Ярис 2008 г, гори масло

tsd
Мнения: 52
Регистриран на: 24 Окт 2008 11:21
Местоположение: Бургас

Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от tsd » 10 Дек 2013 20:29

Здравейте, през 2008 г. купих нов Ярис 998 см3, 69 к.с.. Още от "бебнце" маслото едва изкарваще от смяна до смяна, но от сервиза казаха че това било нормално и така постепенно започнах да доливам. Годините си минаваха, километрите също и така до 170 000. Доливам пак, ама на 6000 км по 1л. Маслото сменям на 15000, както е препоръчано от сервиза. Наливам 5w-40 , като за пълният цикъл на смяна долятото масло е около 2 л.. Течове по мотора няма. Вече съм с убеждението, че както се казва -трябва да се направи нещо. Насочил съм се към гумички на клапаните (може би защото това е по лесният ремонт). И така може ли някой да сподели, ако е имал подобен проблем какво е направил и съответно какъв е резултата и т.н. Успех на всички!
Човек е напълно свободен, но трябва да се движи много внимателно за да не чува звука на своите вериги

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от TATI » 10 Дек 2013 20:43

С гумички или без, все тая. Да беше направил рекламация, когато си бил в гаранция. И тъй като всичко е минало вече, приготви се за около 4-цифрен ремонт, включващ минимум бутала, сегменти, блок и т.н. Или пък си потърси двигател, ама там играеш на ТОТО.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
dimitar_ak
Мнения: 9
Регистриран на: 10 Дек 2013 17:12
Местоположение: София

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от dimitar_ak » 10 Дек 2013 21:10

Е малко е рано за даване на цени и то 4-цифрени. Измерете компресията. Дори и да не е в норми това още не значи, че ремонтът ще иска нови бутала.

PS: Моят FIAT едвам дочака първото си обслужване. При разработването изгори много масло, но после нещата влязоха в норма.
FIAT, не е само въпрос на сметки, FIAT е убеждение, мания, магия, нещо трудно обяснимо което те завладява, грабва те и те пристрастява. Италианеца е вложил дух във всеки модел!

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от TATI » 10 Дек 2013 21:33

Само че тази кола е минала поне 11 обслужвания и не се е оправила. Така че и да има компресия, не е критерий за харч на маслото. Но нека си смени гумичките, но литър на 6к км не може да от гумички. И без гумички да е двигателя, пак не може да изхарчи толкова :)
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от jim_beam » 10 Дек 2013 21:35

според мен мини на по-гъсто масло,да кажем 10в40 и виж как се държи.ако не те устройва винаги можеш да налееш и 15в40,в смисъл какво ще се набутваш с ремонти.да не говорим,че според книжките си го водят за нормален тоя разход...
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
dimitar_ak
Мнения: 9
Регистриран на: 10 Дек 2013 17:12
Местоположение: София

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от dimitar_ak » 10 Дек 2013 22:05

Кога двигателя харчи масло и кои са причините за повишения разход на масло?

Когато търсим отговор на този въпрос, винаги първо хвърляме вината върху износени сегменти или гумички на клапаните, но…. дали е само това?

Ще се опитаме да отговорим на въпроса кои са основните причини за повишения разход на масло в двигателя малко по-детайлно, като изброим почти всички вероятни причини, без да ги подреждаме по значимост или вероятност.

Разреждане на маслото с гориво – получава се когато двигателя работи с обогатена горивна смес и част от горивото преминава през сегментите в картера. Причините могат да бъдат много, но всички те, първо сигнализират с висок разход на гориво!

Износени основни лагери и шийки на коляновия вал -  поради тази причина, голяма част от маслото изтича между шийката и лагера и облива обилно стената на цилиндъра!

Износени биелни лагери на коляновия вал – поради увеличения луфт, маслото изтича между лагера и шийката на коляновия вал и облива цилиндъра при което маслените сегменти не успяват напълно да го изчистят.

Пропуски и течове от гарнитури, уплътнения и маслопроводи – обикновено тези течове са видими, лесно се локализират и по миризмата на маслото се преценява дали е двигателно или трансмисионно.

Семеринги и уплътнения на коляновия и разпределителния вал – в повечето случай изтичането започва със сълзене и бързо се увеличава, а откриването на мястото е лесно, понеже от мястото което изтича се завихря от маховик, ремъчна шайба, колело… и остава следи по статични детайли.

Износени лагери на разпределителния вал -  изтичайки, маслото облива водачите на клапаните, трудно се локализира и обикновено се свързва с тракането на разпределителния вал.

Износени или надрани стени на цилиндровия блок -  обикновено се установява с измерване на компресията в цилиндрите и промяната на показанията след наливане на малко масло или визуално при демонтирана цилиндрова глава.

Износени сегменти или повредени канали в буталото – установява се визуално при демонтирани бутала или опитно с наливане на масло в цилиндрите и промяната на компресията.

Износени водачи на клапаните и амортизирани гумички на клапаните – много честа причина , особено с уплътнителите (гумичките) на клапаните, при което след подмяна разхода на масло влиза в норми.

Износени лагери на турбината на турбокомпресора – при тази причина, обикновено се забелязва значително количество на масло във въздуховодите  на турбопътищата, единственото решение е ремонт или смяна на турбокомпресора.

Неподходящо масло за двигателя или значително просрочен момент на смяна– всяко масло си има определен ресурс при който си запазва смазочните характеристики и всяка просрочена смяна води до повишен разход. Всеки двигател си има препоръчано от производителя масло, което трябва да се съобразява при избора.


Запушена система за вентилация на картера – причината идва от запушен с нагар маркуч, клапан или отдушник от системата за вентилация, при което се повишава налягането в картера, а от там и обилното обливане на цилиндрите с масло.
FIAT, не е само въпрос на сметки, FIAT е убеждение, мания, магия, нещо трудно обяснимо което те завладява, грабва те и те пристрастява. Италианеца е вложил дух във всеки модел!

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от TATI » 10 Дек 2013 22:47

Един съвет от мен на колегата с горенето. Сменяй си маслото на не повече от 10к км и то с качествено такова.
Иначе, браво за статията, но в случая проблема е от друго естество.
И нека не влизаме в излишен спам по темата.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

tsd
Мнения: 52
Регистриран на: 24 Окт 2008 11:21
Местоположение: Бургас

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от tsd » 28 Май 2014 10:16

И така - една рекапитулация по темата:
Пробег общ 186 000 км., от последна смяна на масло - 15 300 км, долято количество 1.5 л TOTAL QUARTZ 9000 5W-40. Мисля да не пипам нищо по колата!
Човек е напълно свободен, но трябва да се движи много внимателно за да не чува звука на своите вериги

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от nowyaris » 28 Май 2014 12:19

Абсолютно правилно,колега.Явно вече се е разработил и всичко си е улегнало.Ти всъщност що го караш автомобилчето с такова масло ?
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

mirott
Мнения: 2141
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от mirott » 28 Май 2014 12:38

А с какво трябва да се кара? Подскажете му...

Аватар
paco_escobar
Мнения: 98
Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
Местоположение: Варна

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от paco_escobar » 28 Май 2014 16:44

jim_beam написа:според мен мини на по-гъсто масло,да кажем 10в40 и виж как се държи.ако не те устройва винаги можеш да налееш и 15в40,в смисъл какво ще се набутваш с ремонти.да не говорим,че според книжките си го водят за нормален тоя разход...
Ефекта е нулев!Преди да направя ремонт на Королата разхода беше напълно еднакъв с 5w30 и 15w40.Това са излишни разходи :thumbsup:
Corolla E11 4E-FE Wagon

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от nowyaris » 28 Май 2014 17:03

mirott написа:А с какво трябва да се кара? Подскажете му...
С пълна синтетика 5W30 клас SM . Във Вършец ползвате ли такова ? biggrin.gif
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

mirott
Мнения: 2141
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от mirott » 28 Май 2014 17:39

Дааа, и не само във Вършец. И в околията го ползват! :thumbsup:
И като сложи 5W30 SM вместо някакво 5W40 ще спре разхода на масълце ли? А трябва ли да е "оригинално" Тойота?!

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от nowyaris » 28 Май 2014 20:23

Еми мойто яре е същото като на колегата и вече 6 години,от които 3 с мотул 8100 5/30 грам не го пипа.Затова питам защо колегата кара с тотал 5/40.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
paco_escobar
Мнения: 98
Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
Местоположение: Варна

Re: Ярис 2008 г, гори масло

Мнение от paco_escobar » 28 Май 2014 22:18

nowyaris написа:Еми мойто яре е същото като на колегата и вече 6 години,от които 3 с мотул 8100 5/30 грам не го пипа.Затова питам защо колегата кара с тотал 5/40.
На твоето Яре и наливно гаражно да сложиш пак няма да го пипа като е стегнат мотора ,ама колегата и каквото и да сложи може и 100лв./литара все тая. wacko.gif
Corolla E11 4E-FE Wagon

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта