Отново въпроси за газификация.

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Отново въпроси за газификация.

Мнение от the_rider » 22 Мар 2007 09:41

Колеги, питането ми е има ли някой преки впечатления или задълбочени познания относно поставяне на газова уредба на vvt-i двигател. Става въпрос по-конкретно за 1.3 на Ярис.

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 22 Мар 2007 09:49

Какво е по особеното на този двигател спрямо по стария, от което зависи слагането на газ?
Авенсис 3S-FE

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 22 Мар 2007 09:54

ами VVT-I двигателите са с променлива фаза на газоразпределение. Вероятно имат още 3-4 датчика в повече от конвенционалния инжекцион. Колекторите сигурно са им пластмасови и т.н. Всичко това вероятно има отношение към поставянето на газова уредба. И аз незнам точно, за това питам.. smile.gif

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 22 Мар 2007 10:56

Този Ярис е достатъчно икономичен, за да се слага АГУ на пропан-бутан.
Метана бързо ще скапе тънките стебла на този мотор и затова го забрави като възможност.
Спестяването от разликата в цената на бензина и пропан-бутана ще бъде недостатъчна за този голям компромис. Ще има проблеми с натрупването на грешки, ако не си сложиш най-скъпата уредба. Не си заслужава за максимум 40-50 лв месечна икономия да се кара спънат Ярис и да се притесняваш от проблеми. Зимата в градски условия на къси разстояния почти няма полза от АГУ. По принцип хората рядко съобразяват, че загряването на мотора до 30-40 градуса (по Целзий) става на бензин и тогава разхода на бензин е в пъти по-голям. Най-лесно е да се смята разхода на пропан-бутан без да се отчита разхода на бензин за студеното стартиране (предполагам по 0.5 - 1 лев на ден). Защо да си мразиш колата? Само на таксиджийската сган не им пука за подобни компромиси, защото излизат на работа заради разликата в приходи и разходи.

Хвали алтернативното гориво колкото си искаш, но си карай Яриса само на бензин.

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 22 Мар 2007 11:50

Глей сега, не питам за предимствата и недостатъците на Пропанбутана въобще. Аз в момента карам на газ и знам какво е. Интересуват ме особености в конкретния случай или въобще за vvt-i моторите. Все пак-мерси за мнението :thumbsup:

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 22 Мар 2007 13:24

Малко ми липсват познания относно VVTI двигателя ,но ако е като другите двигатели като БМВ например всичко се задвижва от налягането на маслото и е чиста механика.
Някаде бях гледал анимация на работните тактове на VVTI и на високи обороти, по-рано се отваря всмукаталния клапан, като вкарва част от изгорелите газове във всмукателния колектор или така ми се видя.
За пластмасовия колектор продават малки изпускателни клапанчета , можеш да сложиш и 4бр.
От компютъра ти трябва само центровка на запалването и управление на ниските обороти другото идва от АГУто.
Авенсис 3S-FE

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 22 Мар 2007 13:32

Не пречи на сложния икономичен мотор да работи правилно.

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 22 Мар 2007 16:36

бе не е и толко икономичен да ти кажа... 8/100 градско...а карината прави 9 с 1.6....

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 22 Мар 2007 17:31

Борд компютъра ми отчиташе с 0.3 - 0.5 литра по-висок разход от изчисления разход на 4-5 изхарчени резервоара. Градско 9.2 литра при Корола 1.6 автоматик, 2004 година.
Ако си с по-голям размер на гумите - направи съответната корекция.
Много е като разход за лекия Ярис, освен при много къси преходи из центъра на София.
Същия разход от 8 литра имам при Корола 1332 куб. см, 86 коня, 1999 год, лифтбек 5 врати. Стар модел двигател, стар катализатор, тежка каросерия (спрямо Яриса).

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 23 Мар 2007 08:02

Ако сложиш газов инжекцион не би трябвало да е от значение дали е нормален мотора илиVVT .Газовия компютър чете показанията на бензиновия и в най-простия случай преизчислява момента на впръскване на горивото.При мен гледа показанията на МАР-а , на ландата и на датчика на коляновия вал,но основно се ръководи от сигнала към бензиновите инжектори.

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 23 Мар 2007 09:14

sluchaen_fen написа:Борд компютъра ми отчиташе с 0.3 - 0.5 литра по-висок разход от изчисления разход на 4-5 изхарчени резервоара. Градско 9.2 литра при Корола 1.6 автоматик, 2004 година.
Ако си с по-голям размер на гумите - направи съответната корекция.
Много е като разход за лекия Ярис, освен при много къси преходи из центъра на София.
Същия разход от 8 литра имам при Корола 1332 куб. см, 86 коня, 1999 год, лифтбек 5 врати. Стар модел двигател, стар катализатор, тежка каросерия (спрямо Яриса).
Гумите на карината са ми по книжка, няма грешка. А данните за яриса от техн. спец. не от опит http://www.venci.bg/cars/yaris_verso/index.htm
Просто искам да си взема такъв ярис версо, но дизелите са доста по-скъпи, а и рядко се намират, затова проучвам как стоят нещата с газта. Дейността за която искам да го взема е специфична (предимно доставки в София) и точно този модел ще ми върши перфектна работа, но и икономиката има значение тъй като ще се кара доста.

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 23 Мар 2007 09:17

kristian написа:Ако сложиш газов инжекцион не би трябвало да е от значение дали е нормален мотора илиVVT .Газовия компютър чете показанията на бензиновия и в най-простия случай преизчислява момента на впръскване на горивото.При мен гледа показанията на МАР-а , на ландата и на датчика на коляновия вал,но основно се ръководи от сигнала към бензиновите инжектори.
аха, значи газовия инжекцион следи показанията на стандартния компютър и в зависимост от тях подава разл. количество газ така ли? А газовине дюзи къде ги включват? Дупчат смукателния колектор ли?

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 23 Мар 2007 10:04

Дупчат пред всеки цилиндър колектора.
На 1.8 vvt-i няма жило на дросела а електроника.
Авенсис 3S-FE

Аватар
tntony
Мнения: 229
Регистриран на: 30 Яну 2006 23:57
Местоположение: София

Мнение от tntony » 28 Мар 2007 22:43

Ако сложиш обикновенна газова(пропан-бутан) губиш около 30% от мощността , ако е газов инжекцион си приготви минимум 2000 лева
Евтините ментета (1000лева) изкарват година и малко и се скапва електрониката - от там може да ти гръмне и компютъра на колата
Toyota Avensis 2.0 D4, 147ps, 1AZ-FSE, 2006

3ZZ-FE
Мнения: 21
Регистриран на: 11 Ное 2005 00:25
Местоположение: Перник

Мнение от 3ZZ-FE » 30 Мар 2007 00:20

Привет,
Карам Avensis 2001 1.6/110hp 3zz-fe vvti.
Още при купуването на колата монтирах BRC Sequent (инжектори Keihin).
Резултата: досега 33000 км за 1г.4м., разлика в динамиката - няма, разход - около 0.5-1л повече отколкото на бензин (подлежи на настройка), което в моя случай е около 7-9л на газ (София).
P.S.
Засега не съм забелязал проблеми, свързани с карането на пропан-бутан

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта