...И отново за хибридите + и - ...

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор

Дали е само рекламен трик това видео?

Да, технологията е пълна измислица
2
4%
Да, фактите са пресилени
15
27%
Не, има смисъл от HSD
17
30%
Не, това е върхова технология към момента
16
29%
Не ме интересува-харесвам си дизела...
5
9%
Карам колело хибрид, и то си ми стига
1
2%
 
Общо гласове: 56

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 11 Апр 2012 09:12

Hursa написа:Явно съм Ви въвел в заблуждение. Вярно, че се опитвах да карам с около 140 (по скоро около 120-130) от Козлодуй до магистралата (около 150 км от целия маршрут), в селищата които не са малко карах с 50, максимум 60. Посредствен шофьор съм и на по острите завой свалях съществено скоростта. (Ако незнаете – за обиколка на България, по целият маршрут ще срещнете по малко полиция отколкото ако пресечете Врачанска област, така че и за това допълнително внимавах(но тогава не срещнах ни един)). В така наречената "малко витиня" скоростта ми рядко бе над 110, а повечето време под 90-100. На магистралата също се опитвах да карам с 160, но на трите тунела свалих скоростта. Така, че средната скорост едва ли е била 140, дори едва ли е била 120. Сравнявам я със шкода 140 кс, дизел, механични скорости – по добър шофьор от мен би изкарал по добра динамика от механичната скоростна кутия. Но пък показателите над 110 120 едва ли биха се подобрили съществено. В някакво списание бях прочел, че приус ускорява много бавно над 120, според мен съвсем не е така. Е вярно ако я сравняват с автомобил 200+ кс сигурно ускорението е съществено по слабо. А който не вярва, че подържа 140 км(всъщност най-вече за това взех ауриса за тест, а и за да видя как се държи в планината) да вземе ауриса за тестдрайв. На мен ми го дадоха безплатно, само с условието да го върна зареден(другите марки дават автомобил за около 50-70 лв на ден, което също не е много ако се колебаете кой автомобил да изберете), така че човек ако иска може да сравни за себе си(а не само за 10 мин тестдрайв из града). Е с мерцедес не мога да го сравня, дори не съм мислил да влизам в мерцедес:). Но според мен и пред мерцедес може да покаже някой предимства в града, ако го сравните по комфорт на потегляне с мерцедес автоматик.
По скоро сам си се въвел в заблуждение ( е и LEXUS заблуди , той горкият се натакова от радост като прочете че си катерил с 200 Витиня ). Средната скорост не се мери на око , има си борд комп. Следващият път като пътуваш нулираш всичко преди да тръгнеш и накрая ще видиш каква ти е всъщност средната скорост и разход . Само за пример , маршрут София-Бургас-София ,маршрут който е по-бърз от този по който ти си карал, тествано и засичано многократно ,скромната средна скорост от 100-105 км/ч се постига с доста бързо шофиране ...
На магистрала хибрида е гола вода , за да имаш ток в батерията трябва да я зареди двигателя , тоест наливаш от пусто в празно ..
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 11 Апр 2012 17:39

Гласувах че това е върхова технология към момента. Но това не означава, че е по-изгодно от дизела или бензина за едно нормално каране (15-20к км на година). Все още технологията е прекалено скъпа, но мисля че и това ще се промени с времето.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Мнение от Hursa » 11 Апр 2012 21:39

SFINKS – съгласен съм с това, че средната ми скорост може да е била около 100 и под. Но знам, че не шофирах икономично. И дори да е 90 км средна скорост, която до колкото знам се води най икономична, може така да се шофира, че да постигнеш разход превъзхождащ многократно най-икономичните показатели на автомобила. А че автомобила ускори с лекота до максималната си скорост при изкачване за мен е неоспоримо. И може да се провери също лесно, както писах дават го за тест безплатно, но дори да е платено, всеки заинтересован може да си позволи 70 лева за един ден тест. Дали е гола вода също може да се провери – бензиновият двигател на ауриса хибрид е 99 кс. Колко конски сили е необходимо на среден автомобил да поддържа 120-140-160-180 км/ч? По равно разбира се. До колкото знам доста под тези 99 кс. Т.е. разликата до 99те кс може да отива за зареждане на батериите винаги когато карате равномерно. Не можете все да ускорявате на макс за да са ви нужни всичките 136 кс на ДВГ + това което ви дава батерията. Поне до колкото знам аз е така. Ускоряваш ускоряваш, стигаш 180, е това му е максимума, ще подкараш равномерно. Мен лично ме устройва да поддържа скорост 140-150-160, за да си начеша от време на време крастата по магистралата. Но винаги когато поискам мога да карам сравнително доста икономично с този автомобил за да не ми бръкне много в джоба.
Nixter – поне за аурис хибрид – цената му с отстъпката е малко по ниска от 2 л дизел аурис с отстъпката. И за тази малко по ниска цена получавате автомобил автаматик, със значително по евтина поддръжка(поне според ценоразписа на тойота бг), с малко повече екстри. Със сравним разход на гориво(според мен по нисък за хибрида, но нека всеки сам да провери според неговото си шофиране). Може би с по лоша динамика, но разликата според мен не е голяма, особено, ако сте по ленив шофьор и не ръчкате твърде много скоростния лост. Дори на висока скорост според мен динамиката е по добра на хибрида.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 11 Апр 2012 21:41

SFINKS написа:
Hursa написа:Явно съм Ви въвел в заблуждение. Вярно, че се опитвах да карам с около 140 (по скоро около 120-130) от Козлодуй до магистралата (около 150 км от целия маршрут), в селищата които не са малко карах с 50, максимум 60. Посредствен шофьор съм и на по острите завой свалях съществено скоростта. (Ако незнаете – за обиколка на България, по целият маршрут ще срещнете по малко полиция отколкото ако пресечете Врачанска област, така че и за това допълнително внимавах(но тогава не срещнах ни един)). В така наречената "малко витиня" скоростта ми рядко бе над 110, а повечето време под 90-100. На магистралата също се опитвах да карам с 160, но на трите тунела свалих скоростта. Така, че средната скорост едва ли е била 140, дори едва ли е била 120. Сравнявам я със шкода 140 кс, дизел, механични скорости – по добър шофьор от мен би изкарал по добра динамика от механичната скоростна кутия. Но пък показателите над 110 120 едва ли биха се подобрили съществено. В някакво списание бях прочел, че приус ускорява много бавно над 120, според мен съвсем не е така. Е вярно ако я сравняват с автомобил 200+ кс сигурно ускорението е съществено по слабо. А който не вярва, че подържа 140 км(всъщност най-вече за това взех ауриса за тест, а и за да видя как се държи в планината) да вземе ауриса за тестдрайв. На мен ми го дадоха безплатно, само с условието да го върна зареден(другите марки дават автомобил за около 50-70 лв на ден, което също не е много ако се колебаете кой автомобил да изберете), така че човек ако иска може да сравни за себе си(а не само за 10 мин тестдрайв из града). Е с мерцедес не мога да го сравня, дори не съм мислил да влизам в мерцедес:). Но според мен и пред мерцедес може да покаже някой предимства в града, ако го сравните по комфорт на потегляне с мерцедес автоматик.
По скоро сам си се въвел в заблуждение ( е и LEXUS заблуди , той горкият се натакова от радост като прочете че си катерил с 200 Витиня ). Средната скорост не се мери на око , има си борд комп. Следващият път като пътуваш нулираш всичко преди да тръгнеш и накрая ще видиш каква ти е всъщност средната скорост и разход . Само за пример , маршрут София-Бургас-София ,маршрут който е по-бърз от този по който ти си карал, тествано и засичано многократно ,скромната средна скорост от 100-105 км/ч се постига с доста бързо шофиране ...
На магистрала хибрида е гола вода , за да имаш ток в батерията трябва да я зареди двигателя , тоест наливаш от пусто в празно ..
От пусто в празно колко да е - качваш Витиня с 190 км./ч., караш по магистралата със 140-160 и през населените места логично със 60 км./ч. и накрая разход 6/100. Я пробвай с дизела дали ще докараш 6/100. Ама карай със 140-160км./ч. ,ускорявай нарочно по баирите и се върни да пишеш, както е написал колегата

Май не е пусто в празно щом постига 6/100 разход при такива скорости! Почваш да звучиш доста леко,пич.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 11 Апр 2012 21:46

Hursa написа:SFINKS – съгласен съм с това, че средната ми скорост може да е била около 100 и под. Но знам, че не шофирах икономично. И дори да е 90 км средна скорост, която до колкото знам се води най икономична, може така да се шофира, че да постигнеш разход превъзхождащ многократно най-икономичните показатели на автомобила. А че автомобила ускори с лекота до максималната си скорост при изкачване за мен е неоспоримо. И може да се провери също лесно, както писах дават го за тест безплатно, но дори да е платено, всеки заинтересован може да си позволи 70 лева за един ден тест. Дали е гола вода също може да се провери – бензиновият двигател на ауриса хибрид е 99 кс. Колко конски сили е необходимо на среден автомобил да поддържа 120-140-160-180 км/ч? По равно разбира се. До колкото знам доста под тези 99 кс. Т.е. разликата до 99те кс може да отива за зареждане на батериите винаги когато карате равномерно. Не можете все да ускорявате на макс за да са ви нужни всичките 136 кс на ДВГ + това което ви дава батерията. Поне до колкото знам аз е така. Ускоряваш ускоряваш, стигаш 180, е това му е максимума, ще подкараш равномерно. Мен лично ме устройва да поддържа скорост 140-150-160, за да си начеша от време на време крастата по магистралата. Но винаги когато поискам мога да карам сравнително доста икономично с този автомобил за да не ми бръкне много в джоба.
Nixter – поне за аурис хибрид – цената му с отстъпката е малко по ниска от 2 л дизел аурис с отстъпката. И за тази малко по ниска цена получавате автомобил автаматик, със значително по евтина поддръжка(поне според ценоразписа на тойота бг), с малко повече екстри. Със сравним разход на гориво(според мен по нисък за хибрида, но нека всеки сам да провери според неговото си шофиране). Може би с по лоша динамика, но разликата според мен не е голяма, особено, ако сте по ленив шофьор и не ръчкате твърде много скоростния лост. Дори на висока скорост според мен динамиката е по добра на хибрида.
Колко пъти сум им го обяснявал това, но не ,та не. Човек трябва да умее и да мисли, което специално SFINKS не го демонстрира често.

Сега ти му казваш в очите,че си карал със 140-160км./ч. и на Витиня със 180 км./ч., той почва да спори с твоите думи, нагла работа.

Същият този Сфинкс твърдеше,че хибрида при 150 км/ч. щял да харчи 15/100км. Офф, колко коне с капаци има. Един друг колега му показа снимки на Приус разход 3/100 градско и 4/100 извънградско, този тогава измисли,че на висока скорост щял да харчи 15/100, сега ти му казваш,че харчи 6/100 ,той пак на опаки.Досадна работа. biggrin.gif

Да добавя за цената- абсолютно си прав- Хибрида идва чудесно оборудван и в цената му влиза автоматика,което е голяма екстра,която струва доста пари както и да го погледнеш. И е едно джойстикче, интелигентна работа.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 11 Апр 2012 22:04

Много е зле Свинкса, много. laugh.gif
В съседната тема дори ми прави сметка как съм щял да си продам хибрида http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=944 ... &start=390 . :laughing6: :laughing6: :laughing6:
Няма оправия с такива хора. Като кажат на бялото, че е черно не можеш да ги убедиш. Снимкови материали специално за тях съм пуснал, но не та не. Мислех и някое филмче да им снимам с камерата, за да видят как се кара и колко е икономичен хибрида, но просто се отказах. Няма смисъл. На умните хора е достатъчно това което се споделя във форума от първа ръка и от хора, които може и да нямат, но горещо се интересуват от водещите технологии в автомобилостроенето. Всъщност в тубата има доста клипове от собственици на Приуси. Там нагледно е показано всичко. Който го интересува и иска да си разшири кръгозора, а не да тъпче на едно място, може да изгледа това-онова ей така за обща култура. wink.gif

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Мнение от Hursa » 11 Апр 2012 23:15

Не, както се казва – всеки има право на мнение. Човека си държи на мнението и може да си го тества в спорове във форума. Но ако наистина го интересува въпроса, нека да провери така да се каже от първа ръка. Написаното в нета и заснетите клипове не могат да заменят собствените впечатления, когато се докоснеш. Поне за мен бе така. За мен автомобила не е толкова необходимост колкото удоволствие, нещо с което да ходя насам натам. И как да почувстваш хибрида, като има тестов автомобил само в София. Отиваш от някъде си до София, там в трафика караш десет минути. За такъв по не обичаен автомобил, тези десет минути отиват само да поразпиташ търговеца докато шофираш, който в общият случай е запознат с хибрида дори по малко от заинтересованият клиент. Два пъти ходих така, е разбрах, че може би за града е много добър. Но за толкова малко време не можеш дори да привикнеш към педалите на нов за теб автомобил. После търсих хибрид по фирмите за автомобили под наем – не предлагат хибрид. За съжаление пазарът за автомобили в БГ е твърде малък. Но все пак поздравления за ТМ, че рискуват да дават автомобил за тестдрайв за уйкенда. За сравнение – шкода имат цялата гама автомобили като тестови, за 70 лв на ден. Пежо – нямаха 2л дизел тестов защото бил скъп, а пазарът ни е малък. Сеат – не предлагат Леон 2л дизел защото в БГ нямало да се търси, Фолксваген – нямат 2л Голф дизел тестов, бил много скъп.

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 12 Апр 2012 09:10

А стига бе, дори и под наем ли не искат да ги дадат. В ТМ Ауто гледах, че дават всичко под наем (не съм 100% сигурен само за Ленд Крузер)

Каквото и да е, с тази си "Уиикенд" стъпка, ти продадоха един Аурис хибрид. Евала на търговеца, трябва да се почерпите взаимно.

В крайна сметка важното, е човек да си тръгне от там доволен.

На скоро се запознах с един човек, имащ приус на 3г. и само ~20 000км, закупен чисто нов от ТМ Ауто. Е вярвайте ми, този човек от ниския разход няма да спечели при този пробег, но пак му е кеф да си кара колата. Каза, че ако има възможност да се върне назад, пак същия автомобил би си купил. Един вид не съжаляваше. Призна си, че финансово, стъпката му никак не е рентабилна, но удоволствието си заслужавало.

Всеки за различни работи си дава парите, някои ходят по концерти, някои за риба, този човек ги бе дал за Приус и не съжаляваше за нито стотинка. Пожелавам подобна съдба на всеки (без значение от автомобила).

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6195
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 374 пъти

Мнение от slowtraveler » 12 Апр 2012 10:52

baba_metca написа:...
Всеки за различни работи си дава парите, някои ходят по концерти, някои за риба, този човек ги бе дал за Приус и не съжаляваше за нито стотинка. Пожелавам подобна съдба на всеки (без значение от автомобила).
Абсолютно точно - при условие, че му е паднала на сърцето колата какъв е проблема???
По същата логика хора си купуват и автомобили над 400к.с. без да ги притесняват данъците и разхода... Иди обяснявай на такъв, че няма да му е рентабилно - той не я е взел колата за да му е 'рентабилна'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 12 Апр 2012 11:28

Така си е.Ако можех да си го позволя бих си взел Su-37.Отсега знам че няма да ми е рентабилен.Или някоя яхта - гледам в Монако доста ги карат...
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 12 Апр 2012 15:31

Hursa - ,казах ти, на око не се мери средна скорост ,и да нулираш борд компа , да караш и да видиш накрая какъв е резултата , може да останеш неприятно изненадан
lexus - ти си дървен философ приятел , няма смисъл да ти отговарям на каквото и да е :thumbsup:
Prius 3 - с теб ще направим истински тест , с твоята кола София - Ихтиман и обратно , скорост 160 , после с моята , за да се убедиш че хибрида е гола вода на магистралата ,става ли ?

после ще пуснем резултатите тук , ей така за обща култура wink.gif

На всички весели празници,на собствениците на хибриди внимавайте с педала на газта че отиде икономията на кино , тръгвам към морето със старомодният си но икономичен дизел :thumbsup: biggrin.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 12 Апр 2012 16:07

SFINKS написа:Prius 3 - с теб ще направим истински тест , с твоята кола София - Ихтиман и обратно , скорост 160 , после с моята , за да се убедиш че хибрида е гола вода на магистралата ,става ли ?
хибрида, много добре се държи на магистралата :thumbsup: Все пак зависи кой хибрид biggrin.gif Та по какви признаци ще сравняваш две различни коли? Различни например по тегло, различни водачи. А и водача да е един и същ надали пътните условия ще бъдат съвсем еднакви...
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 12 Апр 2012 17:42

Как кой хибрид , Приус последен модел , най-добрият ...
Иначе съм сигурен че LS600h ще се държи изключително добре навсякъде ..

Не говорим кое се държи добре и кое не .
Спорим за разхода .
Аз казвам че хибрида ще има по голям разход от дизела на магистралата .

Теста ще бъде максимално достоверен , един и същ ден и маршрут
При поддържане на 160 на магистрала няма голямо значение кой е шофера wink.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Мнение от Hursa » 12 Апр 2012 20:44

SFINKS - добре, не се мери на око. Това каква е средната скорост има много малко общо със разхода който може да даде. Сигурен съм, ако автомобила държи постоянна скорост 180 км, може да даде по малък разход ако мине същото разстояние със 90 км/ч средна скорост, или 45 или каквато ви хареса, но постоянно ту ускорявате да кажем до към 140 и забавяте за да получите ниската средна скорост, и разликата може да я докарате в пъти по голяма. Така, че това нищо не доказва. Последна грижа ми бе да разучавам как се занулява компа(сега разбрах, че е елементарно като на старата кола, но тогава не ме интересуваше). Средната скорост може и без компа да се сметне, но и часа не съм засичал.
Колкото до сравнението на дизела с приуса - да разхода на дизела при висока скорост нараства по слабо спрямо бензина. Но това е вярно до един момент, стигнете ли скорост около максимума на дизела разхода му скача доста по рязко от на бензина. Така че на скорост близка до 180 км/ч нещата може и да се обърнат, това ще означава ли, че дизелът става гола вода? :)
И Весели празници разбира се!
(ПС. И поне аз не твърдя, че дизелът е старомоден. Бензинът и дизелът все повече се сближават:))
Последно промяна от Hursa на 12 Апр 2012 21:08, променено общо 1 път.

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Мнение от E60_Power » 12 Апр 2012 21:03

ace написа:Не мога да разбера що за човек трябва да е и що за комплекси да има някой, за да влезе във форума на дадена автомобилна марка и да започне да дудне безспир колко са велики другите коли. В началото беше забавно да се четат такива тъпотии, но вече си стана досадно и дразнещо mad.gifг
На мен като ми се дочете за бмв си влизам в техния форум. Освен това доколкото виждам темата е за + и - на приус, а не за плюсовете на ауди и мерцедес :help: Затова призовавам слоу и другите модератори да се вземат в ръце и да не допускат подобни глупости.
Комплекси нямам. Не робувам и на конкретна марка, та в тази връзка ако реша да си купя джип, най-вероятно ще си взема Land Cruisser, а не БМВ Х5. За разлика от вас, които сте сложили розовите очила и си мислите, че немските инженери са редки смотаняци, които не могат да правят коли, а Тойота е върха на сладоледа. Имам регистрации в три автомобилни форума - Мерцедес, БМВ и Тойота. Двете ни семейни коли са БМВ и Тойота. Мерцедес съм имал преди БМВ-то. Затова и съм писал на тези три места. Ако се дразниш от нещо, просто не му обръщай внимание и не чети поста. Другият вариант е да опонираш на този, чието мнение не споделяш. Но за това трябва да имаш аргументи. А не "призовавам slow и другите модератори да се вземат в ръце" или други подобни глупотевини. Интернет пространството е свободно и всеки може да изразява позицията си. Ако смяташ, че форума ви ще стане по-интересен и активен, като се допускат само положителни мнения за всеки един от моделите на Тойота, много сериозно грешиш. Ще умре в рамките на месец, щото всички ще сте на едно мнение. Апропо, вашия модератор кара Мазда и има една пусната тема за Авенсис, която прочетох. Ако това мнение за Авенсис бе мое, вероятно щях да получа бан в този форум. Що не му се изрепчиш на него и не го попиташ защо е сменил Тойота с Мазда? Гледам, че разсъждава за разлика от някои местни талибани, които си мислят, че Тойота е автомобил номер едно. Е, не е! Отиди на ЕКСПО / бул."Цариградско шосе" / и разгледай провеждащото се изложение в момента. Тогава ще ти стане ясно кой кой е на пътя. И кой е king of the road!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта