Не съм съгласен - на стара кола за 30000 може да се очаква да и гръмне примерно бордовият компютър, който е 6 бона, а на нова за тия пари или няма какво да и гърми или е в гаранцияdidak написа:Според мен принципа е много прост - колата струва толкова, колкото "струва". Независимо дали става въпрос за нова или стара. От гледна точка на безпроблемност, от кола на старо за 30 000лв. може да се очаква толкова, колкото и от нова за 30 000 - просто по правило пазара си определя цената пазарно, /като всяко правило си има изключения, но да не сме дребнави/.
Основно правило при колите за мен е - километри=цена. Т.е. правилно според мен е ако минаваш 30 000 км. на година да караш кола за 30 000 лв, 150 000 лв. за 150 000км/година, и т.н.
Така се запазва относителността, за която говори Slow.
Преди работех във фирма, където двамата изпълнителни директори винаги караха коли максимум до 100 000 км, като цената им също беше от този порядък - 80-100 хил.лв. След този пробег колата преминава в следващия в йерархията и така. Колкото и да бяха доволни от една кола, никога не я ползваха повече от 100 хил. км.. т.е. около година. Просто за тях беше недопустимо да имат проблем с транспортирането от т.А до т. Б.
Аз си купих кола за 23 000лв. /в случая нова/, като бях наясно, че ще минавам около 15 000 км. на година. Идеята е да я карам по-дълго, може би до тогава докато цената и стане доста под 15 000 лв., най-вече поради нежеланието ми да сменям често колата и всеки път да се надявам на късмет.

Също не съм съгласен км = цена, значи ли че ако минавам само 15 К да си купя ситроен Ц1 ? Ами децата да тичат ли след мене ? Ти тука говориш за служебни коли
