Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
max-2
Мнения: 2090
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от max-2 » 06 Яну 2022 11:43

biro написа: 05 Яну 2022 21:26 На хибридите има позиция на лоста В. Значи двигателна спирачка. На стръмен баир карам по различен начин в зависимост от ситуацията. Ако съм на круиз контрол оставам на него. Ако не съм на кк обирам със спирачката. Ако пък е препълненна батерията и започне да ръмжи на 6000 оборота включвам на N. Няколко пъти пробвах и на В, не си заслужава усилието да местя лоста.
На камри хибрид 2019 няма B. Това, което забелязах е, че в еко режим след отпускане на газта преминава в автоматичен глайд мод и до натискане на спирачка или газ върви почти по инерция с минимална рекуперация. Нещо, което е трудно да постигнеш с педала на газта при нормал и спорт.
Може би има някаква промяна в софтуера, тъй като няма безумно ръмжене при дълго и стръмно спускане.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 06 Яну 2022 11:53

L1v3ruS написа: 06 Яну 2022 11:34 Едвам се отървах след дълъг спор
Имал си късмет! У нас почти всички системи са антисистемни... tooth.gif Няма да е зле да пуснеш едно оплакване до съответните органи, че да си направят нужните корекции. Утре може пак някой да те спре... worthy.gif

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 06 Яну 2022 13:49

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4540
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 06 Яну 2022 16:04

Hursa написа: 06 Яну 2022 13:49 Според мен използването на "неутрал" (при хибрида) над определена скорост е неоправдано - тъй като ДВГ ще се стартира и ще консумира гориво за да подържа определени обороти
Това не съм го пробвал при 4-то поколение на хибридната система, която имаш ти, но при 2-рото поколение ДВГ-то няма да стартира ако вкараш Н в режим, в който колата може да се движи в ел. режим, без да развърта ДВГ-то по защитна принуда.
По спомен при 4-то поколение това е около 120 км/ч, което означава, че под тази скорост теоретично не би стартирал ДВГ-то, за да харчи гориво. Демек с едно спускане в планината от 70-90 км/ч, включването на Н не би допринесъл някакъв негативен ефект, както механичен, така и от гледна точка на харчене на гориво. Дали може да е опасно е друга тема, която не дискутираме в момента.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 06 Яну 2022 17:59

Без да развърта ДВГ скоростта достига до около 100, прави впечатление, не съм го опитвал специално. При ауриса - при спуск съм достигал до към 80 (поне на слух, няма оборотомер). Но в инструкцията (на королата) е написано, че при неутрал консумира гориво, като не е споменато за някаква връзка със скоростта. Трябва да се пробва.
(Не съм шофирал на неутрал, но това, че може да се превключва от D към N и обратно по време на движение - без да се налага да се натиска "заключващия" бутон на лоста - показва, че няма проблем да включваме неутрал при каквато и да е скорост. А мислех, че има smile.gif)
Проверете - като шофирате с ниска скорост, на равно, не по инерция - при пуснат педал в режим B - стартира ли двигателя? Не съм пробвал при ауриса, нямам и оборотомер, но пък може да се разбере по моментния разход. При двулитровия хибрид - при включване на S с планките включва на "D4" и развърта двигателя. При шофиране в S - изключва двигателя май единствено на "D6". Превключването дори на "D5" стартира двигателя. Но още не съм го пробвал при различни условия, все не се сещам.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 06 Яну 2022 20:58

metoyo написа: 06 Яну 2022 11:07
biro написа: 06 Яну 2022 07:01 Пълни глупости без обосновка. Това не е автоматик в истинския смисъл а хибрид от Тойота. Четете си упътванията на колите.
Сега търсих в упътването за корола, ми не видях да пише, че може да се използва N за спускане, по инерция и т.н. Ще съм благодарен ако го постнеш тук.
А видя ли да пише, че не може? Щом има N значи производителят е предвидил да се използва. Ако пише да не се използва в еди кви си условия ОК - ама не пише. Единственото предупреждение за режим N е, че хибридната система не работи, което може да доведе до напълно изтощаване на батерията ако си с включени фарове за Х часа.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Mcl
Мнения: 713
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 06 Яну 2022 21:25

L1v3ruS написа: 06 Яну 2022 11:34 Привет колеги и за много години. Малко след Коледа на магистралата ме спряха за проверка, и господин милиционера ми показа на телефона си справка в техния регистър,че ми липсва техническия преглед...имам и му показах съответно талончето,на което пише че не подлежа на такъв до 2023 година,но той все пак искаше да ми пише акт защото системата му показвала че колата ми няма преглед.Едвам се отървах след дълъг спор. Някой попадал ли е в такава ситуация?
Другия път да ти покаже на служебния таблет, а не на телефона му. Искали са пари, ама явно не са попаднали на точния човек.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 06 Яну 2022 22:52

biro написа: 06 Яну 2022 20:58
metoyo написа: 06 Яну 2022 11:07
biro написа: 06 Яну 2022 07:01 Пълни глупости без обосновка. Това не е автоматик в истинския смисъл а хибрид от Тойота. Четете си упътванията на колите.
Сега търсих в упътването за корола, ми не видях да пише, че може да се използва N за спускане, по инерция и т.н. Ще съм благодарен ако го постнеш тук.
А видя ли да пише, че не може? Щом има N значи производителят е предвидил да се използва. Ако пише да не се използва в еди кви си условия ОК - ама не пише. Единственото предупреждение за режим N е, че хибридната система не работи, което може да доведе до напълно изтощаване на батерията ако си с включени фарове за Х часа.
да страница назад го писахме същото. На тойотския хибрид няма причина при движение да включваш изключваш от неутрална. И както каза, единствената ОПАСНОСТ е да изхабиш батерията, макар че не ми е ясно от къде ще се спускаш толкова време, че да се случи това.

GringoBG
Мнения: 138
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 07 Яну 2022 00:27

Направих малко икономически шпионаж при братовчедите, Suzuki Swace (https://suzuki.bg/cars/swace-full-hybrid). Значи първото, което виждам е, че цените са доста надолу, е с някоя друга екстра липсваща, като кожени седалки, и може би гаранцията им е по-малка. Гледам оборудването (https://suzuki.bg/data/files/Suzuki_SWA ... 281%29.pdf), и виждам тези: Система за следене на сляпата зона (Blind Spot Monitor); Система за следене на заден трафик при паркиране (Rear Cross Trafic Alert). Гледам си каталога на Королата от 2021, няма такива животни описани. Имаме ли ги и от кое ниво?

Друго интересно нещо, което видях е в техния каталог (https://suzuki.bg/data/files/SUZUKI_SWA ... _final.pdf). Сори, ама нашия е писан от 100% маркетингов специалист без грам някоя практическа тънкиня да каже. Освен, че разбрах къде точно е активната зона на подгрева на волана и седалките (важно зимата tooth.gif ), явно на Туринг Спорт двустранна основа на багажника може да бъде и в спуснато положение, за да се спечели място. ohmy.gif
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Аватар
BOz
Мнения: 4540
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 07 Яну 2022 09:29

GringoBG написа: 07 Яну 2022 00:27 Система за следене на сляпата зона (Blind Spot Monitor)
Това беше обсъждано по-назад в темата. При нас тази екстра не се предлага. Даже колега сподели, че при неговата поръчка уж е трябвало да има такова нещо, но се е оказало, че това нещо при нас не може да бъде поръчано/доставено. Демек поръчваш кола с екстри, които в последствие разбираш, че ги няма. :)
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

GringoBG
Мнения: 138
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 07 Яну 2022 11:48

Хубава работа, няма що. Висок съм 1.87 м някъде, карам със седалката леко назад. Толкова назад, че точно отляво на главата ми почва гредата. В някои ситуации BSM - a би ми спестил излишни чупки на врата. Квот такова. :whistle:
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 07 Яну 2022 11:54

За съжаление "нашия" дилър или регионалния е решил да спести от тази екстра. А е важна за безопасността - както в града, така и извън града и на магистрали, когато скоростта е висока. А с тази екстра е свързана и другата, също важна за безопасността, особено в града - "следенето на трафика" зад автомобила.
Но за проблема с друга "екстра" са си виновни от тойота - да няма позиция изключено (за да не забравяме да ги включваме), на фаровете - и това, при положение, че системата, която включва автоматично фаровете работи зле.
И за това, че дават толкова малко информация на потребителя за автомобилите си.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

GringoBG
Мнения: 138
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 07 Яну 2022 16:37

Т. н. DRL, Daytime Running Lights. Може да се спират, ама познайте къде... В САЩ, от автомобилните настройки, светлини. В ЕС това липсва в менюто. Абе нещо много почнаха да стават разликите между настройките за САЩ и ЕС. Там има автоматично заключване на вратите над определена скорост, също така.

Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Аватар
BOz
Мнения: 4540
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 07 Яну 2022 16:42

Реално някой играл ли си е с диагностика и да се провери какво може и какво не може да бъде активирано?
GringoBG написа: 07 Яну 2022 16:37 Абе нещо много почнаха да стават разликите между настройките за САЩ и ЕС. Там има автоматично заключване на вратите над определена скорост, също така.
Иначе за ДРЛ-а няма логика да можеш да го изключиш, защото иначе би нарушил ЕУ директиви. общо взето като запалиш колата или работи ДРЛ, или фарове. Да, теоретично може да си в гаража и да искаш ръчно да можеш да сложиш светлините на "0" по някаква причина, ама нали...
Някой с нова Корола ако има желание, нека мине и да видим по модулите какви "екстри" имат за настройка.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 07 Яну 2022 18:03

Дневните да си светят. Но защо трябва автоматичното включване на фаровете да не може да се изключи - това ни е от тойота - псевдо екстра. И това - при положение, че тая им автоматична функция работи зле. Като не можеш нещо да направиш - поне дай възможност на потребителя да не го ползва.
(Още повече, че специално в инструкцията от тях, от производителя - са написали - за да се щади акумулатора да не се ползват ел консуматори на 12 волта, когато не са необходими, и не само когато е изключена хибридната система, а при експлоатация на автомобила. smile.gif)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта