BOz написа: ↑22 Юли 2021 12:50
...и премеждията през които минаваш.
От началото имам проблем със зареждането на единия доставчик и спира на 10-та минута. Съответно иска следваща сесия, която може и тя да спре на 10-та минута, но може и да продължи. Разбира се в този случай за всяка сесия ме таксуват с нови 50 стотинки
Свързах се с тях и отговoриха бързо. Те казаха, че при тях не виждат проблем, а колата пращала съобщение Vehicle Protocol Error и спира на 10-та минута. Другия път да се обадя, когато зареждам и да вземат логове в реално време.
Питах и дилъра дали е в мен проблема и дали има опция сложена по подразбиране за бързо зареждане само за 10 минути: Въпреки, че в следваща или по-следващата сесия минава този праг, а също с другия доставчик няма проблем. Казаха, че са питали Рено.
После от дилъра ми се обадиха и казаха да отида при конкуретния дилър за диагностика, защото другите разбирали повече.
Е-е-е-е. Ама бях избрал този дилър, защото са близо до работата ми и ако стане нещо тогава мога да оставя колата при тях и да си ходя на работа. Така ще губя най-малко време.
В предишните дни зареждах на 50kW на трети доставчик безплатно и нямах проблем след 10-та минута: ОК, тук е супер.
Пътуване Бургас - към Сливен - Казанлък - към Пловдив - София
План за зареждане:
1. На безплатния доставчик още в Бургас и малко пазаруване през това време - но беше заето
2. Зареждане до Сливен.
3. Зареждане в Казанлък. После отивам да товаря колата за София
4. Зареждане на изхода от Пловдив на Карловско шосе. Защо? По пътя на магистрала Тракия от покрай Стара Загора до Пловдив няма бързи зареждачки (в обратната посока има на 2 места). Неделя вечер и повечето ще се прибират към Пловдив. Значи зареждачката на изхода от Пловдив има по-голяма вероятност да не е заета
1) Така Бургас е на морското равнище и започвам постепени изкачвания. Значи ще си карам само в ЕКО режим до около 100 km/h на магистралата.
До отбивката за Сливен най-бързото нещо което ме изпревари беше Шкода Октавия или Скала - не можах да видя. Имаше доста БМВ-та, но те ме изпреварваха спокойно.
На бензиностанция до Сливен - зареждачка 50kW и докато течеше първата сесия се обадих на доставчика, обаче в началото никой не отговори. Тя първата сесия си спря на 10-та минута.
Тогава преди да тръгна те ми се обадиха и после включих втора сесия. Човекът каза, че не вижда нищо нередно, като днес ще ми прати логовете. И наистина втората сесия си продължи и след 10тата минута.
2) После в Казанлък на 50kW зареждачка пак първата сесия до 10тата минута. Имаше дъжд и дори светкавици. В ръководството пише да не се зарежда при гръмотевична буря - е не беше съвсем буря, но аз нямах избор, че трябва да пътувам до София.
Ако ме удари гръм значи съм си го заслужил

. Стоях на 5 метра от колата и зарядната, а пък от другата страна пак на 5 метра някакъв висок метален стълб: това пък какво е, да не е гръмоотвод: направо между чука и наковалнята.
Втората сесия продължи след 10-та минута. И по някое време като започна една градушка - ужас. Спрях бързо зареждането и веднага се шмугнах с колата под козирката на бензиностанцията.
Чаках там, за да продължа още малко после.

Завъртях се пак като пумпал, но каточели пак имаше още градушка и така не стигнах до ново зареждане. Малко по-късно тръгнах, имаше само дъжд вече, а улиците до към 10см слой ледени топчета.
По пътя за Пловдив си имаше пороен дъжд като постепенно изчезна.
3) На изхода на Пловдив на Карловско шосе има една сесия, но преди това е интересно. При опит за първа сесия, тя така и не тръгна заради грешка, че колата не e "turn off". Що за грешка, как да не е изключена колата, като е.
После сесията успя да тръгне и да продължи след 10-та минута.
Тръгвам със 77% батерия за София и пак в ЕКО режим със 102-103 km/h. С тази скорост в началото временен разход 23 kW.
Рестартирах данните да видя дали и средния ще бъде долу-горе толкова. И бам средния 26kWh/100km - майтапиш ли се.
Викам си няма да спирам на последнaта зареждачка преди Траянови врата, не съм го планирал да видим какво ще стане
... И започнах да се притеснявам, което доведе скоростта ми да бъде вече 80-90km/h въпреки, че данните показваха, че ще успея: Оставащ пробег минус Разстояние до центъра на София = около 40 км
Около Траянови врата: външната температурата стана вече -1 градус, а парното настроено за 20 градуса и среден разход 29 kWh/100 km със скорост вече 80-90 km/h
След тунела е вече на моменти нанадолнище и имах леко облекчение, но пак си бях с 80-90 km/h. И дори с тази скорост успях да изпреваря 1 автомобил. Караше сигурно със 75-80.
Брей така се зарадвах, като видях светлините на Столицата. Като влизах бях на 20%, до центъра 15% и до нас 12%. Оле, успях да пристигна и то без жената да ме убие
После:
4) Към полунощ зареждам на София в Люлин. Валеше ситен сняг. Там е 25 kW DC.
Първата сесия стигна до 10-та минута, но аз не бях, там за да видя какво става.
След 30-40 минути като отидох и рестартирах отново. Следващите две сесии също спираха на 10-та минута. На зарядната пак беше изписана грешкатa, че колата не е изключена. Прилагам снимка на грешката.
На първата сесия бях далече от колата. На второто зареждане бях пред колата. На третото бях в колата.
После стартирах 4-та сесия и пак влезнах в колата, като извадих ръководствата да видя дали не пропускам нещо.
И така има опции за:
- незабавно зареждане като сега
- има отложен старт
- има настройка за ден от седмицата и час кога да започва и кога да спира
Но не виждам за продължителност или до ниво на батерията.
Това което видях е, че от картата за заключване на колата може да се изключва и кабела за зареждането, а не само от бутона от купето. И реших да направя обратното, както съм си в колата по-време на зареждането преди 10-та минута с картата да заключа всичко. Така направих, като след това зареждането си продължи след 10-та минута. Не знам дали това е заобиколно решение, но ще проверя по-натам.
Имам и друга хипотеза, но за нейната проверка също по-нататък.
Ако няма проблеми със зареждането, колата иска да запамети зарядната станция, а ако има проблем, то никога не ме е питала.
Писах и на дилъра и на доставчика нещо като горния пост, но редактиран
