Регулировка на дроселовата клапа при 4E-FE
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Регулировка на дроселовата клапа при 4E-FE
При Корола 1999 год с двигател 1332 куб. см (4E-FE) имам следния казус:
Няколко пъти въртях винта, който ограничава до къде да се върне дроселовата клапа. Причината беше опит да вдигна твърде ниските обороти. Посредством незначително отваряне на дроселовата клапа вдигам малко оборотите, но след изминаване на 10-20 км оборотите отново падат, т.е. никакъв ефект от въртене на този винт. По-късно се усетих, че ECU (компютъра) всеки път отново намалява оборотите. Явно съвсем напразно съм въртял този винт. Накрая оставих винта в такова положение, че дроселовата клапа да не се удря при нейното отпускане, т.е. Развих винта, отпуснах докрай дроселовата клапа и после направих 1 оборот затягане след докосване на дроселовата клапа.
Сега се питам дали е необходимо да се регулира хода на дроселовата клапа, след като съм въртял ограничаващия винт и не съм запомнил неговото първоначално положение? Не съм наясно с TPS-а и не знам какво да правя. Двигателя работи нормално, но при подаване на газ усещам едно съвсем слабо заглъхване за момент, след което оборотите се увеличават.
П.П. Сега като прочетох мнението си, се чудя защо не мога да се изразя по-правилно. Надявам се да ме разберете правилно, въпреки, че не съм се изразил съвсем правилно.
Няколко пъти въртях винта, който ограничава до къде да се върне дроселовата клапа. Причината беше опит да вдигна твърде ниските обороти. Посредством незначително отваряне на дроселовата клапа вдигам малко оборотите, но след изминаване на 10-20 км оборотите отново падат, т.е. никакъв ефект от въртене на този винт. По-късно се усетих, че ECU (компютъра) всеки път отново намалява оборотите. Явно съвсем напразно съм въртял този винт. Накрая оставих винта в такова положение, че дроселовата клапа да не се удря при нейното отпускане, т.е. Развих винта, отпуснах докрай дроселовата клапа и после направих 1 оборот затягане след докосване на дроселовата клапа.
Сега се питам дали е необходимо да се регулира хода на дроселовата клапа, след като съм въртял ограничаващия винт и не съм запомнил неговото първоначално положение? Не съм наясно с TPS-а и не знам какво да правя. Двигателя работи нормално, но при подаване на газ усещам едно съвсем слабо заглъхване за момент, след което оборотите се увеличават.
П.П. Сега като прочетох мнението си, се чудя защо не мога да се изразя по-правилно. Надявам се да ме разберете правилно, въпреки, че не съм се изразил съвсем правилно.
http://japancar.pp.ru/info/033.shtml
Тук ще видиш малко инфо,но ще то свърши работа само ако TPS-а ти е с четири края.При мен е с три и по книгата която имам дават че нетрябва да е напрегната клапата чрез този винт.Ако го въртя в началото ECU-то успява да компенсира и отново сваля оборотите .Но след малко по-голямо натягане вече празните не падат под1000.
Тук ще видиш малко инфо,но ще то свърши работа само ако TPS-а ти е с четири края.При мен е с три и по книгата която имам дават че нетрябва да е напрегната клапата чрез този винт.Ако го въртя в началото ECU-то успява да компенсира и отново сваля оборотите .Но след малко по-голямо натягане вече празните не падат под1000.
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Със сигурност няма сам да се пробвам.LEXUS написа:Tochno za taia rabota sa izmisleni servizi,mai.
Въпроса ми е дали е необходимо да се регулира хода на дроселовата клапа, след като съм въртял ограничаващия винт и не съм запомнил неговото първоначално положение? Двигателя работи нормално, но при подаване на газ на празен ход усещам едно съвсем слабо заглъхване за момент, след което оборотите започват да се увеличават.
Ако е с четири края TPS-а вътре освен реостата има и ключ и тогава трябва да наместиш със сигурност винта.При отпуснато състояние на педала трябва кльча да е затворен..В противен случай ECU-то изпада в някакъв мисля калиброващ режим и се шашка(скоро някой разискваше този въпрос във форума).При отпуснат дросел-затворен ключ,ако сложиш пред винта пластина с дебелина 0.7мм-трябва да отвори (Е2-IDL са изводите на TPS).Мисля че не е толкова сложно да опиташ,особено при условие че вече си го разбъзикал...!Успехsluchaen_fen написа:....
Въпроса ми е дали е необходимо да се регулира хода на дроселовата клапа, след като съм въртял ограничаващия винт и не съм запомнил неговото първоначално положение?...........

- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Ето още малко.Това са снимки от книга за 3S-FE с три и четири пинов TPS и настройките на дросела.Едва ли при теб е много по-различно:
Е малко атачментите се подредиха в обратен ред,ама гледай номерацията на стр.
Е малко атачментите се подредиха в обратен ред,ама гледай номерацията на стр.
- Прикачени файлове
-
- tps2.JPG (237.34 KiB) Преглеждано 3061 пъти
-
- tps1.JPG (309.07 KiB) Преглеждано 3062 пъти
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Ами нямам скенер,а тя е 500стр.Аз в друга подобна тема за 3S-FE питах за идеи как мога да я кача или пък ако на някой му трябва нещо да снимам с фотоапарата.Дано ти е свършила работа и на тебsluchaen_fen написа:Книгата е много полезна. Защо не я сканираш на резолюция 300 пиксела черно/бяло? После ще я сложим на подходящо общодостъпно място.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта