Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кутия

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут

Мнение от slowtraveler » 26 Сеп 2014 21:56

Имах предвид несъосие точно при монтажа... И 'назорване' в радиална посока докато се намести кутията, което да е спукало феродовия диск...
И от там нататък - при работата диска да се е дочупил (той вече е бил асиметричен)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут

Мнение от max-2 » 27 Сеп 2014 08:31

Колега slowtraveler, няма как да се счупи от това, защото при отклонение, което би довело до спукване на ламели, скоростната кутия не влиза и трябва образно казано да се вкара с хидравлична преса. По-скоро самия материал за изработване на ламелите е презакален и крехък (лоша партида) или е монтиран наобратно, както каза Мартод. :thumbsup:
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут

Мнение от Japanese_fever » 27 Сеп 2014 19:17

iovkito написа:Феродовият диск се центрира спрямо ламелите на притискателя , защото при стягане на притискателя към маховика , феродовият диск остава леко нагоре или надолу и няма как да бъде качена отново скоростната кутия , защото не могат да се нацелят шлиците на главинката на феродото. Дори и да има леко отклонение , щом скоростната кутия е влязла на мястото си , съединителят е сложен правилно.
Феродовия диск няма как да се центрира спрямо ламелите на притискателния, тъй като втория се слага след феродовия! Феродовия диск се центрира (помоща на инструмен, който идва със всеки комплект, долу на снимката) по оста на пилотното лагерче, където опира края на първичния вал на трансмисията, т.е. феродовия и протискателния се центтират по оста която влиза в тях, а не обратното.

Изображение
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут

Мнение от iovkito » 27 Сеп 2014 19:36

Преди да се стегне притискателя за маховика , феродовият диск трябва да е центриран на еднакво разстояние от ламелите. След като това стане , притискателят се дозатяга за маховика и феродото не може повече да бъде помръднато на ръка. Не е необходимо да разполагаме точно с такъв инструмент , за да си сменим съединителя , но е безспорно , че става по-лесно с него. Задължително е ползването му , ако съединителят има повече от един феродов диск , защото тогава може да има и разминаване на шлиците на отделните дискове и монтажът на кутията е съвсем невъзможен.
Ето за това става въпрос - Изображение
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут

Мнение от Japanese_fever » 27 Сеп 2014 19:43

За мен позлването на тази пластмасова джиджавка е задължителна всеки път, когато слагаш съединител. Най-вероятно, обаче както каза Martod дефекта е дошъл след неправилно поставяне на феродовия диск, т.е. обърнат на обратно. Моят кола преди да сменя беше със съединител LUK (явно на японските стандартно им слагат такъв). Но след това сложих EXEDY и съм много доволен. Сиединителят държи, а в същото време педала ми е по-мек при натискане.
Не разбрах авторът на темата за рекламация ли е ходил и кой му оправи съединителя след счупването. Също така за сметка нафирмата ли е било или пак за негова сметка?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут

Мнение от Airfan » 27 Сеп 2014 22:51

А ще може ли да отдели съединителя ако се сложи обратно феродовия диск?? Изобщо ще може ли да се сглоби?
Изображение Изображение

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут

Мнение от мехаННика » 27 Сеп 2014 23:09

Може ама трябва да си доста здрав и неграмотен, на някои съединители пише flywheel side а на други t/m side. А най лесно е просто да внимаваш, даже не трябва и английски.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут

Мнение от martod » 28 Сеп 2014 09:38

Airfan написа:А ще може ли да отдели съединителя ако се сложи обратно феродовия диск?? Изобщо ще може ли да се сглоби?
Ще може, но след известно време ще се счупи по същия начин както при колегата ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], didoopro, Google [Bot] и 7 госта