Нали в спора се ражда истината. Аз просто търся обосновка, как стария ми акумулатор за 6 год. при хронично недозареждане(ако е вярно това с напреженията) не е отказал нито веднъж.
Генератор - зареждане!
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Генератор - зареждане!
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Генератор - зареждане!
При мен не следи температурата на колата, а на акумулатора...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Генератор - зареждане!
@gimara, как само на "японските" автомобили са решили, че е допустимо да се зарежда при по-ниско напрежение?
Нима акумулаторът в японски автомобил работи при различен режим отколкото при френски, немски и т.н.
Единствено може напрежението да е по-ниско при зареждане ако акумулаторът е разреден. При напълно зареден акумулатор (плътност на електролита 1.28 гр/куб.см) ако напрежението при работещ двигател без консуматори е под 14 волта, особено и над 2000 оборота в минута, аз лично бих започнал да се съмнявам дали зарежда добре.
Пак казвам, всеки преценява и си решава сам за себе си

Единствено може напрежението да е по-ниско при зареждане ако акумулаторът е разреден. При напълно зареден акумулатор (плътност на електролита 1.28 гр/куб.см) ако напрежението при работещ двигател без консуматори е под 14 волта, особено и над 2000 оборота в минута, аз лично бих започнал да се съмнявам дали зарежда добре.
Пак казвам, всеки преценява и си решава сам за себе си

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Генератор - зареждане!
batececo, и мен ме бе учудил този ефект - забелязах го за първи път на Маздата - там бе около 13.6-13.7V лятото... Но е факт...
Просто съвременните системи следят учудващо много неща за акумулатора, състояние, температури, брой цикли, та някои дори и общ ток, който им е бил подаден и източен през живота им и т.н... И го зареждат много внимателно и прецизно... Реално 13.4V е нормално поддържащо напрежение на зареден акумулатор (измери например умно зарядно, което е приключило заряда и само поддържа акумулатора в заредено състояние)...
А ако електрониката реши - може да го държи на такова напрежение дори и когато не е зареден на 100%...
Просто съвременните системи следят учудващо много неща за акумулатора, състояние, температури, брой цикли, та някои дори и общ ток, който им е бил подаден и източен през живота им и т.н... И го зареждат много внимателно и прецизно... Реално 13.4V е нормално поддържащо напрежение на зареден акумулатор (измери например умно зарядно, което е приключило заряда и само поддържа акумулатора в заредено състояние)...
А ако електрониката реши - може да го държи на такова напрежение дори и когато не е зареден на 100%...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Генератор - зареждане!
Напротив, при зареден акумулатор пада. Даже сега четох, че при генератор ДЕНСО мин. е 12,9v
Ето ТУК даже казват при мерене:
Измерьте напряжение на выходе генератора и силу тока, начиная с частоты вращения холостого хода и до 2000 об/мин.
Сила тока - не более 10 А
Напряжение на выходе:
при 25°С - 14,0-15,0 В.
при 115°С - 13,5-14,3 В.
Това не знам, ама Slow спомена и за не японски.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Генератор - зареждане!
Ами
Явно не са само японските. Ето нещо за ОПЕЛ, преведено с гугъл преводача от руски:
► Виж съдържание
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Генератор - зареждане!
Както се казва в един лаф: Шефа винаги е правslowtraveler написа: ↑05 Юли 2018 20:40 Измери го при по-студено време - повечето съвременни автомобили имат температурна компенсация, а сега времето е доста топло...

Та ставам сутринта, цигарата и кафето на бързо, и направо при колата. Температура на въздуха 24 градуса.
Меря преди да запаля: Меря след като запалих: Магазина за акумулатори е на по-малко от километър от мен. Отивам, мери човека - 13,95 v на празен ход. Поприказва малко, че не може да е истина, ама ми завери гаранцията.
След това отивам в сервиза дето си обслужвам колата, да ми проверят окачването и си бърборим с шефа. Разправям му тази история с зареждането в топло време - 13,4v и той също като продавачите на акумулатори, казва - ами малко е това.
batececo, не спирай да пишеш, всеки опит е ценен и се учим непрекъснато. Ако го нямаше интернет, сега щях да съм без гаранция на акумулатора.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Генератор - зареждане!
Радвам се, че проблемът е решен успешно 
А относно 'странностите' на съвременните автомобили - стават все повече...
Например забелязвам, че компютърът, отговарящ за акумулатора ми 'рапортува', че акумулаторът е 'много здрав', с капацитет малко над проектния му...
Обаче явно за да го пази лятото, го държи зареден на около 65%... Дори след дълъг път...
Има там едни таргет токове и напрежения, и компютъра постоянно казва на алтернатора какво да прави (при мен регулатора практически е в компютъра)..
Знаете, че доста от съвременните автомобили с цел икономия използват т.н. 'микрохибридна' технология... Дозарежда акумулатора (ако е що-годе зареден) само при моторна спирачка.. Т.е. не товари двигателя при ускорение, а усвоява енергия, която иначе би се загубила...
Отдавна мина времето на обикновените реле-регулатори..
Така, че просто трябва да се осмисли режима на алтернатора, преди да се правят кардинални изводи...
Например - ако му сложиш зареден акумулатор, то е напълно възможно да се подаде сигнал към алтернатора да смъкне напрежението само до поддържащо...
Ако сложиш поразреден акумулатор (например си държал половин час на фарове изгасен автомобил), вероятно въпреки допълнителния товар на акумулатора, напрежението ще бъде по-високо, защото ще бъде подадена команда за активно зареждане...
Абе колите станаха по-мислещи от нас

А относно 'странностите' на съвременните автомобили - стават все повече...
Например забелязвам, че компютърът, отговарящ за акумулатора ми 'рапортува', че акумулаторът е 'много здрав', с капацитет малко над проектния му...
Обаче явно за да го пази лятото, го държи зареден на около 65%... Дори след дълъг път...
Има там едни таргет токове и напрежения, и компютъра постоянно казва на алтернатора какво да прави (при мен регулатора практически е в компютъра)..
Знаете, че доста от съвременните автомобили с цел икономия използват т.н. 'микрохибридна' технология... Дозарежда акумулатора (ако е що-годе зареден) само при моторна спирачка.. Т.е. не товари двигателя при ускорение, а усвоява енергия, която иначе би се загубила...
Отдавна мина времето на обикновените реле-регулатори..
Така, че просто трябва да се осмисли режима на алтернатора, преди да се правят кардинални изводи...
Например - ако му сложиш зареден акумулатор, то е напълно възможно да се подаде сигнал към алтернатора да смъкне напрежението само до поддържащо...
Ако сложиш поразреден акумулатор (например си държал половин час на фарове изгасен автомобил), вероятно въпреки допълнителния товар на акумулатора, напрежението ще бъде по-високо, защото ще бъде подадена команда за активно зареждане...
Абе колите станаха по-мислещи от нас

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Генератор - зареждане!
Явно колите, с които съм натрупал опит са доста стари, а на Ауриса още не ми се е налагало да боря точно такъв проблем. Не съм и допускал, че са въвели толкова прецизен алгоритъм за зареждане, благодаря за информацията, ще го имам предвид, включително когато дойде време да си сменям акумулатора, ще мисля как да я вкарам в режим да зарежда с по-високо напрежение, да не ми мрънкЯт и на мен 

- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Генератор - зареждане!
И аз съм така. Едно време като ще се предава акумулатора, сутрин почваше да върти мудно. Но и акумулаторите са се променили. Преди имах Зафира, палеше чудесно, докато една сутрин няма никой, не се чуваше и цъкане. Излезе мъртва клетка. Същото с Хюндая на дъщерята. Оригинален на 7 год. изведнъж отказа, пак мъртва клетка. Аз сега затова го смених профилактично.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Генератор - зареждане!
Последно като гледах какво ми показва компютъра за акумулатора и зареждането, ми показваше получен заряд около 5600-5800Ач 
И какво точно е натоварването на алтернатора, с таргета на напрежение, заедно със зададеното време, за което да се достига (няколко секунди - явно за да няма пикове по мрежата)...
Пък вие разправяте - миливолтите се променяли

И какво точно е натоварването на алтернатора, с таргета на напрежение, заедно със зададеното време, за което да се достига (няколко секунди - явно за да няма пикове по мрежата)...
Пък вие разправяте - миливолтите се променяли

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Генератор - зареждане!
Най-накрая днес жената не могла да запалиslowtraveler написа: ↑05 Юли 2018 21:41 Ами опитът ми с Монбатски е следния:
1. Монбатския стои на Кашкая от 2013г... Кашкая се кара по най-неприятния за акумулатора режим... Да кажем - стои месец-два само на аларма... След което се кара на няколко кратки разстояния при много ниски обороти (съпругата)... След което отново 'отлежава'... Не е дозареждан до момента нито веднъж...

Свалих го и го включих на зарядното - зарежда се засега активно вече 10 часа - ще видим дали ще продължи експлоатацията му...
Избрал съм режим с нисък ток, така, че спокойно може да отиде два три дни...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Генератор - зареждане!
След тестовете вкъщи - едната клетка е безвъзвратно умряла. Явно окъсила от някой боклук или пластината е опряла в 'кутията', защото освен много високо вътрешно съпротивление, напрежението спада постоянно... Дори под заряд...
Утре - нов акумулатор...
Утре - нов акумулатор...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 12 Май 2019 23:52
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla E120 1.6 VVTi
Проблем с алтернатор Bosch. Не зарежда акумулатора - Corolla E120 1.6VVTi
Здравейте, колеги!
От скоро съм собственик на седанова Toyota Corolla E120 с бензинов двигател 3ZZ-FE (1.6 VVTi)
и имам проблем със зареждането на акумулатора. Моля да споделите опита си и да ми помогнете с вашето компетентно мнение.
Благодаря ви предварително и дано не ви отегчи дългият текст!
Накратко:
Напрежението, измерено след зареждане, на клемите на акумулатора е 12.75 V .
При запалване на студен двигател, на празен ход без допълнителни консуматори, напрежението на клемите на акумулатора се вдига на 14.3 V
и след минутка-две, колата загрява и оборотите ѝ падат от 1700 до 800, с което спада и стойността на измерваното напрежение
до 12.3 V и не се вдига осезаемо (може би 200-400 mV) ако увелича оборотите до 2000-2500.
Напрежението спада до 11.9 V с включена радиоточка, печка и фарове и също не успява да се вдигне с увеличаване на оборотите.
Изключвам автомобила и го запалвам отново (вече загрял). Първоначално напрежението се повишава до 13.9 V и отново започва да пада до 12.3 V след по-малко от минута работа на празен ход.
Директно заподозрях алтернатора и го свалих. Отворих го, разгледах го, изрекох няколко заклинания и го затворих
Сложих го в колата и отново същите проблеми са налице.
По надолу съм се опитал подробно да обясня какво съм направил до този момент и ще се радвам ако някой ми даде съвет каква може да е причината за това поведение.
Предистория:
В дните след покупката на автомобила се качих да го разтикам из квартала и след час каране колата угасна и повече не запали.
Преди спирането нямаше никакви индикации, които да сигнализират за проблем с акумулатора.
При пробата на колата при покупката ѝ, както и припалването ѝ 2-3 пъти в следващите няколко дни, също не вещаеха наличието на проблем. Колата палеше като часовник.
След като установих, че акумулатора е "паднал" го заредих и на следващи ден измерих напреженията в/у изводите на батерията и алтернатора и не установих нищо съмнително по проводящата система. Затова свалих алтернатора за тестове.
Тестове преди сваянето на алтернатора:
1. Разлика в потенциалите на "+" полюса на акумулатора и "+" извода на алтернатора е около 12-20 mV.
2. Разлика в потенциалите на корпуса на алтернатора и "-" извода на акумулатора е около 10 mV.
Тестове след сваянето на алтернатора:
1. Насочих се към модула с регулатора на напрежение, където са и четките. Когато го свалих, при инспекция на око изглеждаха равномерно износени и двете. Измерих, че дължината им е около 7-8 mm.
Няколкократно ги наптиснах с пръст, за да ги прибера навътре (да свия пружините) и ги отпусках рязко. Започна да падат сажди отвътре и сега, след изтръскването, измерената дължина на откритата част на четките е 10.8мм - изглеждат ОК ( по спецификации са номинално 11-13.6 mm, а минимално 1.5mm ) Реших, че това запецване е бил проблема, но уви;
2. Съпротивление на роторната намотка - 2.5О - изглежда ОК (по спецификации трябва да е в границите 2.47 - 2.73О );
3. Диаметър на контактните пръстени на ротора - не съм отварял алтернатора и не мога да напъхам челюстите на шублера, но на око изглеждат издълбани не повече от 1мм спрямо номиналния размер;
4. Измерена проводимостта на изправителния блок ( 6 диода, закачени към статорните намотки ) - напрежение 0.44V в "права" посока и съпротивление, клонящо към безкрайност в обратна посока;
5. Измерено е съпротивлението на статорните намотки - около 0.05О измерено с лаб. RLC мост.
6. Тест на регулатора с лабораторно DC захранване с променливо напрежение на изхода по метода " тест с контролна лампа". Няма да обяснявам подробно как се прави. Ако някой обаче поиска, ще го опиша. При достигане на напрежение около 14.5 V, подавано от регулируемото DC захранване, регулаторът (на алтернатора) прекъсва веригата и лампата угасва. При намаляване на подаваното напрежение, лампата отново светва. Изглеждаше, че регулаторът също сработва и реших, че не е в него проблема и затова се надявах да са запеклите четки....
Алтернаторът е Bosch(лаф) с ОЕМ 27060-0D140-B.
Регулаторът е също Bosch с номер BR14M2.
От скоро съм собственик на седанова Toyota Corolla E120 с бензинов двигател 3ZZ-FE (1.6 VVTi)
и имам проблем със зареждането на акумулатора. Моля да споделите опита си и да ми помогнете с вашето компетентно мнение.
Благодаря ви предварително и дано не ви отегчи дългият текст!
Накратко:
Напрежението, измерено след зареждане, на клемите на акумулатора е 12.75 V .
При запалване на студен двигател, на празен ход без допълнителни консуматори, напрежението на клемите на акумулатора се вдига на 14.3 V
и след минутка-две, колата загрява и оборотите ѝ падат от 1700 до 800, с което спада и стойността на измерваното напрежение
до 12.3 V и не се вдига осезаемо (може би 200-400 mV) ако увелича оборотите до 2000-2500.
Напрежението спада до 11.9 V с включена радиоточка, печка и фарове и също не успява да се вдигне с увеличаване на оборотите.
Изключвам автомобила и го запалвам отново (вече загрял). Първоначално напрежението се повишава до 13.9 V и отново започва да пада до 12.3 V след по-малко от минута работа на празен ход.
Директно заподозрях алтернатора и го свалих. Отворих го, разгледах го, изрекох няколко заклинания и го затворих

Сложих го в колата и отново същите проблеми са налице.
По надолу съм се опитал подробно да обясня какво съм направил до този момент и ще се радвам ако някой ми даде съвет каква може да е причината за това поведение.
Предистория:
В дните след покупката на автомобила се качих да го разтикам из квартала и след час каране колата угасна и повече не запали.
Преди спирането нямаше никакви индикации, които да сигнализират за проблем с акумулатора.
При пробата на колата при покупката ѝ, както и припалването ѝ 2-3 пъти в следващите няколко дни, също не вещаеха наличието на проблем. Колата палеше като часовник.
След като установих, че акумулатора е "паднал" го заредих и на следващи ден измерих напреженията в/у изводите на батерията и алтернатора и не установих нищо съмнително по проводящата система. Затова свалих алтернатора за тестове.
Тестове преди сваянето на алтернатора:
1. Разлика в потенциалите на "+" полюса на акумулатора и "+" извода на алтернатора е около 12-20 mV.
2. Разлика в потенциалите на корпуса на алтернатора и "-" извода на акумулатора е около 10 mV.
Тестове след сваянето на алтернатора:
1. Насочих се към модула с регулатора на напрежение, където са и четките. Когато го свалих, при инспекция на око изглеждаха равномерно износени и двете. Измерих, че дължината им е около 7-8 mm.
Няколкократно ги наптиснах с пръст, за да ги прибера навътре (да свия пружините) и ги отпусках рязко. Започна да падат сажди отвътре и сега, след изтръскването, измерената дължина на откритата част на четките е 10.8мм - изглеждат ОК ( по спецификации са номинално 11-13.6 mm, а минимално 1.5mm ) Реших, че това запецване е бил проблема, но уви;
2. Съпротивление на роторната намотка - 2.5О - изглежда ОК (по спецификации трябва да е в границите 2.47 - 2.73О );
3. Диаметър на контактните пръстени на ротора - не съм отварял алтернатора и не мога да напъхам челюстите на шублера, но на око изглеждат издълбани не повече от 1мм спрямо номиналния размер;
4. Измерена проводимостта на изправителния блок ( 6 диода, закачени към статорните намотки ) - напрежение 0.44V в "права" посока и съпротивление, клонящо към безкрайност в обратна посока;
5. Измерено е съпротивлението на статорните намотки - около 0.05О измерено с лаб. RLC мост.
6. Тест на регулатора с лабораторно DC захранване с променливо напрежение на изхода по метода " тест с контролна лампа". Няма да обяснявам подробно как се прави. Ако някой обаче поиска, ще го опиша. При достигане на напрежение около 14.5 V, подавано от регулируемото DC захранване, регулаторът (на алтернатора) прекъсва веригата и лампата угасва. При намаляване на подаваното напрежение, лампата отново светва. Изглеждаше, че регулаторът също сработва и реших, че не е в него проблема и затова се надявах да са запеклите четки....
Алтернаторът е Bosch(лаф) с ОЕМ 27060-0D140-B.
Регулаторът е също Bosch с номер BR14M2.
Дадан Карамболо: "- Како бугаре каже-братко,кад имаш проблем и не можеш да го решиш со пари,ке го решиш со много пари."
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта