Имах предвид несъосие точно при монтажа... И 'назорване' в радиална посока докато се намести кутията, което да е спукало феродовия диск...
И от там нататък - при работата диска да се е дочупил (той вече е бил асиметричен)...
Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кутия
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Колега slowtraveler, няма как да се счупи от това, защото при отклонение, което би довело до спукване на ламели, скоростната кутия не влиза и трябва образно казано да се вкара с хидравлична преса. По-скоро самия материал за изработване на ламелите е презакален и крехък (лоша партида) или е монтиран наобратно, както каза Мартод. 

Carina E 4AFE LB 1992
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Феродовия диск няма как да се центрира спрямо ламелите на притискателния, тъй като втория се слага след феродовия! Феродовия диск се центрира (помоща на инструмен, който идва със всеки комплект, долу на снимката) по оста на пилотното лагерче, където опира края на първичния вал на трансмисията, т.е. феродовия и протискателния се центтират по оста която влиза в тях, а не обратното.iovkito написа:Феродовият диск се центрира спрямо ламелите на притискателя , защото при стягане на притискателя към маховика , феродовият диск остава леко нагоре или надолу и няма как да бъде качена отново скоростната кутия , защото не могат да се нацелят шлиците на главинката на феродото. Дори и да има леко отклонение , щом скоростната кутия е влязла на мястото си , съединителят е сложен правилно.

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Преди да се стегне притискателя за маховика , феродовият диск трябва да е центриран на еднакво разстояние от ламелите. След като това стане , притискателят се дозатяга за маховика и феродото не може повече да бъде помръднато на ръка. Не е необходимо да разполагаме точно с такъв инструмент , за да си сменим съединителя , но е безспорно , че става по-лесно с него. Задължително е ползването му , ако съединителят има повече от един феродов диск , защото тогава може да има и разминаване на шлиците на отделните дискове и монтажът на кутията е съвсем невъзможен.
Ето за това става въпрос -
Ето за това става въпрос -

Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
За мен позлването на тази пластмасова джиджавка е задължителна всеки път, когато слагаш съединител. Най-вероятно, обаче както каза Martod дефекта е дошъл след неправилно поставяне на феродовия диск, т.е. обърнат на обратно. Моят кола преди да сменя беше със съединител LUK (явно на японските стандартно им слагат такъв). Но след това сложих EXEDY и съм много доволен. Сиединителят държи, а в същото време педала ми е по-мек при натискане.
Не разбрах авторът на темата за рекламация ли е ходил и кой му оправи съединителя след счупването. Също така за сметка нафирмата ли е било или пак за негова сметка?
Не разбрах авторът на темата за рекламация ли е ходил и кой му оправи съединителя след счупването. Също така за сметка нафирмата ли е било или пак за негова сметка?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
А ще може ли да отдели съединителя ако се сложи обратно феродовия диск?? Изобщо ще може ли да се сглоби?
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Може ама трябва да си доста здрав и неграмотен, на някои съединители пише flywheel side а на други t/m side. А най лесно е просто да внимаваш, даже не трябва и английски.
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Ще може, но след известно време ще се счупи по същия начин както при колегата ..Airfan написа:А ще може ли да отдели съединителя ако се сложи обратно феродовия диск?? Изобщо ще може ли да се сглоби?
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: didoopro и 6 госта