Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Volkata
Мнения: 357
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Volkata » 04 Яну 2022 12:02

Да на круиз контрол като съм задал 120 и примерно по тракия посока Бургас към тунела ако ускоря до 140 или повече доста време отнема за да убие инерцията и да стигне 120 а иначе то си крепи точно 120, като да уъочня аз съм бензин с ръчни скорости може да има разлика в поведението при друга конфигурация
Toyota Corolla 1.6 e210

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 04 Яну 2022 14:22

При хибрида ако си задал 120 и се ускориш над тази скорост, без значение нагоре, надолу или по равно, доста бързо убива скоростта с двигателя. Което е и една от причините да ти се вдигне разхода ако караш на 100% на темпомат. Ти си набрал скорост или има потенциал да набере (някое спускане), но колата си държи зададената. След което идва баир и да, пак си държи зададената но вече с активното участие на двигателя. Лично аз при такива моменти използвам да ускоря малко над, след което да използвам инерцията за някаква част от изкачването и пак си пускаш темпомат.

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 04 Яну 2022 14:32

При хибрида увеличава съпротивителния момент, като увеличава мощността на генератора. И едва, ако така не е достъчно (или ако скоростта е висока) задейства ДВГ. Но при забавяне, след ускорение, така както сте описали, ако шофьора е ускорил - не "бърза" със забавянето и скоростта спада относително бавно.
При вас, особено ако сте на шеста, съпротивителния момент от въртене на ДВГ, на тази висока предавка е минимален, затова предполагам забавя продължително време. А и няма смисъл да е по интензивно. Моментния разход - нула ли показва?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Volkata
Мнения: 357
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Volkata » 04 Яну 2022 16:24

Честно казано вече не гледам постоянно разхода, но да при спускане на 6 предавка и оставяне по инерция да намали показва 0, като цяло общото поведение би следвало да е еднакво но с различна чувствителност особенно при cvt кутията така си мисля, но съм пробвал по магистралата със и без темпомат и с темпомат винаги е било с малко по - висок разход кото е нормално според мен
Toyota Corolla 1.6 e210

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 04 Яну 2022 18:06

Има предпоставки - както да е по-висок, така и по-нисък разхода, когато е на темпомат, зависи от доста условия, според мен. При CVT - може автоматично да изменя предавателното число и така да увеличава съпротивителния момент от страна на ДВГ (колелата да развъртат ДВГ до по-високи обороти).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 05 Яну 2022 20:29

Как всъщност карате на стръмен баир надолу?Със спирачка,на темпомат или на В.

Аватар
max-2
Мнения: 2090
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от max-2 » 05 Яну 2022 21:19

Какво означава да караш на B?
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 05 Яну 2022 21:26

На хибридите има позиция на лоста В. Значи двигателна спирачка. На стръмен баир карам по различен начин в зависимост от ситуацията. Ако съм на круиз контрол оставам на него. Ако не съм на кк обирам със спирачката. Ако пък е препълненна батерията и започне да ръмжи на 6000 оборота включвам на N. Няколко пъти пробвах и на В, не си заслужава усилието да местя лоста.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 05 Яну 2022 21:41

То N не е ли само ако те дърпат?Малко съм объркан а не съм карал още по сериозно надолнище.Заминавам другата седмица за Пампорово и не искам да набивам само спирачки по баирите.

Volkata
Мнения: 357
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Volkata » 05 Яну 2022 23:18

Автоматик на свободна не е хубаво да се кара, както и ръчка това не са коли от преди 30-40 години, кой както иска да го разбира мое мнебие :)
Toyota Corolla 1.6 e210

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 06 Яну 2022 00:01

Хибрида не е автоматик в стандартните разбирания. При тойотския хибрид, само паркинг позицията мести фузически някакви чаркалаци вътре. Другите D,R,N,B са само електроники. Така че N при тези коли биха били с нежелани последици, ако батерията е толкова изхабена, че да падне под предвиденото при нормална експлоатация. Само че тпва ми се струва невъзможно при реални условия.
Другата очасност е да не може да реагираш навреме при нужда от ускорение

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 06 Яну 2022 07:01

Volkata написа: 05 Яну 2022 23:18 Автоматик на свободна не е хубаво да се кара, както и ръчка това не са коли от преди 30-40 години, кой както иска да го разбира мое мнебие :)
Пълни глупости без обосновка. Това не е автоматик в истинския смисъл а хибрид от Тойота. Четете си упътванията на колите.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Enwor
Мнения: 179
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Enwor » 06 Яну 2022 09:31

travelboy1965 написа: 05 Яну 2022 21:41 не искам да набивам само спирачки по баирите
На спускане и леко натисната спирачка, си на регенериране. Не ползва накладки, а само свети стопа за задния. Ефекта на B-то е по-силен, но и по-шумен :). При мен в момента в който напълни батерията, се усеща едно придърпване когато спира регенерацията и минава на накладки. Така че не се притеснявай да ги ползваш, този път не е толкова стръмен за да го мислиш.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 06 Яну 2022 11:07

biro написа: 06 Яну 2022 07:01 Пълни глупости без обосновка. Това не е автоматик в истинския смисъл а хибрид от Тойота. Четете си упътванията на колите.
Сега търсих в упътването за корола, ми не видях да пише, че може да се използва N за спускане, по инерция и т.н. Ще съм благодарен ако го постнеш тук.

L1v3ruS
Мнения: 8
Регистриран на: 02 Яну 2021 08:43
Местоположение: Пловдив

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от L1v3ruS » 06 Яну 2022 11:34

Привет колеги и за много години. Малко след Коледа на магистралата ме спряха за проверка, и господин милиционера ми показа на телефона си справка в техния регистър,че ми липсва техническия преглед...имам и му показах съответно талончето,на което пише че не подлежа на такъв до 2023 година,но той все пак искаше да ми пише акт защото системата му показвала че колата ми няма преглед.Едвам се отървах след дълъг спор. Някой попадал ли е в такава ситуация?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 5 госта