптимизиран да работи на бензин, оптимизиран от конструкторите на двигателя, които най-добре го познават. Проектирали са го да работи на бензин. Изграден и настроен от производителя за работа с бензин. Над този двигател са работили екипи специалисти да работи възможно най-оптимално на бензин. На такъв двигател се поставя горивна система за друг вид гориво, разработена да може да се монтира и пригоди на цял ред двигатели. Оптимизирана и настроена от инсталатора, който едва ли познава така добре конкретния двигател, едва ли има и квалификацията на работещите за производителя му. Няма и възможностите, материалната база на производителя - да го изпита и настрои.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Това е азбучната истина - нарича се тер-мо-ди-на-ми-ка... 

-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Не е само термодинамиката, особено ако Двигателист е прав. Засяга доста и различни области.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Оловния тетраетил навремето не е бил самостоятелна добавка в горивото, а част от пакет с етилен дихлорид и/или етилен дибромид. Мисля, че самостоятелно е имал някакви недостатъци (корозионни отлагания), които явно са решени с добавяне на другите съединения. В онези години двойката изпускателен клапан – легло си е била доста проблемна, затова е можело да срещнете решения, които днес в обикновен двигател надали има. Системи за въртене на клапана (ротокап), пълнене с натрий на стеблото (днес при стебло ф5 мм май няма и как да се набута натрия там)... Започнали са да слагат легла в чугунена глава (дотогава фаските са се зенкеровали директно в главата). Но това е отдавна.
Както писах, само преполагам, че етил добавките са правели отлагания по изпускателния клапан и седлото с което са намалявали ерозията от ударите и температурата там. Естествено отлаганията си ги имало и по други части, където са нежелани (свещта), но явно е нямало пълно щастие. Затова и допускам, че течностите за защита на клапаните използват подобен принцип.
Днес технологиите и материалите са на по-високо ниво, но пък “изпилването/изтъняването“ в някои аспекти води до дискусии като тази. Макар че, трябва да се отбележи, че ако някой от набедените като проблемни двигатели относно изпускателни клапани и легла, примерно ZZ, или AZ се експлоатира на бензин проблемът го няма.
Както писах, само преполагам, че етил добавките са правели отлагания по изпускателния клапан и седлото с което са намалявали ерозията от ударите и температурата там. Естествено отлаганията си ги имало и по други части, където са нежелани (свещта), но явно е нямало пълно щастие. Затова и допускам, че течностите за защита на клапаните използват подобен принцип.
Днес технологиите и материалите са на по-високо ниво, но пък “изпилването/изтъняването“ в някои аспекти води до дискусии като тази. Макар че, трябва да се отбележи, че ако някой от набедените като проблемни двигатели относно изпускателни клапани и легла, примерно ZZ, или AZ се експлоатира на бензин проблемът го няма.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Въртенето мисля, че и сега го има - то е за почистване на отлагания, а и постоянно контактуващите повърхности се "самопритриват" (предполагам). За "топлинната тръба" в която превръщат стеблото - дали не се прилага? Все пак тръбната конструкция при чувствително по-малка маса предлага почти същата здравина и устойчивост, като плътната. Предлага при същата устойчивост и по-малка маса по-голяма повърхност - контактуваща с направляващата втулка, през която се охлажда. А и запълването с натрий - запълва се една много малка част от кухината (предполагам - вакуумирана) - все пак при работа се втечнява и изпарява.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Преди малко писах и в другата тема:
" Няма смисъл от това омасляване. Дискутирано е доста пъти.
Като цяло концепцията издиша от всяка възможна посока, като се почне от това че бензина по никакъв начин не смазва клапаните и е не по-малко сух от газта........ и се стигне до това че се мажат ИЗПУСКАТЕЛНИТЕ клапани евентуално когато няма горене на принудителен празен ход. Защото иначе "смазката" минава през процеса на горене в камерата ........... пък те клапаните ако тръгнат да се развалят не е от липса на смазка а от прегряване, и тн и тн и тн .....
Всички Хюндай/Кия таксита в БГ се водят от серията с кофти клапани и се карат на МЕТАН, който се води още по-опасен за клапаните. "
Изпускателните клапани с тези системи се мажат основно и само при принудителен празен ход когато няма горене, и има силен вакуум .....
Реално количеството на течност е толкова малко че нито може да смаже нито да охлади. Иначе прави тотално мазало във входящия колектор
!
И не съм съгласен че проблем с клапаните нямат бензинови и дизелови коли. Клапани си горят при всички двигатели, и всмукателни и изпускателни, заради това има и хора които ги правят. Ремонта на клапаните/главите не е измислен заради АГУ-тата. Просто там има повече място за творчество и някои процеси може да се ускорят. Но може и да не се ускорят.
" Няма смисъл от това омасляване. Дискутирано е доста пъти.
Като цяло концепцията издиша от всяка възможна посока, като се почне от това че бензина по никакъв начин не смазва клапаните и е не по-малко сух от газта........ и се стигне до това че се мажат ИЗПУСКАТЕЛНИТЕ клапани евентуално когато няма горене на принудителен празен ход. Защото иначе "смазката" минава през процеса на горене в камерата ........... пък те клапаните ако тръгнат да се развалят не е от липса на смазка а от прегряване, и тн и тн и тн .....
Всички Хюндай/Кия таксита в БГ се водят от серията с кофти клапани и се карат на МЕТАН, който се води още по-опасен за клапаните. "
Изпускателните клапани с тези системи се мажат основно и само при принудителен празен ход когато няма горене, и има силен вакуум .....
Реално количеството на течност е толкова малко че нито може да смаже нито да охлади. Иначе прави тотално мазало във входящия колектор

И не съм съгласен че проблем с клапаните нямат бензинови и дизелови коли. Клапани си горят при всички двигатели, и всмукателни и изпускателни, заради това има и хора които ги правят. Ремонта на клапаните/главите не е измислен заради АГУ-тата. Просто там има повече място за творчество и някои процеси може да се ускорят. Но може и да не се ускорят.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Двигателист и 3 госта