MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
- krasengn
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Честита Коледа!
Радвам се, че във форума има повече от двама специалисти по ММТ. Все пак се надявам да не опра до тях никога.
Радвам се, че във форума има повече от двама специалисти по ММТ. Все пак се надявам да не опра до тях никога.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Това имах предвид - лагерът се изчислява според натоварването, което ще носи и обикновено колкото е по-малък лагера, толкова по-малко усилие може да понесе без да се износи бързо или разруши...
За замяна на втулка с лагер въобще не бих разглеждал като вариант съчмен лагер - при същите размери граничното му натоварване е много по-малко - усилието е разпределено на много по-малка площ, и то точково...
Иглен лагер е по-подходящ за целта, но от друга гледна точка - след изчисленията може да се наложи да се използва по-голям диаметър лагер, за да се осигури дълговечност...
Защото гледам например на SKF NAO 6x17x10 TN - неизносващото натоварване е около 0.63кН (около 64kgf), а статичен фактор на натоварване - 5.7кН. За сравнение що годе аналогичен по размер съчмен лагер има съответни стойности 0.012кН и 0.86кН....
Затова инженерният подход за всяка преработка започва с изчисления и подбор на правилен лагер... И чак ако изчисленията покажат 'поносимост' на избора - да се правят експерименти

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Митхат
- Мнения: 3823
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Този път с избора на лагер също съм го минал,не ми се знимава вече с този актуатор.
Там няма шанс за друг освен този лагер който съм показал.
Отливката на корпуса не го позволява ,отделно и оста е с нестандартен размер и за лагер да се напасне трябва да се обработва допълнително.,
Втулките са ОК,и при тях падна много търсене но намерих и оригинални ,а не разните му там каращи по 10К.
Това с ММТ в началото ми бе интересно понеже бе нещо ново,сега вече не ми се занима .
Там няма шанс за друг освен този лагер който съм показал.
Отливката на корпуса не го позволява ,отделно и оста е с нестандартен размер и за лагер да се напасне трябва да се обработва допълнително.,
Втулките са ОК,и при тях падна много търсене но намерих и оригинални ,а не разните му там каращи по 10К.
Това с ММТ в началото ми бе интересно понеже бе нещо ново,сега вече не ми се занима .
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
mfandakov, коментарът ми съвсем не бе да подтиквам да се слагат лагери... Просто за мен лагерът е по-доброто решение, щом втулките умират... Но това решение е на ниво конструкторска работа, а не на ниво 'последващ ремонт'.... Просто инженерите са проспали изчисленията при конструирането на модула, и вече е късно 
Вероятно като алтернатива - ползване на други сплави за втулката и оста...

Вероятно като алтернатива - ползване на други сплави за втулката и оста...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Митхат
- Мнения: 3823
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Ooo и тук имаше проби /грешки

Втулките които се монтират тук от AISIN са интересни, с вторично покритие са отгоре нещо като тефлон,и формата им е интересна.
Мога утре да снимам имам ги в стругарното на базата,сцепени са по дължината си явно за да поемат температурните разширения.
Самата система подобна на ММТ я има и в F1 в болидите,просто тук са я направили като хоби вариант.

Абе кофти версия на онази в F1,но за толкова пари .... толкова.

Последно промяна от Митхат на 25 Дек 2018 23:07, променено общо 1 път.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
В страни от темата, но все пак при Ф1 включваш едновременно за части от секундата две предавки, та затова не пропада мощността и минаваш без съединител.. Докато тук е един протяяяяжен процес

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Митхат
- Мнения: 3823
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Тука е анъсън.... ам... работата
,За да направят някакъв евтин вариант на автоматик са направили това недоразомение.




-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Я.я ми го обясни това за двете предавки, че не го разбрах.slowtraveler написа: ↑25 Дек 2018 22:14В страни от темата, но все пак при Ф1 включваш едновременно за части от секундата две предавки, та затова не пропада мощността и минаваш без съединител.. Докато тук е един протяяяяжен процес![]()
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Доколкото знам мигновения процес протича горе-долу така - датчици следят точното положение на валовете, и в момента, в който съвпаднат зъбите на планираната предавка, директно се зацепва тази предавка.
А преди да се 'разминат' прекалено зъбите на двете предавки (и да заклини кутията) - се освобождава предходната предавка... Така в даден миг са зацепени двете предавки (предходна и планирана), въпреки, че реално в такова състояние кутията не може да направи по-голямо завъртяне от позволеното от луфтовете в зъбната предавка
Така реално нито в един миг не се освобождава двигателя от товара...
Виж как успяват механиките да издържат голямото динамично натоварване от промяната оборотите на двигателя - не знам
А преди да се 'разминат' прекалено зъбите на двете предавки (и да заклини кутията) - се освобождава предходната предавка... Така в даден миг са зацепени двете предавки (предходна и планирана), въпреки, че реално в такова състояние кутията не може да направи по-голямо завъртяне от позволеното от луфтовете в зъбната предавка

Виж как успяват механиките да издържат голямото динамично натоварване от промяната оборотите на двигателя - не знам

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Та да се върнем на темата с напъна.mfandakov написа: ↑24 Дек 2018 19:26Да ,,,270 кг ама когато е качено на стенда на руснака,когато е на колата нещата се променят.
От едната страна е пружината на актуатора от другата страна са пружините на съединителя и тогава баланса е друг.
Не знам защо тези мерят стойности при свален актуатор......ами няма го напъна от другата страна.
Немските форуми също се питат защо аджеба тези руснаци замерват по този начин/![]()
Опитах се графично да представя усилието, което упражняват двете пружини. По ос Х е линейната деформация, а по У е пружината сила. Както се вижда имаме средно положение, в което силите се уравновесяват, но в крайните положения силата пак е максимална.
Според мен това е направено с една единствена цел - да се намали пусковият ток на моторчето, защото пружините "помагат" на моторчето при тръгване от крайните положения.
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20181226-100512.png (332.63 KiB) Преглеждано 4111 пъти
- Митхат
- Мнения: 3823
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
При натиск към съединителя моторчето тръгва от свободна позиция 2 А ток после се включва пружината която е напъната в актуатора тя спомага на моторчето да натисне съединителя/ за тази дейност тока максимум до 10А/, следва позиция отделен съедините /макар че има още преходни позиции./ На моторчето не му е проблем да натиска съединителя,проблем му е да отпусне съединителя понеже тогава трябва и да натегне пружината в акруатора.Ако си правил диагностики на бензинови мотори понеже там са други блоковете ,и там си има параметри на силата на натиска на съединителя и тогава идва решаващата роля на LCC механизма понеже той позиционира ламелите в които опира лагера на съединителя и взависимост от тяхната позиция се оформя и помощта към моторчето да освободи съединителя.Не ти ли е направило впечатление че грешките в Freeze Frame са винаги -25А.
Последно промяна от Митхат на 26 Дек 2018 13:47, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Братко, без основи къща не се гради.
Фрийзфрейма се появява над 22А/абсолютна стойност/.
Фрийзфрейма се появява над 22А/абсолютна стойност/.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Няма сарказъм, бога ми! Това с какъв софтуер го сваляш?
Аз съм виждал и други стойности, но винаги над 22А.
Аз съм виждал и други стойности, но винаги над 22А.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте,
Опитах се да разгледам статиката на процеса. Горе-долу така изглеждат нещата.
Опитах се да разгледам статиката на процеса. Горе-долу така изглеждат нещата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост