Отново въпроси за газификация.
the_rider
ceko26
Мнение от the_rider » 22 Мар 2007 09:54

the_rider
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от sluchaen_fen » 22 Мар 2007 10:56
Метана бързо ще скапе тънките стебла на този мотор и затова го забрави като възможност.
Спестяването от разликата в цената на бензина и пропан-бутана ще бъде недостатъчна за този голям компромис. Ще има проблеми с натрупването на грешки, ако не си сложиш най-скъпата уредба. Не си заслужава за максимум 40-50 лв месечна икономия да се кара спънат Ярис и да се притесняваш от проблеми. Зимата в градски условия на къси разстояния почти няма полза от АГУ. По принцип хората рядко съобразяват, че загряването на мотора до 30-40 градуса (по Целзий) става на бензин и тогава разхода на бензин е в пъти по-голям. Най-лесно е да се смята разхода на пропан-бутан без да се отчита разхода на бензин за студеното стартиране (предполагам по 0.5 - 1 лев на ден). Защо да си мразиш колата? Само на таксиджийската сган не им пука за подобни компромиси, защото излизат на работа заради разликата в приходи и разходи.
Хвали алтернативното гориво колкото си искаш, но си карай Яриса само на бензин.
sluchaen_fen
the_rider
Мнение от ceko26 » 22 Мар 2007 13:24
Някаде бях гледал анимация на работните тактове на VVTI и на високи обороти, по-рано се отваря всмукаталния клапан, като вкарва част от изгорелите газове във всмукателния колектор или така ми се видя.
За пластмасовия колектор продават малки изпускателни клапанчета , можеш да сложиш и 4бр.
От компютъра ти трябва само центровка на запалването и управление на ниските обороти другото идва от АГУто.
ceko26
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
sluchaen_fen
the_rider
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от sluchaen_fen » 22 Мар 2007 17:31
Ако си с по-голям размер на гумите - направи съответната корекция.
Много е като разход за лекия Ярис, освен при много къси преходи из центъра на София.
Същия разход от 8 литра имам при Корола 1332 куб. см, 86 коня, 1999 год, лифтбек 5 врати. Стар модел двигател, стар катализатор, тежка каросерия (спрямо Яриса).
sluchaen_fen
Мнение от kristian » 23 Мар 2007 08:02
kristian
Мнение от the_rider » 23 Мар 2007 09:14
Гумите на карината са ми по книжка, няма грешка. А данните за яриса от техн. спец. не от опит http://www.venci.bg/cars/yaris_verso/index.htmsluchaen_fen написа:Борд компютъра ми отчиташе с 0.3 - 0.5 литра по-висок разход от изчисления разход на 4-5 изхарчени резервоара. Градско 9.2 литра при Корола 1.6 автоматик, 2004 година.
Ако си с по-голям размер на гумите - направи съответната корекция.
Много е като разход за лекия Ярис, освен при много къси преходи из центъра на София.
Същия разход от 8 литра имам при Корола 1332 куб. см, 86 коня, 1999 год, лифтбек 5 врати. Стар модел двигател, стар катализатор, тежка каросерия (спрямо Яриса).
Просто искам да си взема такъв ярис версо, но дизелите са доста по-скъпи, а и рядко се намират, затова проучвам как стоят нещата с газта. Дейността за която искам да го взема е специфична (предимно доставки в София) и точно този модел ще ми върши перфектна работа, но и икономиката има значение тъй като ще се кара доста.
the_rider
Мнение от the_rider » 23 Мар 2007 09:17
аха, значи газовия инжекцион следи показанията на стандартния компютър и в зависимост от тях подава разл. количество газ така ли? А газовине дюзи къде ги включват? Дупчат смукателния колектор ли?kristian написа:Ако сложиш газов инжекцион не би трябвало да е от значение дали е нормален мотора илиVVT .Газовия компютър чете показанията на бензиновия и в най-простия случай преизчислява момента на впръскване на горивото.При мен гледа показанията на МАР-а , на ландата и на датчика на коляновия вал,но основно се ръководи от сигнала към бензиновите инжектори.
the_rider
ceko26
Мнение от tntony » 28 Мар 2007 22:43
Евтините ментета (1000лева) изкарват година и малко и се скапва електрониката - от там може да ти гръмне и компютъра на колата
tntony
Мнение от 3ZZ-FE » 30 Мар 2007 00:20
Карам Avensis 2001 1.6/110hp 3zz-fe vvti.
Още при купуването на колата монтирах BRC Sequent (инжектори Keihin).
Резултата: досега 33000 км за 1г.4м., разлика в динамиката - няма, разход - около 0.5-1л повече отколкото на бензин (подлежи на настройка), което в моя случай е около 7-9л на газ (София).
P.S.
Засега не съм забелязал проблеми, свързани с карането на пропан-бутан
3ZZ-FE
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта