rudolf написа:
джап ,спъната= катализатори за да покрива екологията... 100коня на литър изобщо не е спъната двигател и при повечето аналогични двигатели ,повечето модове имат спорен ефект. много често ,интейк китове, голями тръби- носят плацебо ефект и са разочароващи на диното... специално моя 3сге ,мога да ти дам за пример колко много хора,дълги години са предлагали и предлагат рецепти-които не работят,но се прилага едно форумно зомбиране на некаращи по писти и времезасичане любители,които всъщност са доволни
без тежки модове свързани с различно мениджиране на мотора- аз съм скептичен и за 15 коня,,,
Рудолфо напълно съм съгласен с теб, относно оригиналния вид и, че всичко изчислено да работи оптимално от интейка до ауспуха.
Но има и друго, при ефтини коли, при които освен пръцформанс се гони и намалени разходи -> по-ниска цена винаги има някои неща, които могат да се подобрят.
Примерно аз сега съм подготвил един мод за мойта кола. Ще слагам интейк от същия двигател като моя, но ВТЕК. И двата двигатела са 1.6 Моя е 105 коня, а ВТЕК-а 130 к.с.
Тази разлика е ВТЕк-а разбира се, обаче при абсолютно еднакъв блок.
Виж дизайна в интейка и си обясни защо са го направили различен за двата модела (аз все още не мога да си обясня), тъй като дясното за мен въобще не е интейк.
И защо са направили два абсолютно различни дизайна?!?
Ляво - D16Y8 (VTEK) и дясно - D16Y7 intake (на единия тротъла стои хоризонтално, а на другия вертикално), но разликата идва от самия дизайн на колектора и завихрянето на въздуха.
Разликата м/у двата интейка е около 10 коня, но не и по-малко.
На Y7 колектора филтъра стои непосредствено над тротъла, докато при другия си има филтърна кутия отпред както на всички други коли.
След като взех интейка изрично започнах да търся оригинални тръби и кутия за да си ми е в оригинален вид, а не да слагам желязна тръба и К&N филтър от ибей, който на виските може да дава някакъв резултат, но на ниските лично за мен не работи по-добре от оригиналния. По дебела тръба на ниските означава по-малък тротъл риспонс и бавно набиране като цяло.
При този мод се подобрява тротъл риспонса съшо така, освен конете.
A ето афтър маркет колектор на Edelbrock, който обаче е около $300, но казват, че е по-добър от оригиналния Y8:
