Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 17 Фев 2021 07:51

[
Обикновенно аз слизам първи от колата. Ако трябва всеки път да се провиквам на жената или децата "последният да пипне предна дръжка", че да заключи ... Не е най-удобното за мен.
Ако нямаш ключ в себе си не става. Тествахме го на камри. Ключа е в джоба на шофьора.Аз съм до него и пробвам да отворя, не става. Хептем пък ако е от другата страна

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 17 Фев 2021 08:11

peterhr написа: 16 Фев 2021 23:04 Точно това е голямата разлика. Аз слизам от Реното, детето слиза, затваря си вратата и колата се заключва.
Вариант 2, аз слизам от Королата, детето слиза, затваря си вратата иииии ..... тук има още два варианта. Или колата остава отключена до следващото ползване или .... аз се връщам до някоя от предните дръжки и я пипам, за да се заключи. Неудобно, ама какво да се прави.
Вместо да се връщаш до колата ползвай дистанционното в джоба ти.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 17 Фев 2021 08:56

За мен лично безмислена екстра. Проблемът е, че нямайки нужда да вадя ключа, разчитам, че винаги е с мен. Е, често обаче е в друг джоб, чантичка и т.н. След като 20 пъти ми се случи да се връщам от гаража да го търся, просто деактивирах тая екстра при Авенсиса. Там става това през менюто на колата. Сега си го отключвам с копчето на дистанционното и трябва с ключа да пипна старт-бутона, иначе не го разпознава. Да не говорим, че така и леко се усложнява потенциална кражба на колата. Но, до колкото знам при много коли не може да се деактивира. При Аурис 2017 със сигурност не може. При Лексуса ми също, там намерих друго решение.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 17 Фев 2021 11:05

biro написа: 16 Фев 2021 21:24 Tи представяш ли си колата да изпраща радио сигнал един път в секунда, за да провери дали ключа е наблизо акумулатора колко време ще изкара?
Това е настройваема функция. По подразбиране проверката е на всеки 300 мс. Мисля, че макса беше на секунда или 900 мс, нещо такова. Минимума е около 100.
Тази функция дърпа около 20 мА от акумулатора.
peterhr написа: 16 Фев 2021 21:48 Например при Рено е доста по-добре реализирана тази екстра.
Рено е от малкото производители, които го правят това. За мен би било удобно, но масово не е заложено.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
peterhr
Мнения: 635
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти
Обратна връзка:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от peterhr » 17 Фев 2021 11:26

Тези екстри са точно за това - да се ползват. Но трябва и да са удобни за ползване. Вярно, че аз искам повече, но след като съм го ползвал и съм доволен - ами нормално е пак да го искам. Не искам да си вадя ключа от джоба да натискам бутон, след като имам такава екстра и тя струва пари. Вярно е, че много производители имат бутони по дръжките и разчитат на този бутон за някакво действие. Дали отключване, дали заключване. За мен това е супер неудобно.

Когато инженера е добър (или екипа) - тогава ще направят тази система пестелива на енергия. В автомобила тази система се задейства от няколко елемента. Тя не слуша непрекъснато. Отделно, че слушането е доста по-ниско енергоемко от предаването. Има бутон на багажника, и един или два бутона в дръжките. Дали ще е сензор, дали бутон, само при задействането му започва колата да си търси дали има ключ наблизо.
За ключа е по-сложно, защото той има малка батерия и реално трябва да излъчва, което хаби повече енергия. Но и неговото излъчване минава през различни фази, според това дали е чул колата или не. Така, че и затова има хардуерно и софтуерно решение.

От гледна точка на страх от кражба при наличие на такава система - също има много лесни начини за противодействие. Да, някои от тях са свързани с допълнително инсталиране на модули в колата, за което вероятно повечето хора тук са против - но пък са много надежни.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 17 Фев 2021 11:59

peterhr написа: 17 Фев 2021 11:26 За ключа е по-сложно, защото той има малка батерия и реално трябва да излъчва, което хаби повече енергия
До колкото съм чел, ключа не излъчва.
https://www.buyacar.co.uk/cars/271/what ... less-entry
How does keyless entry work?

Keyless fobs contain identity chips that are constantly listening out for radio signals broadcast by their car. The radio signals can only travel short distances - typically less than five metres.

When you put your hand on the door handle of a keyless car (in some cases you have to press a button), the car sends out the short radio signal. If the fob is in range, it's then triggered to respond to the car, sending out its own code. The car recognises this and unlocks the doors.
Също, което ме навежда на същата мисъл е това, че спирането на keyless функцията става ОТ колата, а не нещо по ключа. Тоест колата спира да слуша.

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 17 Фев 2021 13:14

От ключа също може да се деактивира отговаряне на заявка за отключване:
Изображение
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
peterhr
Мнения: 635
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти
Обратна връзка:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от peterhr » 17 Фев 2021 13:30

Това е още един пример за супер странни инженерни решения.
Ако правилно съм разбрал - този ключ и ма два бутона. Един за заключване и един за отключване? Няма други бутони.
Чета ръководството - и изключвам "предаването", т.е. ще пестя батерия. Обаче за да вляза в колата, трябва да цъкна отново някое от тези две копчета, т.е. това изключва енергоспестяващия режим. Това има смисъл единствено ако няма да карам колата примерно 1 месец.
Иначе след всяко слизане да правя тази процедура е мазохизъм.

И точно тук за съжаление пак сравнявам с Рено - там това ставаше автоматично. Ако не съм ползвал ключа определено време, не помня точно, но примерно 1 седмица, тогава И колата И ключа минават в енергоспестяване - автоматично, без аз да мисля или цъкам или чета нещо. Излизането от режима е както и тук - натискане на копче.

Та искам да кажа, че тук нещо, което може да става автоматично и потребителя да НЕ разбира, че то съществува, то в случая потребителя, трябва да чете ръководство и да цъка бутони - за да пести енергия. А колко щеше да е хубаво да не мисля за това, а то да става автоматично. Пак казвам - реализирано е от преди 20 години...
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
stereo_man
Мнения: 221
Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от stereo_man » 17 Фев 2021 13:37

Днес нещо рових по MyT приложението и видях нещо странно - излиза ми записано събитие “Гаранционен иск” от 08.05.2019 г., а аз имам колата от 18.06.2019 г. Може ли да видите при вас дали има нещо записано
E3A18FA7-07C1-40D3-A4FA-9D775B2EE252.png
E3A18FA7-07C1-40D3-A4FA-9D775B2EE252.png (253.79 KiB) Преглеждано 1640 пъти
Corolla E12;
Corolla E210

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 17 Фев 2021 13:55

За ключовете... Е то е въпрос на психология... Угодия няма...
На мен винаги ми е било много по-удобно да ми отключи вратата като хвана дръжката (да, изградих си навик леко да задържа отварянето след като хвана дръжката, за да има време да отключи :) )..
Никога не ми е тежало да докосна дръжката за заключване - напротив - виждам дали наистина е заключен автомобила... Случвало се е в този момент автомобила да откаже заключване поради незатворена врата и т.н. (нямам дозатваряне)...
Да търся къде ми е ключа, да го вадя за натисна бутона - за мен е излишно напрягане.. Пък камо-ли да го вадя за да стартирам двигателя с него - ключа(или картата) са ми заедно с обичайните неща, които винаги са с мен и в доста от случаите просто не мисля къде точно съм го сложил - щом колата е отключила, значи е в мен...

stereo_man, възможно е автомобила да е имал дефект, установен при разконсервирането...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 17 Фев 2021 14:01

И при мен го има, но точно тогава бях за смяна на вътрешна дръжка на тавана, гаранционно.
► Виж съдържание

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 17 Фев 2021 14:12

Пише само това, без подробности. Излиза, че при колегата stereo_man са правили нещо гаранционно преди продажбата?!
► Виж съдържание

Mcl
Мнения: 713
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 17 Фев 2021 14:22

Не при мен нямам нищо в приложението.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Аватар
stereo_man
Мнения: 221
Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от stereo_man » 17 Фев 2021 14:34

При мен се различава малко цвета на предната и задната броня. Нищо чудно да са пребоядисвали нещо
Corolla E12;
Corolla E210

Mcl
Мнения: 713
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 17 Фев 2021 14:55

А в листчето в чантичката с упътването, няма ли записано. Какви манипулации са правени.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта