Регулировка на дроселовата клапа при 4E-FE

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Регулировка на дроселовата клапа при 4E-FE

Мнение от sluchaen_fen » 22 Сеп 2007 14:40

При Корола 1999 год с двигател 1332 куб. см (4E-FE) имам следния казус:
Няколко пъти въртях винта, който ограничава до къде да се върне дроселовата клапа. Причината беше опит да вдигна твърде ниските обороти. Посредством незначително отваряне на дроселовата клапа вдигам малко оборотите, но след изминаване на 10-20 км оборотите отново падат, т.е. никакъв ефект от въртене на този винт. По-късно се усетих, че ECU (компютъра) всеки път отново намалява оборотите. Явно съвсем напразно съм въртял този винт. Накрая оставих винта в такова положение, че дроселовата клапа да не се удря при нейното отпускане, т.е. Развих винта, отпуснах докрай дроселовата клапа и после направих 1 оборот затягане след докосване на дроселовата клапа.

Сега се питам дали е необходимо да се регулира хода на дроселовата клапа, след като съм въртял ограничаващия винт и не съм запомнил неговото първоначално положение? Не съм наясно с TPS-а и не знам какво да правя. Двигателя работи нормално, но при подаване на газ усещам едно съвсем слабо заглъхване за момент, след което оборотите се увеличават.

П.П. Сега като прочетох мнението си, се чудя защо не мога да се изразя по-правилно. Надявам се да ме разберете правилно, въпреки, че не съм се изразил съвсем правилно.

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 22 Сеп 2007 16:30

http://japancar.pp.ru/info/033.shtml
Тук ще видиш малко инфо,но ще то свърши работа само ако TPS-а ти е с четири края.При мен е с три и по книгата която имам дават че нетрябва да е напрегната клапата чрез този винт.Ако го въртя в началото ECU-то успява да компенсира и отново сваля оборотите .Но след малко по-голямо натягане вече празните не падат под1000.
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 22 Сеп 2007 20:31

Tochno za taia rabota sa izmisleni servizi,mai. :whistle:
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 22 Сеп 2007 20:46

LEXUS написа:Tochno za taia rabota sa izmisleni servizi,mai. :whistle:
Със сигурност няма сам да се пробвам.

Въпроса ми е дали е необходимо да се регулира хода на дроселовата клапа, след като съм въртял ограничаващия винт и не съм запомнил неговото първоначално положение? Двигателя работи нормално, но при подаване на газ на празен ход усещам едно съвсем слабо заглъхване за момент, след което оборотите започват да се увеличават.

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 23 Сеп 2007 10:44

sluchaen_fen написа:....
Въпроса ми е дали е необходимо да се регулира хода на дроселовата клапа, след като съм въртял ограничаващия винт и не съм запомнил неговото първоначално положение?...........
Ако е с четири края TPS-а вътре освен реостата има и ключ и тогава трябва да наместиш със сигурност винта.При отпуснато състояние на педала трябва кльча да е затворен..В противен случай ECU-то изпада в някакъв мисля калиброващ режим и се шашка(скоро някой разискваше този въпрос във форума).При отпуснат дросел-затворен ключ,ако сложиш пред винта пластина с дебелина 0.7мм-трябва да отвори (Е2-IDL са изводите на TPS).Мисля че не е толкова сложно да опиташ,особено при условие че вече си го разбъзикал...!Успех :thumbsup:
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 23 Сеп 2007 12:48

Ето и малко дебати точно по твоя въпрос:http://toyotabg.eu/viewtopic.php?p=227 ... =tps#22763
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 23 Сеп 2007 17:30

При Корола 1999 год с двигател 1332 куб. см (4E-FE) TPS-а е с три извода.

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 23 Сеп 2007 20:19

Ето още малко.Това са снимки от книга за 3S-FE с три и четири пинов TPS и настройките на дросела.Едва ли при теб е много по-различно:
Е малко атачментите се подредиха в обратен ред,ама гледай номерацията на стр.
Прикачени файлове
tps2.JPG
tps2.JPG (237.34 KiB) Преглеждано 3069 пъти
tps1.JPG
tps1.JPG (309.07 KiB) Преглеждано 3070 пъти
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 23 Сеп 2007 20:22

Книгата е много полезна. Защо не я сканираш на резолюция 300 пиксела черно/бяло? После ще я сложим на подходящо общодостъпно място.

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 23 Сеп 2007 21:56

sluchaen_fen написа:Книгата е много полезна. Защо не я сканираш на резолюция 300 пиксела черно/бяло? После ще я сложим на подходящо общодостъпно място.
Ами нямам скенер,а тя е 500стр.Аз в друга подобна тема за 3S-FE питах за идеи как мога да я кача или пък ако на някой му трябва нещо да снимам с фотоапарата.Дано ти е свършила работа и на теб
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Semrush [Bot] и 2 госта