Avensis T25 /2003-2008/ - Ръчно регулиране / настройване на фарове - къси и дълги светлини ?
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Не си карал по силно разбит път - затова....
И при мен не се забелязва, но веднъж или два пъти при пропадане в голям трап го забелязах тоя ефект, който съм го забелязвал при други автомобили...
И при мен не се забелязва, но веднъж или два пъти при пропадане в голям трап го забелязах тоя ефект, който съм го забелязвал при други автомобили...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Същото имам предвид.
Колега tntony: говорим за кола с изпълнение "лъксъри" и на 1.5 г., т.е взет чисто нова от ТМ: за какви китайски ксенони говорим ?!?
Както и по-горе колегата отбелязва ефекта е при разбит път, т.е дупки, пропадане. Аз съм виждал същия ефект при далеч по-расови автомобили. Според мой познат проблема е в настройката на времето за реакция при настройка на автоматичното положение на "кантара" при промяна в хоризонталната ос на автомобила. Ако времто за реакцция е по-късо, то тогава се появява това трептене. Обратно ако се удължи, т.е се настрои с няколко секудни по-късно, то ефекта изчезва.
Затова и се интересувам от повече мнения и дали си струва да се сондира мнение в ТМ, респективно да ссе обслужи гаранционно докато е време.
Поздрави !
Колега tntony: говорим за кола с изпълнение "лъксъри" и на 1.5 г., т.е взет чисто нова от ТМ: за какви китайски ксенони говорим ?!?
Както и по-горе колегата отбелязва ефекта е при разбит път, т.е дупки, пропадане. Аз съм виждал същия ефект при далеч по-расови автомобили. Според мой познат проблема е в настройката на времето за реакция при настройка на автоматичното положение на "кантара" при промяна в хоризонталната ос на автомобила. Ако времто за реакцция е по-късо, то тогава се появява това трептене. Обратно ако се удължи, т.е се настрои с няколко секудни по-късно, то ефекта изчезва.
Затова и се интересувам от повече мнения и дали си струва да се сондира мнение в ТМ, респективно да ссе обслужи гаранционно докато е време.
Поздрави !
Последно промяна от Akima на 04 Авг 2016 11:22, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни постове.
Причина: Съкратен цитат на последователни постове.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Scorpion, навярно си забелязал за колко време реагира фара при натоварване на автомобила (влизане на нови пътници)....
Времето по принцип е доста голямо - има забавяне, а и самото преместване е доста бавно заради машинките....
Въобще не става въпрос за трептене, а за сравнително бавно преместване на настройките.
При мен също е с автоматично ниворегулиране, и разликата между трептенето и преместването на фара е като между слънцето и земята
Времето по принцип е доста голямо - има забавяне, а и самото преместване е доста бавно заради машинките....
Въобще не става въпрос за трептене, а за сравнително бавно преместване на настройките.
При мен също е с автоматично ниворегулиране, и разликата между трептенето и преместването на фара е като между слънцето и земята

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Hi Slowtraveler: Колега, честно казано не съм обръщал внимание. Единствено ми прави впечатление, че когато пусна фаровете, светлината (особено ако съм срещу стена) някак си все едно изплува, заклаща се за момент и спира, т.е това е да кажем автоматичната регулация. До тук добре. Защо обаче се появява това гадно трептене или нека кажем люшкане на светлината ? Според мен времето за реакция е разковничето ... Колкото е по-бързо е времето за реакция толкова повече се шашка регулировката, т.е от там и люшкането.
Това са както казах мои съждения, които са потвърдени от мой познат който работи в оторизиран сервиз на друг производител. Той ми твърди, че при тях настройват времето за реакция, така че да има голямо забавяне и проблема изчезвал ...
Това са както казах мои съждения, които са потвърдени от мой познат който работи в оторизиран сервиз на друг производител. Той ми твърди, че при тях настройват времето за реакция, така че да има голямо забавяне и проблема изчезвал ...
Последно промяна от Akima на 04 Авг 2016 11:23, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни постове.
Причина: Съкратен цитат на последователни постове.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мисля, че добре обясних - трептенето е заради стойката, на която се държи рефлектора....
Рефлектора (или цялото фарче) се държи на шарнири...
Ако толкова не вярваш - изкарай куплунга на моторчето, което управлява фара - ще видиш, че треперенето ще остане (на времето много явно такова треперене имаха газките - големия рефлектор също се държеше на пружинки, и всичко подскачаше от твърдото окачване на газката).
Пробвай да удариш фара (или дори бронята) с ръка докато колата стои на място - ще видиш, че светлината ще трепне, а това никак не е свързано с автонивелацията....
Представи си лостова система, дълга 20-30-50 метра (колкото грубо ти е видимата част на лъча). Отклонение от десети от милиметъра на фара (например на 10см от оста на въртене), ще ти даде много видимо 'трепване' от десетки сантиметри на дистанция 20-30 метра....
Та затова невидимо потреперване на фара става много видимо потреперване на светлината на дистанция...
Рефлектора (или цялото фарче) се държи на шарнири...
Ако толкова не вярваш - изкарай куплунга на моторчето, което управлява фара - ще видиш, че треперенето ще остане (на времето много явно такова треперене имаха газките - големия рефлектор също се държеше на пружинки, и всичко подскачаше от твърдото окачване на газката).
Пробвай да удариш фара (или дори бронята) с ръка докато колата стои на място - ще видиш, че светлината ще трепне, а това никак не е свързано с автонивелацията....
Представи си лостова система, дълга 20-30-50 метра (колкото грубо ти е видимата част на лъча). Отклонение от десети от милиметъра на фара (например на 10см от оста на въртене), ще ти даде много видимо 'трепване' от десетки сантиметри на дистанция 20-30 метра....
Та затова невидимо потреперване на фара става много видимо потреперване на светлината на дистанция...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Ок. Колега съгласен съм с теб, както и физичните зависимости по-горе които си написал biggrin.gif
Няма да си правя експерименти и ще поставя въпроса "ребром" на предстоящия лятото втори редовен "бокс" В ТМ. Колата е в гаранция, така че се надявам поне да си направят труда да направят преглед.
Мерси за полезната дискусия !
Поздрави !
Няма да си правя експерименти и ще поставя въпроса "ребром" на предстоящия лятото втори редовен "бокс" В ТМ. Колата е в гаранция, така че се надявам поне да си направят труда да направят преглед.
Мерси за полезната дискусия !
Поздрави !
Последно промяна от Akima на 04 Авг 2016 11:22, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни постове.
Причина: Съкратен цитат на последователни постове.
DEPO rullez!
Колеги, сложих нови фарове DEPO и прогледнах! Интеграцията със заводския ксенон се оказа, че не я правят във всеки сервиз, защото фаровете на DEPO са с цокъл H7 вместо заводските D2R/S. За мой късмет, в сервиза на познат, свършиха работата без никакви промени в ел. системата на автомобила.
Toyota Avensis 2.0 D-4D / 2004г
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: DEPO rullez!
Сподели кой е сервиза и ние да имаме късмет.LongLegs написа:..За мой късмет, в сервиза на познат...
автосервиз "Корект"
София, Надежда 5, до гробището на Бакърена Фабрика
http://maps.google.bg/maps?oe=utf-8&rls ... CBsQnwIwAA
София, Надежда 5, до гробището на Бакърена Фабрика
http://maps.google.bg/maps?oe=utf-8&rls ... CBsQnwIwAA
Toyota Avensis 2.0 D-4D / 2004г
Avensis T25 /2003-2008/ - Ръчно регулиране / настройване на фарове - къси и дълги светлини ?
Аз също имах същия проблем. Но по време на черния петък си купих два фара по 100 лева и проблема отпадна. Сега прогледнах
Avensis T25 /2003-2008/ - Ръчно регулиране / настройване на фарове - къси и дълги светлини ?
- Прикачени файлове
-
- Нагоре и надоло
- IMG-28801794543ad7af4152c1fb8c47e9a0-V.jpg (279.83 KiB) Преглеждано 4017 пъти
Avensis T25 /2003-2008/ - Ръчно регулиране / настройване на фарове - къси и дълги светлини ?
Здравейте колеги,
И аз съм със много слаби вдигнати в небето къси светлини .Ходих на технически преглед на колата и там ми потвърдиха,че почти не светят ксеноните (с фото измервателните уреди).
Нещото което е бонус е светлинната индикация на таблото "повреда в системата за автоматично регулиране на фаровете" (едно фарче с пречупени светлини).
След като ви четох коментарите съм разтроен за проблема и вероятните причини:
1. Подмяна на фарове - ако приемем,че лупите са заминали и прецакват светлината.
2.Подмяна на сензора за регулиране на фаровете (трябва да е на задна дясна) - Ако приемем че заради него свети лампата на таблото.
3.Някаква друга електро причина да не светят силно светлините??? ( предпазителите са ок,,крушки сменях каквито ми дадоха на бензиностаницята..)
Някой да е имал същата индикация на таблото?
пс.Ръчното регулиране на фаровете е както снимката по-горе
И аз съм със много слаби вдигнати в небето къси светлини .Ходих на технически преглед на колата и там ми потвърдиха,че почти не светят ксеноните (с фото измервателните уреди).
Нещото което е бонус е светлинната индикация на таблото "повреда в системата за автоматично регулиране на фаровете" (едно фарче с пречупени светлини).
След като ви четох коментарите съм разтроен за проблема и вероятните причини:
1. Подмяна на фарове - ако приемем,че лупите са заминали и прецакват светлината.
2.Подмяна на сензора за регулиране на фаровете (трябва да е на задна дясна) - Ако приемем че заради него свети лампата на таблото.
3.Някаква друга електро причина да не светят силно светлините??? ( предпазителите са ок,,крушки сменях каквито ми дадоха на бензиностаницята..)
Някой да е имал същата индикация на таблото?
пс.Ръчното регулиране на фаровете е както снимката по-горе
Avensis T25 , 2.4 , 2AZ-FSE
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Avensis T25 /2003-2008/ - Ръчно регулиране / настройване на фарове - къси и дълги светлини ?
Ксенони си вземал на бензиностанция? Да не би да са халогени?
1. Рециклират се ако не ти се вземат нови
2. Би трябвало да имаш поне два сензора - един на предно и един на задно колело - трябва да се проверят и двете
3. Диагностиката би показала... Силно/слабо е нещо много относително - доста народ смята, че фаровете им светят слабо заради това, че фаровете светят силно (т.е. - нормално), ама в неправилна посока..
Индикацията - 'едно фарче с пречупени светлини' може и да е за фаровете за мъгла... Дано сте разчели добре индикацията - ако е системата за автоматично нивелиране - би трябвало диагностиката да каже къде е проблема...
1. Рециклират се ако не ти се вземат нови
2. Би трябвало да имаш поне два сензора - един на предно и един на задно колело - трябва да се проверят и двете
3. Диагностиката би показала... Силно/слабо е нещо много относително - доста народ смята, че фаровете им светят слабо заради това, че фаровете светят силно (т.е. - нормално), ама в неправилна посока..
Индикацията - 'едно фарче с пречупени светлини' може и да е за фаровете за мъгла... Дано сте разчели добре индикацията - ако е системата за автоматично нивелиране - би трябвало диагностиката да каже къде е проблема...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Avensis T25 /2003-2008/ - Ръчно регулиране / настройване на фарове - къси и дълги светлини ?
Колеги и при мен фаровете (ксенон) светеха много слабо, но след рециклиране на рефлекторите на лупите "прогледнах", както са се изразили колегите. Процедурата сам я извърших (с изключение на новото покритие за рефлекторите) и смятам че не е нищо сложно (има достатъчно видео и фото материал в нета). Един ден труд и около 120лв. бюджет, при положение че купих втори комплект повредени рефлектори, които изпратих за рециклиране, за да не съм без кола през това време. Много важно е да се вземе качествен силикон или битумна лента за запечатване на фаровете, защото иначе следващата тема която пишете ще е "конденз във фаровете" 

Toyota Avensis T25 2.2D4D
Avensis T25 /2003-2008/ - Ръчно регулиране / настройване на фарове - къси и дълги светлини ?
Здравейте,
На диагностика нищо не излиза,,лампата си свети и по книжката е точно това "проблем в системата за автоматично регулиране на фаровете".
Почвам да проверям датчици,рефлектори и какви точно "ксенони" имам,,,
Благодаря за съветите!
На диагностика нищо не излиза,,лампата си свети и по книжката е точно това "проблем в системата за автоматично регулиране на фаровете".
Почвам да проверям датчици,рефлектори и какви точно "ксенони" имам,,,
Благодаря за съветите!
Avensis T25 , 2.4 , 2AZ-FSE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта