Това отнася ли се за кутията на другите хибридни тойоти - Аурис, Ярис?BOz написа: Кутията на Приуса е една от най-сигурните неща, които могат да се измислят в тази сфера.
Мнения за Corolla E17 /2013-2018/ - Всички двигатели и ск.кутии
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )
Да.biro написа:Това отнася ли се за кутията на другите хибридни тойоти - Аурис, Ярис?BOz написа: Кутията на Приуса е една от най-сигурните неща, които могат да се измислят в тази сфера.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )
Добре, при торк конвертора нали няма триене? Там една турбина, която се върти засилва хидравличната течност, която увлича турбината на скоростната кутия и така се предава въртеливото движение. Остава вече триенето на ремъка, да. CVT-то е с торк конвертор.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )
В торк конвертора също има триене... Кавитацията също 'яде' метал....
Също смятам, че уникалното на Приуса е точно тази скоростна кутия - просто и ефективно решение... CVT пък е сложно и износваема...
Малко офтопик...
В модела се вижда, че над 42mph двигателя винаги би трябвало да работи поради ограничения максималните обороти на MG...
А тук колегите твърдяха, че двигателя изключва и на магистралата.... Къде е истината?
Също смятам, че уникалното на Приуса е точно тази скоростна кутия - просто и ефективно решение... CVT пък е сложно и износваема...
Малко офтопик...
В модела се вижда, че над 42mph двигателя винаги би трябвало да работи поради ограничения максималните обороти на MG...
А тук колегите твърдяха, че двигателя изключва и на магистралата.... Къде е истината?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )
Винаги се върти над определената скорост.slowtraveler написа:В торк конвертора също има триене... Кавитацията също 'яде' метал....
Също смятам, че уникалното на Приуса е точно тази скоростна кутия - просто и ефективно решение... CVT пък е сложно и износваема...
Малко офтопик...
В модела се вижда, че над 42mph двигателя винаги би трябвало да работи поради ограничения максималните обороти на MG...
А тук колегите твърдяха, че двигателя изключва и на магистралата.... Къде е истината?
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )
Ясно - благодаря... И аз така знаех според литературата, ама колегите с Приуси твърдяха другояче....BOz написа:.....Винаги се върти над определената скорост.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )
Ясно.slowtraveler написа:В торк конвертора също има триене... Кавитацията също 'яде' метал....
Също смятам, че уникалното на Приуса е точно тази скоростна кутия - просто и ефективно решение... CVT пък е сложно и износваема...
Малко офтопик...
В модела се вижда, че над 42mph двигателя винаги би трябвало да работи поради ограничения максималните обороти на MG...
А тук колегите твърдяха, че двигателя изключва и на магистралата.... Къде е истината?
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )
Да вляза и аз във вечерния офтопик.slowtraveler написа:В торк конвертора също има триене... Кавитацията също 'яде' метал....
Също смятам, че уникалното на Приуса е точно тази скоростна кутия - просто и ефективно решение... CVT пък е сложно и износваема...
Ето нещо по въпроса за кавитацията от мен.
Схема на въртене на флуида:

Тарикатски метод за откриване - предупреждавам,че е на английски.
Моля колегите съфорумници от БАН да го преведат - аз не се чувствам чак толкова компетентен.
Cavitation Detection in Automotive Torque Converters Using Nearfield Acoustical Measurements
Обърнете внимание на последния абзац.

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )
Дипломната ми работа в университета бе направата на софтуер за вибродиагностика на двигатели (ДВГ, турбини) и всякакви движещи се агрегати....Akima написа:.....Тарикатски метод за откриване - предупреждавам,че е на английски.....
И включваше освен чистия софтуер, но и хардуерен блок с (готови) усилватели и бързи АЦП(аналого-цифрови преобразуватели)...
Началото на вибродиагностиката сигурно я знаете - онези железничари, които се разхождат с едни чукове и почукват колелата

Навярно голяма част от хората тук не могат да си представят колко и какви изводи могат да се правят само със 'слушане' на звуковете/вибрациите по един движещ се механизъм...
И колко чувствителни бяха сензорите още тогава - в началото на 90-те години...
За пример - с използване на контактен сензор, но висящ във въздуха, без някакви специални филтри, а само с усилване на сигнала съвсем ясно се чуваше сърцето на човек... Държейки сензора на повече от 2м от човека.....
Поставени на пода сензорите 'чуваха' стъпки в другия край на голямата сграда (Ел-факултета на ТУ-Варна) независимо на кой етаж са....
Та с известни математически преобразувания (фурие трансформации - спектър и кепстър) можеше да се прави анализи от рода: кой лагер 'шуми', и какво точно му шуми - вътрешен, външен пръстен или износени съчми/ролки.. Регулиране/изравняване на топливната апаратура на дизели, и анализ каква работа върши всяко бутало (дали някое бутало не се натоварва повече от другите)...
Дали има микро пукнатини в даден детайл.. И т.н. и т.н.....
За съжаление с годините се дистанцирах от тази много интересна тематика..
Вибродиагностиката и сега се използва в автомобилите - датчика за детонации, който внася корекции в предварението на съвременните бензинови двигатели е точно пример за такова устройство...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )
По същия начин може да се диагностицира чукане от дизелова дюза.
Когато дюзата не е добре и започва лошо детониране на гориво, то носещата честота на детонацията е около 5.2-5.4 кHz. Ако имаш такава опитна постановка, то лесно може да се отличи чукане на дюза от друг елемент.
Моята диплома пък беше над триещи дискови съединители. Така, че е доста в тон с темата за скоростни кутии. Че даже съм и конструирал такава. Ама 3 степенна. Просто такова беше заданието. Като ми го дадоха първото, което си помислих е дали ще я слагат в някоя Волга.
Когато дюзата не е добре и започва лошо детониране на гориво, то носещата честота на детонацията е около 5.2-5.4 кHz. Ако имаш такава опитна постановка, то лесно може да се отличи чукане на дюза от друг елемент.
Моята диплома пък беше над триещи дискови съединители. Така, че е доста в тон с темата за скоростни кутии. Че даже съм и конструирал такава. Ама 3 степенна. Просто такова беше заданието. Като ми го дадоха първото, което си помислих е дали ще я слагат в някоя Волга.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )
И за да се върнем отново към темата, бъдете много внимателни, преди да си купите оригинални гумени стелки за въпросната Корола Е170. Миризмата е повече от ужасна и отмирисване според мен няма - щом ми предложиха връщане на парите. Явно цялата партида са супер миризливи (Made in Turkey са, макар че не би трябвало да е от значение). Като изработка и мекота са ОК, но много миришат (и то не точно на гума, а на нещо много по-неприятно). 1 месец на проветриво място и си миришат - в колата за малко сложих задната и смърдеше ужасно.
Някакви съвети или директно да ги връщам, защото не виждам алтернатива на пазара?
Някакви съвети или директно да ги връщам, защото не виждам алтернатива на пазара?
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )
И моите миришеха доста неприятно, но ден-два след като ги сложих не се усещаше нищо.
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )
За гумени стелки на последната Корола говорим, нали? Кога си ги купувал и би ли погледнал дали с турски с надпис TEKMAR?mcde написа:И моите миришеха доста неприятно, но ден-два след като ги сложих не се усещаше нищо.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта