Мнения за Corolla E17 /2013-2018/ - Всички двигатели и ск.кутии

Публикувай отговор
Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от biro » 24 Сеп 2015 13:22

BOz написа: Кутията на Приуса е една от най-сигурните неща, които могат да се измислят в тази сфера.
Това отнася ли се за кутията на другите хибридни тойоти - Аурис, Ярис?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от BOz » 24 Сеп 2015 14:42

biro написа:
BOz написа: Кутията на Приуса е една от най-сигурните неща, които могат да се измислят в тази сфера.
Това отнася ли се за кутията на другите хибридни тойоти - Аурис, Ярис?
Да.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от Airfan » 24 Сеп 2015 17:44

Добре, при торк конвертора нали няма триене? Там една турбина, която се върти засилва хидравличната течност, която увлича турбината на скоростната кутия и така се предава въртеливото движение. Остава вече триенето на ремъка, да. CVT-то е с торк конвертор.
Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 24 Сеп 2015 20:45

В торк конвертора също има триене... Кавитацията също 'яде' метал....
Също смятам, че уникалното на Приуса е точно тази скоростна кутия - просто и ефективно решение... CVT пък е сложно и износваема...

Малко офтопик...
В модела се вижда, че над 42mph двигателя винаги би трябвало да работи поради ограничения максималните обороти на MG...
А тук колегите твърдяха, че двигателя изключва и на магистралата.... Къде е истината?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от BOz » 24 Сеп 2015 21:15

slowtraveler написа:В торк конвертора също има триене... Кавитацията също 'яде' метал....
Също смятам, че уникалното на Приуса е точно тази скоростна кутия - просто и ефективно решение... CVT пък е сложно и износваема...

Малко офтопик...
В модела се вижда, че над 42mph двигателя винаги би трябвало да работи поради ограничения максималните обороти на MG...
А тук колегите твърдяха, че двигателя изключва и на магистралата.... Къде е истината?
Винаги се върти над определената скорост.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 24 Сеп 2015 21:43

BOz написа:.....Винаги се върти над определената скорост.
Ясно - благодаря... И аз така знаех според литературата, ама колегите с Приуси твърдяха другояче....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от Airfan » 24 Сеп 2015 22:09

slowtraveler написа:В торк конвертора също има триене... Кавитацията също 'яде' метал....
Също смятам, че уникалното на Приуса е точно тази скоростна кутия - просто и ефективно решение... CVT пък е сложно и износваема...

Малко офтопик...
В модела се вижда, че над 42mph двигателя винаги би трябвало да работи поради ограничения максималните обороти на MG...
А тук колегите твърдяха, че двигателя изключва и на магистралата.... Къде е истината?
Ясно.
Изображение Изображение

Аватар
Akima
Мнения: 7442
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от Akima » 24 Сеп 2015 22:29

slowtraveler написа:В торк конвертора също има триене... Кавитацията също 'яде' метал....
Също смятам, че уникалното на Приуса е точно тази скоростна кутия - просто и ефективно решение... CVT пък е сложно и износваема...
Да вляза и аз във вечерния офтопик.

Ето нещо по въпроса за кавитацията от мен.
Схема на въртене на флуида:
Изображение

Тарикатски метод за откриване - предупреждавам,че е на английски.
Моля колегите съфорумници от БАН да го преведат - аз не се чувствам чак толкова компетентен.

Cavitation Detection in Automotive Torque Converters Using Nearfield Acoustical Measurements

Обърнете внимание на последния абзац. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от Airfan » 25 Сеп 2015 00:50

Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 25 Сеп 2015 15:57

Akima написа:.....Тарикатски метод за откриване - предупреждавам,че е на английски.....
Дипломната ми работа в университета бе направата на софтуер за вибродиагностика на двигатели (ДВГ, турбини) и всякакви движещи се агрегати....
И включваше освен чистия софтуер, но и хардуерен блок с (готови) усилватели и бързи АЦП(аналого-цифрови преобразуватели)...
Началото на вибродиагностиката сигурно я знаете - онези железничари, които се разхождат с едни чукове и почукват колелата :whistle:
Навярно голяма част от хората тук не могат да си представят колко и какви изводи могат да се правят само със 'слушане' на звуковете/вибрациите по един движещ се механизъм...
И колко чувствителни бяха сензорите още тогава - в началото на 90-те години...
За пример - с използване на контактен сензор, но висящ във въздуха, без някакви специални филтри, а само с усилване на сигнала съвсем ясно се чуваше сърцето на човек... Държейки сензора на повече от 2м от човека.....
Поставени на пода сензорите 'чуваха' стъпки в другия край на голямата сграда (Ел-факултета на ТУ-Варна) независимо на кой етаж са....

Та с известни математически преобразувания (фурие трансформации - спектър и кепстър) можеше да се прави анализи от рода: кой лагер 'шуми', и какво точно му шуми - вътрешен, външен пръстен или износени съчми/ролки.. Регулиране/изравняване на топливната апаратура на дизели, и анализ каква работа върши всяко бутало (дали някое бутало не се натоварва повече от другите)...
Дали има микро пукнатини в даден детайл.. И т.н. и т.н.....
За съжаление с годините се дистанцирах от тази много интересна тематика..

Вибродиагностиката и сега се използва в автомобилите - датчика за детонации, който внася корекции в предварението на съвременните бензинови двигатели е точно пример за такова устройство...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от BOz » 25 Сеп 2015 17:48

По същия начин може да се диагностицира чукане от дизелова дюза.
Когато дюзата не е добре и започва лошо детониране на гориво, то носещата честота на детонацията е около 5.2-5.4 кHz. Ако имаш такава опитна постановка, то лесно може да се отличи чукане на дюза от друг елемент.
Моята диплома пък беше над триещи дискови съединители. Така, че е доста в тон с темата за скоростни кутии. Че даже съм и конструирал такава. Ама 3 степенна. Просто такова беше заданието. Като ми го дадоха първото, което си помислих е дали ще я слагат в някоя Волга. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

celeron_7000
Мнения: 194
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от celeron_7000 » 25 Сеп 2015 22:53

И за да се върнем отново към темата, бъдете много внимателни, преди да си купите оригинални гумени стелки за въпросната Корола Е170. Миризмата е повече от ужасна и отмирисване според мен няма - щом ми предложиха връщане на парите. Явно цялата партида са супер миризливи (Made in Turkey са, макар че не би трябвало да е от значение). Като изработка и мекота са ОК, но много миришат (и то не точно на гума, а на нещо много по-неприятно). 1 месец на проветриво място и си миришат - в колата за малко сложих задната и смърдеше ужасно.
Някакви съвети или директно да ги връщам, защото не виждам алтернатива на пазара?
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

mcde
Мнения: 5
Регистриран на: 28 Юли 2015 21:33

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от mcde » 26 Сеп 2015 00:05

И моите миришеха доста неприятно, но ден-два след като ги сложих не се усещаше нищо.

celeron_7000
Мнения: 194
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от celeron_7000 » 26 Сеп 2015 04:37

mcde написа:И моите миришеха доста неприятно, но ден-два след като ги сложих не се усещаше нищо.
За гумени стелки на последната Корола говорим, нали? Кога си ги купувал и би ли погледнал дали с турски с надпис TEKMAR?
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

mcde
Мнения: 5
Регистриран на: 28 Юли 2015 21:33

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от mcde » 27 Сеп 2015 14:26

Да, за последната Корола, купих ги преди 3 седмици, турски са.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 5 госта