Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-видео
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Интересен факт показва статистика, цитирана от Bloomberg, за трите най-продавани автомобила в света от началото на годината. Данните касаят продажбите на нови коли в световен мащаб за първите четири месеца на 2012 година.
Любопитният факт е, че третото място се държи от хибриден автомобил - Toyota Prius. За първите четири месеца от годината японците са успели да продадат 247 230 екземпляра от модела. Ще припомним, че Prius е първият сериен хибриден автомобил в света.
Любопитният факт е, че третото място се държи от хибриден автомобил - Toyota Prius. За първите четири месеца от годината японците са успели да продадат 247 230 екземпляра от модела. Ще припомним, че Prius е първият сериен хибриден автомобил в света.
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Вчера покарах Амперата към 40 км в София , разход на гориво - 0 , батерия изразходена на 50 % , ускорение на режим спорт повече от прилично
. Стабилност и пътно поведение повече от прилично
.
Време за зареждане на батерията - 4 часа . Разход при градско шофиране и зареждане от ел мрежата 5 лв / 100 км
Общо взето автомобила е много над Приус както и да го погледнеш .
По-добра динамика
По-добър комфорт
По-добро пътно поведение
По-добър разход ( 3 пъти )
По-добър дизайн
Ако на някой му е интересно нещо за Амперата да пита


Време за зареждане на батерията - 4 часа . Разход при градско шофиране и зареждане от ел мрежата 5 лв / 100 км
Общо взето автомобила е много над Приус както и да го погледнеш .
По-добра динамика
По-добър комфорт
По-добро пътно поведение
По-добър разход ( 3 пъти )
По-добър дизайн
Ако на някой му е интересно нещо за Амперата да пита
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- slowtraveler
- Мнения: 6172
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Спортния режим не е ли в комбинация с ДВГ?SFINKS написа:Вчера покарах Амперата към 40 км в София , разход на гориво - 0 , батерия изразходена на 50 % , ускорение на режим спорт повече от прилично....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Не . Двигателя няма никакъв контакт с колелетата , служи само като генератор .
Задвижването на колелата през цялото време е само от електродвигател ( 150 к.с.)
Задвижването на колелата през цялото време е само от електродвигател ( 150 к.с.)
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- slowtraveler
- Мнения: 6172
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Това го знам, но въпроса е при спортния режим не 'пали' ли двигателя за да може системата 'ДВГ-генератор' + батерии да даде максимален ток към ел.двигателя.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Не , не го пали 
Корава батерия ( 16 Kw , 200 kg ,Lithium - Ion ) , аз между другото карах само на режим спорт
Най-готиното е че регенерира зверски при спиране или намаляне .
Просто има къде да събере тока от регенерирането .

Корава батерия ( 16 Kw , 200 kg ,Lithium - Ion ) , аз между другото карах само на режим спорт

Най-готиното е че регенерира зверски при спиране или намаляне .
Просто има къде да събере тока от регенерирането .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Ампера е по-мощна,нормално да е по-динамична. Малко трудно ще ме убедиш,че Ампера има 3 пъти по-добър разход от Приус, който градско харчи около 3-4/100км., което прави между 8 и 10 лева/100км. градско.SFINKS написа:Вчера покарах Амперата към 40 км в София , разход на гориво - 0 , батерия изразходена на 50 % , ускорение на режим спорт повече от прилично. Стабилност и пътно поведение повече от прилично
.
Време за зареждане на батерията - 4 часа . Разход при градско шофиране и зареждане от ел мрежата 5 лв / 100 км
Общо взето автомобила е много над Приус както и да го погледнеш .
По-добра динамика
По-добър комфорт
По-добро пътно поведение
По-добър разход ( 3 пъти )
По-добър дизайн
Ако на някой му е интересно нещо за Амперата да пита
За по-добрия дизайн- нека пишем "Според мен", а не да го заявяваме като даденост,а? За теб е по-добър, за други- не.
Пропуснал си да споменеш най-важното, с което Ампера е много над Приус както и да го погледнеш - Цената.
Забравил си и ,че Ампера е с по-ниска максимална скорост от 160 км./ч. Я се подигравай на Ампера сега малко.

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Приуса гори 3-4 градско в твоите фантазии или при шофиране с цел да се направи такъв разход .
Нормалният му разход е 4-5 в града при норамлно шофиране , ако го карам аз сигурно ще е още повече щото аз карам с педала до ламарината винаги . 5 литра * 2.80 лв = 14 лв , ок да кажем че гори 4 * 2.80 лв = 11 лв
Ако зареждаш батерията на Амперата на нощна тарифа и във двата случая се движиш 3 пъти по-евтино че даже и 4 пъти , и от най-оптимистичният водач на Приус
Дизаина на Амперата е много над Приуса , трябва да си сляп да не го видиш .
Дизайна на един автомобил е не само екстериор но и интериор .
Ама нормално , ти не си виждал Ампера .
Вземи покарай Приус и Ампера и тогава пиши , много смешно звучиш така наизуст ....
Не съм враг на модерните автомобили , аз ще си купя такъв .
Просто в сравнението Приус / Ампера , Орела е много много напред .
Съвсем нормално е да е по-скъп , сигурно само батерията му струва колкото един Ярис ..
Нормалният му разход е 4-5 в града при норамлно шофиране , ако го карам аз сигурно ще е още повече щото аз карам с педала до ламарината винаги . 5 литра * 2.80 лв = 14 лв , ок да кажем че гори 4 * 2.80 лв = 11 лв
Ако зареждаш батерията на Амперата на нощна тарифа и във двата случая се движиш 3 пъти по-евтино че даже и 4 пъти , и от най-оптимистичният водач на Приус

Дизаина на Амперата е много над Приуса , трябва да си сляп да не го видиш .
Дизайна на един автомобил е не само екстериор но и интериор .
Ама нормално , ти не си виждал Ампера .
Вземи покарай Приус и Ампера и тогава пиши , много смешно звучиш така наизуст ....
Не съм враг на модерните автомобили , аз ще си купя такъв .
Просто в сравнението Приус / Ампера , Орела е много много напред .
Съвсем нормално е да е по-скъп , сигурно само батерията му струва колкото един Ярис ..
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- slowtraveler
- Мнения: 6172
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Концепцията на двата автомобила е много различна. Капацитета на батериите и пиковата им мощност - също...LEXUS написа:.... Малко трудно ще ме убедиш,че Ампера има 3 пъти по-добър разход от Приус, който градско харчи около 3-4/100км., което прави между 8 и 10 лева/100км. градско.
...
Това се отразява и в параметрите - EV режима на приуса е по-скоро 'авариен' и краткотраен и двойно по-малък отколкото на Амперата...
А от там и разхода на Амперата е по-нисък (освен разликата в двигателя - 1.4 на амперата)...
Нормалено е при различна концепция производителя да е наблегнал на други приоритети и да е достигнал до друг резултат...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Ти написа 5лв./100 км. градско с Ампера, нали? Сега изчисли 10-11 лв. с Приус? Това 3,4 или 2 пъти е разликата? Не ме разбирай погрешно- Ампера е страхотна високотехнологична кола, но с много недостатъци,които са изчистени при Приус.SFINKS написа:Приуса гори 3-4 градско в твоите фантазии или при шофиране с цел да се направи такъв разход .
Нормалният му разход е 4-5 в града при норамлно шофиране , ако го карам аз сигурно ще е още повече щото аз карам с педала до ламарината винаги . 5 литра * 2.80 лв = 14 лв , ок да кажем че гори 4 * 2.80 лв = 11 лв
Ако зареждаш батерията на Амперата на нощна тарифа и във двата случая се движиш 3 пъти по-евтино че даже и 4 пъти , и от най-оптимистичният водач на Приус![]()
..
Виж, не ми налагай мнението си. Приус повече ми харесва като дизайн. Това не значи,че Ампера не ми харесва. Но особено вътре таблото й е точно дърводелско,точно като в Опел. Лоши графики,изобщо личи си,че не го е правил японец.Груба работа. Приус има табло като в совалка,а не стандартен скрин пред теб!SFINKS написа:Дизаина на Амперата е много над Приуса , трябва да си сляп да не го видиш .
Дизайна на един автомобил е не само екстериор но и интериор .
Ама нормално , ти не си виждал Ампера .
Вземи покарай Приус и Ампера и тогава пиши , много смешно звучиш така наизуст ....
Още по-лошо, тук никой нещо не задава въпрос колко струва тая батерия и колко й е живота? Ама тия въпроси се задават само за Приус,нищо ,че е доказал,че е най-здравата кола на пазара. Също така това,че батерията или производството на Опел им е скъпо, не е проблем на потребителя,а на производителя! Затова и продажбите са им слаби.SFINKS написа:Не съм враг на модерните автомобили , аз ще си купя такъв .
Просто в сравнението Приус / Ампера , Орела е много много напред .
Съвсем нормално е да е по-скъп , сигурно само батерията му струва колкото един Ярис
Както казах просто в сравнението Приус/Ампера Орела е много напред единствено с цената от 85 000 лева. И липсата на имидж относно надеждността на цялата си ел.система,заедно с батериите.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
В много голяма заблуда си
Покарай и двата автомобила тогава пиши
До тогава няма какво да ми кажеш
Виж аз има какво да кажа защото най-малкото съм ги карал и двата
П.С.
Гаранцията на батерията на Орела е 8 години
На нощна тарифа мисля че отиваше на 3-3.50 лв / 100 км , не съм сигурен , нека някой да го сметне , тоест е 3-4 пъти по евтино от Приуса ...

Покарай и двата автомобила тогава пиши

До тогава няма какво да ми кажеш

Виж аз има какво да кажа защото най-малкото съм ги карал и двата

П.С.
Гаранцията на батерията на Орела е 8 години
На нощна тарифа мисля че отиваше на 3-3.50 лв / 100 км , не съм сигурен , нека някой да го сметне , тоест е 3-4 пъти по евтино от Приуса ...
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
-
- Мнения: 5665
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
За мен амперата е по скоро нишов автомобил. За да прояви предимствата си би трябвало да я ползваш по определен начин. Иначе разхода и според различни източници е около 6 – 6,5 литра, ако се кара на бензин. Примерно аз събота неделя отивам нанякъде навъртайки поне около 300 км. А батерията пак според различни източници стига макс до 60 км. Т. е. за една сравнително малка част от пътя. А когато отивам на почивка, пак поне засега няма да има къде да я зареждам, не вярвам в някой хотел да ми разрешат да провеся кабел и да имат тарифа за зареждане. Дори когато си ходя на Варна за седмица две, пак къде да я зареждам, да провеся кабел от 7мия етаж и да я зареждам на улицата, нямам гараж. Чудесен автомобил е за пътуване на работа, из града и до близките околности, като втори автомобил да. Предполагам и на запад или в щатите за уйкенда хората пътуват по над 300 км, и ако не пътуваш до вилата си няма къде да я зареждаш. И тогава си е хибрид, а не ел. автомобил с увеличен пробег. А като хибрид отстъпва на приуса. Явно и в щатите смятат така след като свиват продажбите. За интериора съм сигурен, че е по добър от ауриса с много. И като комфорт сигурно го превъзхожда. И на външен вид по хваща окото, определено. И като динамика е по добра. Но ауриса го купих за малко под 42 хиляди с отстъпката, а за амперата искат над 88 хиляди и засега отстъпки не предлагат. За такава разлика определено бих се смирил с недостатъците на ауриса, до колкото знам амперата е на базата на астра, което значи че са в един клас. Хубав автомобил, но за любители не за единствен автомобил у дома.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6172
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
В спритмонитора гледам, че средния им разход е под 16kWh/100km, като най-масовата консумация е дори под 15kWh/100km... (гледам този с най-високия разход)..Hursa написа:.....Иначе разхода и според различни източници е около 6 – 6,5 литра, ако се кара на бензин. ....
T.e. при нормално каране връткаш над 100км със заредени акумулатори... Гледам също, че някои хора са врътнали вече над 7000км само на ток без грам бензин.
Е, има и такива, дето са зареждали бензин, но зареждане 15л за над 4000км не го смятам за сериозен разход.
Това са тея, дето са ползвали plug-in... Т.е. - там където концепцията дава предимство... Едва ли ще стане да се тегли караваната към морето

Ако цената на автомобила е нормална, то би намерил добро практично решение.
Дори можеш да дръпнеш кабел от мазата и да плащаш общия ток на блока - пак ще ти излиза по-евтино отколкото на бензин...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5665
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Ако батерията издържа 100-120 км при икономично каране то за България е една значителна част от маршрута дори при разход 6 6,5 когато се мине на бензин пак общият разход ще е добър. Но на сайта им дават пробег от 40 до 80 км на батерий. А по сайтовете с тестове гледах най-доброто 60 км с пълен заряд. И друго непонятно което срещнах - батерията не може да се зарежда от ДВГто.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Амперата както и Приуса имат предимство пред остналите автомобили в градски условия , извън града , магистрали и тн. истинатата е дизел или бензин на газ или метан .
С възможноста да се зарежда от ел мрежата + голямата батерия, Амперата е много по-добрият вариант , да не говорим за останалите предимства пред Тойотата
Ако караш в града може и 100 000 км да напрвиш без да ходиш до бензиностанцията .Трябва ти един контакт и толкоз . При зареждане на нощна тарифа разход 3 лв / 100 км .
Препоръчвам на всеки да покара Орела да усети тръпката от каране на ел автомобил . Пълна тишина , много добро ускорение и управление .
С възможноста да се зарежда от ел мрежата + голямата батерия, Амперата е много по-добрият вариант , да не говорим за останалите предимства пред Тойотата
Ако караш в града може и 100 000 км да напрвиш без да ходиш до бензиностанцията .Трябва ти един контакт и толкоз . При зареждане на нощна тарифа разход 3 лв / 100 км .
Препоръчвам на всеки да покара Орела да усети тръпката от каране на ел автомобил . Пълна тишина , много добро ускорение и управление .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта