Време за запалване на двигателя

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Време за запалване на двигателя

Мнение от Caesar » 05 Мар 2007 23:04

Според мен нямам проблем, но все пак си задавам един въпрос свързан със запалването на двигателя. Ситуацията е следната: при завъртане на контактния ключ стартера завърта маховика, което продължава около 2-3 секунди и едва след това двигателя запалва, т.е. запалва но не веднага. Винаги е така, т.е. независимо от околната температура, загрял ли е или не двигателя или състояние на акумулатора. Въпросът ми е това нормално ли е? Може ли да се дължи на състоянието на свещите, които не съм сменям откакто съм я купил вече 20 000 км, защото нямам проблеми?
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 06 Мар 2007 03:01

smeni sveshtite nai napred.

i az imam toz problem otkakto slojih golemite injectori. az vartia po 4-5 sec poniakoga. no kogato e sediala mnogo vreme (sutrin) pali ot raz. odi razberi

a ako sam ia karal i reka da zapalia sled 1/2 chas triabva da vartia po 4-5 sec.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Мнение от Reptile » 06 Мар 2007 17:43

ugabuga написа:smeni sveshtite nai napred.

i az imam toz problem otkakto slojih golemite injectori. az vartia po 4-5 sec poniakoga. no kogato e sediala mnogo vreme (sutrin) pali ot raz. odi razberi

a ako sam ia karal i reka da zapalia sled 1/2 chas triabva da vartia po 4-5 sec.
Сутрин ти сработва допълнителното подаване на гориво, защото мотора е студен, а ако е топъл не подава толкоз много - т'ва според мен.
Пича с първият пост - свещите ги смени, защото това си е консуматив. По принцип дават, че налягането в рейката трябва да се задържи минимум 5-7 минути в рамките на половин атмосфера спад. Моята кола, като е позагряла и като река да запаля, пали от "половин" оборот, но сутрин върти по няколко секунди, докато покачи налягането в рейката до ниво да сработят добре инжекторите. Въпреки, че ако завъртя 1-2 секунди и спра, на следващото подаване на контакт пали с "пипането".

ПОЗДРАВИ

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 06 Мар 2007 22:33

това палене може да е от 100 неща. щом колата си е в ред и си пали - да не ти пука. друга е работата че можеш да направиш профилактика на някои консумативи, да отидеш да ти проверят това-онова и да видят симптомите - кабели, свещи, тоци, клапани, предварене - все от нещо ще е, набито око на майстор ще го открие

мойта пали от раз без значение топло, студено или колко е стояла. и месец да не съм я палил посред зима - пали все едно е лято и вчера съм я карал. ама кво да правиш - Denso Irridium, чисто нови силиконови кабели, акумулатор, всички филтри сменени и т.нат. ... отделно центровка по учебник до милиметър smile.gif

като съвет мога да ти кажа - на всяко каране я поизрязвай поне веднъж, вдигни оборотите за няколко секунди(но не прекалено), дай жега на двигателя - така горивната система се самопочиства. това трябва да се прави щото гиривата ни са отврат. и Фнимавай да не почистиш и буталата, жега ама не прекалено. по принцип на всеки бензинов двигател му харесва малко жега
status: за БАН

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 08 Мар 2007 19:58

При голяма част от немските автомобили помпата завърта за 2-3 сек още при подаване на контакт, докато при тойотата започва да вдига налягане на бензина чак след завъртане на стартера....
Може и това да е причината - с 'възрастта' да не държи налягане бензиновата система и помпата да има нужда от време да вдигне налягането...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 12 Мар 2007 01:06

Казаха ми, че може би нарочно е така с цел да се разбие маслото преди да запали, т.е. двигателят да не стартира на сухо. Има логика, но по въпроса ме интересува мнението на колегите с Карина Е.
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994

b_d

Мнение от b_d » 12 Мар 2007 09:29

slowtraveler написа:При голяма част от немските автомобили помпата завърта за 2-3 сек още при подаване на контакт, докато при тойотата започва да вдига налягане на бензина чак след завъртане на стартера....
Сигурен ли си. Според мен и при тойотата при контакт се пуска помпата за няколко секунди, за да вдигне налягане. После се пуска отново, като види, че стартера върти (пин STA) и има обороти(пин NE). Може и да греша естествено, но ако тойота са го направили така би било доста тъпо.

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Мнение от Reptile » 12 Мар 2007 18:25

bad_dog написа:
slowtraveler написа:При голяма част от немските автомобили помпата завърта за 2-3 сек още при подаване на контакт, докато при тойотата започва да вдига налягане на бензина чак след завъртане на стартера....
Сигурен ли си. Според мен и при тойотата при контакт се пуска помпата за няколко секунди, за да вдигне налягане. После се пуска отново, като види, че стартера върти (пин STA) и има обороти(пин NE). Може и да греша естествено, но ако тойота са го направили така би било доста тъпо.
Честно да ти кажа, не съм я чул да "жужи" при подаване само на контакт.
И според заработва едва когато завърти стартера.
Колегата на който му пали "от веднъж" - да не си майсторил нещо по регулаторите на налягането в рейката......нещо части от Форд да сме присаждали и т.н?!?!

ПОЗДРАВИ

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 12 Мар 2007 18:27

Caesar написа:Казаха ми, че може би нарочно е така с цел да се разбие маслото преди да запали, т.е. двигателят да не стартира на сухо. Има логика, но по въпроса ме интересува мнението на колегите с Карина Е.

И моята е така
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 12 Мар 2007 18:45

Сигурен съм, че на 3ZZ-FE и 1ZZ-FE не включва помпата когато е подаден контакт, но не върти коляновия вал.
А май ECU забравя положението на коляновия и разпределителния вал и му трябва един пълен оборот на разпределителния вал за да разбере точното положение и да си оправи центровките...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

b_d

Мнение от b_d » 12 Мар 2007 21:29

на практика му трябва най-много(не най-малко) един оборот, но може и по-малко - зависи къде е зъбчето. При всички коли без делко е така.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 12 Мар 2007 21:57

bad_dog написа:на практика му трябва най-много(не най-малко) един оборот, но може и по-малко - зависи къде е зъбчето. При всички коли без делко е така.
:thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 13 Мар 2007 09:27

моята пали от раз . 4A FE

b_d

Мнение от b_d » 13 Мар 2007 09:38

дефинирай "от раз" cool.gif cool.gif
4АФЕ има три датчика в делкото. Двата осигуряват така наречените Г1 и Г2 сигнали, като са разположени на 180 градуса един от друг и работят със еднозъбо колелце. 180 градуса при тях е равно на 360 на коляновия вал. За да започне да подава искра и гориво трябва зъбчето да мине покрай единия датчик, което става след максимум 360 градуса на коляновия вал. Ако е спряло близо до датчика може и "от раз" да запали :thumbsup:

niki60
Мнения: 147
Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
Обратна връзка:

Мнение от niki60 » 13 Мар 2007 10:36

и аз да споделя ,корола 4а -фе пали след 1 оборот(1-2 сек) няма значение топла или студена

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 8 госта