Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-видео

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Заключено
Аватар
micho
Мнения: 27
Регистриран на: 07 Ное 2009 21:44

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от micho » 04 Сеп 2012 19:35

Интересен факт показва статистика, цитирана от Bloomberg, за трите най-продавани автомобила в света от началото на годината. Данните касаят продажбите на нови коли в световен мащаб за първите четири месеца на 2012 година.

Любопитният факт е, че третото място се държи от хибриден автомобил - Toyota Prius. За първите четири месеца от годината японците са успели да продадат 247 230 екземпляра от модела. Ще припомним, че Prius е първият сериен хибриден автомобил в света.

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от SFINKS » 05 Сеп 2012 09:56

Вчера покарах Амперата към 40 км в София , разход на гориво - 0 , батерия изразходена на 50 % , ускорение на режим спорт повече от прилично :thumbsup: . Стабилност и пътно поведение повече от прилично :thumbsup: .
Време за зареждане на батерията - 4 часа . Разход при градско шофиране и зареждане от ел мрежата 5 лв / 100 км

Общо взето автомобила е много над Приус както и да го погледнеш .
По-добра динамика
По-добър комфорт
По-добро пътно поведение
По-добър разход ( 3 пъти )
По-добър дизайн

Ако на някой му е интересно нещо за Амперата да пита
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6172
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от slowtraveler » 05 Сеп 2012 10:18

SFINKS написа:Вчера покарах Амперата към 40 км в София , разход на гориво - 0 , батерия изразходена на 50 % , ускорение на режим спорт повече от прилично :thumbsup: ....
Спортния режим не е ли в комбинация с ДВГ?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от SFINKS » 05 Сеп 2012 13:31

Не . Двигателя няма никакъв контакт с колелетата , служи само като генератор .
Задвижването на колелата през цялото време е само от електродвигател ( 150 к.с.)
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6172
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от slowtraveler » 05 Сеп 2012 14:13

Това го знам, но въпроса е при спортния режим не 'пали' ли двигателя за да може системата 'ДВГ-генератор' + батерии да даде максимален ток към ел.двигателя.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от SFINKS » 05 Сеп 2012 16:44

Не , не го пали :thumbsup:

Корава батерия ( 16 Kw , 200 kg ,Lithium - Ion ) , аз между другото карах само на режим спорт punk.gif

Най-готиното е че регенерира зверски при спиране или намаляне .
Просто има къде да събере тока от регенерирането .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от LEXUS » 05 Сеп 2012 17:47

SFINKS написа:Вчера покарах Амперата към 40 км в София , разход на гориво - 0 , батерия изразходена на 50 % , ускорение на режим спорт повече от прилично :thumbsup: . Стабилност и пътно поведение повече от прилично :thumbsup: .
Време за зареждане на батерията - 4 часа . Разход при градско шофиране и зареждане от ел мрежата 5 лв / 100 км

Общо взето автомобила е много над Приус както и да го погледнеш .
По-добра динамика
По-добър комфорт
По-добро пътно поведение
По-добър разход ( 3 пъти )
По-добър дизайн

Ако на някой му е интересно нещо за Амперата да пита
Ампера е по-мощна,нормално да е по-динамична. Малко трудно ще ме убедиш,че Ампера има 3 пъти по-добър разход от Приус, който градско харчи около 3-4/100км., което прави между 8 и 10 лева/100км. градско.
За по-добрия дизайн- нека пишем "Според мен", а не да го заявяваме като даденост,а? За теб е по-добър, за други- не.

Пропуснал си да споменеш най-важното, с което Ампера е много над Приус както и да го погледнеш - Цената.
Забравил си и ,че Ампера е с по-ниска максимална скорост от 160 км./ч. Я се подигравай на Ампера сега малко. tooth.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от SFINKS » 05 Сеп 2012 18:00

Приуса гори 3-4 градско в твоите фантазии или при шофиране с цел да се направи такъв разход .
Нормалният му разход е 4-5 в града при норамлно шофиране , ако го карам аз сигурно ще е още повече щото аз карам с педала до ламарината винаги . 5 литра * 2.80 лв = 14 лв , ок да кажем че гори 4 * 2.80 лв = 11 лв
Ако зареждаш батерията на Амперата на нощна тарифа и във двата случая се движиш 3 пъти по-евтино че даже и 4 пъти , и от най-оптимистичният водач на Приус wink.gif

Дизаина на Амперата е много над Приуса , трябва да си сляп да не го видиш .
Дизайна на един автомобил е не само екстериор но и интериор .
Ама нормално , ти не си виждал Ампера .

Вземи покарай Приус и Ампера и тогава пиши , много смешно звучиш така наизуст ....

Не съм враг на модерните автомобили , аз ще си купя такъв .
Просто в сравнението Приус / Ампера , Орела е много много напред .
Съвсем нормално е да е по-скъп , сигурно само батерията му струва колкото един Ярис ..
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6172
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от slowtraveler » 05 Сеп 2012 18:21

LEXUS написа:.... Малко трудно ще ме убедиш,че Ампера има 3 пъти по-добър разход от Приус, който градско харчи около 3-4/100км., което прави между 8 и 10 лева/100км. градско.
...
Концепцията на двата автомобила е много различна. Капацитета на батериите и пиковата им мощност - също...
Това се отразява и в параметрите - EV режима на приуса е по-скоро 'авариен' и краткотраен и двойно по-малък отколкото на Амперата...
А от там и разхода на Амперата е по-нисък (освен разликата в двигателя - 1.4 на амперата)...
Нормалено е при различна концепция производителя да е наблегнал на други приоритети и да е достигнал до друг резултат...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от LEXUS » 05 Сеп 2012 18:39

SFINKS написа:Приуса гори 3-4 градско в твоите фантазии или при шофиране с цел да се направи такъв разход .
Нормалният му разход е 4-5 в града при норамлно шофиране , ако го карам аз сигурно ще е още повече щото аз карам с педала до ламарината винаги . 5 литра * 2.80 лв = 14 лв , ок да кажем че гори 4 * 2.80 лв = 11 лв
Ако зареждаш батерията на Амперата на нощна тарифа и във двата случая се движиш 3 пъти по-евтино че даже и 4 пъти , и от най-оптимистичният водач на Приус wink.gif

..
Ти написа 5лв./100 км. градско с Ампера, нали? Сега изчисли 10-11 лв. с Приус? Това 3,4 или 2 пъти е разликата? Не ме разбирай погрешно- Ампера е страхотна високотехнологична кола, но с много недостатъци,които са изчистени при Приус.

SFINKS написа:Дизаина на Амперата е много над Приуса , трябва да си сляп да не го видиш .
Дизайна на един автомобил е не само екстериор но и интериор .
Ама нормално , ти не си виждал Ампера .

Вземи покарай Приус и Ампера и тогава пиши , много смешно звучиш така наизуст ....
Виж, не ми налагай мнението си. Приус повече ми харесва като дизайн. Това не значи,че Ампера не ми харесва. Но особено вътре таблото й е точно дърводелско,точно като в Опел. Лоши графики,изобщо личи си,че не го е правил японец.Груба работа. Приус има табло като в совалка,а не стандартен скрин пред теб!
SFINKS написа:Не съм враг на модерните автомобили , аз ще си купя такъв .
Просто в сравнението Приус / Ампера , Орела е много много напред .
Съвсем нормално е да е по-скъп , сигурно само батерията му струва колкото един Ярис
Още по-лошо, тук никой нещо не задава въпрос колко струва тая батерия и колко й е живота? Ама тия въпроси се задават само за Приус,нищо ,че е доказал,че е най-здравата кола на пазара. Също така това,че батерията или производството на Опел им е скъпо, не е проблем на потребителя,а на производителя! Затова и продажбите са им слаби.

Както казах просто в сравнението Приус/Ампера Орела е много напред единствено с цената от 85 000 лева. И липсата на имидж относно надеждността на цялата си ел.система,заедно с батериите.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от SFINKS » 05 Сеп 2012 19:11

В много голяма заблуда си :thumbsup:
Покарай и двата автомобила тогава пиши :thumbsup:
До тогава няма какво да ми кажеш :thumbsup:

Виж аз има какво да кажа защото най-малкото съм ги карал и двата :thumbsup:

П.С.

Гаранцията на батерията на Орела е 8 години
На нощна тарифа мисля че отиваше на 3-3.50 лв / 100 км , не съм сигурен , нека някой да го сметне , тоест е 3-4 пъти по евтино от Приуса ...
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Hursa
Мнения: 5665
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от Hursa » 05 Сеп 2012 19:27

За мен амперата е по скоро нишов автомобил. За да прояви предимствата си би трябвало да я ползваш по определен начин. Иначе разхода и според различни източници е около 6 – 6,5 литра, ако се кара на бензин. Примерно аз събота неделя отивам нанякъде навъртайки поне около 300 км. А батерията пак според различни източници стига макс до 60 км. Т. е. за една сравнително малка част от пътя. А когато отивам на почивка, пак поне засега няма да има къде да я зареждам, не вярвам в някой хотел да ми разрешат да провеся кабел и да имат тарифа за зареждане. Дори когато си ходя на Варна за седмица две, пак къде да я зареждам, да провеся кабел от 7мия етаж и да я зареждам на улицата, нямам гараж. Чудесен автомобил е за пътуване на работа, из града и до близките околности, като втори автомобил да. Предполагам и на запад или в щатите за уйкенда хората пътуват по над 300 км, и ако не пътуваш до вилата си няма къде да я зареждаш. И тогава си е хибрид, а не ел. автомобил с увеличен пробег. А като хибрид отстъпва на приуса. Явно и в щатите смятат така след като свиват продажбите. За интериора съм сигурен, че е по добър от ауриса с много. И като комфорт сигурно го превъзхожда. И на външен вид по хваща окото, определено. И като динамика е по добра. Но ауриса го купих за малко под 42 хиляди с отстъпката, а за амперата искат над 88 хиляди и засега отстъпки не предлагат. За такава разлика определено бих се смирил с недостатъците на ауриса, до колкото знам амперата е на базата на астра, което значи че са в един клас. Хубав автомобил, но за любители не за единствен автомобил у дома.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6172
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от slowtraveler » 05 Сеп 2012 20:59

Hursa написа:.....Иначе разхода и според различни източници е около 6 – 6,5 литра, ако се кара на бензин. ....
В спритмонитора гледам, че средния им разход е под 16kWh/100km, като най-масовата консумация е дори под 15kWh/100km... (гледам този с най-високия разход)..
T.e. при нормално каране връткаш над 100км със заредени акумулатори... Гледам също, че някои хора са врътнали вече над 7000км само на ток без грам бензин.
Е, има и такива, дето са зареждали бензин, но зареждане 15л за над 4000км не го смятам за сериозен разход.
Това са тея, дето са ползвали plug-in... Т.е. - там където концепцията дава предимство... Едва ли ще стане да се тегли караваната към морето :thumbsup:
Ако цената на автомобила е нормална, то би намерил добро практично решение.
Дори можеш да дръпнеш кабел от мазата и да плащаш общия ток на блока - пак ще ти излиза по-евтино отколкото на бензин...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5665
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от Hursa » 05 Сеп 2012 22:09

Ако батерията издържа 100-120 км при икономично каране то за България е една значителна част от маршрута дори при разход 6 6,5 когато се мине на бензин пак общият разход ще е добър. Но на сайта им дават пробег от 40 до 80 км на батерий. А по сайтовете с тестове гледах най-доброто 60 км с пълен заряд. И друго непонятно което срещнах - батерията не може да се зарежда от ДВГто.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви

Мнение от SFINKS » 06 Сеп 2012 12:47

Амперата както и Приуса имат предимство пред остналите автомобили в градски условия , извън града , магистрали и тн. истинатата е дизел или бензин на газ или метан .

С възможноста да се зарежда от ел мрежата + голямата батерия, Амперата е много по-добрият вариант , да не говорим за останалите предимства пред Тойотата
Ако караш в града може и 100 000 км да напрвиш без да ходиш до бензиностанцията .Трябва ти един контакт и толкоз . При зареждане на нощна тарифа разход 3 лв / 100 км .

Препоръчвам на всеки да покара Орела да усети тръпката от каране на ел автомобил . Пълна тишина , много добро ускорение и управление .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта