MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
- krasengn
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от krasengn » 25 Дек 2018 11:17
Радвам се, че във форума има повече от двама специалисти по ММТ. Все пак се надявам да не опра до тях никога.
krasengn
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от slowtraveler » 25 Дек 2018 21:14
Това имах предвид - лагерът се изчислява според натоварването, което ще носи и обикновено колкото е по-малък лагера, толкова по-малко усилие може да понесе без да се износи бързо или разруши...
За замяна на втулка с лагер въобще не бих разглеждал като вариант съчмен лагер - при същите размери граничното му натоварване е много по-малко - усилието е разпределено на много по-малка площ, и то точково...
Иглен лагер е по-подходящ за целта, но от друга гледна точка - след изчисленията може да се наложи да се използва по-голям диаметър лагер, за да се осигури дълговечност...
Защото гледам например на SKF NAO 6x17x10 TN - неизносващото натоварване е около 0.63кН (около 64kgf), а статичен фактор на натоварване - 5.7кН. За сравнение що годе аналогичен по размер съчмен лагер има съответни стойности 0.012кН и 0.86кН....
Затова инженерният подход за всяка преработка започва с изчисления и подбор на правилен лагер... И чак ако изчисленията покажат 'поносимост' на избора - да се правят експерименти

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 25 Дек 2018 21:37
Там няма шанс за друг освен този лагер който съм показал.
Отливката на корпуса не го позволява ,отделно и оста е с нестандартен размер и за лагер да се напасне трябва да се обработва допълнително.,
Втулките са ОК,и при тях падна много търсене но намерих и оригинални ,а не разните му там каращи по 10К.
Това с ММТ в началото ми бе интересно понеже бе нещо ново,сега вече не ми се занима .
Митхат
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от slowtraveler » 25 Дек 2018 21:44

Вероятно като алтернатива - ползване на други сплави за втулката и оста...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 25 Дек 2018 22:05
Ooo и тук имаше проби /грешки

Втулките които се монтират тук от AISIN са интересни, с вторично покритие са отгоре нещо като тефлон,и формата им е интересна.
Мога утре да снимам имам ги в стругарното на базата,сцепени са по дължината си явно за да поемат температурните разширения.
Самата система подобна на ММТ я има и в F1 в болидите,просто тук са я направили като хоби вариант.

Абе кофти версия на онази в F1,но за толкова пари .... толкова.

Митхат
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от slowtraveler » 25 Дек 2018 22:14
В страни от темата, но все пак при Ф1 включваш едновременно за части от секундата две предавки, та затова не пропада мощността и минаваш без съединител.. Докато тук е един протяяяяжен процес

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Митхат
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 25 Дек 2018 22:54
Я.я ми го обясни това за двете предавки, че не го разбрах.slowtraveler написа: ↑25 Дек 2018 22:14В страни от темата, но все пак при Ф1 включваш едновременно за части от секундата две предавки, та затова не пропада мощността и минаваш без съединител.. Докато тук е един протяяяяжен процес![]()
Petar555
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от slowtraveler » 25 Дек 2018 23:49
А преди да се 'разминат' прекалено зъбите на двете предавки (и да заклини кутията) - се освобождава предходната предавка... Така в даден миг са зацепени двете предавки (предходна и планирана), въпреки, че реално в такова състояние кутията не може да направи по-голямо завъртяне от позволеното от луфтовете в зъбната предавка

Виж как успяват механиките да издържат голямото динамично натоварване от промяната оборотите на двигателя - не знам

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 26 Дек 2018 10:17
Та да се върнем на темата с напъна.mfandakov написа: ↑24 Дек 2018 19:26Да ,,,270 кг ама когато е качено на стенда на руснака,когато е на колата нещата се променят.
От едната страна е пружината на актуатора от другата страна са пружините на съединителя и тогава баланса е друг.
Не знам защо тези мерят стойности при свален актуатор......ами няма го напъна от другата страна.
Немските форуми също се питат защо аджеба тези руснаци замерват по този начин/![]()
Опитах се графично да представя усилието, което упражняват двете пружини. По ос Х е линейната деформация, а по У е пружината сила. Както се вижда имаме средно положение, в което силите се уравновесяват, но в крайните положения силата пак е максимална.
Според мен това е направено с една единствена цел - да се намали пусковият ток на моторчето, защото пружините "помагат" на моторчето при тръгване от крайните положения.
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20181226-100512.png (332.63 KiB) Преглеждано 4245 пъти
Petar555
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 26 Дек 2018 12:55
Митхат
Petar555
Митхат
Petar555
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост