реални финанси - кога да купим и продадем?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от Toyko » 15 Окт 2012 10:04

didak написа:Според мен принципа е много прост - колата струва толкова, колкото "струва". Независимо дали става въпрос за нова или стара. От гледна точка на безпроблемност, от кола на старо за 30 000лв. може да се очаква толкова, колкото и от нова за 30 000 - просто по правило пазара си определя цената пазарно, /като всяко правило си има изключения, но да не сме дребнави/.
Основно правило при колите за мен е - километри=цена. Т.е. правилно според мен е ако минаваш 30 000 км. на година да караш кола за 30 000 лв, 150 000 лв. за 150 000км/година, и т.н.
Така се запазва относителността, за която говори Slow.
Преди работех във фирма, където двамата изпълнителни директори винаги караха коли максимум до 100 000 км, като цената им също беше от този порядък - 80-100 хил.лв. След този пробег колата преминава в следващия в йерархията и така. Колкото и да бяха доволни от една кола, никога не я ползваха повече от 100 хил. км.. т.е. около година. Просто за тях беше недопустимо да имат проблем с транспортирането от т.А до т. Б.
Аз си купих кола за 23 000лв. /в случая нова/, като бях наясно, че ще минавам около 15 000 км. на година. Идеята е да я карам по-дълго, може би до тогава докато цената и стане доста под 15 000 лв., най-вече поради нежеланието ми да сменям често колата и всеки път да се надявам на късмет.
Не съм съгласен - на стара кола за 30000 може да се очаква да и гръмне примерно бордовият компютър, който е 6 бона, а на нова за тия пари или няма какво да и гърми или е в гаранция :)
Също не съм съгласен км = цена, значи ли че ако минавам само 15 К да си купя ситроен Ц1 ? Ами децата да тичат ли след мене ? Ти тука говориш за служебни коли :)

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от scorpion » 15 Окт 2012 13:10

Колеги, темата е много интересна но колкото хора толкова и различни мнения.
Наистина отминаха онези далечни времена, когато чакаш дузина години за да ти излезе реда за нов автомобил и ухилен да излезеш от Авто-мото макар и с поредната Лада с поредния наличен цвят wink.gif
Хубавото е, че българина все повече поглежда към по-новите автомобили, били то на лизинг, банков крести, спестени пари и пр. За фирмите е ясно - финансов или оперативен лизинг (по-често последния, защото се решават много проблеми с подръжката,застраховки, такси и т.н.).
Така или иначе като изключим екзотичните, мускулести, ретро, колекционерски и др. автомобили всички останали купени за лично ползване са не просто инвестиция (която може да се амортизира и/или пренася част от стойността си в произведи стоки или услуги), а РАЗХОД! Гориво, застраховки, данъци, поддръжка и т.н. Разход но необходим за следване ритъма на живота наоколо - за работа, за пазаруване, за децата, за вилата, морето и т.н.

Автомобилът вече не е лукс (с изключение разбира се!), а жизненно необходимо средство за мобилност. Автомопбилът обаче все още служи и за престиж или мерило за йерархия или просто показва определена част от социланото общество. Въобще автомобилът откакто е измислен и пуснат на пътя е една чудесна тема за разговор ... винаги biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от scorpion » 15 Окт 2012 13:12

И понеже всъщност въпроса е реални финанси - кога да купим и продадем, то отговора ми е:
Вижте си финансите преди да купите и преди да продадете. И в единия и в другия случай има губещ - или продавача или купувача dry.gif

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от SFINKS » 15 Окт 2012 16:26

Аз лично съм пробвал всякакви варианти .До момента по-добро от нова тойота не съм срещал :thumbsup:
Да , скъпо е но си заслужава . Най ми беше смешно като беше чисто нов Яриса ,на едно кръстовище имахме лек спор с един "гъзар" със старо BMW 7 ,накрая отворих прозореца и го питах дали му е тъпо че Яриса струва колкото 2-3 такива BMW та biggrin.gif biggrin.gif , нищо не ми отговори .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

mirott
Мнения: 2141
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от mirott » 15 Окт 2012 17:08

SFINKS написа:Аз лично съм пробвал всякакви варианти .До момента по-добро от нова тойота не съм срещал :thumbsup:
Да , скъпо е но си заслужава . Най ми беше смешно като беше чисто нов Яриса ,на едно кръстовище имахме лек спор с един "гъзар" със старо BMW 7 ,накрая отворих прозореца и го питах дали му е тъпо че Яриса струва колкото 2-3 такива BMW та biggrin.gif biggrin.gif , нищо не ми отговори .
Не си срещал, щото са ти постнички вариантите... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif :thumbsup:
БМВ 7 с Ярис? Малко е тъпичко, да...ама от льохман като тебе кво да очакват хората... worthy.gif biggrin.gif biggrin.gif
А по темата : винаги е добре да се продаде 1 таратайка, ако има кой да я плати biggrin.gif !

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от slowtraveler » 15 Окт 2012 18:14

Ами какво да ти отговори човека с БМВ-то... Имате различно мислене и никога няма да стигнете до консенсус...
И двамата сте прави от своята гледна точка...
Която обаче изглежда доста странно ако я погледнеш през очите на отсрещния.
Човека с БМВ-то сигурно си е мълчал и мислил 'ей го тоя оръфляк какво ми се напъва - се качил в дамска кола само и само да мине тънко, пък мен си ми е комфортно с бавареца и мога да си го позволя'...
Вчера разбрах, че един познат си е купил велосипед БМВ, дето струва 3000 евро.... Ами кеф му е - купил си го е...
От друга страна яриса прагматично погледнато ти върши същата работа като БМВ-то, но за много по-малко пари и като първоначален разход, и като текущи разходи - т.е. КПД-то е доста по-високо biggrin.gif
Лично аз нова тойота като че ли няма да си взема - прекалено често посещавах сервиза, пък било то и гаранционно в някои случаи.
И дали е най-доброто - също бих поспорил поради същите причини....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

VenomDePoison

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от VenomDePoison » 15 Окт 2012 20:31

Извода е ,че всеки се простира според своята си черга и разбирания.Според мен поне.Не бих могла да се изкажа,тъй като съм пристрастна,но като че ли това ми се върти в главата четейки темата.

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от didak » 15 Окт 2012 20:57

Toyko написа:
didak написа:Според мен принципа е много прост - колата струва толкова, колкото "струва". Независимо дали става въпрос за нова или стара. От гледна точка на безпроблемност, от кола на старо за 30 000лв. може да се очаква толкова, колкото и от нова за 30 000 - просто по правило пазара си определя цената пазарно, /като всяко правило си има изключения, но да не сме дребнави/.
Основно правило при колите за мен е - километри=цена. Т.е. правилно според мен е ако минаваш 30 000 км. на година да караш кола за 30 000 лв, 150 000 лв. за 150 000км/година, и т.н.
Така се запазва относителността, за която говори Slow.
Преди работех във фирма, където двамата изпълнителни директори винаги караха коли максимум до 100 000 км, като цената им също беше от този порядък - 80-100 хил.лв. След този пробег колата преминава в следващия в йерархията и така. Колкото и да бяха доволни от една кола, никога не я ползваха повече от 100 хил. км.. т.е. около година. Просто за тях беше недопустимо да имат проблем с транспортирането от т.А до т. Б.
Аз си купих кола за 23 000лв. /в случая нова/, като бях наясно, че ще минавам около 15 000 км. на година. Идеята е да я карам по-дълго, може би до тогава докато цената и стане доста под 15 000 лв., най-вече поради нежеланието ми да сменям често колата и всеки път да се надявам на късмет.
Не съм съгласен - на стара кола за 30000 може да се очаква да и гръмне примерно бордовият компютър, който е 6 бона, а на нова за тия пари или няма какво да и гърми или е в гаранция :)
Също не съм съгласен км = цена, значи ли че ако минавам само 15 К да си купя ситроен Ц1 ? Ами децата да тичат ли след мене ? Ти тука говориш за служебни коли :)
Замисли се и ще се убедиш - ако имаш да кажем 40к за автомобил среден клас, можеш да избираш между нова от марки "шир потреба" - рено, пежо, опел, тойота..., или 2-ра ръка от премиум в същия клас - ауди, МБ, БМВ, Лексъс...
Оставяме всичко друго настрани и смятаме каква е вероятността да се "прецака" следващите 20к км. например - реното дето е ново или аудито на 80 000 км. да кажем. Вероятността и при двете е приблизително еднаква според мен и съответстваща на цената им.

За ситроена - при твоя пример явно просто не си за нова кола smile.gif
Но така или иначе няма да се чувстваш сигурен с кола за 15 000, ако минаваш по 60 000 км. на година с нея.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от Hursa » 15 Окт 2012 21:27

didak написа:Според мен принципа е много прост - колата струва толкова, колкото "струва". Независимо дали става въпрос за нова или стара. От гледна точка на безпроблемност, от кола на старо за 30 000лв. може да се очаква толкова, колкото и от нова за 30 000 - просто по правило пазара си определя цената пазарно, /като всяко правило си има изключения, но да не сме дребнави/.
Основно правило при колите за мен е - километри=цена. Т.е. правилно според мен е ако минаваш 30 000 км. на година да караш кола за 30 000 лв, 150 000 лв. за 150 000км/година, и т.н.
Така се запазва относителността, за която говори Slow.
Преди работех във фирма, където двамата изпълнителни директори винаги караха коли максимум до 100 000 км, като цената им също беше от този порядък - 80-100 хил.лв. След този пробег колата преминава в следващия в йерархията и така. Колкото и да бяха доволни от една кола, никога не я ползваха повече от 100 хил. км.. т.е. около година. Просто за тях беше недопустимо да имат проблем с транспортирането от т.А до т. Б.
Аз си купих кола за 23 000лв. /в случая нова/, като бях наясно, че ще минавам около 15 000 км. на година. Идеята е да я карам по-дълго, може би до тогава докато цената и стане доста под 15 000 лв., най-вече поради нежеланието ми да сменям често колата и всеки път да се надявам на късмет.
Този който би взел автомобил като енцо ферари би трябвало да е много пътуващ човек smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от Toyko » 15 Окт 2012 23:19

didak написа:
Toyko написа:
didak написа:Според мен принципа е много прост - колата струва толкова, колкото "струва". Независимо дали става въпрос за нова или стара. От гледна точка на безпроблемност, от кола на старо за 30 000лв. може да се очаква толкова, колкото и от нова за 30 000 - просто по правило пазара си определя цената пазарно, /като всяко правило си има изключения, но да не сме дребнави/.
Основно правило при колите за мен е - километри=цена. Т.е. правилно според мен е ако минаваш 30 000 км. на година да караш кола за 30 000 лв, 150 000 лв. за 150 000км/година, и т.н.
Така се запазва относителността, за която говори Slow.
Преди работех във фирма, където двамата изпълнителни директори винаги караха коли максимум до 100 000 км, като цената им също беше от този порядък - 80-100 хил.лв. След този пробег колата преминава в следващия в йерархията и така. Колкото и да бяха доволни от една кола, никога не я ползваха повече от 100 хил. км.. т.е. около година. Просто за тях беше недопустимо да имат проблем с транспортирането от т.А до т. Б.
Аз си купих кола за 23 000лв. /в случая нова/, като бях наясно, че ще минавам около 15 000 км. на година. Идеята е да я карам по-дълго, може би до тогава докато цената и стане доста под 15 000 лв., най-вече поради нежеланието ми да сменям често колата и всеки път да се надявам на късмет.
Не съм съгласен - на стара кола за 30000 може да се очаква да и гръмне примерно бордовият компютър, който е 6 бона, а на нова за тия пари или няма какво да и гърми или е в гаранция :)
Също не съм съгласен км = цена, значи ли че ако минавам само 15 К да си купя ситроен Ц1 ? Ами децата да тичат ли след мене ? Ти тука говориш за служебни коли :)
Замисли се и ще се убедиш - ако имаш да кажем 40к за автомобил среден клас, можеш да избираш между нова от марки "шир потреба" - рено, пежо, опел, тойота..., или 2-ра ръка от премиум в същия клас - ауди, МБ, БМВ, Лексъс...
Оставяме всичко друго настрани и смятаме каква е вероятността да се "прецака" следващите 20к км. например - реното дето е ново или аудито на 80 000 км. да кажем. Вероятността и при двете е приблизително еднаква според мен и съответстваща на цената им.

За ситроена - при твоя пример явно просто не си за нова кола smile.gif
Но така или иначе няма да се чувстваш сигурен с кола за 15 000, ако минаваш по 60 000 км. на година с нея.
не си прав - ако имах сервиз под ръка земам един ситроен 6 и се кефя :) колко коли имат такова окачване :)
цялата тема е практика, а не теория и глупости, аз съм си сметнал колата и това се оказа тойота, доволен съм от избора за сега и ми дава това, което съм платил - точка ! :)

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от Toyko » 15 Окт 2012 23:20

VenomDePoison написа:Извода е ,че всеки се простира според своята си черга и разбирания.Според мен поне.Не бих могла да се изкажа,тъй като съм пристрастна,но като че ли това ми се върти в главата четейки темата.
кое е водещото обаче ? според мене разбиранията , а не чергата :) нали ?

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от Vesko » 15 Окт 2012 23:37

Определено... за това повечето автомобили в БГ се движат без катализатори и в ужасно техническо състояние....
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

VenomDePoison

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от VenomDePoison » 16 Окт 2012 00:05

Както казах-не разбирам аз. smile.gif Ако ги гледах,в никой случай предполагам не бих се спряла на моята.Така, че съм извън всякакви размишления трезви в случая. smile.gif Все пак може би разбиранията са с превес.Чергата е променлив фактор :)

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от Toyko » 16 Окт 2012 01:21

VenomDePoison написа:Както казах-не разбирам аз. smile.gif Ако ги гледах,в никой случай предполагам не бих се спряла на моята.Така, че съм извън всякакви размишления трезви в случая. smile.gif Все пак може би разбиранията са с превес.Чергата е променлив фактор :)
точно така - иначе нямаше да има купчина идиоти с милиони и тийнейрджърски разбирания, които да си купуват роудстъри на 50 + нали :) ?

VenomDePoison

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Мнение от VenomDePoison » 16 Окт 2012 08:21

Хех...щом ги кефи хората,защо не.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта