Ярис 2008 г, гори масло
Ярис 2008 г, гори масло
Здравейте, през 2008 г. купих нов Ярис 998 см3, 69 к.с.. Още от "бебнце" маслото едва изкарваще от смяна до смяна, но от сервиза казаха че това било нормално и така постепенно започнах да доливам. Годините си минаваха, километрите също и така до 170 000. Доливам пак, ама на 6000 км по 1л. Маслото сменям на 15000, както е препоръчано от сервиза. Наливам 5w-40 , като за пълният цикъл на смяна долятото масло е около 2 л.. Течове по мотора няма. Вече съм с убеждението, че както се казва -трябва да се направи нещо. Насочил съм се към гумички на клапаните (може би защото това е по лесният ремонт). И така може ли някой да сподели, ако е имал подобен проблем какво е направил и съответно какъв е резултата и т.н. Успех на всички!
Човек е напълно свободен, но трябва да се движи много внимателно за да не чува звука на своите вериги
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Ярис 2008 г, гори масло
С гумички или без, все тая. Да беше направил рекламация, когато си бил в гаранция. И тъй като всичко е минало вече, приготви се за около 4-цифрен ремонт, включващ минимум бутала, сегменти, блок и т.н. Или пък си потърси двигател, ама там играеш на ТОТО.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- dimitar_ak
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10 Дек 2013 17:12
- Местоположение: София
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Е малко е рано за даване на цени и то 4-цифрени. Измерете компресията. Дори и да не е в норми това още не значи, че ремонтът ще иска нови бутала.
PS: Моят FIAT едвам дочака първото си обслужване. При разработването изгори много масло, но после нещата влязоха в норма.
PS: Моят FIAT едвам дочака първото си обслужване. При разработването изгори много масло, но после нещата влязоха в норма.
FIAT, не е само въпрос на сметки, FIAT е убеждение, мания, магия, нещо трудно обяснимо което те завладява, грабва те и те пристрастява. Италианеца е вложил дух във всеки модел!
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Само че тази кола е минала поне 11 обслужвания и не се е оправила. Така че и да има компресия, не е критерий за харч на маслото. Но нека си смени гумичките, но литър на 6к км не може да от гумички. И без гумички да е двигателя, пак не може да изхарчи толкова 

Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Ярис 2008 г, гори масло
според мен мини на по-гъсто масло,да кажем 10в40 и виж как се държи.ако не те устройва винаги можеш да налееш и 15в40,в смисъл какво ще се набутваш с ремонти.да не говорим,че според книжките си го водят за нормален тоя разход...
- dimitar_ak
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10 Дек 2013 17:12
- Местоположение: София
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Кога двигателя харчи масло и кои са причините за повишения разход на масло?
Когато търсим отговор на този въпрос, винаги първо хвърляме вината върху износени сегменти или гумички на клапаните, но…. дали е само това?
Ще се опитаме да отговорим на въпроса кои са основните причини за повишения разход на масло в двигателя малко по-детайлно, като изброим почти всички вероятни причини, без да ги подреждаме по значимост или вероятност.
Разреждане на маслото с гориво – получава се когато двигателя работи с обогатена горивна смес и част от горивото преминава през сегментите в картера. Причините могат да бъдат много, но всички те, първо сигнализират с висок разход на гориво!
Износени основни лагери и шийки на коляновия вал - поради тази причина, голяма част от маслото изтича между шийката и лагера и облива обилно стената на цилиндъра!
Износени биелни лагери на коляновия вал – поради увеличения луфт, маслото изтича между лагера и шийката на коляновия вал и облива цилиндъра при което маслените сегменти не успяват напълно да го изчистят.
Пропуски и течове от гарнитури, уплътнения и маслопроводи – обикновено тези течове са видими, лесно се локализират и по миризмата на маслото се преценява дали е двигателно или трансмисионно.
Семеринги и уплътнения на коляновия и разпределителния вал – в повечето случай изтичането започва със сълзене и бързо се увеличава, а откриването на мястото е лесно, понеже от мястото което изтича се завихря от маховик, ремъчна шайба, колело… и остава следи по статични детайли.
Износени лагери на разпределителния вал - изтичайки, маслото облива водачите на клапаните, трудно се локализира и обикновено се свързва с тракането на разпределителния вал.
Износени или надрани стени на цилиндровия блок - обикновено се установява с измерване на компресията в цилиндрите и промяната на показанията след наливане на малко масло или визуално при демонтирана цилиндрова глава.
Износени сегменти или повредени канали в буталото – установява се визуално при демонтирани бутала или опитно с наливане на масло в цилиндрите и промяната на компресията.
Износени водачи на клапаните и амортизирани гумички на клапаните – много честа причина , особено с уплътнителите (гумичките) на клапаните, при което след подмяна разхода на масло влиза в норми.
Износени лагери на турбината на турбокомпресора – при тази причина, обикновено се забелязва значително количество на масло във въздуховодите на турбопътищата, единственото решение е ремонт или смяна на турбокомпресора.
Неподходящо масло за двигателя или значително просрочен момент на смяна– всяко масло си има определен ресурс при който си запазва смазочните характеристики и всяка просрочена смяна води до повишен разход. Всеки двигател си има препоръчано от производителя масло, което трябва да се съобразява при избора.
Запушена система за вентилация на картера – причината идва от запушен с нагар маркуч, клапан или отдушник от системата за вентилация, при което се повишава налягането в картера, а от там и обилното обливане на цилиндрите с масло.
Когато търсим отговор на този въпрос, винаги първо хвърляме вината върху износени сегменти или гумички на клапаните, но…. дали е само това?
Ще се опитаме да отговорим на въпроса кои са основните причини за повишения разход на масло в двигателя малко по-детайлно, като изброим почти всички вероятни причини, без да ги подреждаме по значимост или вероятност.
Разреждане на маслото с гориво – получава се когато двигателя работи с обогатена горивна смес и част от горивото преминава през сегментите в картера. Причините могат да бъдат много, но всички те, първо сигнализират с висок разход на гориво!
Износени основни лагери и шийки на коляновия вал - поради тази причина, голяма част от маслото изтича между шийката и лагера и облива обилно стената на цилиндъра!
Износени биелни лагери на коляновия вал – поради увеличения луфт, маслото изтича между лагера и шийката на коляновия вал и облива цилиндъра при което маслените сегменти не успяват напълно да го изчистят.
Пропуски и течове от гарнитури, уплътнения и маслопроводи – обикновено тези течове са видими, лесно се локализират и по миризмата на маслото се преценява дали е двигателно или трансмисионно.
Семеринги и уплътнения на коляновия и разпределителния вал – в повечето случай изтичането започва със сълзене и бързо се увеличава, а откриването на мястото е лесно, понеже от мястото което изтича се завихря от маховик, ремъчна шайба, колело… и остава следи по статични детайли.
Износени лагери на разпределителния вал - изтичайки, маслото облива водачите на клапаните, трудно се локализира и обикновено се свързва с тракането на разпределителния вал.
Износени или надрани стени на цилиндровия блок - обикновено се установява с измерване на компресията в цилиндрите и промяната на показанията след наливане на малко масло или визуално при демонтирана цилиндрова глава.
Износени сегменти или повредени канали в буталото – установява се визуално при демонтирани бутала или опитно с наливане на масло в цилиндрите и промяната на компресията.
Износени водачи на клапаните и амортизирани гумички на клапаните – много честа причина , особено с уплътнителите (гумичките) на клапаните, при което след подмяна разхода на масло влиза в норми.
Износени лагери на турбината на турбокомпресора – при тази причина, обикновено се забелязва значително количество на масло във въздуховодите на турбопътищата, единственото решение е ремонт или смяна на турбокомпресора.
Неподходящо масло за двигателя или значително просрочен момент на смяна– всяко масло си има определен ресурс при който си запазва смазочните характеристики и всяка просрочена смяна води до повишен разход. Всеки двигател си има препоръчано от производителя масло, което трябва да се съобразява при избора.
Запушена система за вентилация на картера – причината идва от запушен с нагар маркуч, клапан или отдушник от системата за вентилация, при което се повишава налягането в картера, а от там и обилното обливане на цилиндрите с масло.
FIAT, не е само въпрос на сметки, FIAT е убеждение, мания, магия, нещо трудно обяснимо което те завладява, грабва те и те пристрастява. Италианеца е вложил дух във всеки модел!
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Един съвет от мен на колегата с горенето. Сменяй си маслото на не повече от 10к км и то с качествено такова.
Иначе, браво за статията, но в случая проблема е от друго естество.
И нека не влизаме в излишен спам по темата.
Иначе, браво за статията, но в случая проблема е от друго естество.
И нека не влизаме в излишен спам по темата.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Re: Ярис 2008 г, гори масло
И така - една рекапитулация по темата:
Пробег общ 186 000 км., от последна смяна на масло - 15 300 км, долято количество 1.5 л TOTAL QUARTZ 9000 5W-40. Мисля да не пипам нищо по колата!
Пробег общ 186 000 км., от последна смяна на масло - 15 300 км, долято количество 1.5 л TOTAL QUARTZ 9000 5W-40. Мисля да не пипам нищо по колата!
Човек е напълно свободен, но трябва да се движи много внимателно за да не чува звука на своите вериги
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Абсолютно правилно,колега.Явно вече се е разработил и всичко си е улегнало.Ти всъщност що го караш автомобилчето с такова масло ?
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Ефекта е нулев!Преди да направя ремонт на Королата разхода беше напълно еднакъв с 5w30 и 15w40.Това са излишни разходиjim_beam написа:според мен мини на по-гъсто масло,да кажем 10в40 и виж как се държи.ако не те устройва винаги можеш да налееш и 15в40,в смисъл какво ще се набутваш с ремонти.да не говорим,че според книжките си го водят за нормален тоя разход...

Corolla E11 4E-FE Wagon
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Ярис 2008 г, гори масло
С пълна синтетика 5W30 клас SM . Във Вършец ползвате ли такова ? biggrin.gifmirott написа:А с какво трябва да се кара? Подскажете му...
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Дааа, и не само във Вършец. И в околията го ползват! 
И като сложи 5W30 SM вместо някакво 5W40 ще спре разхода на масълце ли? А трябва ли да е "оригинално" Тойота?!

И като сложи 5W30 SM вместо някакво 5W40 ще спре разхода на масълце ли? А трябва ли да е "оригинално" Тойота?!
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Ярис 2008 г, гори масло
Еми мойто яре е същото като на колегата и вече 6 години,от които 3 с мотул 8100 5/30 грам не го пипа.Затова питам защо колегата кара с тотал 5/40.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
Re: Ярис 2008 г, гори масло
На твоето Яре и наливно гаражно да сложиш пак няма да го пипа като е стегнат мотора ,ама колегата и каквото и да сложи може и 100лв./литара все тая.nowyaris написа:Еми мойто яре е същото като на колегата и вече 6 години,от които 3 с мотул 8100 5/30 грам не го пипа.Затова питам защо колегата кара с тотал 5/40.

Corolla E11 4E-FE Wagon
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта