
Avensis T27 2.0 Valvematic AT 2010 - Кит за омасляване на клапани ?
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Мнение от vfr800 » 07 Сеп 2022 19:56

vfr800
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Мнение от ufer » 07 Сеп 2022 21:22

ufer
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Мнение от Hursa » 12 Сеп 2022 16:09
Обяснете, моля, за "вторичния ефект, който се наблюдаваше от оловния тетра етил в бензина". Какъв бе този ефект? ("Саждите" имат "мажещ" ефект - почти чист въглерод са, има сухо мазане на базата на графита.)Двигателист написа: ↑31 Юли 2022 13:32Според мен, без да твърдя, че съм прав, става въпрос за „мазане“, подобно на вторичния ефект, който се наблюдаваше от оловния тетра етил в бензина, навремето. Предполагам, че има някаква метал съдържаща добавка (съединения на калий, натрий, не знам...), която се отлага по седлото на изпускателният клапан и нямалява стреса в тази зона, респективно износването на двойката (потъване). На всеки е ясно е, че течната част от продукта (предполагам минерални масла, керосин и подобни), няма какво да смаже след работния процес, защото от него да остане най-много някоя сажда.
Всъщност къде е основния проблем - "износването на двойката (потъване)" - не е ли именно в това? И кое именно се износва - седлото или собствено клапана (най-вече), уплътняващата му повърхност, която контактува със седлото?
Маслените пари не мажат (макар, че има газодинамични лагери

Hursa
- Akima
- Мнения: 7450
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 179 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Мнение от Akima » 12 Сеп 2022 17:43
Akima
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Мнение от ufer » 12 Сеп 2022 18:16

ufer
mirott
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Мнение от ufer » 13 Сеп 2022 08:27


ufer
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Мнение от Hursa » 13 Сеп 2022 18:14
Това - в резултат на инсталирането на газова уредба или по-принцип износването на седлото е по-голямо. Защото обикновено говорят за "прогаряне на клапана" и показват клапаните с прогорените дискове - при експлоатация двигателя на газ. (Но може "износването" на седлото - в последствие да води до "прогаряне" на клапана - поради неплътен контакт и изтичане на горящи газове, вероятно.)
Т. е. при тези двигатели сте наблюдавали прогаряне най-вече на клапаните, а не на седлата им. С четири клапана на цилиндър ли бяха?ufer написа: ↑12 Сеп 2022 18:16 Впоследствие съм карал на газ само с алуминиеви глави, които много по-добре понасяха "сухата" газ, но там проблемът е в тънките стержени на клапаните, които явно не успяват да отведат температурата към водачите и оттам към главата. Вероятно това е и една от причините тези "клапанчета" при доста мотори истински да прегарят
А Двигателист - дали ще се появи да внесе яснота около "вторичния ефект, който се наблюдаваше от оловния тетра етил в бензина" - защото май това е обяснението за тези допълнителни системи за "мазане" на клапаните.

Hursa
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Мнение от ufer » 13 Сеп 2022 18:50

ufer
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Мнение от Hursa » 13 Сеп 2022 20:35
Hursa
ufer
Hursa
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Мнение от Двигателист » 13 Сеп 2022 23:22
Както писах, само преполагам, че етил добавките са правели отлагания по изпускателния клапан и седлото с което са намалявали ерозията от ударите и температурата там. Естествено отлаганията си ги имало и по други части, където са нежелани (свещта), но явно е нямало пълно щастие. Затова и допускам, че течностите за защита на клапаните използват подобен принцип.
Днес технологиите и материалите са на по-високо ниво, но пък “изпилването/изтъняването“ в някои аспекти води до дискусии като тази. Макар че, трябва да се отбележи, че ако някой от набедените като проблемни двигатели относно изпускателни клапани и легла, примерно ZZ, или AZ се експлоатира на бензин проблемът го няма.
Двигателист
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Мнение от Hursa » 13 Сеп 2022 23:53
Hursa
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Мнение от Bass_Man » 15 Ное 2022 12:48
" Няма смисъл от това омасляване. Дискутирано е доста пъти.
Като цяло концепцията издиша от всяка възможна посока, като се почне от това че бензина по никакъв начин не смазва клапаните и е не по-малко сух от газта........ и се стигне до това че се мажат ИЗПУСКАТЕЛНИТЕ клапани евентуално когато няма горене на принудителен празен ход. Защото иначе "смазката" минава през процеса на горене в камерата ........... пък те клапаните ако тръгнат да се развалят не е от липса на смазка а от прегряване, и тн и тн и тн .....
Всички Хюндай/Кия таксита в БГ се водят от серията с кофти клапани и се карат на МЕТАН, който се води още по-опасен за клапаните. "
Изпускателните клапани с тези системи се мажат основно и само при принудителен празен ход когато няма горене, и има силен вакуум .....
Реално количеството на течност е толкова малко че нито може да смаже нито да охлади. Иначе прави тотално мазало във входящия колектор

И не съм съгласен че проблем с клапаните нямат бензинови и дизелови коли. Клапани си горят при всички двигатели, и всмукателни и изпускателни, заради това има и хора които ги правят. Ремонта на клапаните/главите не е измислен заради АГУ-тата. Просто там има повече място за творчество и някои процеси може да се ускорят. Но може и да не се ускорят.
Bass_Man
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост