Avensis T27 2.0 Valvematic AT 2010 - Кит за омасляване на клапани ?
Avensis T27 2.0 Valvematic AT 2010 - Кит за омасляване на клапани ?
Здравейте, колата е 2010 година, 2.0, автоматик. При слагане на газова уредба има ли нужда от кит за омасляване на клапаните.
Последно промяна от Akima на 22 Ное 2022 09:42, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 12 Ное 2016 17:54
- Местоположение: Sofiq
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
И на мен ми предстои монтаж на газова на същия двигател. И аз се чудя за кит за омасляване на клапаните дали е задължително. Нека който е монтирал да каже дали е слагал или не. Благодаря!
-
- Мнения: 2147
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 19 пъти
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 22 Юли 2022 17:49
- Местоположение: Ruse
- Автомобил: Avensis t27 2010 2.0 бензин
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Колеги, монтирахте ли газови уредби и кит за омасляване на клапани? Отзиви? Какво ви посъветваха в сервизите?
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Това е вечният въпрос за газовите инсталации. Ще споделя само моите опасения, защо бих бил против, без да препоръчвам, каквото и да било. Доколкото знам, това масълце се пуска във всмукателния колектор и смазва де факто само всмукателните клапани. Дотук добре, ама какво става с изпускателните? Те не само че не се смазват, ами вероятно се нагряват допълнително, тъй като и това масълце изгаря в камерите. Ами ако се настрои системата с по-обилно смазване и като се вземе предвид дебелината на съвременните клапани, какво термично натоварване ще се получи при тях? Ако са едновремешните дебели клапани, вероятно това не би бил сериозен проблем, но при тези тънките е само въпрос на време да прегорят. А сервизите много биха се радвали, че ще имат работа и с удоволствие препоръчват монтаж на тези китове... 

-
- Мнения: 2147
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 19 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Аз много пъти съм питал сега пак-как се смазват? Някой има ли обяснение?!
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Ами просто е... Горивовъздушната смес от всмукателния колектор увлича това фино масълце и през портовете на главата отива към всмукателните клапани, като леко им смазва стерженчетата, тарелката и леглата, а като се отвори клапанът, влиза в горивната камера, където е ясно какво става... 

-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
А как се смазват клапаните на бензиновите двигатели с директно впръскване?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
На 1ZZ-FE, 1AZ-FSE - картерната вентилация и вентилацията на капака на клапаните набиват през 2 широки маркуча маслени пари директно през входящия колектор върху клапаните.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Но имат маслени сепаратори, предполагам. А маслените пари - защо точно върху клапаните да кондензират? И когато минават на газ, режат ли я тази вентилация 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Не мисля че кондензират, поне на моя двигател направо си се вкарват през колектора върху клапаните. Не съм вадил главата да я гледам, но самите клапани си бяха прилично заляти с маслен клей отгоре.
Газта няма ефект върху вентилацията мисля. Там играе картерното налягане и горе в главата не знам кое избутва парите. За картерните газове има един клапан, който им пречи да се върнат към картера, вакуума от мотора ги засмуква, и като се запуши клапана газовете не отиват никъде - просто издухват гарнитурата на капака на клапаните или излизат през капачката (което го намерят че е по-слабо).
Не претендирам да съм съвсем точен - това ми изглежда от това което съм видял на моят двигател.
Газта няма ефект върху вентилацията мисля. Там играе картерното налягане и горе в главата не знам кое избутва парите. За картерните газове има един клапан, който им пречи да се върнат към картера, вакуума от мотора ги засмуква, и като се запуши клапана газовете не отиват никъде - просто издухват гарнитурата на капака на клапаните или излизат през капачката (което го намерят че е по-слабо).
Не претендирам да съм съвсем точен - това ми изглежда от това което съм видял на моят двигател.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Принципно стеблата се мажат с известно количество масло, което преминава от главата през уплътнителя горе. Седлата не се мажат, или поне не е необходимо. Да, маслени пари идват от вентилацията на картера, но това не означава, че ако изведете вентилацията директно в атмосферата ще им стане нещо на клапаните.
Колкото до дбавките от типа на флашлюб, първо, при тях не става въпрос за пълнителните клапани, а за изпускателните. Според мен, без да твърдя, че съм прав, става въпрос за „мазане“, подобно на вторичния ефект, който се наблюдаваше от оловния тетра етил в бензина, навремето. Предполагам, че има някаква метал съдържаща добавка (съединения на калий, натрий, не знам...), която се отлага по седлото на изпускателният клапан и нямалява стреса в тази зона, респективно износването на двойката (потъване). На всеки е ясно е, че течната част от продукта (предполагам минерални масла, керосин и подобни), няма какво да смаже след работния процес, защото от него да остане най-много някоя сажда.
Единственото притеснително е, ако разбира се се изполват метал съдържащи добавки, как те се разбират с катализатора и дали не отравят активната му част.
Някой, който използва такава система може ли да сподели какъв е всъщност разхода? Литър на 3000 км?
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
До колкото съм чул и чел по въпроса с омаслителя - функцията му не е буквално да маже, макар това да е първата аналогия която правим като чуем думата "омаслител" или Flash lube.
При горенето си газта нагрява (поради ред особености при LPG ) изпускателните клапани и леглата им , а при горенето и на маслото от Flash lube щяла да се понижи температурата в цилиндъра и от там да се избегне прегарянето на двойката клапан/легло. Т.е. целта на това устройство с маслото е горене в определен синхрон с газта и в резултат по-ниска температура в момента на изпускане на газовете през клапаните.
Ако вземем под внимание, че някои от тези системи не могат точно да се прецизират кога, как, по колко масло да пускат, то за мен остава загадка каква е ползата им (задавал съм въпроса и на газаджии - всеки различно интерпретира нещата и то мнения в двете крайности ...... от хора дет трябва да им поверим колите си зада им сложат Г.И. или да го обслужат).
При горенето си газта нагрява (поради ред особености при LPG ) изпускателните клапани и леглата им , а при горенето и на маслото от Flash lube щяла да се понижи температурата в цилиндъра и от там да се избегне прегарянето на двойката клапан/легло. Т.е. целта на това устройство с маслото е горене в определен синхрон с газта и в резултат по-ниска температура в момента на изпускане на газовете през клапаните.
Ако вземем под внимание, че някои от тези системи не могат точно да се прецизират кога, как, по колко масло да пускат, то за мен остава загадка каква е ползата им (задавал съм въпроса и на газаджии - всеки различно интерпретира нещата и то мнения в двете крайности ...... от хора дет трябва да им поверим колите си зада им сложат Г.И. или да го обслужат).
- Rocky112
- Мнения: 99
- Регистриран на: 15 Дек 2021 17:25
- Местоположение: Хасково
- Автомобил: Avensis 1.8 VVTI
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Avensis T27 - кит за омасляване на клапани
Когато слагах АГУ-то се допитах до газаджията за тази система на смазване. Отговори ми, че преди имал тойота камри(по спомен) и му се запушил катаризатора от нея. На моята след 3800-3900 оборота на всеки 4ти такт се впръсква бензин.
Avensis 1.8 VVTI /06г.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Двигателист и 4 госта