Ярис 2008 г, гори масло
Ярис 2008 г, гори масло
Мнение от tsd » 10 Дек 2013 20:29
tsd
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Мнение от TATI » 10 Дек 2013 20:43
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
- dimitar_ak
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10 Дек 2013 17:12
- Местоположение: София
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Мнение от dimitar_ak » 10 Дек 2013 21:10
PS: Моят FIAT едвам дочака първото си обслужване. При разработването изгори много масло, но после нещата влязоха в норма.
dimitar_ak
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Мнение от TATI » 10 Дек 2013 21:33

Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Мнение от jim_beam » 10 Дек 2013 21:35
jim_beam
- dimitar_ak
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10 Дек 2013 17:12
- Местоположение: София
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Мнение от dimitar_ak » 10 Дек 2013 22:05
Когато търсим отговор на този въпрос, винаги първо хвърляме вината върху износени сегменти или гумички на клапаните, но…. дали е само това?
Ще се опитаме да отговорим на въпроса кои са основните причини за повишения разход на масло в двигателя малко по-детайлно, като изброим почти всички вероятни причини, без да ги подреждаме по значимост или вероятност.
Разреждане на маслото с гориво – получава се когато двигателя работи с обогатена горивна смес и част от горивото преминава през сегментите в картера. Причините могат да бъдат много, но всички те, първо сигнализират с висок разход на гориво!
Износени основни лагери и шийки на коляновия вал - поради тази причина, голяма част от маслото изтича между шийката и лагера и облива обилно стената на цилиндъра!
Износени биелни лагери на коляновия вал – поради увеличения луфт, маслото изтича между лагера и шийката на коляновия вал и облива цилиндъра при което маслените сегменти не успяват напълно да го изчистят.
Пропуски и течове от гарнитури, уплътнения и маслопроводи – обикновено тези течове са видими, лесно се локализират и по миризмата на маслото се преценява дали е двигателно или трансмисионно.
Семеринги и уплътнения на коляновия и разпределителния вал – в повечето случай изтичането започва със сълзене и бързо се увеличава, а откриването на мястото е лесно, понеже от мястото което изтича се завихря от маховик, ремъчна шайба, колело… и остава следи по статични детайли.
Износени лагери на разпределителния вал - изтичайки, маслото облива водачите на клапаните, трудно се локализира и обикновено се свързва с тракането на разпределителния вал.
Износени или надрани стени на цилиндровия блок - обикновено се установява с измерване на компресията в цилиндрите и промяната на показанията след наливане на малко масло или визуално при демонтирана цилиндрова глава.
Износени сегменти или повредени канали в буталото – установява се визуално при демонтирани бутала или опитно с наливане на масло в цилиндрите и промяната на компресията.
Износени водачи на клапаните и амортизирани гумички на клапаните – много честа причина , особено с уплътнителите (гумичките) на клапаните, при което след подмяна разхода на масло влиза в норми.
Износени лагери на турбината на турбокомпресора – при тази причина, обикновено се забелязва значително количество на масло във въздуховодите на турбопътищата, единственото решение е ремонт или смяна на турбокомпресора.
Неподходящо масло за двигателя или значително просрочен момент на смяна– всяко масло си има определен ресурс при който си запазва смазочните характеристики и всяка просрочена смяна води до повишен разход. Всеки двигател си има препоръчано от производителя масло, което трябва да се съобразява при избора.
Запушена система за вентилация на картера – причината идва от запушен с нагар маркуч, клапан или отдушник от системата за вентилация, при което се повишава налягането в картера, а от там и обилното обливане на цилиндрите с масло.
dimitar_ak
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Мнение от TATI » 10 Дек 2013 22:47
Иначе, браво за статията, но в случая проблема е от друго естество.
И нека не влизаме в излишен спам по темата.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Мнение от tsd » 28 Май 2014 10:16
Пробег общ 186 000 км., от последна смяна на масло - 15 300 км, долято количество 1.5 л TOTAL QUARTZ 9000 5W-40. Мисля да не пипам нищо по колата!
tsd
nowyaris
mirott
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Мнение от paco_escobar » 28 Май 2014 16:44
Ефекта е нулев!Преди да направя ремонт на Королата разхода беше напълно еднакъв с 5w30 и 15w40.Това са излишни разходиjim_beam написа:според мен мини на по-гъсто масло,да кажем 10в40 и виж как се държи.ако не те устройва винаги можеш да налееш и 15в40,в смисъл какво ще се набутваш с ремонти.да не говорим,че според книжките си го водят за нормален тоя разход...

paco_escobar
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Мнение от nowyaris » 28 Май 2014 17:03
С пълна синтетика 5W30 клас SM . Във Вършец ползвате ли такова ? biggrin.gifmirott написа:А с какво трябва да се кара? Подскажете му...
nowyaris
mirott
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Мнение от nowyaris » 28 Май 2014 20:23
nowyaris
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Мнение от paco_escobar » 28 Май 2014 22:18
На твоето Яре и наливно гаражно да сложиш пак няма да го пипа като е стегнат мотора ,ама колегата и каквото и да сложи може и 100лв./литара все тая.nowyaris написа:Еми мойто яре е същото като на колегата и вече 6 години,от които 3 с мотул 8100 5/30 грам не го пипа.Затова питам защо колегата кара с тотал 5/40.

paco_escobar
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта