Време за запалване на двигателя
Време за запалване на двигателя
Според мен нямам проблем, но все пак си задавам един въпрос свързан със запалването на двигателя. Ситуацията е следната: при завъртане на контактния ключ стартера завърта маховика, което продължава около 2-3 секунди и едва след това двигателя запалва, т.е. запалва но не веднага. Винаги е така, т.е. независимо от околната температура, загрял ли е или не двигателя или състояние на акумулатора. Въпросът ми е това нормално ли е? Може ли да се дължи на състоянието на свещите, които не съм сменям откакто съм я купил вече 20 000 км, защото нямам проблеми?
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994
116ps, 4A-FE, 1994
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
smeni sveshtite nai napred.
i az imam toz problem otkakto slojih golemite injectori. az vartia po 4-5 sec poniakoga. no kogato e sediala mnogo vreme (sutrin) pali ot raz. odi razberi
a ako sam ia karal i reka da zapalia sled 1/2 chas triabva da vartia po 4-5 sec.
i az imam toz problem otkakto slojih golemite injectori. az vartia po 4-5 sec poniakoga. no kogato e sediala mnogo vreme (sutrin) pali ot raz. odi razberi
a ako sam ia karal i reka da zapalia sled 1/2 chas triabva da vartia po 4-5 sec.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
Сутрин ти сработва допълнителното подаване на гориво, защото мотора е студен, а ако е топъл не подава толкоз много - т'ва според мен.ugabuga написа:smeni sveshtite nai napred.
i az imam toz problem otkakto slojih golemite injectori. az vartia po 4-5 sec poniakoga. no kogato e sediala mnogo vreme (sutrin) pali ot raz. odi razberi
a ako sam ia karal i reka da zapalia sled 1/2 chas triabva da vartia po 4-5 sec.
Пича с първият пост - свещите ги смени, защото това си е консуматив. По принцип дават, че налягането в рейката трябва да се задържи минимум 5-7 минути в рамките на половин атмосфера спад. Моята кола, като е позагряла и като река да запаля, пали от "половин" оборот, но сутрин върти по няколко секунди, докато покачи налягането в рейката до ниво да сработят добре инжекторите. Въпреки, че ако завъртя 1-2 секунди и спра, на следващото подаване на контакт пали с "пипането".
ПОЗДРАВИ
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
това палене може да е от 100 неща. щом колата си е в ред и си пали - да не ти пука. друга е работата че можеш да направиш профилактика на някои консумативи, да отидеш да ти проверят това-онова и да видят симптомите - кабели, свещи, тоци, клапани, предварене - все от нещо ще е, набито око на майстор ще го открие
мойта пали от раз без значение топло, студено или колко е стояла. и месец да не съм я палил посред зима - пали все едно е лято и вчера съм я карал. ама кво да правиш - Denso Irridium, чисто нови силиконови кабели, акумулатор, всички филтри сменени и т.нат. ... отделно центровка по учебник до милиметър
като съвет мога да ти кажа - на всяко каране я поизрязвай поне веднъж, вдигни оборотите за няколко секунди(но не прекалено), дай жега на двигателя - така горивната система се самопочиства. това трябва да се прави щото гиривата ни са отврат. и Фнимавай да не почистиш и буталата, жега ама не прекалено. по принцип на всеки бензинов двигател му харесва малко жега
мойта пали от раз без значение топло, студено или колко е стояла. и месец да не съм я палил посред зима - пали все едно е лято и вчера съм я карал. ама кво да правиш - Denso Irridium, чисто нови силиконови кабели, акумулатор, всички филтри сменени и т.нат. ... отделно центровка по учебник до милиметър

като съвет мога да ти кажа - на всяко каране я поизрязвай поне веднъж, вдигни оборотите за няколко секунди(но не прекалено), дай жега на двигателя - така горивната система се самопочиства. това трябва да се прави щото гиривата ни са отврат. и Фнимавай да не почистиш и буталата, жега ама не прекалено. по принцип на всеки бензинов двигател му харесва малко жега
status: за БАН
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
При голяма част от немските автомобили помпата завърта за 2-3 сек още при подаване на контакт, докато при тойотата започва да вдига налягане на бензина чак след завъртане на стартера....
Може и това да е причината - с 'възрастта' да не държи налягане бензиновата система и помпата да има нужда от време да вдигне налягането...
Може и това да е причината - с 'възрастта' да не държи налягане бензиновата система и помпата да има нужда от време да вдигне налягането...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Сигурен ли си. Според мен и при тойотата при контакт се пуска помпата за няколко секунди, за да вдигне налягане. После се пуска отново, като види, че стартера върти (пин STA) и има обороти(пин NE). Може и да греша естествено, но ако тойота са го направили така би било доста тъпо.slowtraveler написа:При голяма част от немските автомобили помпата завърта за 2-3 сек още при подаване на контакт, докато при тойотата започва да вдига налягане на бензина чак след завъртане на стартера....
Честно да ти кажа, не съм я чул да "жужи" при подаване само на контакт.bad_dog написа:Сигурен ли си. Според мен и при тойотата при контакт се пуска помпата за няколко секунди, за да вдигне налягане. После се пуска отново, като види, че стартера върти (пин STA) и има обороти(пин NE). Може и да греша естествено, но ако тойота са го направили така би било доста тъпо.slowtraveler написа:При голяма част от немските автомобили помпата завърта за 2-3 сек още при подаване на контакт, докато при тойотата започва да вдига налягане на бензина чак след завъртане на стартера....
И според заработва едва когато завърти стартера.
Колегата на който му пали "от веднъж" - да не си майсторил нещо по регулаторите на налягането в рейката......нещо части от Форд да сме присаждали и т.н?!?!
ПОЗДРАВИ
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Сигурен съм, че на 3ZZ-FE и 1ZZ-FE не включва помпата когато е подаден контакт, но не върти коляновия вал.
А май ECU забравя положението на коляновия и разпределителния вал и му трябва един пълен оборот на разпределителния вал за да разбере точното положение и да си оправи центровките...
А май ECU забравя положението на коляновия и разпределителния вал и му трябва един пълен оборот на разпределителния вал за да разбере точното положение и да си оправи центровките...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
дефинирай "от раз"
4АФЕ има три датчика в делкото. Двата осигуряват така наречените Г1 и Г2 сигнали, като са разположени на 180 градуса един от друг и работят със еднозъбо колелце. 180 градуса при тях е равно на 360 на коляновия вал. За да започне да подава искра и гориво трябва зъбчето да мине покрай единия датчик, което става след максимум 360 градуса на коляновия вал. Ако е спряло близо до датчика може и "от раз" да запали


4АФЕ има три датчика в делкото. Двата осигуряват така наречените Г1 и Г2 сигнали, като са разположени на 180 градуса един от друг и работят със еднозъбо колелце. 180 градуса при тях е равно на 360 на коляновия вал. За да започне да подава искра и гориво трябва зъбчето да мине покрай единия датчик, което става след максимум 360 градуса на коляновия вал. Ако е спряло близо до датчика може и "от раз" да запали

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта