Генератор - зареждане!
Генератор - зареждане!
Здравейте,
с наближаване на зимата реших да проверя акумулатора и генератора! Измерих акумулатора - показва 12,6! Запалих автомобила и независимо дали пускам консуматори или не напрежението е в диапазона 13,6 - 13,7V. До колкото си спомням на стария ми автомобил (Хонда Сивик) беше 14,2 - 14,4V.
Ще съм благодарен ако споделите дали е нормално или има проблем за да го отстранявам преди да е станало студено. (Вече година и половина я карам и нямам проблеми просто ми се вижда ниско напрежението)
Автомобила е Корола - 1,4VVT-i, 2004. японска сглобка!
с наближаване на зимата реших да проверя акумулатора и генератора! Измерих акумулатора - показва 12,6! Запалих автомобила и независимо дали пускам консуматори или не напрежението е в диапазона 13,6 - 13,7V. До колкото си спомням на стария ми автомобил (Хонда Сивик) беше 14,2 - 14,4V.
Ще съм благодарен ако споделите дали е нормално или има проблем за да го отстранявам преди да е станало студено. (Вече година и половина я карам и нямам проблеми просто ми се вижда ниско напрежението)
Автомобила е Корола - 1,4VVT-i, 2004. японска сглобка!
Toyota Avensis T27, 2,2 D4-D, 2010
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Генератор - зареждане!
На болшинството автомобили, нормалния заряд е в диапазона 13,8 - 14,4 волта.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Генератор - зареждане!
Измери с друг уред....
13.6 ми се струва малко, обаче съм мерил на нови автомобили напрежение 13.8-13.9..
А над 14.4 вече е опасно (и недопустимо за някои акумулатори)...
13.6 ми се струва малко, обаче съм мерил на нови автомобили напрежение 13.8-13.9..
А над 14.4 вече е опасно (и недопустимо за някои акумулатори)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
Re: Генератор - зареждане!
С товар или без?А над 14.4 вече е опасно (и недопустимо за някои акумулатори)...
Corolla E11 4E-FE Wagon
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Генератор - зареждане!
Напрежение на клемите на акумулатора (това особено важи за AGM акумулаторите, че е написано и с червени букви на самия акумулатор)paco_escobar написа:С товар или без?А над 14.4 вече е опасно (и недопустимо за някои акумулатори)...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
Re: Генератор - зареждане!
Със светлини и парно 14.2, без никакви консуматори 14.7.Незнам колко е реално, защото е замервано по различно време с различен уред.slowtraveler написа:Напрежение на клемите на акумулатора (това особено важи за AGM акумулаторите, че е написано и с червени букви на самия акумулатор)paco_escobar написа:С товар или без?А над 14.4 вече е опасно (и недопустимо за някои акумулатори)...

Corolla E11 4E-FE Wagon
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Генератор - зареждане!
14.7 пък е множко - обикновен акумулатор ще губи по-бързо вода (може да кипи)... А за AGM е недопустимо...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Генератор - зареждане!
Да споделя. Версо от подписа. Купих колата с нов акумулатор 74 Ah,без гаранция,че върнал стария и не знам си какво-думите на джамбазина.Проверка в Габрово на автомобила-добра е колата, всичко е в норми. Проверявам акумулатора след 3 месеца,че не бях в България- 13.4v на клемите ,13.6v на генератора. Това след като е карана 500км. Заредих го на зарядно,същото. Друг акумулатор от кола,дето се кара всеки ден- пак толкова. Оказа се избил диоден блок,но след смяната му волтажа измерен на клемите е 13.6v,което ми се струва малко. Майстора изказа мнение,че регулирането на зареждането е освен от генератора и от компютъра. Тествал го след ремонта и давал на стенда 14.3v.Проверено е и захранването към свещите,няма ток. Така я карам, но не мисля, че е добре. След година време съм решил да продължа с ремонта,но не знам вече какво да сменям-майстора ли (не,че има голям избор) или реле регулатора.Или казвайте вие. Благодаря предварително!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Генератор - зареждане!
Лятото компа при мен смъква напрежението доста... И аз съм виждал такива напрежения... Важното е под товар да не пада под това напрежение... Това ще означава, че акумулаторът се зарежда винаги, дори и под товар..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Генератор - зареждане!
Под товар не пада повече,но това означава и че не мога да си купя нов акумулатор с гаранция, след като напрежението няма 13.8v.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Генератор - зареждане!
Изчакай няколко дни да спаднат температурите, и измери отново напрежението... За предпочитане и с друг уред...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Генератор - зареждане!
Моите наблюдения са че тойотите до 1993-4 година зареждаха 14.4в от 1994 до 2004 14.6-14.7в. От там нататък според зависи 

Човек и добре да живее умира .......
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Генератор - зареждане!
Така е колега, ама техниката се развива
Доста време си чесахме главите на петъчните срещи що нещо рапортува съвременен автомобил... И то предава данните не е заради удоволствието да ги гледаме, а защото компа ги използва за свои цели...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Генератор - зареждане!
Това може ли да се счита за вярно?
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_2017-07-26-22-16-30.png (273.07 KiB) Преглеждано 4237 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта