Питане за акумулатор

Публикувай отговор
Аватар
biro
Мнения: 2800
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

Re: Питане за акумулатор

Мнение от biro » 04 Дек 2013 18:29

Ще се сетиш за помпата. И за запалващите свещи си се сетил worthy.gif

Темата е за акумулатор не за парното, ма дизела ми стопля много добре на студено.
dimkaraganchev написа:Не знам, как а е при вас, но при моите "бензинки на газ" на празен ход лете и зиме волтметъра показва 14-14,4 V. А дизел, дето в града има парно зимата е екзотика.
Волтметъра може да показва и 15, амперметъра колко показва? Щото има един реле-регулатор дето определя тока на зареждане на акумулатора.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Питане за акумулатор

Мнение от jim_beam » 04 Дек 2013 18:51

колеги,днес се убедих собственоръчно,че необслужваемите акумулатори,демек слагаш и забравяш като повечето нови,си искат обслужване. unsure.gif
реших да хвърля едно око как е нивото на течността и за огромно мое учудване долях поне 200-300гр.дест.вода.намерих тук едно специално шише за доливане със вентил отгоре,за да не се налее твърде много.напоследък в студовете забелязах,че дори след голям дневен пробег на следващата сутрин в студа държи високи обороти.по принцип е нормално,но се усъмних и се оказа,че съм бил прав.акумулатора го купих от пловдив точно преди год. и 3 месеца,exide 100ah,с прозорче.
нямам представа колко е стоял,преди да ми го продадат,но е факт-проверявайте си течността поне 1х годишно!
тойотския изкара 6г,и той беше от тия необслужваеми,май никога не бях поглеждал нивото. blushing.gif ама пак много изкара.
иначе сметката на колегата за тока не е вярна,само дневните ми са 120W само отпред(ок,това ако съм на дълги),това прави 10А,другите консуматори идват отгоре.допълнително към подгревателя на нафта има ел.подгрев,интегриран в радиатора,чиято функция се регулира директно от екюто според темп. на антифриза,външна,състояние на акумулатор и др..
освен това зимата капацитета пада поне с 30-40% от теоретичния.и всяко палене иска поне 15-20мин работа на мотора,за да достигне изходното си състояние.специално зимата си е голямо натоварването,да не говорим ако се кара и предимно градско.
Последно промяна от jim_beam на 04 Дек 2013 19:16, променено общо 1 път.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Питане за акумулатор

Мнение от Japanese_fever » 04 Дек 2013 19:14

zi_zi_top написа:
driver написа:Здравейте...Наскоро си търсих акумулатор EXIDE и в магазина ми казаха,че вече не се произвеждали...
http://www.exide.com/

http://store.emk-33.com/manufacturer/117/exide.html

Ако те не ги продават, не означава, че не се произвеждат! tooth.gif

Редовно се сблъсквам с подобни проблеми и с аптеките - аз изписвам лекарството "Х", но в аптеката няма наличност и със същия мотив /"не се произвежда" или "не се внася"/ пробутват на пациента някакъв заместител, не винаги с добро качество! :censored:

Tochno taka!
Akumulatorite na EXIDE sa edni ot nai-dobrite i vse oshte se proizvejdat i prodavat s golqm uspeh!

Ne samo tova, ami i dealer-skite akumulatori na Honda sa pravqt ot EXIDE.

Vupreki tova brat mi kara v BG po-malko ot 2 godini s akumulator EXIDE i izdade bagaja, az karam ve4e 2 godini s EXIDE, kojto ima 10-godishna garanciq,

koeto me navqva na misulta, che v BG ima MENTETA na EXIDE ili prosto prodavat stari akumulatori.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Питане за акумулатор

Мнение от jim_beam » 04 Дек 2013 19:19

Japanese_fever написа:...

Vupreki tova brat mi kara v BG po-malko ot 2 godini s akumulator EXIDE i izdade bagaja, az karam ve4e 2 godini s EXIDE, kojto ima 10-godishna garanciq,

koeto me navqva na misulta, che v BG ima MENTETA na EXIDE ili prosto prodavat stari akumulatori.

напълно възможно,отгоре има само една лепенка надлъжно,ако я фалшифицират... mellow.gif
аз затова всичко си купувам от чужбина,ама тоя път акумулатора умря,като бях на морето и трябваше да се действа.
като оня виц,а дано да е оригинален,ама надали. laugh.gif
иначе ми дадоха и гаранционна карта,2г гаранция уж... dry.gif
Последно промяна от jim_beam на 04 Дек 2013 22:05, променено общо 1 път.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

dimkaraganchev
Мнения: 607
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 8 пъти

Re: Питане за акумулатор

Мнение от dimkaraganchev » 04 Дек 2013 20:18

jim_beam написа:...реших да хвърля едно око как е нивото на течността и за огромно мое учудване долях поне 200-300гр.дест.вода...
И аз искам да хвърля, ама няма начин. Моят няма капачки:

Изображение
biro написа:Волтметъра може да показва и 15, амперметъра колко показва? Щото има един реле-регулатор дето определя тока на зареждане на акумулатора.
Точно напрежението е показател за зареждане на акумулатора. А то е в пряка зависимост от силата на тока. Но ти май повече ги знаеш нещата...

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Питане за акумулатор

Мнение от PESHO OT MARS » 04 Дек 2013 21:02

Ако няма гаранция вече отлепяш голямата лепенка Варта и под нея има обща капачка която покрива клетките.
По принцип идеята на псевдо необслужваемите които са около 80-90% от всичките акумулатори които се продават за необслужваеми е че тази капачка има система от каначлета с която изпарената вода от електролита кондензира и се връща обратно. Затова ги водят необслужваеми, но това рядко върши работа трябва си да се проверяват и доливат.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Питане за акумулатор

Мнение от saho » 05 Дек 2013 09:16

Сега вече се убедих, щом не е само моя значи, че акумулаторите EXIDE са пълно менте. Купих го от ауторинг които са официален вносител, вече е на 2 години окото не му свети зелено от месеци - готов е. Полюсите му бяхя с чепак за първи път виждам такива. Лепенката е оригинал! thumbdown.gif Оригиналния на колата изкара шест години. Хубава тема, пишете кои са хубави кои са лоши за да сме информирани да знаем какво да си купумаме, че марките не са това което бяха.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Питане за акумулатор

Мнение от PESHO OT MARS » 05 Дек 2013 10:03

Аз затова вече си купувам бюджетни акумулатори от едно място с дебела отстъпка после да не ме е яд че съм изсипал една кофа пари.

На Карината съм с Autopower купуван преди година и половина мисля, старата Корола дойде с Бош Силвър S3, Хондата ми си е още с ACDelco-то с която я купих и остава по-новата Корола която е с някакъв украински купуван нов от мен пак преди година и половина.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

kaloian1_g
Мнения: 33
Регистриран на: 12 Авг 2012 07:43
Местоположение: Пловдив

Re: Питане за акумулатор

Мнение от kaloian1_g » 05 Дек 2013 10:47

На предишната ми кола съм ползвал акумулатор Topla/словенски/ – никакъв проблем до 4 години.Повреди се от недозареждане – проблем с алтернатора. Почти съм сигурен ,че можеше и още да изкара.След него взех Berga/немски/ – вече е на 3 години – никакъв проблем.И двата са необслужваеми.За Авенсиса не съм и разглеждал с какъв акумулатор съм ,за момента се държи добре.Само когато я купувах едва запали,но го отдвам на това,че е стояла дълго време в салона и не е палена.Прочитайки мнението на jim-beam всъщност не знам наистина ли са необслужваеми или все пак трябва да се поглеждат/имат ли нужда от доливане/ – примерно на 2 години.
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6210
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 346 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Re: Питане за акумулатор

Мнение от slowtraveler » 05 Дек 2013 10:51

Карах с Бош необслужваем.
Издържа си без обслужване 7 + години, и 'позамръзна' при -16С една сутрин.
Смених го с такъв, а стария като се поразмрази се зареди нормално и колега го въртя още 2 години...
За какво ми е да влизам в циркове с отваряне, разлепяне, проверки и т.н., при условие, че и без такива фантасмагории си отработва напълно нормален срок?
При условие, че напрежението на бордовата мрежа си е 14.4В, то значи акумулатора се зарежда - просто няма как да е другояче...
Колко ток ще смуче при това напрежение зависи от това колко е разреден...
Казват големия акумулатор нямало да се зареди с 'малък' алтернатор - смешки...
Порядъка на тока, който може да подаде алтернатора при това напрежение е В ПЪТИ над номиналния заряден ток на акумулатора...
Ако на 60Ач акумулатор зарядния му ток е 3-5А, то на 100Ач акумулатор максималния заряден ток при нормално обслужван акумулатор ще е някъде около 5-7А... И едва ли над 10А в по-критични моменти.
Погледнете си алтернатора за какъв ток е разчетен - обикновено 100-120А.... При ниски режими да даде 60-70А - пак не е проблем да зареди акумулатора.
На моите автомобили дори веднага след стартиране напрежението е 'заковано' на около 14.0-14.2В, независимо от оборотите..
Струваше ми се малко, но си го държи стабилно и няма проблеми..
Кипенето на акумулатора започва обикновено над 14.8В... Тогава наистина би могло да се изпари част от водата.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dimkaraganchev
Мнения: 607
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 8 пъти

Re: Питане за акумулатор

Мнение от dimkaraganchev » 05 Дек 2013 13:50

PESHO OT MARS написа:Ако няма гаранция вече отлепяш голямата лепенка Варта и под нея има обща капачка която покрива клетките...
И на двете ми коли акумулаторите са такива, купувани по едно и също време и имат 3-годишна гаранция до май' 2014 година. Така че нищо няма да барам. А и се зареждат перфектно на всякакви обороти. Въпросът е дали са с течен електролит или с гелов. Защото според мен това най-вече определя дали акумулаторът е обслужваем или не.

memorex

Re: Питане за акумулатор

Мнение от memorex » 05 Дек 2013 15:35

Някой друг освен бош дава ли 3 г гаранция?

Аватар
TATI
Мнения: 3033
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 165 пъти
Обратна връзка:

Re: Питане за акумулатор

Мнение от TATI » 05 Дек 2013 16:01

memorex написа:Някой друг освен бош дава ли 3 г гаранция?
Berga, Varta, Exide - тези имам и са с 3 годишни гаранции
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Питане за акумулатор

Мнение от PESHO OT MARS » 05 Дек 2013 17:44

dimkaraganchev написа:
PESHO OT MARS написа:Ако няма гаранция вече отлепяш голямата лепенка Варта и под нея има обща капачка която покрива клетките...
И на двете ми коли акумулаторите са такива, купувани по едно и също време и имат 3-годишна гаранция до май' 2014 година. Така че нищо няма да барам. А и се зареждат перфектно на всякакви обороти. Въпросът е дали са с течен електролит или с гелов. Защото според мен това най-вече определя дали акумулаторът е обслужваем или не.
Тия дето са с гел се познават по два признака, първия е цената около 2 пъти над цената на другите и обикнвенно не са правоъгълници като другите ами представляват 6 цилиндъра в обща кутия (абе приличат на силозите на мелница). Твоя е почти сигурно че си е най-обикновен с течен електролит.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

memorex

Re: Питане за акумулатор

Мнение от memorex » 05 Дек 2013 17:53

PESHO пускаш малко подвеждаща информация.На две коли имам AGM акумулатори и не се различават от другите на външен вид.Цената е висока но има защо.Последния такъв го карах 8г (на мотор близо 300 к.с)и накрая го разкарах преди да се е скапал напълно.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта