Впечатления от Avensis T27 1.8 Valvematic CVT модел 2014

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
IvoDobrev
Мнения: 136
Регистриран на: 30 Яну 2010 08:11
Местоположение: Костинброд
Благодарил/а: 1 път

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от IvoDobrev » 15 Яну 2014 13:29

Като цяло по багажника нищо не е променено спрямо предишният ми Авенсис - 2008. По-твърди са "пружините" при затваряне. - само това намирам, като разлика и тапицерията му е залепена на места с двйно-лепящо кече вместо със пластмасови щипки. Относно динамиката - CVT-то поне след двулитровия дизел при мен оставя постоянно чувство, че автомобила макар и с 20 кончета повече е по-тромав - плавното превключване води до измамно усещане но явно е въпрос на навик - за около 3 месеца почнах да свиквам. Турбокомпресора при дизела дълго време ми е създаваше усещане за мощ, CVT-то е безупречно плавно при шофиране невъзможно е да изпитате чувството "да те сритат в гърба". Това на жена ми много и се нрави, на мен мааааалко ми липсва посръчкването. При потегляне ускорява много по лесно от парахода 2.0 д4д - с него на легналите полицаи винаги гледах, кой ще ме удари отзад, но като цяло ускорението от 0-100км между двата автомобила няма голяма разлика ако не е използван спорт бутона. Леко по-твърдо окачване от стария или може би пък се дължи на това че е нова, но определено е стегнато при преминаване през неравности. Относно разхода след Велико Търново - София вчера при около 110км извън града и 130 на Хемус с включен Круиз контрол трима човека и пълен багажник разхода беше 6,8л/100км. Като сравнение при същите параметри 2.0 Д4Д ми даваше около 5,4-5,5 /показанията са според компютъра/. Студеният двигател на къси разстояния е меко казано втрисащ - стигал съм до среден разход около 15л. при положение че пътувам сутрин само до офиса - около 1,5 км път осеян с кръстовища и легнали полицаи /тоест спри-тръгни/. Като цяло разхода при моя стил на шофиране и нормални пътни условия е с около 0,5-1л. повече от написаното в книжката за съответните условия. Перата на волана или спорт бутона са по-добро решение от натискането на педала юнашката при нужда от бързо ускоряване при изпреварване. Като цяло гарантира приятно изживяване по време на път, а това колко хайлашката се кара в сравнение с д4д-то с ръчни скорости просто не искам да го коментирам. Това разбира се има и минуси - при липса на трафик както беше вчера се унасяш спокойно и се сдобиваш с акт за 67км/час в населено място :-). Чистачките са недомислени при измиване на предното стъкло по време на движение винаги шурти течност след хода на чистачките между малката и голямата чистачка /налага се да пускаш чистачките на ръка още няколко пъти/ - това го нямаше при предишния Авенсис макар да беше с най-тъпите пръскалки на света. Озвучаването на старият Авенсис беше категорично по-добро /уточнявам, че не съм с модела с 9 тонколони/. При ниски обороти двигателят е буквално безшумен - посягах да го паля няколко пъти :-). При високи обороти обаче нещата не са съвсем така и ми се струва, че поръмжава повечко от нужното. В багажника наистина липсва място за аптечка и пожарогасител, а и на два чадъра не съм им намерил друго място освен да се търкалят. При малка разлика в температурата на външната среда и зададената на климатика решава сам да си върти въздуха вътре в купето, но не се сеща сам да спре и да пусне отново външният въздух /или пък аз не съм чакал достатъчно/. Камерата за заден ход няма изписване на траектория, но не ми беше трудно да й свикна и не ми липсва парктроника от предишната тойота. Добре е разположена и не се замърсява лесно. Като цяло това ми е направило впечатление за изминатите 3900км. Приятен автомобил, в никакъв случай не е за спортисти, а за любители на спокойното и комфортно пътуване. Бих казал че е доста по комфортен от 2.0 Д4Д. Не съжелявам за подмяната макар и старата ми кола да беше на 75 000км.
Сега: Toyota C-HR Hybrid 1.8 CVT 2018
Преди:Toyota Avensis 1.8 CVT 2013
Много преди: Toyota Avensis D4D 2.0 2008

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от Airfan » 15 Яну 2014 14:07

IvoDobrev написа:...Като цяло това ми е направило впечатление за изминатите 3900км. Приятен автомобил, в никакъв случай не е за спортисти, а за любители на спокойното и комфортно пътуване. Бих казал че е доста по комфортен от 2.0 Д4Д. Не съжелявам за подмяната макар и старата ми кола да беше на 75 000км.
Би ли ми казал дали имаш едно много глухо и далечно потропване отпред, което спира ако натиснеш леко спирачката и ако караш по павиран път?
Изображение Изображение

Аватар
IvoDobrev
Мнения: 136
Регистриран на: 30 Яну 2010 08:11
Местоположение: Костинброд
Благодарил/а: 1 път

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от IvoDobrev » 15 Яну 2014 14:12

Не съм го забелязал, но пък имах въпросното изтракване на педала на спирачката, за което колега спомена някъде по-горе. Изчезна след около 1000км. Имам едно много тънко и едва доловимо проскърцване на уплътнението на шофьорската врата точно до ухото ми при неравности - вчера жена ми ме повози и видях, че на нейното място го няма. Мисля че е от регулацията на вратата и ще им я закарам. Поне братята руснаци някъде бяха писали че е от това. Друго не съм забелязал като част от съраунд системата ;-)
Сега: Toyota C-HR Hybrid 1.8 CVT 2018
Преди:Toyota Avensis 1.8 CVT 2013
Много преди: Toyota Avensis D4D 2.0 2008

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от Rudy » 15 Яну 2014 14:51

IvoDobrev написа:CVT-то е безупречно плавно при шофиране невъзможно е да изпитате чувството "да те сритат в гърба".
Не е точно така - с друг мотор и със CVT може да те ритне и то здраво. :whistle:
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от slowtraveler » 15 Яну 2014 14:59

Специално за CVT и многоскоростните автоматици съм съгласен, че 'убиват' усещането за ускорение...
Дори при по-мощен двигател...
Просто защото при механиката имаш промяна на ускорението от максимално до отрицателно при превключване, докато при добрия автомат имаш само леки флуктоации на ускорението около максималната му стойност...
При скорошен тест-драйв останах учуден, че автомобила който тествах ускоряваше до 100 за около 8сек, защото усещането бе, че ускорява поне два пъти по-бавно от маздата с ръчка (9.9сек)...
Ускорението на тези автомобили го виждаш само по движението на скоростомера...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от Scott » 15 Яну 2014 16:47

slowtraveler написа:Специално за CVT и многоскоростните автоматици съм съгласен, че 'убиват' усещането за ускорение...
Можеш спокойно да махнеш кавичките, обикновено 10-15% се губят при автоматика.

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от Rudy » 15 Яну 2014 16:47

Rudy написа:Не е точно така - с друг мотор и със CVT може да те ритне и то здраво. :whistle:
Под "друг мотор" имах предвид не само ДВГ... С ел. моторите кик-а е доста по-здрав от турбото на D4D.

PS. При RX - не случайно по тежкия (2000 kg) хибрид 0-100 km/h е за 7,6 s, а 185 kg по-лекия за 8,4s.
Изображение

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от scorpion » 15 Яну 2014 16:59

С колегата ИвоДобрев съм абсолютно съгласен, че пръскалки на Авенсис Т25 са едно голяяяяяяяяямо инженерно недоразумение. Две църцорещи в двойна струйка "пишлета" biggrin.gif За мен най-доброто решение, което съм срещал е пръскане мъгла с известно закъснение при включване на чистачките, т.е. прозореца е почти облят целия с вода а перата не търкат на сухо ...

Би ми било интересно да се запознаем с повече разлики между Т25 и Т27, като например при малко по-бързо преминаване през легнал полицай има ли чувството за разпадащо се предно окачване biggrin.gif При скорост над 130 и силен вятър усещали се настабилност или дизайна е по-вятъроустойчив, осветеността на фаровете по-добра ли е, предните колони (най-вече шофъорската) закриват ли обзора при завой наляво, и други подобни. Мерси !
Разбира се ако е допустимо за темата.

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от Airfan » 15 Яну 2014 17:18

Аз обаче впечатления от Т25 нямам и не мога да съм обективен. shutup.gif
Изображение Изображение

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от Rudy » 15 Яну 2014 18:19

scorpion написа:Би ми било интересно да се запознаем с повече разлики между Т25 и Т27
Внимавайте - при благоприятно развитие на темата на zi zi може да му се усмихне късмета и да смени королката...
Изображение

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от zi_zi_top » 15 Яну 2014 19:15

Rudy написа:
scorpion написа:Би ми било интересно да се запознаем с повече разлики между Т25 и Т27
Внимавайте - при благоприятно развитие на темата на zi zi може да му се усмихне късмета и да смени королката...
laugh.gif :thumbsup:
Само малко ме притесни с това "чувство за разпадаща се предница" на легналите полицаи. Королата ми се държи много стабилно на такива препятствия и няма никакви тракания и шумове, независимо от скоростта (естествено в разумните граници 30-40 км/ч). Единствените шумове са коментираното вече скърцане от прокъсаните гумени подложки на предните пружини, когато се поотмие вазелина.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от didak » 15 Яну 2014 19:38

....
Последно промяна от didak на 16 Яну 2014 16:29, променено общо 1 път.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от scorpion » 16 Яну 2014 11:43

zi_zi_top написа:
Rudy написа:
scorpion написа:Би ми било интересно да се запознаем с повече разлики между Т25 и Т27
Внимавайте - при благоприятно развитие на темата на zi zi може да му се усмихне късмета и да смени королката...
laugh.gif :thumbsup:
Само малко ме притесни с това "чувство за разпадаща се предница" на легналите полицаи. Королата ми се държи много стабилно на такива препятствия и няма никакви тракания и шумове, независимо от скоростта (естествено в разумните граници 30-40 км/ч). Единствените шумове са коментираното вече скърцане от прокъсаните гумени подложки на предните пружини, когато се поотмие вазелина.
"чувство за разпадаща се предница" забравих да поставя кавичките. Е, имах предвид, ако малко с по-висока скорост прескочиш такъв полицай (обикновенно появил се ненадейно по уж познат маршрут wink.gif ) има едно здраво хлопване ...(темата я има някъде подхваната от друг колега. Аз само потвърждавам, защото и преди фейслифта Авенсис, който карах имаше същото усещане). Иначе да чукам на дърво засега окачването е "чук" ... Аз пръснах със силиконов спрей и всичко е ОК около скърцащите прокъсани подложки ...

П'С: Днес платихме последните вноски от лизинга (жената подхвърли идеята да приключим по-рано и плати wink.gif ) и се надявам до няколко дни вече да я прехвърлим на моя име колата wink.gif ... Остават ми няколко месеца до изтичане на доп.гаранция и е вече на цели 57К километра ... Дъщеря ми миналата седмица успешно си взе изпита по кормуване и вчера внесе документите с КАТ за издаване на книжка ... Само като повдигна темата дали не е добре докато е още почти нова колицата да ... отговора от нежните ми половинки е no.gif

Но да се върнем на темата. Очаквам повече впечатления за Т27 и сравнение с Т25. Само да вметна, че новата Корола остави много добри впечатления у мен като вътрешен и външен дизайн с някои дребни бележки, като считам, че е дори е малко по-напредничав но това е лично виждане !

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от iovkito » 16 Яну 2014 11:57

Такава кола като твоята е просто недопустимо да се продаде точно сега. Станала е на 5 години , данъкът става по-малък , каското е по-малко , на реални километри е , не се очаква да се счупи през следващите 100-150 000 км , цената е паднала доста и трудно могат да се вземат над 18-20 000 лв .Това няма да е продаване , а подаряване.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Gandalf
Мнения: 86
Регистриран на: 16 Юни 2006 14:17

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Мнение от Gandalf » 16 Яну 2014 12:47

Ти твоята не беше ли я вземал при смяната с новият модел?
Защо не изчакаш пак същата ситуация?
Мен актуалния модел на Авенсис много ми харесва, особено комбито, и се
сещам че преди 5 години като си купих Королата, намалиха Авенсиса на
почти същите пари. Не знам само кога ще излиза нов Авенсис, че да си мислиш
какво ще правиш.
Corolla 1,4 D-4D

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Impress_me и 4 госта