...И отново за хибридите + и - ...
...И отново за хибридите + и - ...
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Мисля, че разхода от 6л/100 като цяло е реален. Като мощност (134hp) действително е съпоставима с 2.0 дизлел. Въпроса е следния - колко по скъп е този хибрид, че да е оправдана разликата от 1500те лева, за които говори на година. Това са доста пари, но кога ще усетиш полза от тях? За "вървенето", споменава че върви повече от 2.0 дизел, което ми се вижда съмнително. Точно тази Corolla, която кара е 11.4s при ускорение 0-100km/h. Дизела, с който я срявнява е от порядъка на 9 до 10, зависи. Естествено ускорението не е всичко, но е много показателно. Та, според мен има малко истина, но все пак ми се струва повече реклама.
Avensis II 2005 1.8VVT-i SOL
Така де, не знам защо по инерция написах Корола, все тая всъщност. Oчаквах разликата в парите да е повече. Да кажем, че е прав и наистина се спестяват около 1500лв. Това означава, че що се отнася до икономия, ще разбереш че караш хибрид след 4 години. Дали е малко или много, всеки сам преценява. Аз мисля, че по-скоро не си струва. Отделно, 30k на година е един сериозен пробег. При по-малко километри, тия години се увеличават.
Avensis II 2005 1.8VVT-i SOL
Точно така е.Пробега е сериозен и не всеки го прави.Също така е вярно че е въпрос на гледна точка дали парите са малко, или много.За момента няма никакви превилегии за това че караш екологичен автомобил.А е ясно че за родния купувач определящо за покупка на първо място е цената.Нищо-няма да е далеч момента когато Toyota няма да продава конвенционални бензинови мотори - или хибрид, или дизел...
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
До лятото, най-късно до есента горивата ще струват около 4 лв./л. и разликата ще се избива по-бързо. 
Друг въпрос е доколко си струва да си купиш нов хибрид или нов дизел...

Друг въпрос е доколко си струва да си купиш нов хибрид или нов дизел...

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
6/100 за 30000км = 4500лв (2.5лв бензин)
Hyundai - Elantra
Gasoline, year 2011, 98 kW (133 PS), manual
User: shiphunters
Consumption:
6,90 l/100km 9.026 km and 623 l
CO2 emission: 161 g/km 9.026 km and 1.451 kg
Fuel costs: 5,32 EUR/100km 9.026 km and 480 EUR
Това е за 4 месеца- ако запазя този разход и това темпо на 1г/30к на мен ще ми струва 5250лв (2.5лв бензин)
Та нещо с 2000лв по малко се разминаваме. И като прибавя че мойта кола струва с 10000лв по малко - сметката тотално не излиза...
Hyundai - Elantra
Gasoline, year 2011, 98 kW (133 PS), manual
User: shiphunters
Consumption:
6,90 l/100km 9.026 km and 623 l
CO2 emission: 161 g/km 9.026 km and 1.451 kg
Fuel costs: 5,32 EUR/100km 9.026 km and 480 EUR
Това е за 4 месеца- ако запазя този разход и това темпо на 1г/30к на мен ще ми струва 5250лв (2.5лв бензин)
Та нещо с 2000лв по малко се разминаваме. И като прибавя че мойта кола струва с 10000лв по малко - сметката тотално не излиза...
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Най-тънки сметки си правят такси компаниите и както виждаме в БГ те не ползват нито хибриди, нито дизели. laugh.gif
В Германия и Франция се срещат таксита Приус, но основния дял са дизелови Мерцедеси и Фолксвагени.
Личното ми мнение (продиктувано от информацията, която съм прочел и чул) е, че хибридите са компромисна технология на днешния дял.
Бъдещето е в електроавтомобилите!
В Германия и Франция се срещат таксита Приус, но основния дял са дизелови Мерцедеси и Фолксвагени.
Личното ми мнение (продиктувано от информацията, която съм прочел и чул) е, че хибридите са компромисна технология на днешния дял.
Бъдещето е в електроавтомобилите!

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Сега погледнах динамичните характеристики на модификациите на Ауриса. Хибрида може да се сравнява по-скоро с 1,4 Д4-Д, а не с 2,0 Д4-Д. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Карах Lexus CT200h от Добрич до София..., а той е със същите характерисити като аурис-а май. Ами спрямо дизеловият ми авенсис 2.2Д4Д нямаше нищо общо....Вярно даде ми около 8/100, нещо немислимо докато аз карах авенсис-а, ама и не вървеще. Много субективно мнение, защото този с който пътувах каза че сравнително бързо сме пристигнали. Ма явно спрямо RX-a е нормално да не ми се струва че върви....
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Хибридът определено е най-интелигентният автомобил в момента-с най-модерни технологии. Пред хибрида тракащият дизел и обикновеният бензин изглеждат като коли от отминала епоха-като динозаври. Манчев го каза- работят излишно по светофарите,спирането е за сметка на излишна топлина,по-бързо износват спирачки. Откъдето и да ги погледнеш дизелът и бензинът са стара технология с много недомислици.И Тойота казаха,че хибридът е преход към напълно ел.автомобили. Но това е необходим преход на този етап впредвид все още ниските възможности на ел.колите и техния малък пробег и затруднения със зареждането. Plug in хибридът,който Тойота започват да продават е чудесно решение. Ако искаш зареждаш,ако искаш не-но все караш икономично.
Никой не коментира по-евтината поддръжка на хибрида тук.Никой не коментира капризните дюзи при дизелите, турбините. Никой не коментира турбините при новите турбо-бензини. Така че тези 5000 лева за хибрида се избиват,а караш автомобил от бъдещето -автомобил с по-високи гаранции,с по-високи технологии. Несравними са нещата.Като да сравниш парен автомобил с бензинов ми изглеждат нещата.
Отделно и при скорост над 100-110км./ч. хибридът е икономичен. Двигателят на хибрида е по цикъл на Аткинсън и не е обикновен бензин. Аз съм убеден,че при скорост 130-140 км./ч. хибридът Аурис и Приус не харчи повече от 5-6/100км. Един дизел при тази скорост също харчи около 5-5.5/100км. Предимството на хибрида е ,че при всяко намаляване на скоростта, той не изхвърля под формата на топлина енергията ,а трупа ток в батериите, който използва при определени режими за подпомагане на основния двигател.
Никой не коментира по-евтината поддръжка на хибрида тук.Никой не коментира капризните дюзи при дизелите, турбините. Никой не коментира турбините при новите турбо-бензини. Така че тези 5000 лева за хибрида се избиват,а караш автомобил от бъдещето -автомобил с по-високи гаранции,с по-високи технологии. Несравними са нещата.Като да сравниш парен автомобил с бензинов ми изглеждат нещата.
Отделно и при скорост над 100-110км./ч. хибридът е икономичен. Двигателят на хибрида е по цикъл на Аткинсън и не е обикновен бензин. Аз съм убеден,че при скорост 130-140 км./ч. хибридът Аурис и Приус не харчи повече от 5-6/100км. Един дизел при тази скорост също харчи около 5-5.5/100км. Предимството на хибрида е ,че при всяко намаляване на скоростта, той не изхвърля под формата на топлина енергията ,а трупа ток в батериите, който използва при определени режими за подпомагане на основния двигател.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Никой нищо не твърди. Последното нещо,което някой е сменил на Приус са батериите. Много по-често се сменяват турбини на дизелите.Но това не се споменава. Гаранция на хибридната система на Приус 2 беше 8 години или 160 000км. Сега на Приус 3 е 5 години или 100-160 000км в зависимост от пазара.
Оплаквания от батериите няма,те са последното нещо за притеснение.
Оплаквания от батериите няма,те са последното нещо за притеснение.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта